Festileaks Draft XVII: Chosen by another

Deze eerste ronde

Ronde 1
BlackwaterPark - Alice in Chains
BeWario - K3 (The Originals)
Lion - LCD Soundsystem
warriorandweirdo - The Lumineers
Blommie - Nickelback
Martijn - BTS
InsaniTiny - BABYMETAL
WesleyNoH - SZA
Timmetje - Robbie Williams
JK79 - Toppers
Dante - Lorde
EdsjeFCB - Kane
Royke - Dødheimsgard
Brian - Pommelien Thijs
Oasiss - Green Day
Sjakie de Wit - Sigur Rós
Koekdoos - Sixx:A.M.
teunajax - Kneecap
Yannick - Sam Fender
Joris - La Fuente

• Winning
Waarderingen: InsaniTiny
Hartendief sinds...

bon-iver-spring-tour-2019.jpg

Bon Iver.

@teunajax > @Koekdoos

Gisteren een monstertrack gedropt, vandaag een festival aankondiging!

Wederom niet de grootste naam, die mogen jullie zelf gaan invullen, maar door de jaren heen is inmiddels wel de stijgende lijn op bijvoorbeeld Graspop ingezet, van kleine tent naar mainstage opener en dit jaar inmiddels al rond een uur of drie. Bijna halverwege het affiche inmiddels.

Waar een van jullie ze gaan plaatsen, zien we binnenkort, maar zou ze wel later dan 6 uur 's ochtends zetten...

Beast in Black

Favoriete band uit de huidige tijd mag natuurlijk niet ontbreken op een Baspop-geïnspireerd festival!

@Sjakie de Wit en daarna @Oasiss

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: InsaniTiny en Oasiss
United by ... Music?

Ik ga er vanuit dat iedereen de volgende naam ziet aankomen. Na Pommelien Thijs is er maar eentje die kan volgen namelijk. Enkele overeenkomsten:

Muziek op Spotify
Muziek op Youtube
Beide een officieel Instagram account

De overlap is ontzettend groot zoals jullie zien.

Gojira

@Royke @EdsjeFCB
hardop moeten lachen hier

• Confetti
Waarderingen: Brian
De overeenkomsten tussen mijn aan te kondigen en al aangekondigde naam zullen niet zo groot zijn als bij @Brian , maar toch zijn er wel degelijk een aantal.

-Beide beginnen met de letter K
-Beide zijn van Nederlandse bodem
-Beide zijn vooral geliefd bij huismoeders
-Beide hebben van origine een onuitstaanbare zanger (al moeten we de nieuwe even het voordeel van de twijfel geven)

Daarnaast zijn de volgende lovende woorden geschreven over deze band:

"U vergelijkt het gemiddelde ...-nummer best met een voorverpakt plakje cheddarkaas: gehuld in plastic, onnatuurlijk glimmend, en een imitatie van het echte spul.”

"Het concert had weinig om het lijf, vond het blad, ook al was er af en toe best wat amusement. ,,Maar dat is er ook tijdens Temptation Island."

"Wist u dat Albert Heijn tegenwoordig ook bands verkoopt? ... vindt u naast de dozen poedermelk, de vla uit brik en de microgolflasagne."

Normaliter fleuren wij de aankondiging altijd op met een filmpje van een fijne plaat tijdens een live-optreden, maar aangezien zowat alle liedjes precies hetzelfde zijn volstaat de naam:

Kensington!

De overeenkomsten tussen mijn aan te kondigen en al aangekondigde naam zullen niet zo groot zijn als bij @Brian , maar toch zijn er wel degelijk een aantal.

-Beide beginnen met de letter K
-Beide zijn van Nederlandse bodem
-Beide zijn vooral geliefd bij huismoeders
-Beide hebben van origine een onuitstaanbare zanger (al moeten we de nieuwe even het voordeel van de twijfel geven)

Daarnaast zijn de volgende lovende woorden geschreven over deze band:

"U vergelijkt het gemiddelde ...-nummer best met een voorverpakt plakje cheddarkaas: gehuld in plastic, onnatuurlijk glimmend, en een imitatie van het echte spul.”

"Het concert had weinig om het lijf, vond het blad, ook al was er af en toe best wat amusement. ,,Maar dat is er ook tijdens Temptation Island."

"Wist u dat Albert Heijn tegenwoordig ook bands verkoopt? ... vindt u naast de dozen poedermelk, de vla uit brik en de microgolflasagne."

Normaliter fleuren wij de aankondiging altijd op met een filmpje van een fijne plaat tijdens een live-optreden, maar aangezien zowat alle liedjes precies hetzelfde zijn volstaat de naam:

Kensington!
De lat wordt nu wel erg hoog gelegd.

Nadat social media ontplofte bij de aankondiging dat de Toppers eindelijk eens op een, nog nader te bepalen, festival gaan optreden zit de organisatie in dubio. Daar wij zelf (helaas) deze topact niet op ons uiteindelijke festival mogen verwelkomen en daar een dijk van een programma omheen zouden kunnen programmeren zullen wij rekening moeten houden met onze overige collega festival organisatoren.
Dus ga je dan in deze lijn (zie post van @Oasiss een aantal pagina's terug ter inspiratie) verder boeken en geef je daarmee de overwinning van deze draft al na 5 keuzes uit handen aan de gelukkige die deze 5 acts in de schoot geworpen krijgt of kies je toch voor een iets diversere opzet.

Daar we als organisatie niet willen dat onze collega's gaan afhaken na de eerste 5 keuzes omdat ze geen zin meer hebben om voor de 2e plaats te strijden is de keus gevallen om iets breder te gaan programmeren. Om het wel een beetje in de buurt te houden hebben we een dijk van een act zover weten te krijgen om nog eenmaal terug te keren op het grote podium waarbij ze uitdrukkelijk hebben gevraagd om een kleedkamer uit de buurt van de Toppers.

De Dijk

@Timmetje > @WesleyNoH

Ik doe alsof het mij niet boeit, maar 'k ben gebroken
Ik wil niet te dramatisch doen, maar ik heb je nodig
Dit is een noodgeval
Help me uit de brand
Dit is een noodgeval
Ik heb hеt niet meer in de hand

De organisatie van Timpop heeft naar de schreeuw om een Nederlandse Ziggodome vollopende band geluisterd, dus we sturen de zingende stucadoors naar één noodlijdend festival door! Wie pakt het gouden lot en daarmee

Goldband

@WesleyNoH > @InsaniTiny

• Haha
Waarderingen: JK79 en InsaniTiny

Users who are viewing this thread