Twee nummers staan net buiten de top10 (naast de overige 88 eerder genoemde nummers natuurlijk).
12. Kate Bush - Wuthering Heights (381pt - 13 stemmers)
Een van de favoriete nummers van
@JK79, zijn persoonlijke nummer 2:
Wuthering Heights is alles tegelijk: literatuur, drama, lef en pure eigenzinnigheid. De manier waarop Kate Bush het personage Cathy tot leven wekt met haar hoge bijna spookachtige stem is ongrijpbaar, emotioneel en rauw. Voor mij persoonlijk al sinds eind jaren 80 (toen ik actief muziek ging luisteren) 1 van mijn favoriete nummers net als een aantal andere nummers van Kate Bush.
11. Portishead - Roads (389pt - 14 stemmers)
Ook hier weer een bijdrage vanuit jullie,
@Everyknight schrijft dit over zijn persoonlijke nummer 2:
"Roads" van Portishead, uit 1994, is een absolute triphop-klassieker en één van de hoogtepunten van het iconische album Dummy. Sfeervol, weemoedig, melancholisch, ontroerend. Kortom: Portishead ten top. Hun laatste tour dateert intussen van meer dan 10 jaar geleden. Hun schaarste draagt, voor mij en vele anderen denk ik, bij tot hun mythische status. En dan is er natuurlijk ook, want daar gaat het immers om in deze lijst, de wondermooie, breekbare zang van Beth Gibbons. Heb haar vorig jaar solo mogen aanschouwen op Rock Werchter, waar ze dit nummer ook bracht. Kippenvel. Wat een klasse, wat een stem, wat een vrouw!
Dan voordat ik de eerste twee nummers uit de top10 onthul, eerst even stilstaan bij de voorspellingen van zes van jullie voor de top10.
Als we de voorspellingen verwerken zoals bij de Olympische Spelen (gesorteerd op meeste nummers exact correct voorspeld en daarna pas kijkend naar wel voorspeld, maar op de verkeerde plek), dan komen we tot de volgende uitslag:
1.
@Lion 2 goed plus 2 verkeerde plek
2.
@Oasiss 2 goed plus 2 verkeerde plek
Lion staat hoger dan Oasiss, omdat zijn 2 goed voorspelde nummers hoger in zijn voorspelling staan, dan die van Oasiss. Daaronder heeft iedereen 1 nummer goed.
3.
@Yannick 1 goed plus 6 verkeerde plek
4.
@MadMandra27 1 goed plus 4 verkeerde plek
5.
@Brian 1 goed plus 3 verkeerde plek
6.
@AngieH 1 goed plus 2 verkeerde plek
In totaal heeft Yannick dus wel de meeste nummers uit de top10 weten te benoemen, alleen de meeste op de verkeerde plek. Alle 6 de voorspellingen bij elkaar hebben 9 nummers benoemd uit de top10. Het ontbrekende nummer vinden we vanmiddag terug op plek 6.
Dan, op plek 10:
10. Mazzy Star - Fade Into You (405pt - 11 stemmers)
De persoonlijke nummer 1 van
@Chimme:
Dat nummer brengt me altijd terug naar mijn eerste jaar als student. Er ging toen een muzikale en sociale wereld voor mij open. Als ik Mazzy Star en "Fade Into You" in het bijzonder hoor, word ik weer meegesleept door de mysterieuze stem van Hope Sandoval die zingt over volledig opgaan in iets of iemand, en ben ik weer die 18-jarige, ronddolend in een vreemde stad, die op café volledig van zijn sokken geblazen was door het mooiste meisje van de wereld terwijl dat liedje door de boxen galmde. Het is nooit wat geworden met dat meisje, maar ik ben toen wel de cd van Mazzy Star gaan kopen 
9. Linkin Park - The Emptiness Machine (410pt - 14 stemmers)
In 2024 verscheen er plotseling een countdown timer voor een announcement. De wereld (in ieder geval ik) ging helemaal los toen de timer op nul gewoon weer begon op te tellen. Maar uiteindelijk kwam daar toch het verlossende woord: een comeback tour, dit keer met zangeres Emily Armstrong. Een gouden zet zo bleek het, met in 2025 een
uitverkochte Rock Werchter donderdag in pakweg 15 minuten tijd. We vinden ze terug op plek 9 met The Emptiness Machine.