Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
320
339
Maar zowel The Killers als John Mayer zijn gewoon borderline headliners. Dat vind ik van zowel QOTSA als Editors dan weer minder, die headlinen dingen als Lowlands of DTRH - niet Pinkpop.
Beiden zie ik niet echt weg komen met een headliner positie. Killers misschien nog wel, maar John Mayer echt niet. De beste man stond laatste keer op Pinkpop ergens halverwege de avond op de main
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
876
1.054
Beiden zie ik niet echt weg komen met een headliner positie. Killers misschien nog wel, maar John Mayer echt niet. De beste man stond laatste keer op Pinkpop ergens halverwege de avond op de main
Dat is inmiddels alweer 10 jaar geleden.
 
  • Wow
Waarderingen: BeWario

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.491
8.736
Misschien dat ik John Mayer verkeerd inschat, maar ik zie dat een NBT bijvoorbeeld net als John Mayer ook twee keer in de Ziggo Dome heeft gestaan dit jaar, dus dat lijkt me in die zin vergelijkbaar.

Ik heb op de "grote stadion act" na ook nog geen idee wie ik als headliners zou willen, dus kan natuurlijk in theorie wel schuiven, maar wil er wel vast de kanttekening bij maken, dat mijn "grote stadion act" en andere headliners toch wel een stuk kleiner zullen uitpakken dan bijvoorbeeld de combinatie Dua Lipa / Coldplay, Beyoncé / Elton John of gewoon al een Taylor of AC/DC.

Ik zal in ieder geval even kijken wat ik zou willen als drietal headliners en drietal noord afsluiters om te kijken wat welke positie zou moeten krijgen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.350
2.716
Misschien dat ik John Mayer verkeerd inschat, maar ik zie dat een NBT bijvoorbeeld net als John Mayer ook twee keer in de Ziggo Dome heeft gestaan dit jaar, dus dat lijkt me in die zin vergelijkbaar.

Ik heb op de "grote stadion act" na ook nog geen idee wie ik als headliners zou willen, dus kan natuurlijk in theorie wel schuiven, maar wil er wel vast de kanttekening bij maken, dat mijn "grote stadion act" en andere headliners toch wel een stuk kleiner zullen uitpakken dan bijvoorbeeld de combinatie Dua Lipa / Coldplay, Beyoncé / Elton John of gewoon al een Taylor of AC/DC.

Ik zal in ieder geval even kijken wat ik zou willen als drietal headliners en drietal noord afsluiters om te kijken wat welke positie zou moeten krijgen.
Ik vind het John Mayer gewoon discutabel. Indien je headliner redelijk klein is kan John Mayer als noord afsluiter. Maar met een Beyoncé als headliner is het verre van realistisch.

Verder kan ik wel pas goed oordelen als de hele line up bekend is.

Zelf ga ik voor een zo realistisch mogelijke line up qua budget van Pinkpop ( wel met de mooie namen die nu soms voor stadions kiezen).
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.166
3.084
Ik vind het John Mayer gewoon discutabel. Indien je headliner redelijk klein is kan John Mayer als noord afsluiter. Maar met een Beyoncé als headliner is het verre van realistisch.

Verder kan ik wel pas goed oordelen als de hele line up bekend is.

Zelf ga ik voor een zo realistisch mogelijke line up qua budget van Pinkpop ( wel met de mooie namen die nu soms voor stadions kiezen).
En dat met Coldplay én Dua Lipa al op je line up 😅
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.350
2.716
En dat met Coldplay én Dua Lipa al op je line up 😅
Ja? Dua Lipa was gewoon een headliner van Rock Werchter dit jaar.

Coldplay is wel een grotere naam maar zeker niet uitgesloten voor festivals in de verre toekomst.

Er zijn hier mensen die Beyoncé, Kendrick Lamar en Elton John boeken in hetzelfde weekend ? Of zelfs Taylor Swift.

Taylor Swift zal duurder zijn dan Dua Lipa en Coldplay bij elkaar.

Maar is dat niet het hele doel van de draft om een top line up neer te zetten? John Mayer is echt wel een grote naam voor noord maar de hele line up is nog niet bekend dus alles kan nog vind ik dan…
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.351
The Killers hebben de laatste keren toch als 2de podiumafsluiter gestaan? Zijn sindsdien niet groter geworden, eerder kleiner. Dus die op die positie is niet meer dan logisch.

John Mayer is met 2 uitverkochte Ziggo domes wil op het randje, maar niet meer of minder dan Olivia Rodrigo. Dus voor deze Draft afsluiter Noord lijkt me geen punt
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Nikfestilover

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.108
1.329
Zal wel aan mij liggen maar kvind in vergelijking met Nothing But Thieves, Keane en Sam Smith dit rijtje toch wel een pak sterker, groter ofzo..
Ik vind net het omgekeerde waar. Geen idee wie John Mayer is (als Belg zijnde) 😂
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.867
2.662
Coldplay is wel een grotere naam maar zeker niet uitgesloten voor festivals in de verre toekomst.

Er zijn hier mensen die Beyoncé, Kendrick Lamar en Elton John boeken in hetzelfde weekend ? Of zelfs Taylor Swift.

Taylor Swift zal duurder zijn dan Dua Lipa en Coldplay bij elkaar.

Maar is dat niet het hele doel van de draft om een top line up neer te zetten? John Mayer is echt wel een grote naam voor noord maar de hele line up is nog niet bekend dus alles kan nog vind ik dan…
Denk dat je wel wat onderschat wat Coldplay vraagt per concert. Zullen ook wel in de top 5 zitten minimaal.

Maar vind dat magisch-realistische (want zowel Beyoncé, Taylor, Coldplay, Elton als Dua doen normaliter geen festivals bij een volgende tour) net mooi aan deze spelletjes.

Als het volledig gelijk moet zijn over alle deelnemers, kan je beter al Scorito-gewijs iedereen een budget toewijzen waarmee ze dan acts uit een longlist mogen kiezen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.987
4.060
Mijn proces bij tickets aanschaffen; realisme check, zowel qua namen als concept - clashfinders van de festivals die de check doorstaan inkleuren - de festivals uitkiezen met de mooiste spoorboekjes (dus niet per se de meeste must sees, headliners die een must zijn maar waar ik de 3 mooiste dagen zou hebben) - dagticket(s) voor een overgebleven banger met gedurende de dag wat leuks

Zo heb ik bijvoorbeeld een affiche met o.a. Oasis, the strokes, pulp, ben howard, depeche mode, placebo, taylor swift, the xx, pet shop boys laten schieten. Kwam niet door mijn check ;)

Mand
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.491
8.736
Mijn proces bij tickets aanschaffen; realisme check, zowel qua namen als concept - clashfinders van de festivals die de check doorstaan inkleuren - de festivals uitkiezen met de mooiste spoorboekjes (dus niet per se de meeste must sees, headliners die een must zijn maar waar ik de 3 mooiste dagen zou hebben) - dagticket(s) voor een overgebleven banger met gedurende de dag wat leuks

Zo heb ik bijvoorbeeld een affiche met o.a. Oasis, the strokes, pulp, ben howard, depeche mode, placebo, taylor swift, the xx, pet shop boys laten schieten. Kwam niet door mijn check ;)

Mand

Dus er is nog hoop!
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Als het volledig gelijk moet zijn over alle deelnemers, kan je beter al Scorito-gewijs iedereen een budget toewijzen waarmee ze dan acts uit een longlist mogen kiezen.
Lijkt mij een interessant concept maar niet realistisch uit te werken gok ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken