Festileaks CropTop100

Een echte 00's kid. Dit moet wel de lijst met de meeste moderne nunmers so far zijn.
Sowieso allemaal veel 'moderne' rijtjes vind ik, en verrassend weinig Aretha, Diana en Ella. Weinig soul het algemeen.

Maar nondedju wat een lekkere nummers heb ik hier al zien passeren. ❤️

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Sowieso allemaal veel 'moderne' rijtjes vind ik, en verrassend weinig Aretha, Diana en Ella. Weinig soul het algemeen.

Ik verwacht Nina Simone nog wel in de lijst!

Ik verwacht Nina Simone nog wel in de lijst!
Ja die staat wel in de top 10 denk ik.

In de huidige tussenstand zowel Nina Simone als Aretha Franklin beiden met twee nummers in de lijst, welke en hoe hoog ga ik nog niks over zeggen. En over nieuwe en oude nummers ga ik nog proberen het een en ander aan statistieken te verzamelen! Maar verder ook wel een zeer gevarieerde lijst met uit alle uithoeken van het forum wel wat favorieten in de lijst en ook wel een paar bijzonder slecht scorende vrouwen op basis van wat ik zelf had verwacht.

• Geweldig
Waarderingen: AngieH en mattman

Ik heb er 3 in mijn top-10 gezet, Nina Simone, Irma Thomas en de grote P.P. Arnold (die laatste 2 heb ik nog niet vaak zien passeren btw). En dan nog o.a. 2x Aretha, Billie Holiday, Diana Ross & The Supremes...heerlijk toch, die vrouwelijke soulstemmen!!!

• Geweldig
Waarderingen: mattman
Inmiddels lijkt het eerste kerstnummer de top100 te bestormen, benieuwd of deze erin gaat blijven. Kan nog wel eens spannend worden!
Ondertussen bestaat momenteel (39 verwerkte lijsten) de top25 uit 23 unieke artiesten.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Inmiddels lijkt het eerste kerstnummer de top100 te bestormen, benieuwd of deze erin gaat blijven. Kan nog wel eens spannend worden!
Ondertussen bestaat momenteel (39 verwerkte lijsten) de top25 uit 23 unieke artiesten.

Besy funny hoe anders wij dit aanpakken.
Ik probeer zo weinig mogelijk op te pikken van exacte punten als ik de lijsten verwerk zodat ik bij het bekend maken van de top 100 eigenlijk niets op voorhand weet :D.

Besy funny hoe anders wij dit aanpakken.
Ik probeer zo weinig mogelijk op te pikken van exacte punten als ik de lijsten verwerk zodat ik bij het bekend maken van de top 100 eigenlijk niets op voorhand weet :D.

Vind het ook echt leuk om te zien hoe de lijst verandert per set van verwerkte lijsten, groot voordeel van alles handmatig verwerken. En het houdt het topic tegelijkertijd ook regelmatig in de actuele topic lijst, waardoor er misschien nog wat extra mensen met lijsten komen 👌

Het is een wonder, maar ik ben volledig bij met het verwerken van de lijsten (want de lijsten van @reaper en @WesleyNoH wachten nog op een derde lijst om verwerkt te worden).

Er staan ondertussen nog maar 3 nummers in de top100 met maar 2 stemmen.
De top50 heeft al minimaal 4 stemmen per nummer (terwijl er ook nummers met 5 stemmen buiten de top100 vallen momenteel).
De top25 heeft nu 21 unieke artiesten.
De top10 zijn 10 unieke artiesten.

Wie zorgt voor lijst nummer 45 dat ik weer verder kan?!

En zijn er specifieke statistieken die men graag zou willen weten tijdens de bekendmaking van de lijst? Nummers per decennium, oudste nummer, nieuwste nummer, gemiddelde jaartal van release, positieverloop van de top10 in een grafiekje of iets dergelijks.

