Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Poe, mooie namen zijn er alweer uit zeg. Dire Straits is een hele fijne keuze! Mijn persoonlijke top 3 is verrassend genoeg nog beschikbaar, ben benieuwd wanneer daar de eerste van gekozen gaat worden.

koekdoos wrote:

Brian wrote:
@wenteldave

Ik vond het al gek dat jij ze niet direct had gekozen

Ja dat wou ik eigenlijk ook. Maar ik was bang dat wenteldave eerder Pink Floyd zou kiezen dan dire straits, dus ik gokte het er maar op
Het meest aparte daaraan nog is dat ik er na jouw keuze voor Pink Floyd pas achterkwam dat zij ook een keuze waren. Totaal niet aan gedacht. Nou had ik (gelukkig) geen kans gemaakt voor PF, maar anders had ik ze, denk ik, wel gekozen, ja. Dire Straits stond vrijwel op nummer één. Sorry jongen...

De eerste artiest die Cabin In The Woods mag presenteren is een van de grootste Canadese artiesten van het moment. Naast zanger is hij ook schrijver en dichter, en met een rijk archief aan topsongs zoals 'Suzanne', 'Hallelujah' en 'So Long, Marianne', bestaat er geen twijfel over dat deze man u gedurende 2 uur zal boeien en verrassen. Met trots presenteren wij u dan ook Mr. Leonard Cohen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=m3OnHrOgRKo&t=3705s[/video]

Tot voor kort was Ijsland het land van de mooie natuur en de vele vulkanen. Maar sinds vorig jaar staat het land ook bekend als de geboorteplaats van de coolste band ter wereld (dixit muziektijdschrift Rolling Stone). Met hun debuutalbum Life's Too Good, waarop onder andere hitsingle 'Birthday' staat, en de excentrieke stem van de amper 24-jarige zangeres Björk Gudmundsdóttir en het gekrijs van zanger Einar Örn, zullen The Sugarcubes komen bewijzen dat dit succes niet onverdiend is. Kom dit zien, want deze band gaat heel vlug heel groot worden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OWPwuGGJ6_A&t=1615s[/video]

@wenteldave
@herragan

Bowie, Prince en Dire Straits waren mijn top drie. Niet geheel verrassend natuurlijk dat zij snel eruit zijn.
Hopen dat mijn volgende keuzes nog eventjes safe zijn.

Bowie, Prince en Dire Straits waren mijn top drie. Niet geheel verrassend natuurlijk dat zij snel eruit zijn.

Kan ik me nog uitschrijven? Ik had het vorige bericht nog niet gezien toen ik deze typte en Leonard Cohen is weg..

We boffen als organisatie maar dat we wederom een grote vis naar Urk hebben weten te halen. Een nummer van hun eerste album dat gaat over het een man die verliefd op een prostituee werd meteen populair, Roxanne. Flessenpost werd door deze band ook populair (Message in the Bottle) en het schijnt zelfs dat deze band de inspiratie was van de maanlanding (Walking on the Moon) die enkele jaren eerder had plaatsgevonden (en niet andersom!). Door het stemgeluid van zanger Gorden Summer, onder het alias Sting, werd The Police een regelrechte hitmachine. Samen met de drums van Stewart Copeland en het gitaarspel van Andy Summers ging het The Police al snel voor de wind. Bij de Synchronity Tour van 1983-1884, waarbij ook Rotterdam werd aangedaan, hebben de heren een dusdanige indruk achtergelaten dat deze Britse band nu te zien zal zijn op SLIF.
https://youtu.be/3RWbh9KKkdI

@herragan > @chileera

Oasiss wrote:

Kan ik me nog uitschrijven? Ik had het vorige bericht nog niet gezien toen ik deze typte en Leonard Cohen is weg..

Je hebt in ieder geval 1 naam uit je top drie!

Sugarcubes, nooit van gehoord verder eigenlijk...

Edit: Police, ook mooi. Had vooraf toch minder bang hoeven zijn voor je, Dave. :-P

Oasiss wrote:

Oasiss wrote:

Je hebt in ieder geval 1 naam uit je top drie!

Sugarcubes, nooit van gehoord verder eigenlijk…

True, glas is halfvol.

koekdoos wrote:
Edit: Police, ook mooi. Had vooraf toch minder bang hoeven zijn voor je, Dave. ?

We hebben nog 19/20 namen te gaan hè. Niet te vroeg juichen. Wat niet is, kan nog komen.

Klopt, maar op het gebied van headliners schat ik in dat je er toch al 2 van de 3 hebt.

Er is altijd al sprake geweest van one-off reünie shows en zo ook in de jaren tachtig, mijn voorstel is om een minimum aantal (5/10?) concerten dat een artiest binnen die periode moet hebben gespeeld te implementeren in de regels om dat tegen te gaan.

Het is weer tijd voor nieuws!
Met trots kunnen wij afstappen van een Festival zonder naam en zullen vanaf nu doorgaan onder "AAA Festival". Zo ook kunnen wij bekend maken dat wij zullen verhuizen van het Stadspark in Groningen naar het Goffertpark in Nijmegen!

Naast dit prachtige nieuws zijn wij enorm trots dat wij eindelijk bekend kunnen maken dat Queen onze tweede headliner zal zijn! Met hun Magic Tour zullen zij een extra (verlate) show doen op ons prachtige festival. Met nummers zoals: Another bites the dust, Under Pressure, I want to break free, Love of my life, Bohemian Rhapsody, Radio Gaga, We will rock you en we are the champions staan ze garant voor een prachtshow!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=mmSbCgVBaMM[/video]

@chileera
@mattman

Er is altijd al sprake geweest van one-off reünie shows en zo ook in de jaren tachtig, mijn voorstel is om een minimum aantal (5/10?) concerten dat een artiest binnen die periode moet hebben gespeeld te implementeren in de regels om dat tegen te gaan.

Dat vind ik prima.

Mee eens

Hoog tijd voor een grootheid. We zijn blij dat hij na 13 jaar eindelijk weer op wereld tournee gaat. Dit keer is het echt anders, want dit zal de eerste tour onder eigen naam zijn. Niet alleen zijn solo wel kun je verwachten, maar ook hoe van the wings en the Beatles. Hoog tijd dat hij eindelijk geridderd wordt, want het is en van de grootste, zo niet de grootste, is zijn vak.

Paul McCartney!

(Filmpje volgt later, heel druk op werk ;) )

@mattman @gesp

Users who are viewing this thread