Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

gesp wrote:

Yannick wrote:
Kate Bush!

Weet eigenlijk niet hoe het met de regels zit in deze. Kate Bush staat / stond er namelijk om bekend dat ze zeer zelden live optreedt – slechts één keer een tournee afgewerkt (en niet in ’84-89). Had haar ook op het oog als headliner – maar voldoet volgens mij niet aan de gestelde eisen.

Volgens setlist.fm zowel in ’86 als in ’87 4x (dus 8) opgetreden in concert venues in Londen.
Met per concert maximaal 2 liedjes, ik noem dit echt geen concert. Maar als de rest het oke vindt, dan vind ik het prima.

Yannick wrote:

gesp wrote:

Yannick wrote:
Kate Bush!

Weet eigenlijk niet hoe het met de regels zit in deze. Kate Bush staat / stond er namelijk om bekend dat ze zeer zelden live optreedt – slechts één keer een tournee afgewerkt (en niet in ’84-89). Had haar ook op het oog als headliner – maar voldoet volgens mij niet aan de gestelde eisen.

Volgens setlist.fm zowel in ’86 als in ’87 4x (dus 8) opgetreden in concert venues in Londen.

Met per concert maximaal 2 liedjes, ik noem dit echt geen concert. Maar als de rest het oke vindt, dan vind ik het prima.

Lijkt me eerder dat de setlist op setlist.fm gewoon niet volledig is aangevuld? Voor mij is het alleszins oké.

gesp wrote:

Yannick wrote:
Kate Bush!

Volgens setlist.fm zowel in ’86 als in ’87 4x opgetreden in concert venues in Londen.

Ja, dat was een TV-optreden en 7x een paar nummers op een benefietavond voor het goede doel. Geen reguliere concerten in ieder geval.

Vind het op zijn minst een twijfelgeval vanwege de gestelde eisen en haar reputatie zelden of niet op te treden.

Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Kate_Bush#Live_performances

Yannick wrote:

gesp wrote:

Yannick wrote:
Kate Bush!

Maar.. Dat is eerlijk gezegd vaak zo bij artiesten in die jaren dat setlists maar half of zelfs niet zijn ingevuld. Als er mensen effectief problemen mee hebben, dan herneem ik wel hoor.

edit: Achzo, thanks voor de verduidelijking @gesp. Ik herkies een andere act in een minuutje.

Wil er ook niet te moeilijk over doen eigenlijk hoor. Vind het ook wel ok.

"Een act is legitiem als deze gespeeld heeft binnen de periode van 1984 tot en met 1989." In principe deed ze dat gewoon.

Kate Bush en een reünie van Talking Heads staan hééééééélemaal bovenaan mijn droombucketlist. :-)

Heb even geen idee wie ik kan nemen en kan ze eventueel later nog tot headliner promoveren;

Tweede poging: New Order.

Heb even geen idee wie ik kan nemen en kan ze eventueel later nog tot headliner promoveren;

Ik kon de keuze voor Kate Bush toch iets meer waarderen. Niet qua naam, maar omdat ik New Order mijn derde headliner had gemaakt.

New Order, in de 80's. Dat is me ook wel een dikke naam hoor.

Nooooo, dit was mijn volgende :( Favoriete 80's band hahahaha. Zal dan misschien maar een ticket moeten kopen bij de concurrent ;)

Wat een mooie namen komen er weer voorbij! Maar nog steeds zit mijn top 3 in het spel. Ik had toch mee moeten doen..

Wil er ook niet te moeilijk over doen eigenlijk hoor. Vind het ook wel ok.

“Een act is legitiem als deze gespeeld heeft binnen de periode van 1984 tot en met 1989.” In principe deed ze dat gewoon.

Kate Bush en een reünie van Talking Heads staan hééééééélemaal bovenaan mijn droombucketlist. ?

Ik snap dat jij niet te kieskeurig kan zijn nu nadat Björk er in het eerste spel doorheen geglipt is ;)

Alright Festileaks,
You wanted the best
You got the best
The hottest band in the woooooorld...

KISS

Met uiteraard de bekende nummers als 'Love Gun', 'I Was Made For Lovin' You' en 'Rock and Roll All Nite' en voor de rest een setlist die in latere jaren veelal hetzelfde is gebleven, staan de heren van KISS na hun optreden op de Monsters of Rock editie in Tilburg van 1988 een jaar later weer op het podium in Nederland.
Waar ze vooral bekend waren van hun make-up, zitten ze echter de afgelopen jaren in een fase zonder make-up.

Met op dit moment Eric Carr en Bruce Kulick als drummer en gitarist wordt het een groot feest met de recent verschenen albums 'Crazy Nights' (1987) en 'Hot in the Shade' (1989). Crazy Nights heeft een jaar na uitgave de platinum status in de Verenigde Staten gehaald met meer dan een miljoen verkopen en Hot in the Shade heeft in de eerste twee maanden meer dan een half miljoen platen verkocht. Van deze platen zullen dan ook verschillende nummers ten gehore gebracht worden, zoals 'Forever', 'Crazy Crazy Nights' en 'Turn on the Night'.

Bereid je voor op een echte 'Crazy Night' met KISS als headliner van de dag.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=jbDQYdln1UM[/video]

@oasiss en daarna @werchter12

Tijd voor onze tweede headliner. Onder leiding van Ian Brown komen deze mannen vanuit Manchester de Noordzee over om de tweede dag van het Live Forever Festival af te sluiten. Met een album op zak waarvan kenners aangeven dat het tientallen jaren later nog een grote invloed zal hebben kan het niet anders dan dat deze mannen een bron van inspiratie voor velen gaan zijn. Ik heb het over niemand minder dan THE STONE ROSES

[video]https://www.youtube.com/watch?v=fh1kaHVt-lA[/video]

Next: @werchter12 en dan mag ik zelf weer.

Straight outta Compton zijn wij fier u het rapperscollectief N.W.A. te mogen presenteren. Bestaande uit o.a. Eazy-E, Ice Cube en Dr. Dre zullen zij ons podium in vuur en vlam zetten.

Als tweede naam kondigen wij vandaag Black Sabbath . Deze rockband onder leiding van Ozzy Osbourne brak meer dan een decennium geleden door met het album Paranoid met daarop o.a. nog War Pigs en Iron Man.

Straight outta Compton zijn wij fier u het rapperscollectief N.W.A. te mogen presenteren. Bestaande uit o.a. Eazy-E, Ice Cube en Dr. Dre zullen zij ons podium in vuur en vlam zetten.

Als tweede naam kondigen wij vandaag Black Sabbath . Deze rockband onder leiding van Ozzy Osbourne brak meer dan een decennium geleden door met het album Paranoid met daarop o.a. nog War Pigs en Iron Man.

N.W.A! Wat een ontzettend vette boeking is dat zeg.

werchter12 wrote:

N.W.A! Wat een ontzettend vette boeking is dat zeg.

Black Sabbath uit je top3 misschien?

Gaat wel wat geld kosten om telkens dat podium terug op poten te zetten nadat ze het hebben afgebroken. :/

Users who are viewing this thread