Een nieuw forum

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Het heeft nog steeds met caching te maken. Optimaliseren blijkt lastig verhaal. We hopen het snel voor elkaar te hebben.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
We draaien weer op nieuwe instellingen. Kunnen jullie laten weten of het nu naar wens gaat?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Als ik een suggestie voor de site zou mogen geven: de onderdelen 'headliners' en 'latest' van plaats wisselen. Ik blijf het namelijk vrij verwarrend vinden dat er foto's van Radiohead en Green Day staan op de plaats waar vroeger het laatste nieuws stond. Elke keer maakt mijn hart een klein sprongetje om nadien te beseffen dat de layout gewijzigd is.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Als ik een suggestie voor de site zou mogen geven: de onderdelen ‘headliners’ en ‘latest’ van plaats wisselen. Ik blijf het namelijk vrij verwarrend vinden dat er foto’s van Radiohead en Green Day staan op de plaats waar vroeger het laatste nieuws stond. Elke keer maakt mijn hart een klein sprongetje om nadien te beseffen dat de layout gewijzigd is.
Suggesties zijn zeker welkom. De keuze voor de huidige volgorde is gemaakt zodat je het meest relevante nieuws als eerste ziet. Daarbij gaan we er vanuit dat er maar een zeer klein percentage bezoekers dagelijks op de frontpage te vinden is. Zij hebben de 'headlines' dus waarschijnlijk nog niet eerder gezien.

We houden 't voorlopig nog even zo, maar houden het in het achterhoofd. Thanks.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Kereltje wrote:
Als ik een suggestie voor de site zou mogen geven: de onderdelen ‘headliners’ en ‘latest’ van plaats wisselen. Ik blijf het namelijk vrij verwarrend vinden dat er foto’s van Radiohead en Green Day staan op de plaats waar vroeger het laatste nieuws stond. Elke keer maakt mijn hart een klein sprongetje om nadien te beseffen dat de layout gewijzigd is.


Suggesties zijn zeker welkom. De keuze voor de huidige volgorde is gemaakt zodat je het meest relevante nieuws als eerste ziet. Daarbij gaan we er vanuit dat er maar een zeer klein percentage bezoekers dagelijks op de frontpage te vinden is. Zij hebben de ‘headlines’ dus waarschijnlijk nog niet eerder gezien.

We houden ’t voorlopig nog even zo, maar houden het in het achterhoofd. Thanks.

Ik heb ondertussen wel opgemerkt dat er posts bijkomen van de grote festivals. Ik dacht dat het een bewuste keuze was van de redactie om die berichten over Radiohead en Springsteen daar te laten staan, my bad dus ;)

Overigens gaat de site heel erg traag vandaag, zowel desktop als mobiel.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik heb ondertussen wel opgemerkt dat er posts bijkomen van de grote festivals. Ik dacht dat het een bewuste keuze was van de redactie om die berichten over Radiohead en Springsteen daar te laten staan, my bad dus
1f609.png
Dat was ook zo, maar de insteek is ietsje veranderd aan de hand van je opmerking :)


Overigens gaat de site heel erg traag vandaag, zowel desktop als mobiel.
We zijn er van op de hoogte en werken eraan. Zijn ook bezig met doen van testjes zodat we volgende week woensdag overeind blijven..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
We zijn er van op de hoogte en werken eraan. Zijn ook bezig met doen van testjes zodat we volgende week woensdag overeind blijven..

Er zijn behoorlijk wat forumleden aanwezig dus aanvoer van info zal snel gaan :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind die interviewtjes met ´bekende´ festivalgangers best wel leuk, ben benieuwd wie er nog op jullie lijstje staan :p, nice work!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik vind die interviewtjes met ´bekende´ festivalgangers best wel leuk, ben benieuwd wie er nog op jullie lijstje staan :p, nice work!
Thanks, goed om te horen! Om de week op woensdag een nieuwe :)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik heb niet alles doorgelezen hier, maar misschien dat het al bekend is:
De melding van laatste reacties op het forumoverzicht (http://forum.festileaks.com/forums/) klopt regelmatig niet. Soms staat er achter een categorie dat er X uur en X minuten geleden een laatste reactie is geplaatst. Klik je op de categorie, dan zie je in de topiclijst echter dat er een X aantal minuten geleden nog is gereageerd.

Probleem doet zich niet altijd voor. Net had ik er op 2 devices 'last' van, nu is alles weer normaal.

Daarnaast lijkt het forum soms wat traag te reageren. Laden van pagina's duurt soms lang. Maar er is goed mee te werken en uit m'n tijd (+/- 10 jaar geleden) als hobby webmaster en voormalig admin van een redelijk groot forum weet ik hoe zwaar een forum met bijbehorende database kan zijn voor een server (En hoe duur een dikke server/vps kan zijn helaas).


 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik heb niet alles doorgelezen hier, maar misschien dat het al bekend is:
De melding van laatste reacties op het forumoverzicht (http://forum.festileaks.com/forums/) klopt regelmatig niet. Soms staat er achter een categorie dat er X uur en X minuten geleden een laatste reactie is geplaatst. Klik je op de categorie, dan zie je in de topiclijst echter dat er een X aantal minuten geleden nog is gereageerd.

Dit heb ik ook, maar enkel op mijn smartphone. En de gebruikelijke trucjes (chache legen etc.) werken niet.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Yep, zelfde probleem hier. Daarnaast lukt het niet om in de app een profielfoto toe te voegen. Als ie vraagt om de fotobibliotheek te openen, schiet de app terug naar het forum.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Klopt het dat er wat dingen aan de activity wall veranderd zijn? Vond die meldingen bovenaan de pagina van een nieuw bericht altijd wel handig.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik heb niet alles doorgelezen hier, maar misschien dat het al bekend is:
De melding van laatste reacties op het forumoverzicht (http://forum.festileaks.com/forums/) klopt regelmatig niet. Soms staat er achter een categorie dat er X uur en X minuten geleden een laatste reactie is geplaatst. Klik je op de categorie, dan zie je in de topiclijst echter dat er een X aantal minuten geleden nog is gereageerd.

Probleem doet zich niet altijd voor. Net had ik er op 2 devices ‘last’ van, nu is alles weer normaal.

Daarnaast lijkt het forum soms wat traag te reageren. Laden van pagina’s duurt soms lang. Maar er is goed mee te werken en uit m’n tijd (+/- 10 jaar geleden) als hobby webmaster en voormalig admin van een redelijk groot forum weet ik hoe zwaar een forum met bijbehorende database kan zijn voor een server (En hoe duur een dikke server/vps kan zijn helaas).

Klopt het dat er wat dingen aan de activity wall veranderd zijn? Vond die meldingen bovenaan de pagina van een nieuw bericht altijd wel handig.

Bovenstaande meldingen hebben te maken met wijzigingen die we afgelopen week door hebben gevoerd zodat we online bleven tijdens de Pinkpop Perspresentatie (wat overigens voor het eerst in 5 jaar is gelukt, woohoo!). We zullen ze nu de drukte over is zo snel mogelijk proberen terug te draaien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken