EK Voetbal 2021

Moeten ze eerst nog van Italië winnen! ;)
Best haalbaar. Leuk team Italië, en heel goede reeks. Maar dit is wel een van de eerste keer dat ze een echte topploeg tegenkomen natuurlijk. Al zegt dat niets dit toernooi.

Wat betreft Oranje, het was om te janken zondag. Al die 16 miljoen bondscoaches die Malen nog steeds een topper vinden moeten stoppen met over voetbal praten (geld ook voor veel analisten op TV, zelden zoveel napraters gezien als dit toernooi). Zogenaamde veel meer diepgang en laat de rest beter voetballen. Resultaat: 0 schoten op goal. Wat een diepgang zeg.

Volgens Algemeen Dagblad (Sjoerd Mossou) wordt Frank de Boer vandaag nog ontslagen.... KNVB zou nu op dit moment in beraad zijn..

Volgens Algemeen Dagblad (Sjoerd Mossou) wordt Frank de Boer vandaag nog ontslagen.... KNVB zou nu op dit moment in beraad zijn..
Ik vraag me echt af wie ze terug gaan halen. Er is geen enkele Nederlandse trainer die ik bondscoach wil zien worden, afgezien van de man met de gouden pik dan. Zou je dan toch internationaal moeten gaan kijken?

Ik vraag me echt af wie ze terug gaan halen. Er is geen enkele Nederlandse trainer die ik bondscoach wil zien worden, afgezien van de man met de gouden pik dan. Zou je dan toch internationaal moeten gaan kijken?
Wat mij betreft wel... Ben wel beetje klaar dat het altijd maar mooi en in 4-3-3 moet bij Oranje zonder wat te winnen. De Malen voor Weghorst is ook door publieke druk doorgezet terwijl het voetbal inhoudelijk best stom was om te doen.

Graag een trainer die gewoon zijn eigen ding doet en zich niets aantrekt. En volledig vrije en frisse trainer die geen enkele band heeft met het Nederlands voetbal dan ook. Zodat er ook geen hoogbejaarde keeper in goal komt te staan omdat die 11 jaar geleden fijn samenwerkte met de trainer.

Ik denk dat De Bruyne aan de aftrap gaat staan vrijdag. Het wordt een moeilijke wedstrijd. De winnaar gaat het EK winnen denk ik.

Maar ik sta laatste in de prono, dus mijn mening is eigenlijk totaal niet relevant.

• Haha
Waarderingen: theblackmadness
Wat mij betreft wel... Ben wel beetje klaar dat het altijd maar mooi en in 4-3-3 moet bij Oranje zonder wat te winnen. De Malen voor Weghorst is ook door publieke druk doorgezet terwijl het voetbal inhoudelijk best stom was om te doen.

Graag een trainer die gewoon zijn eigen ding doet en zich niets aantrekt. En volledig vrije en frisse trainer die geen enkele band heeft met het Nederlands voetbal dan ook. Zodat er ook geen hoogbejaarde keeper in goal komt te staan omdat die 11 jaar geleden fijn samenwerkte met de trainer.
als je echt iemand zoekt die prijzen gepakt heeft kom je uit bij Ome louis, Advocaat wordt ook al genoemd... dat is ook geen succes gebleken hé... dus kom je in het buitenland uit: Arsène Wenger !

Zou inderdaad als Nederland zijnde eens buiten de landsgrenzen durven gaan kijken genre Klinsmann, Garcia of Favre. Mochten ze toch een NL'er willen lijkt Van Bronckhorst me wel een goede keuze.

Bronckhorst, van Bommel, Cocu, Stam.... ze komen allemaal kwaliteit te kort om dit 'even" te doen... Hebben we het immers al niet eens geprobeerd met van Basten ??? is uit dezelfde lichting... Koeman was een uitzondering...maar die komt niet terug, dus.... Als Louis of Ten Cate het niet willen doen: Wengér !

Bronckhorst, van Bommel, Cocu, Stam.... ze komen allemaal kwaliteit te kort om dit 'even" te doen... Hebben we het immers al niet eens geprobeerd met van Basten ??? is uit dezelfde lichting... Koeman was een uitzondering...maar die komt niet terug, dus.... Als Louis of Ten Cate het niet willen doen: Wengér !
Denk niet dat Wenger wil terugkomen uit pensioen om Oranje te coachen..

Moeten ze eerst nog van Italië winnen! ;)
België gaat echt nu met deze spelers een prijs pakken. Mooi moment voor sommige om te stoppen en voor de opvolger van Martinez om door te selecteren. Komen zo wel wat posities als bondscoach vacant. Ik neem aan Frankrijk ook wel.

Ik neem aan Frankrijk ook wel.
Zou ik wel belachelijk vinden mocht Deschamps moeten gaan, heeft jarenlang uitstekend werk geleverd met de Franse ploeg, dus zou niet meteen overreageren na een slecht toernooi, mocht ik van de Franse bond zijn. Nu natuurlijk is het wel belangrijk dat de groep nog achter hem staat, maar dat zal wel denk ik.

Van Martínez hoop ik trouwens ook dat die nog doorgaat tot en met het wk, al zal dat wellicht wel wat moeilijker liggen..

Laatst bewerkt:

Heeft in België echt wonderen gedaan. Gedaan met de discussies over het bevoordelen van bepaalde clubs (of landstalen in ons geval) bij de selectiepolitiek, en in jullie geval ook gedaan met het vasthouden aan die romantische 4-3-3. Gewoon een coach die objectiever naar het beschikbare materiaal kijkt en daar de meest toepasbare tactiek op loslaat. Een Belgische coach had nooit de offensieve mentaliteit gekweekt die onder 5 jaar Martinez de standaard werd.

Maar het idee dat een bondscoach uit eigen land moet komen is ook zo achterhaald. Een kern verdient een coach van gelijkwaardig niveau, en als die in eigen land onvindbaar is moet je niet gewoon de minst slechte optie kiezen.

Langs geen kante, hij denkt gewoon ook al aan de toekomst bij die selecties en nu voor het EK is hij voor het best mogelijke gegaan.
Denk het ook niet hoor, maar is wel een gevoel dat heerst onder vele Belgische voetbalfans, doordat Martinez af en toe vreemde keuzes heeft gemaakt zoals Cobbaut, Dimata en Sambi.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread