Eurovision

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Ook al is de winnaar al geruime tijd bekend, hierbij toch mijn ranking van deze editie (weekje quarantaine achter de rug, en teveel tijd gehad ;)):

1. Griekenland (beetje biased, want al enkele jaren grote fan van)
2. Noorwegen
3. België
4. Nederland
5. Zweden
6. Ijsland
7. Oekraïne
8. Servië
9. Polen

10. Armenië
11. Litouwen
12. Italië
13. Portugal
14. Australië
15. Estland
16. Frankrijk
17. Azerbeidjan
18. Tsjechië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Duitsland
21. Zwitserland
22. Moldavië
23. Roemenië
24. Finland
25. Spanje

Zeker niet de beste finale imo, maar toch weer een handvol fijne songs en blijft toch een jaarlijks feestje. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Rikkie

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Pffff, wat duurt het allemaal lang zeg.
Ben inmiddels overgestapt naar NPO2extra.
Roisin Murphy op Down the Rabbit Hole 2015.
Wat een stem!
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Bij dat nummer weet ik bijna zeker dat het vaker wordt teruggekeken op youtube dan geluisterd op Spotify. Verschrikkelijk.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Dat Oekraïne ging winnen lag wel voor de hand! Maar wie o wie gaat het volgend jaar organiseren?!

mijn favo’s waren:

Zweden
Polen
UK
Armenië
Noorwegen
Griekenland
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Best prima als songfestivalinzending. Als losstaand nummer totaal nietszeggend
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Vandaag de eerste halve finale met veel favorieten als Zweden en Finland! Zal het Mia en Dion na al die Kritiek het toch nog lukken om de finale te halen?
 

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
28
30
Vandaag de eerste halve finale met veel favorieten als Zweden en Finland! Zal het Mia en Dion na al die Kritiek het toch nog lukken om de finale te halen?

Gaat lastig worden. Deze halve finale is wel heel erg loaded en er zitten ook wel wat landen bij die dit jaar minder zijn maar het gewoonlijk bij de televoting (om diaspora-redenen) goed doen. Als ik de snippets van de rehearsal zie vind ik Nederland nog best redelijk over komen. Bij de top 10 zou ik ze zelf wel hebben geschaard.

Voor de rest ben ik deze Eurovisie vooral voor Finland. Fan van dat nummer sinds het eerste uur. Hopelijk pakt Finland genoeg punten bij de Jury om het binnen te gaan koppen bij de televoting.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Geen idee met welk nummer we meedoen dit keer.
Ik heb alleen een parodie ervan gehoord tot nu toe, ik luister bewust nooit de nummers voordat het songfestival begint. Vind het leuker om het voor het eerst 'live' te horen :D Heb er wel zin in vanavond!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Gebruikers die dit onderwerp bekijken