Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Joslittel wrote:

werchter12 wrote:
Straight outta Compton zijn wij fier u het rapperscollectief N.W.A. te mogen presenteren. Bestaande uit o.a. Eazy-E, Ice Cube en Dr. Dre zullen zij ons podium in vuur en vlam zetten.

Als tweede naam kondigen wij vandaag Black Sabbath . Deze rockband onder leiding van Ozzy Osbourne brak meer dan een decennium geleden door met het album Paranoid met daarop o.a. nog War Pigs en Iron Man.

N.W.A! Wat een ontzettend vette boeking is dat zeg.

Black Sabbath uit je top3 misschien?

Nee, nog steeds geen eentje. Ik wacht rustig af en probeer verder niks te verklappen :)

Tijd voor onze tweede headliner. Onder leiding van Ian Brown komen deze mannen vanuit Manchester de Noordzee over om de tweede dag van het Live Forever Festival af te sluiten. Met een album op zak waarvan kenners aangeven dat het tientallen jaren later nog een grote invloed zal hebben kan het niet anders dan dat deze mannen een bron van inspiratie voor velen gaan zijn. Ik heb het over niemand minder dan THE STONE ROSES
Oke dit is het, ik ga naar dit festival. Deze wilde ik zo graag hebben.
Gezien je profielfoto zal je niet snel bereid zijn om te ruilen gok ik zo :lol:
Dat eerste album man.. na Ten van Pearl Jam echt mijn lievelingsalbum ooit.

Het Live Forever Festival pakt door en kondigt vandaag ook nog de derde headliner, tevens de afsluiter van het festival, aan. Misschien brengt de naam Anna Mae Bullock je niet direct in extase, maar haar artiestennaam doet dat ongetwijfeld. Het Live Forever Festival wordt afgesloten door de powervrouw der powervrouwen: TINA TURNER

[video]https://www.youtube.com/watch?v=U0dPwdyiZKE[/video]

En daarmee staan de headliners vast:

- vrijdag 23 juni 1989 Prince
- zaterdag 24 juni 1989 The Stone Roses
- zondag 25 juni 1989 Tina Turner

@koekdoos en dan @shotgvn

Oasiss wrote:
Tijd voor onze tweede headliner. Onder leiding van Ian Brown komen deze mannen vanuit Manchester de Noordzee over om de tweede dag van het Live Forever Festival af te sluiten. Met een album op zak waarvan kenners aangeven dat het tientallen jaren later nog een grote invloed zal hebben kan het niet anders dan dat deze mannen een bron van inspiratie voor velen gaan zijn. Ik heb het over niemand minder dan THE STONE ROSES

Oke dit is het, ik ga naar dit festival. Deze wilde ik zo graag hebben.
Gezien je profielfoto zal je niet snel bereid zijn om te ruilen gok ik zo
1f606.svg

Dat eerste album man.. na Ten van Pearl Jam echt mijn lievelingsalbum ooit.

Ik acht de kans klein, maar als organisator kan ik je wellicht backstage een meet and greet met Ian Brown aanbieden ;-).

Ik hoopte heel erg dat The Stone Roses niet tot de eerste keuzes van de meesten zou behoren. Ik durfde het toch (terecht dus) niet aan er langer mee te wachten.

Wel was ik na de vorige draft een beetje vergeten hoe tenenkrommend het is als een band die je graag wil, wordt weggeplukt (R.E.M.)

En dan zijn we zo kort na de bekendmaking van onze eerste headliner KISS alweer terug voor nog een bekendmaking. De volgende headliner zal nog even op zich laten wachten, maar desalniettemin kunnen we toch een mooie naam toevoegen aan het affiche. Deze band heeft nog nooit eerder in Nederland gestaan en slechts één keer in België. Vandaag voegen we ook Night Ranger toe aan de line up.

Met in 1983 het album Midnight Madness en in 1985 het album 7 Wishes heeft deze band al twee platinum albums op zak. Op het eerste album is onder andere de hit Sister Christian te vinden die in Canada de nummer 1 positie heeft veroverd en het op de Amerikaanse hitlijsten tot de tweede plaats heeft geschopt. Dit nummer zullen ze onder andere spelen, samen met andere geweldige nummers als 'When You Close Your Eyes', 'Don't Tell Me You Love Me' en 'Four In The Morning'.
De zang wordt afgewisseld tussen bassist Jack Blades (later bekend van supergroep Damn Yankees) en de drummer Kelly Keagy.
Nou, met een drummer als zanger, dan kan het alleen maar goed gaan.

Ze zullen kort voor de (nog onbekende) headliner van die dag spelen.

Hieronder een kort voorproefje van wat je te wachten staat, live in 1989:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=hO7CPTNVAms[/video]

@shotgvn en daarna @rubenfrusciante

Gemis naar concerten en festivals... I just wanna dance with somebody..

Whitney Houston.

@rubenfrusciante > @gesp

Langzaamaan worden ook de eerste vrouwen gekozen. Ik hoop dat in de jaren 80 er nog geen vrouwenquotum nodig is :-P

Misschien een idee voor een volgende draft; een festival met enkel dames, of slaat mijn linkse inborst te ver door dan :wink: ?

Langzaamaan worden ook de eerste vrouwen gekozen. Ik hoop dat in de jaren 80 er nog geen vrouwenquotum nodig is ?
Mijn line-up was vorige keer perfect in balans en dat zal ook nu het geval zijn.

Misschien een idee voor een volgende draft; een festival met enkel dames, of slaat mijn linkse inborst te ver door dan
1f609.svg
?
Ja, je slaat door! Maar zolang ik iedere vrouwelijke artiest mag kiezen, overleden of niet, kom ik er wel uit

Dan een band die op de vooravond staat om volledig door te breken.
Wij durven het dan ook aan om ze de headlinerspot al vast te geven, omdat ze het sowieso waar zullen maken.
Deze synthpopformatie is in 1980 in Engeland opgericht en is een graag geziene gast in de Benelux waar ze al een aantal keer hebben opgetreden.
Met nummers als Just can't get enough, Everything counts, Never let me down again, Blasphemous rumours, Personal Jesus bestormen ze de hitlijsten. Hun volgende album Violator is op dat moment ook in de maak, en we weten dat Enjoy the silence in 1989 is uitgevoerd, hebben wij de primeur?
Laat je lekker wegdromen op de melancholische opzwepende songs van dit trio: Depeche Mode
[video]https://www.youtube.com/watch?v=SFOe7AmsDDQ[/video]
@gesp & @mattman

Was gisterenavond echt een coin flip tussen New Order en Depeche Mode eerlijk gezegd.

Oeh nice, Depeche Mode. Heb ik zeker ook overwogen. Met Clapton en Depeche Mode wel een ijzersterk begin hoor.

Oeh nice, Depeche Mode. Heb ik zeker ook overwogen. Met Clapton en Depeche Mode wel een ijzersterk begin hoor.
George Michael is ook gewoon headliner, lijkt me. Mooi lijstje hoor, Ruben.

Oasiss wrote:

George Michael is ook gewoon headliner, lijkt me. Mooi lijstje hoor, Ruben.

Da's dan niet helemaal mijn ding, maar zeker ook geen straf om hem, een begenadigd zanger toch, te zien.

Met genoegen kondig ik de volgende naam, tevens de grootste act van het festival, aan. Hoewel ze nooit een favoriet van de muziekpers zijn geweest, staan ze genoeg in de bladen: de roddelkaternen zijn vrijwel wekelijks gevuld met de supersterren van Duran Duran. Na het breed uitgemeten vertrek van Roger & Andy Taylor bleven John Taylor, Nick Rhodes en Simon Le Bon enigszins gehavend achter. Warren Cuccurullo (oa Frank Zappa) speelde al even mee op het door Chic-gitarist Nile Rodgers geproduceerde Notorious, en is met het verschijnen van Big Love weer van de partij. Op dit album speelt Sterling Campbell op drums. Helaas niet de 'Fab Five' die zijn opwachting gaat maken, maar deze samenstelling zal ook garant staan voor een fabuleus optreden. Verwacht dat (naast een prachtig dagprogramma) hits als Rio, The Reflex, Save A Prayer, The Wild Boys, Girls On Film, A View To A Kill en Hungry Like The Wolf de weide zullen passeren. Aangevuld met recent werk, zoals het prachtige Too Late Marlene:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=-Lmebjx3wZU[/video]

@mattman @chileera

Heerlijk @gesp, Duran Duran.

Als de 80's een gezicht had, dan was het dat van Grace Jones. Een gestroomlijnd, lichtjes hoekig en ronduit iconisch gezicht welteverstaan. Naast muziekgrootheid ook topmodel en actrice (Bondgirl!), en nu ook een van de namen op mijn festival. Trots!

Aan jullie, @chileera en daarna @herragan

Who's that girl? Madonna natuurlijk!

Met haar eerste grote wereld tournee door ze ook het wow festival aan. Daarmee zijn onze 3 headlines compleet.

Op wow is ook ruimte voor het talent en headliners die zich nog moeten bewijzen. Dat Madonna getalenteerd is het ze zeker bewezen met haar eerste 3 albums. Hierop heeft ze al enkele hits staan met is like a virgin, holiday en la isla Bonita. In Europa is zeer echter nog nooit geweest, maar wij hebben het volste vertrouwen dat het een grootste show wordt. Komt dat zien, komt dat zien.

@herragan @wenteldave

Als aan het einde van ronde 3 nog steeds mijn top 3 geheel in tact is ben ik bijna geneigd alsnog mee te doen met 1 superaankondiging. Dus wees gewaarschuwd :lol:

Users who are viewing this thread