Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Ja, dat was ook een ding natuurlijk, de Nederlands/Belgische scene. Super namen daarvoor

Zijn we nu al een de Nederlandse namen toe? Godsamme. Lijken me wel twee namen die echt op iedereens lijst stonden.

Deze man maakte met Songs In The Key Of Life waarschijnlijk een van de beste platen aller tijden. En dat terwijl hij zichzelf met Talking Book en Innervisions onsterfelijk maakte. Hits als Sir Duke, I Wish, Superstition, Signed Sealed Delivered, As, Isn't She Lovely, Higher Ground, Master Blaster, Living For The City en Another Star staan ongetwijfeld op de setlist. En dat zijn alleen nog maar de hits.

Dames en heren, een diepe buiging voor een van de allergrootsten: Stevie Wonder.
@gesp @rubenfrusciante

Dat haar van Bono en The Edge op Live Aid.. gelukkig heeft niet elke artiest een slechte kapper. Een van de meest stijlvolle mannen in de muziekindustrie zal zijn weg vinden naar mijn nog naamloze festival. Every inch a gentleman, vergelijkingen met Bowie zijn snel gemaakt. Niet in de laatste plaats vanwege zijn samenwerking met Brian Eno, onder de naam Roxy Music, ook het nieuwe solowerk is Bowiesque. Of eigenlijk Ferrysque, de charismatische Bryan Ferry zal met deze show een glimlach op ieders gezicht weten te toveren. Don't Stop The Dance!

[video]https://youtu.be/oIssnSq_72s[/video]

@rubenfrusciante @shotgvn

Fuck, Herman Brood had ik gewild. Ik heb nog een sub waar ik bang voor ben de komende beurten.

This monkey's gone to heaven.
Eigenlijk is het belachelijk hoe goed hun eerste twee albums meteen waren. Deze band uit Boston mag dan niet de hoogste verkoopcijfers hebben voor hun albums maar hun invloed op latere bands is ongekend.
We zijn dan ook blij dat ze op ons festival nummers als Debaser, Here comes your man, Hey, Gouge away, Wave of mutilation en natuurlijk Where is my mind live ten gehore zullen brengen.
I am un CHIEN Andalusia, Pixies.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=iOE6myzGZxw[/video]
@shotgvn en @koekdoos

Kraftwerk en Pixies, het blijft pareltjes regenen. Twee van mijn subs zitten nog wel in het spel, fingers crossed.

Tijd voor de volgende naam voor Baspop:

Daar waar de concurrentie zich in het begin vooral focust op de grote headliners en sub-headliners, werken we bij Baspop nu eerst even aan het dagprogramma. Want ja, hoe moeten we in een later stadium de ticketverkoop nog een boost geven, als alle grote namen al bekend zijn. Marketingtechnisch niet handig. Dus de overige twee headliners en de subs houden jullie nog even te goed.

De grote vraag daarbij is natuurlijk wel of de headliners dan niet weggesnoept gaan worden nog, maar gezien de al sterk bezette bovenkant van de posters bij de anderen, verwachten we dat dit goed zal komen. Het zal later op de dag nog wel even spannend worden bij verschillende aankondigingen van de concurrentie. We zullen vooral in spanning afwachten welke mooie namen er bij bijvoorbeeld Black Sabbath of Van Halen en Rush zullen verschijnen.

Maar goed, nu verder naar de aankondiging, een mooie band voor in de middag: Tesla
Deze band heeft inmiddels al twee albums uitgebracht, namelijk Mechanical Resonance en The Great Radio Controversy.
Beide albums zijn goed ontvangen bij het Amerikaanse publiek en het tweede album heeft zelfs in Nederland een plekje op de hitlijsten gescoord (plek 91).

Twee jaar terug in 1987 zijn ze voor het eerst in Nederland geweest, toen nog met alleen Mechanical Resonance, en nu in 1989 zullen ze terug komen met dit tweede album, die dus goed wordt ontvangen door zowel het Amerikaanse (twee miljoen verkochte exemplaren) als het Nederlandse publiek. Met sterke nummers als Modern Day Cowboy, EZ Come EZ Go en 2 Late 4 Love van het eerste album en de hit Love Song van het tweede album wordt het een prachtige show.

En daarbij gaan er geruchten dat ze volgend jaar een akoestische show willen houden in de Verenigde Staten, waarbij ze op Baspop een klein voorproefje zullen geven van een paar nummers tijdens de show.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l2q_-xN2N54[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OTcvF-Enz5o[/video]

@oasiss en daarna @werchter12
(nu zal je toch wel een van die twee subs kunnen binnenharken, Oasiss?)

Zeker, @koekdoos. Nu nog de kunst ze allebei te strikken. Daarna kan het dagprogramma vorm krijgen.

De vorige update werd bekend dat Tina Turner het Live Forever Festival gaat afsluiten. Met enorm veel trots mogen we nu de dame aankondigen die voor haar het podium zal vullen met enkel zichzelf en een gitaar. Meer heeft zij ook niet nodig om een festivalweide volledig in te pakken. Proud to announce: TRACY CHAPMAN

[video]https://www.youtube.com/watch?v=IxXO2ybSvfg[/video]

@werchter12 twee keer.

De vorige update werd bekend dat Tina Turner het Live Forever Festival gaat afsluiten. Met enorm veel trots mogen we nu de dame aankondigen die voor haar het podium zal vullen met enkel zichzelf en een gitaar. Meer heeft zij ook niet nodig om een festivalweide volledig in te pakken. Proud to announce: TRACY CHAPMAN
Gaan we weer... Kan nog maar weinig vrouwen die ik echt wil hebben. Chapman was er in ieder geval één.

Zo, hele festival planning omgezet voor een geweldig idee :idea:
Ben benieuwd hoeveel ervan overeind blijft de komende rondes.

Users who are viewing this thread