Kan niet beloven dat ik alles kan uitzoeken, maar wie weet bedenken jullie nog iets, waar ik zelf niet aan denk.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en MadMandra27
En zijn er specifieke statistieken die men graag zou willen weten tijdens de bekendmaking van de lijst? Nummers per decennium, oudste nummer, nieuwste nummer, gemiddelde jaartal van release, positieverloop van de top10 in een grafiekje of iets dergelijks.

Kan niet beloven dat ik alles kan uitzoeken, maar wie weet bedenken jullie nog iets, waar ik zelf niet aan denk.
Geen flauw idee of je dit misschien al hebt benoemd, maar ik ben ook wel benieuwd naar een artiesten overzicht. Zag in veel lijsten dezelfde artiesten terugkomen, maar dan wel met allemaal een ander nummer, dus dat zijn dan nummers die misschien niet in de top100 staan, maar bij elkaar opgeteld is de desbetreffende artiest wel vaak genoemd.

Ik ben zelf wel benieuwd naar die populaire nummers die buiten de top-100 vallen, als je zegt dat er nummers zijn die 5x doorgegeven zijn maar toch de lijst niet halen. Want als één persoon een bepaald nummer op 1 zet, krijgt dat natuurlijk 50 punten, maar is dat nummer an sich niet populair bij de stemmers. En dan kan het gebeuren dat een nummer 5x in een top-50 staat maar niet aan 50 punten geraakt. Welke nummers zijn dat?

Sowieso bedankt voor al de moeite!

Geen flauw idee of je dit misschien al hebt benoemd, maar ik ben ook wel benieuwd naar een artiesten overzicht. Zag in veel lijsten dezelfde artiesten terugkomen, maar dan wel met allemaal een ander nummer, dus dat zijn dan nummers die misschien niet in de top100 staan, maar bij elkaar opgeteld is de desbetreffende artiest wel vaak genoemd.
Ik ben zelf wel benieuwd naar die populaire nummers die buiten de top-100 vallen, als je zegt dat er nummers zijn die 5x doorgegeven zijn maar toch de lijst niet halen. Want als één persoon een bepaald nummer op 1 zet, krijgt dat natuurlijk 50 punten, maar is dat nummer an sich niet populair bij de stemmers. En dan kan het gebeuren dat een nummer 5x in een top-50 staat maar niet aan 50 punten geraakt. Welke nummers zijn dat?

Sowieso bedankt voor al de moeite!

Een lijst punten per artiest zal ik na de top100 ook delen. Inderdaad veel verschil tussen artiesten, zo zijn er artiesten met in totaal 2, 3 of 4 nummers (waarvan minimaal 1 in de top100), maar ook artiesten met 13 of 15 gekozen nummers (waarvan ook minimaal 1 in de top100).

Nummers met veel stemmen zal ik ook nog delen na afloop, en ook een deel van de nummers net buiten de top100 (waarschijnlijk om mee te beginnen) als kleine bulk-lijst (denk aan in 1x de nummers 150-101 of 200-101 of iets dergelijks)

Hoogste gemiddelde scores? Grafiekje per decennium?

Hoogste gemiddelde scores? Grafiekje per decennium?

Staat genoteerd, en ook wie de meeste overlap in stemlijst heeft met de rest (doel is zowel totaal aantal nummers, als ook wie de meeste nummers binnen de top100 in zijn stemlijst heeft)

Voor nu een beetje laat, maar zou het ook wel grappig vinden om in het vervolg je leeftijd toe te voegen (als men daarvoor uit durft te komen althans ;)) en op basis daarvan ook een statistiekje te maken, net als met de top 2000.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Voor nu een beetje laat, maar zou het ook wel grappig vinden om in het vervolg je leeftijd toe te voegen (als men daarvoor uit durft te komen althans ;)) en op basis daarvan ook een statistiekje te maken, net als met de top 2000.
Wellicht kan Koekdoos onze leeftijd inschatten op basis van onze lijsten ;)

• Leuk
Waarderingen: Pommer

Users who are viewing this thread