Festileaks Festival Draft II: Return of the Eighties

werchter12 wrote:
Als ik goed gerekend heb, dan had @oasiss volgens mij tot 11h41, dus ik maak alvast mijn keuzes bekend.

Klopt niet echt denk ik, want er wordt normaal niet gekozen tussen 12 en 6u ’s morgens. Desalniettemin denk ik dat gezien z’n inactiviteit toch niet dat ie op tijd zou hebben gekozen. Bovendien mag ie gewoon geskipt worden owv het verloop van het spel, denk ik, anders wachten we weer tot morgen ofzo (zei ie ook niet dat ie op vakantie was ofzo?).

@koekdoos
> ik opnieuw.

@oasiss
mag 2x kiezen wanneer ie wil.

Hoewel dit nogal een opgave gaat worden, wil ik graag weer meedoen!
Ik ben wel van 10 tot 17 augustus op vakantie, verwachten we dan al klaar te zijn? Anders moet ik helaas toch verstek laten gaan.

Inderdaad. Kan ik dan gewoon kiezen, of moet er eerst gestemd worden oid?

RubenFrusciante wrote:
De enige eerste echte ‘female-fronted band’ Heart.

Even hierop terug komen maar de allereerste female-fronted band waren uiteraard The Liverbirds, check deze mini docu rond hen.
Gelukkig geven ze het zelf al aan: "This is why you don't know us". Heb 'echte' erbij gezet om aan te geven, dat als iemand 'female fronted band' zegt niemand aan The Liverbirds denkt, maar waarschijnlijk wel aan Heart.
Maar leuk feit, zal hem zo eens kijken, nog nooit van ze gehoord.

Dan is het tijd voor de volgende artiest voor het dagprogramma van Baspop:
Y&T

Na verschillende optredens in Nederland in 1982 en 1983 met onder andere een bezoekje aan Pinkpop 1982 (TV beelden te vinden op youtube) zal Y&T na een pauze van 6 jaar weer terugkomen naar de lage landen voor een optreden op Baspop aan het einde van de middag. Met de geweldige albums Black Tiger, Mean Streak, In Rock We Trust en het recentelijk (1987) verschenen album Contagious kan je je wel voorbereiden op een erg aanstekelijk feestje!

Met de afgelopen aankondiging van Blue Öyster Cult en nu Y&T gaan we met de komende paar aankondigingen ons focussen op het vroege ochtendprogramma.
De nog ontbrekende twee headliners en twee subheadliners zullen jullie later van ons tegoed houden (er vanuit gaande dat er niet ineens veel alsnog wordt weggesnoept door andere festivallen).

Nadat eerder andere festivallen een kleine dagindeling bekend hebben gemaakt, zullen wij daar bij Baspop ook in meegaan:

Vrijdag:
Y&T > Night Ranger > onbekende sub > onbekende headliner

Zaterdag:
Tesla > Blue Öyster Cult > Vandenberg > onbekende sub > KISS

Zondag:
Queensrÿche > Dokken > Judas Priest > onbekende headliner

Schema onder voorbehoud.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0peut66huhs[/video]

@shotgvn en daarna @rubenfrusciante

In 1986 hield TC Matic er na een mislukte tournee er mee op, de frontman ging echter solo door.. Als één van de grootste Belgische rockhelden kan mister Hintjes uiteraard niet ontbreken op onze line-up.

Arno.

@rubenfrusciante > @gesp

De onderhandelingen met een aantal acts lopen nog, maar wij weten nu al dat we dit de leukste boeking van ons festival vinden.
Wij zijn dan ook ontzettend trots om deze act vast te hebben gelegd, je ziet hem normaal gesproken niet vaak op festivals, maar ons is het gelukt.
Hij lijkt zo weggelopen uit een Bond- of Battman-film, zijn haar is het enige wat nóg gladder dan zijn muziek is. Zijn poses op de Bühne lijken dan weer wat van Jesus Christ Superstar weg te hebben.
En ik zeg niet voor niets Bühne, want met zijn fingerspitzengefühl weet hij precies wanneer het tijd is om het Engels te laten vallen en over te gaan op het Duits.
Hij is de grootste en bestverkopende zanger van Oostenrijk, zijn muziek bijna even bekend als de symfonieën van de man, uit dezelfde woonplaats, genaamd Mozart waar hij dan weer inspiratie uit heeft gehaald voor zijn eigen nummer.
En geef nou toe, laat ik niet van bijna iedereen hier een wens in vervulling gaan om Jeanny live keihard mee te schreeuwen?
Er war Superstar, Er war populär, Er war so exaltiert, Because er hatte Flair: Falco
[video]https://www.youtube.com/watch?v=auG6iCcLnGQ[/video]
@gesp en @mattman

Vanochtend kregen wij op het kantoor per fax de definitieve bevestiging, het door Peter te Bos ondertekende contract ligt hier op het bureau. Al eerder werd hij na afloop van een concert met zijn band Claw Boys Claw losjes gepolst. Toen duidelijk werd dat er meerdere kapers op de kust waren, is besloten de hoofdstedelijke rockband geen break te gunnen en ze direct een goed offer te doen.

[video]https://youtu.be/nlWBJEkOGK4[/video]

@mattman @chileera

Met heel, heel veel trots kondigen we een volgende naam aan. Een absoluut icoon en ronduit grote Franse Baas. Initials S.G. Serge Gainsbourg komt een anderhalf uur de avond zwoeler maken dan ze al was. Sea, sex and sun. Headliner The Smiths heeft al een flamboyante frontman, de act ervoor gooit nog wat Franse charme in de strijd. Eerder aangekondigd: The Clash, Stevie Wonder, The Smiths, Beastie Boys, Grace Jones, Carole King, The Jesus and Mary Chain en The Birthday Party. Meer namen volgen snel.

Aan jou, @chileera!

Over de volgende naam twijfel ik of die kan, maar dat verwacht ik eigenlijk wel. Harde bewijzen die zeggen dat ze veel heeft opgetreden in de periode heb ik zo 123 niet kunnen vinden. 4 optredens heb ik wel gevonden, maar dat moeten er echt wel meer zijn geweest. Als het niet mag, graag even laten weten dan pas ik het nog aan @shotgvn

De kans dat u deze dame maar eenmaal op ons festival ziet is zeer klein. Ze heeft al in het voorprogramma gestaan van onze headliner Madonna, er zijn geruchten met een samenwerking met andere headliner Pink Floyd en ze heeft samen met Dave Stewart (gitarist Eurythmics) hit in spe Lily was Here geschreven. Dat allemaal op 19-jarige leeftijd en met een saxofoon. Geef dit talent ruim baan, Candy Dulfer!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_5kKo2_2MzI[/video]

@herragan @wenteldave

Nu ben je gewoon vervelend aan het doen @chileera. Was ook mijn volgende keuze geweest (al zat ik ook te twijfelen). Verdomd goede saxofoniste.

Harde bewijzen die zeggen dat ze veel heeft opgetreden in de periode heb ik zo 123 niet kunnen vinden. 4 optredens heb ik wel gevonden, maar dat moeten er echt wel meer zijn geweest. Als het niet mag, graag even laten weten dan pas ik het nog aan @shotgvn
Mhm, idd maar tel daar dan nog de twee shows die ze in support deed voor Madonna dan zit je aan zes. Veronderstel ook wel dat ze wel meer zal hebben gespeeld dus is fine, ja denk ik. Veronderstel ook wel dat ze een middagspotje zal innemen?

Candy Dulfer's Funky Stuff kan sowieso, mooie keuze. Zeker met Dave A. Stewart op je festival, Lily Was Here is fantastisch.

Brian wrote:
Harde bewijzen die zeggen dat ze veel heeft opgetreden in de periode heb ik zo 123 niet kunnen vinden. 4 optredens heb ik wel gevonden, maar dat moeten er echt wel meer zijn geweest. Als het niet mag, graag even laten weten dan pas ik het nog aan @shotgvn

Mhm, idd maar tel daar dan nog de twee shows die ze in support deed voor Madonna dan zit je aan zes. Veronderstel ook wel dat ze wel meer zal hebben gespeeld dus is fine, ja denk ik. Veronderstel ook wel dat ze een middagspotje zal innemen?

19 jaar, geen albums uit (wel met haar vorige band), net 1 bekend nummer waarvan er nog maar moeten zien of het een echte hit word, yes begin middag spot. 2de plek denk ik nu aan. (Degene die ik het podium wil laten open kent Google nauwelijks, dus dat wordt nog een uitdaging)

Een lekker rood rood wijntje op het veld in Nijmegen? Dat kan natuurlijk op AAA Festival met UB40!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=DDllPnqrE7I[/video]

@wenteldave > @warriorandweirdo

Test test kan ik iets plaatsen?
Edit: Helaas kan nog geen heel verhaal typen... nog steeds "potential unsafe action"

Daar gaat helaas mijn headliner, had ik niet verwacht... Had al bijna het hele sterren-ensemble voor een live uitvoering van het Hear N Aid - We're Stars project verzameld.
Geweldige keuze, Wenteldave! Dan maar een wat grotere headliner kiezen, in de hoop dat je daar geen ruimte meer voor hebt :-P

Daar gaat helaas mijn headliner, had ik niet verwacht… Had al bijna het hele sterren-ensemble voor een live uitvoering van het Hear N Aid – We’re Stars project verzameld.
Geweldige keuze, Wenteldave! Dan maar een wat grotere headliner kiezen, in de hoop dat je daar geen ruimte meer voor hebt
1f61b.svg
Nee, dit was het wel hoor. Maar Dio was dus je kleinere headliner, als ik dat goed begrijp? Gek, want zie 'm zelf eigenlijk als sub of een plekje daaronder zelfs.
Ik had in ieder geval niet door dat je dat van plan was, maar nu ik die namen zie, valt het kwartje. Was een mooi idee, alleen jammer dat ik het van je afpak.

Users who are viewing this thread