Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Hoog tijd voor een grootheid. We zijn blij dat hij na 13 jaar eindelijk weer op wereld tournee gaat. Dit keer is het echt anders, want dit zal de eerste tour onder eigen naam zijn. Niet alleen zijn solo wel kun je verwachten, maar ook hoe van the wings en the Beatles. Hoog tijd dat hij eindelijk geridderd wordt, want het is en van de grootste, zo niet de grootste, is zijn vak.

Paul McCartney!

(Filmpje volgt later, heel druk op werk ? )

@mattman
@gesp

Ahhh shiii, die had ik nog mooi mee kunnen pakken maar helaas helaas ;) Succes op werk!

Yannick wrote:
Er is altijd al sprake geweest van one-off reünie shows en zo ook in de jaren tachtig, mijn voorstel is om een minimum aantal (5/10?) concerten dat een artiest binnen die periode moet hebben gespeeld te implementeren in de regels om dat tegen te gaan.

Mee eens, het zal wel een volledige tour moeten zijn!
Zijn toch ook artiesten die losse concerten geven i.p.v. een hele tour? Dan is zo'n minimum van vijf logischer.

Aaran wrote:

Yannick wrote:
Er is altijd al sprake geweest van one-off reünie shows en zo ook in de jaren tachtig, mijn voorstel is om een minimum aantal (5/10?) concerten dat een artiest binnen die periode moet hebben gespeeld te implementeren in de regels om dat tegen te gaan.

Mee eens, het zal wel een volledige tour moeten zijn!

Zijn toch ook artiesten die losse concerten geven i.p.v. een hele tour? Dan is zo’n minimum van vijf logischer.

Hmm dat is waar, maar bedoelde ook meer als een artiest 5/10 concerten doet noem ik het al zo'n beetje een tour. My baddd :wink:

Er is altijd al sprake geweest van one-off reünie shows en zo ook in de jaren tachtig, mijn voorstel is om een minimum aantal (5?) concerten dat een artiest binnen die periode moet hebben gespeeld te implementeren in de regels om dat tegen te gaan.
Zeven 'ja's nodig om tot implementering te komen.

Ja's
- Yannick
- Aaran
- Koekdoos

Nee's

Yannick wrote:
Er is altijd al sprake geweest van one-off reünie shows en zo ook in de jaren tachtig, mijn voorstel is om een minimum aantal (5?) concerten dat een artiest binnen die periode moet hebben gespeeld te implementeren in de regels om dat tegen te gaan.

Zeven ‘ja’s nodig om tot implementering te komen.

Ja’s
– Yannick
– Aaran
– Koekdoos
- WentelDave

Nee’s

Ja’s
– Yannick
– Aaran
– Koekdoos
– WentelDave
- Oasiss

Nee’s

Ja’s
– Yannick
– Aaran
– Koekdoos
– WentelDave
– Oasiss

Nee’s

Ik zal ook ja zeggen, dan zit je aan een meerderheid hè. Al denk ik dat sws wel (zo goed als) iedereen ermee akkoord is hoor.

Sorry voor het wachten vrienden!

The Queen is Dead, maar The Smiths zijn springlevend... en ze staan op dag 2 van mijn festival!
@gesp @rubenfrusciante

The Smiths net voor mijn neus weggekaapt. Miserabel, maar niet het einde van de wereld..

Na het uitbrengen van het zesde, wederom goed gerecenseerde, album Green ben ik trots de volgende band aan te kondigen: R.E.M. Verwacht een (zeer) energieke headlineshow van Michael Stipe, Mike Mills, Peter Buck & Bill Berry waarin zeker ook werk van de albums Murmur, Reckoning, Fables of the Reconstruction, Lifes Reach Pageant en Document langskomt. Voor een indicatie van een te verwachten optreden: https://www.setlist.fm/stats/average-setlist/rem-33d6b859.html?year=1989

[video]https://www.youtube.com/watch?v=AXjf7scZtJY[/video]

@rubenfrusciante @shotgvn

Onze tweede headliner is één van de grootste popzangers die er ooit heeft geleefd.
Hij werd bekend met zijn band Wham! en deed samen met Andrew Ridgeley mening tienerhart smelten. Met Wake me up before you go go en The edge of heaven scoorde hij hits en ging daar solo vrolijk mee door, deze keer gericht op een wat volwassener publiek. Careless Whiseper, A different corner, Faith, Father Figure of zijn cover van Don’t let the sun go down on me of I Knew You Were Waiting (for Me) waren wereldwijd niet weg te slaan van de radio.
Meer uitleg is er eigenlijk niet nodig, een icoon van de jaren 80: George Michael

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dO1MRZMQob8[/video]
@shotgvn @koekdoos

[video]https://www.youtube.com/watch?v=A44wwRgzGuw[/video]

Kate Bush!

@koekdoos > @oasiss

Weet eigenlijk niet hoe het met de regels zit in deze. Kate Bush staat / stond er namelijk om bekend dat ze zeer zelden live optreedt - slechts één keer een tournee afgewerkt (en niet in '84-89). Had haar ook op het oog als headliner - maar voldoet volgens mij niet aan de gestelde eisen.

Yannick wrote:
Kate Bush!

Weet eigenlijk niet hoe het met de regels zit in deze. Kate Bush staat / stond er namelijk om bekend dat ze zeer zelden live optreedt – slechts één keer een tournee afgewerkt (en niet in ’84-89).
Dat is dus waar ik het hierboven over had over die losse concerten. Geloof dat ze een minimum van vijf concerten moeten hebben gespeeld tussen 1984 en 1989. Bush heeft er acht gespeeld (studio buiten beschouwing gelaten), dus dat zou op zich mogen.

gesp wrote:

Yannick wrote:
Kate Bush!

Weet eigenlijk niet hoe het met de regels zit in deze. Kate Bush staat / stond er namelijk om bekend dat ze zeer zelden live optreedt – slechts één keer een tournee afgewerkt (en niet in ’84-89).

Dat is dus waar ik het hierboven over had over die losse concerten. Geloof dat ze een minimum van vijf concerten moeten hebben gespeeld tussen 1984 en 1989. Bush heeft er acht gespeeld (studio buiten beschouwing gelaten), dus dat zou op zich mogen.
Maar geen echte set, gewoon een paar losse nummers, dus als dat ook zo op zijn festival is oke, dan is het een weerspiegeling van de realiteit. Of setlist.fm is niet geupdated.

Kate Bush was de eerste die ik wou nemen, maar zag dat die helemaal niet tourde na 1979, en tot 2014? En sowieso al helemaal niet op festivals.

Als het toegelaten is: heel vette naam natuurlijk!

Yannick wrote:
Kate Bush!

Weet eigenlijk niet hoe het met de regels zit in deze. Kate Bush staat / stond er namelijk om bekend dat ze zeer zelden live optreedt – slechts één keer een tournee afgewerkt (en niet in ’84-89). Had haar ook op het oog als headliner – maar voldoet volgens mij niet aan de gestelde eisen.
Volgens setlist.fm zowel in '86 als in '87 4x (dus 8) opgetreden in concert venues in Londen.

Users who are viewing this thread