Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

Als aan het einde van ronde 3 nog steeds mijn top 3 geheel in tact is ben ik bijna geneigd alsnog mee te doen met 1 superaankondiging. Dus wees gewaarschuwd ?
Sommige hebben helemaal nog geen drie headliners gekozen na ronde 3, dus liever niet.

En drie stadium acts? Het is nou niet dat ik er meerdere keren op gewezen budget-gewijs maar oké..

Joslittel wrote:
Als aan het einde van ronde 3 nog steeds mijn top 3 geheel in tact is ben ik bijna geneigd alsnog mee te doen met 1 superaankondiging. Dus wees gewaarschuwd ?

Sommige hebben helemaal nog geen drie headliners gekozen na ronde 3, dus liever niet.

En drie stadium acts? Het is nou niet dat ik er meerdere keren op gewezen budget-gewijs maar oké..

Weet ik ook wel :) Ik blijf rustig op mijn ongeduld zitten.

Als aan het einde van ronde 3 nog steeds mijn top 3 geheel in tact is ben ik bijna geneigd alsnog mee te doen met 1 superaankondiging. Dus wees gewaarschuwd
1f606.svg

Misschien dat er een naam bij de overige headliners van mij gekozen gaat worden, heb er nog twee te gaan :-P

AAA Festival kan en mag eindelijk zijn derde headliner bekend maken! Het heeft even geduurd maar we kunnen nu apetrots zijn dat wij The Rolling Stones! Exclusief op ons festival hebben staan en zullen ons festival dan ook afsluiten. Met hun Steel Wheels / Urban tour komen de legendes voor 1 show vanuit de VS naar het goffertpark.

Helaas hebben the Rolling Stones hun show moeten afzeggen maar is er een passende vervanger; Tears for Fears zal nu op AAA festival headline! (Goedkeuring nodig?)

@wenteldave @warriorandweirdo

Na de eerste twee headliners, Dire Straits and The Police, zijn we heel blij om ook de derde headliner bekend te maken. Deze band past perfect in het diverse rijtje dat we voor ogen hebben. Het mooie van dit alles is nog dat deze band een Nederlands tintje heeft. Dat komt door de twee oprichters van de band, gitarist Eddie en drummer Alex (geboren in Amsterdam), die samen met zanger David Lee Roth en bassist Michael Antony Van Halen in 1972 hebben opgericht. Van Halen heeft onder andere 56 miljoen platen verkocht in de Verenigde Staten. Vooral het album 1984 deed het erg goed. In 1985 stapte Roth uit de band en werd hij vervangen door niemand minder dan Sammy Hagar, die een groter stembereik had en nota bene ook nog gitaar kon spelen. Het geluid van de band verplaatste zich hiermee van hardrock naar meer rockmuziek met enige popinvloeden, waardoor de band een groter publiek bedwong,
Wel leuk om te weten: tegenwoordig, al is de verwachting dat we Van Halen niet gauw meer terug zullen zien, speelt de zoon van Eddie van Halen, Wolfgang, als bassist in de band.
We voorspellen tot slot dat met het snelle gitaarwerk van Eruption, het legendarische Runnin' with the Devil, maar ook Panama en natuurlijk het beroemde, energiekeJump Van Halen er voor de volle honderd procent een prachtavond van zal maken.
https://youtu.be/-90SPx6Xfwo

@warriorandweirdo mag wederom twee keer.

Queen, Michael Jackson en The Rolling Stones.. Yup, ziet er uit als iet wat de Schuer of Smeets zouden kunnen gefixt hebben toen.. :')

Queen, Michael Jackson en The Rolling Stones.. Yup, ziet er uit als iet wat de Schuer of Smeets zouden kunnen gefixt hebben.. :’)

Je had iets gezegd over budget toch? :lol:

Na de eerste twee headliners, Dire Straits and The Police, zijn we heel blij om ook de derde headliner bekend te maken. Deze band past perfect in het diverse rijtje dat we voor ogen hebben. Het mooie van dit alles is nog dat deze band een Nederlands tintje heeft. Dat komt door de twee oprichters van de band, gitarist Eddie en drummer Alex (geboren in Amsterdam), die samen met zanger David Lee Roth en bassist Michael Antony Van Halen in 1972 hebben opgericht. Van Halen heeft onder andere 56 miljoen platen verkocht in de Verenigde Staten. Vooral het album 1984 deed het erg goed. In 1985 stapte Roth uit de band en werd hij vervangen door niemand minder dan Sammy Hagar, die een groter stembereik had en nota bene ook nog gitaar kon spelen. Het geluid van de band verplaatste zich hiermee van hardrock naar meer rockmuziek met enige popinvloeden, waardoor de band een groter publiek bedwong,
Wel leuk om te weten: tegenwoordig, al is de verwachting dat we Van Halen niet gauw meer terug zullen zien, speelt de zoon van Eddie van Halen, Wolfgang, als bassist in de band.
We voorspellen tot slot dat met het snelle gitaarwerk van Eruption, het legendarische Runnin’ with the Devil, maar ook Panama en natuurlijk het beroemde, energiekeJump Van Halen er voor de volle honderd procent een prachtavond van zal maken.
Nette band Dave, fijn dat mijn advies ter harte wordt genomen ?
Ik koop mijn kaartje alvast voor deze drie eerste namen.

Queen, Michael Jackson en The Rolling Stones.. Yup, ziet er uit als iet wat de Schuer of Smeets zouden kunnen gefixt hebben toen.. :’)

Aha ik zie het nu, had alleen de eerste post met regels gelezen dus dit is mij ontgaan. Mijn excuses, is het goed als ik er 1 verander?

Cabin In The Woods is erg verheugd om te melden dat de Ierse rockband U2 de tweede headliner van deze editie zal zijn. De band die doorbrak in 1983 met het album 'War', zal naast hits als 'Sunday Bloody Sunday' ook voor het eerst hun nieuwe album 'The Joshua Tree' (1987) komen voorstellen op een Belgische festivalweide. Dit album betekent hun definitieve doorbraak naar het grote publiek en met songs als 'With Or Without You' en 'Where The Streets Have No Name' zullen de jongens onder aanvoering van zanger Bono komen bewijzen waarom ze tot de absolute top van de hedendaagse muziekscène behoren.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SCKcULlEydo[/video]

Headliner van de derde en laatste dag is niemand minder dan Paul Simon. Na een succesvolle samenwerking met Art Garfunkel, als Simon & Garfunkel, heeft Simon zich vanaf 1970 met een al minstens even succesvolle solo-carrière opgeworpen tot vernieuwer van de folkmuziek en met het album Graceland (1986), bewees hij ook dat hij met succes buiten de lijntjes durft kleuren. Met nummers als 'You Can Call Me Al', '50 Ways To Leave Your Lover', 'Me And Julio Down By The Schoolyard' en 'The Sound Of Silence' wordt dit optreden een feest van herkenning en absolute klasse.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=85rr5SqrCZI[/video]

Canada is nou niet direct het land waarvan ik zou zeggen dat daar één van de bands vandaan komt die mij het meest beïnvloed heeft, maar toch is het zo. Herinnert u nog 1 oktober 2004? Mooi zo, ik niet vanwege mijn jonge leeftijd. Waar was u op dat moment? Eigenlijk is er maar één goed antwoord op die vraag: Ahoy, Rotterdam. Maar waarvoor dan? Een fenomeneel drie uur durend concert (!) van de Canadse progressieve rockers van Rush. Over Rotterdam gesproken, Ahoy is ook de locatie waar de band in 1988 een concert gaf met een setlist van een kleine 24 nummers (https://www.setlist.fm/setlist/rush/1988/ahoy-rotterdam-netherlands-73d5feb9.html).
Helaas is drummer Neil Peart ons begin dit jaar ontnomen op een veel te jonge leeftijd (67 jaar). Een van de meest prominente drummers ter wereld of misschien wel de beste, die op veel artiesten invloed heeft gehad. De stem herkenbare stem van Geddy Lee is ook een genot voor het oor, evenals het gitaarspel van Alex Lifeson. Met Tom Sawyer, A Passage to Bangkok, The Spirit of Radio en YYZ heeft de band in ieder geval zat nummers die een mooie indruk zullen achterlaten op Supersonic Lake Ijssel Festival.

Hieronder Tom Sawyer uit 2007, wederom in Ahoy. Ik hoor het verschil met 1981 (releasejaar) niet...:
https://youtu.be/4lgYw5DOZx8

@herragan > @chileera

Yannick wrote:
Queen, Michael Jackson en The Rolling Stones.. Yup, ziet er uit als iet wat de Schuer of Smeets zouden kunnen gefixt hebben toen.. :’)

Aha ik zie het nu, had alleen de eerste post met regels gelezen dus dit is mij ontgaan. Mijn excuses, is het goed als ik er 1 verander?
Sure, hoeft niet hoor. Ik stel alleen maar vast dat het aan regel één inboet, vind hetzelfde eigenlijk ook een beetje van Brian's headliners.

Aaran wrote:

Yannick wrote:

Sure, hoeft niet hoor. Ik stel alleen maar vast dat het aan regel één inboet, vind hetzelfde eigenlijk ook een beetje van Brian’s headliners.

Dat begrijp ik en vind het vervelend dat ik dit dan verkeerd heb begrepen, dus indien mogelijk zou ik graag tears for fears neerzetten in plaats van Rolling Stones. Dat maakt het misschien ietsje realistischer ondanks de andere 2 natuurlijk mega blijven.

Joslittel wrote:
Chapeau @wenteldave, hele mooie boeking!

Dan moet ik toch wel terugkomen inderdaad op het bang zijn voor jou
1f61b.svg

Had zowel Van Halen als Rush op mijn lijstje staan, niet als eerste keus gelukkig.
Voortaan maar naar me luisteren, haha. Verbaas me er eigenlijk over dat beide nog niet gekozen waren, maar ik ben er ontzettend blij mee.

Het is tijd voor een nieuwe naam op AAA Festival! The Cult zal een daverend optreden geven op ons vernieuwde podium!

@chileera @mattman

koekdoos wrote:

Joslittel wrote:
Chapeau @wenteldave, hele mooie boeking!

Dan moet ik toch wel terugkomen inderdaad op het bang zijn voor jou
1f61b.svg

Had zowel Van Halen als Rush op mijn lijstje staan, niet als eerste keus gelukkig.

Voortaan maar naar me luisteren, haha. Verbaas me er eigenlijk over dat beide nog niet gekozen waren, maar ik ben er ontzettend blij mee.

Mag hopen dat je nu toch wel vol zit met de grote rockers :lol:

Aaran wrote:

Yannick wrote:

Sure, hoeft niet hoor. Ik stel alleen maar vast dat het aan regel één inboet, vind hetzelfde eigenlijk ook een beetje van Brian’s headliners.

Als Pink Floyd in originele bezetting was geweest had ik je gelijk gegeven ;).

Ik heb over die regel heen gelezen en redeneerde 3 headliners, dan subs, dan dagprogramma. Ik wil het wel veranderen hoor, dan bij deze.

Helaas hebben we al een eerste afzegging binnen gekregen voor het wow festival. Paul McCartney kan helaas niet komen. Gelukkig hebben we 2 vervangers van eigen bodem weten te strikken die het gaat met dan zullen vullen. Ten eerste zijn dat the golden Earring. Deze Haagse rockers warmen het podium op voor Nederlandse grootste rock ster, Herman brood

Users who are viewing this thread