Een nieuw forum

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Gaat er nu voor elk festival afzonderlijk een nieuw topic komen? Ik zie dat Fortarock 2018 is aangemaakt maar is dit nodig? Kan er daarvoor geen algemeen topic komen? En enkel van de sticky's een jaarlijks nieuw?
Anders vrees ik een wildgroei van topics doorheen de jaren.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Gaat er nu voor elk festival afzonderlijk een nieuw topic komen? Ik zie dat Fortarock 2018 is aangemaakt maar is dit nodig? Kan er daarvoor geen algemeen topic komen? En enkel van de sticky’s een jaarlijks nieuw?
Anders vrees ik een wildgroei van topics doorheen de jaren.

Als meer mensen het irritant vinden kunnen wij hierover nadenken. Voorlopig is mijn persoonlijke mening dat het voor sommige festivals wel handig is om een goed overzichtje te houden en het forum gestructureerd blijft. Maar snap dat het voor festivals waar minder in wordt gekletst het een beetje raar is om een nieuw topic te openen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Ik vind elk jaar een nieuw topic voor een redelijk populair festival best oke. Ik vind wel dat het forum wat opgekuist mag worden. Nieuwe topics zijn best oke als de oude weggaan.

In het muziekforum bv zie ik 143 topics, waarvan er maar een 20-tal nog actief gebruikt worden. Sommige topics zijn al 3 jaar stil, bevatten nog geen 1 pagina of gaan over artiesten die ook perfect besproken kunnen worden in de andere actieve, algemenere topics.

Ik denk dat het een goed idee is om misschien een soort archief op te richten waarin de oude topics staan? Bv in het Nederland forum kan je dan gewoon de 3 gepinde festivals houden + nog enkele andere (Forta, Bospop,...) per jaar en het 'overige festivals' topic. Dan krijg je een overzichtelijk subforum met 7-8 topics. Voor België kan je dan bv gewoon Pkp, Graspop, Dour,... en het overige festivals topic houden en de topics van oudere jaren in het archief. De Pinkpop en Werchter fora zijn nog doenbaar.

Met een archief krijg je een overzichtelijk forum maar ook nog een plaats waar je de oude topics kan herlezen. Ik weet niet of anderen dit ook merken, maar ik merk de laatste tijd ook dat het forum traag reageert. Een opkuis kan misschien ook wat serverbelasting weghalen. Hopelijk hebben sommige mensen een mening/reactie op dit idee :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Top! zoals jullie weten komt nu wel het festivalseizoen er aan. Dus de prioriteit voor een opruiming van het forum en een update daarvan komt pas weer vanaf midden Augustus. Maar spreek vooral alle ideeen uit, wij willen het forum voor jullie zo gebruiksvriendelijk en gezellig mogelijk maken :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Sorry maar het forum blijft echt gigantisch traag, wat voor tijdstip het ook is.. Het duurt vaak 10 seconden om een pagina te laden, geen idee hoe of van waar het komt maar het is de laatste tijd echt heel sloom geworden en het ligt niet aan m'n internet ofso :p Misschien dat zoals hierboven al werd aangehaald dat het komt door de hoeveelheid topics en andere shiz die hierop staat, maar volgens mij heeft dat maar weinig invloed op de snelheid van het forum..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Sorry maar het forum blijft echt gigantisch traag, wat voor tijdstip het ook is.. Het duurt vaak 10 seconden om een pagina te laden, geen idee hoe of van waar het komt maar het is de laatste tijd echt heel sloom geworden en het ligt niet aan m’n internet ofso
1f61b.svg
Misschien dat zoals hierboven al werd aangehaald dat het komt door de hoeveelheid topics en andere shiz die hierop staat, maar volgens mij heeft dat maar weinig invloed op de snelheid van het forum..

Ik heb het doorgegeven... Misschien hebben de kenners een antwoord.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Sorry maar het forum blijft echt gigantisch traag, wat voor tijdstip het ook is.. Het duurt vaak 10 seconden om een pagina te laden, geen idee hoe of van waar het komt maar het is de laatste tijd echt heel sloom geworden en het ligt niet aan m’n internet ofso
1f61b.svg
Misschien dat zoals hierboven al werd aangehaald dat het komt door de hoeveelheid topics en andere shiz die hierop staat, maar volgens mij heeft dat maar weinig invloed op de snelheid van het forum..
Tnx voor je feedback. Vervelend dat je je stoort. De snelheid van onze website & forum heeft op dit moment onze prioriteit en we proberen van alles, maar hebben de oplossing vooralsnog niet gevonden. Weet in ieder geval dat we er mee bezig zijn.

Deel van het probleem is ook het gebrek aan technische kennis binnen ons team. Mochten er wizzkids meelezen die eens een blik willen werpen, hit me up.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Deel van het probleem is ook het gebrek aan technische kennis binnen ons team. Mochten er wizzkids meelezen die eens een blik willen werpen, hit me up.
Ja, wel het enige wat ik weet is dat het probleem van de snelheid nooit kan liggen aan een grote groep aan topics die niet meer worden gebruikt of aan het aantal gebruikers op het forum zelf. Die is volgens mij nog steeds ongeveer hetzelfde als altijd denk ik en wat betreft die topics zouden er volgens mij wel andere sites wel meer last hebben van een gigantische opslag van berichten dus kan het dat ook niet zijn. Ik heb er geen idee van maar oke, merci al ! :D
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Na een lange zoektocht, is eerder deze dag een update doorgevoerd. Daardoor zouden zowel het forum als de gewone site een stuk sneller moeten reageren.

Ben benieuwd of dit ook zo wordt ervaren!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Geen idee of het bij anderen ook zo is, maar toch effe vragen. Ik zie nu al een week ads van Vlaams Belang haha, geen idee waarom of hoe die ads worden gekozen of welke ad er nu juist op de site mag komen. Vind het gewoon wat vreemd dat dat soort ad op Festileaks te zien is :p
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
536
Geen idee of het bij anderen ook zo is, maar toch effe vragen. Ik zie nu al een week ads van Vlaams Belang haha, geen idee waarom of hoe die ads worden gekozen of welke ad er nu juist op de site mag komen. Vind het gewoon wat vreemd dat dat soort ad op Festileaks te zien is :p
Dat zegt meer over jou dan over FL... ;-P
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Yannick wrote:
Geen idee of het bij anderen ook zo is, maar toch effe vragen. Ik zie nu al een week ads van Vlaams Belang haha, geen idee waarom of hoe die ads worden gekozen of welke ad er nu juist op de site mag komen. Vind het gewoon wat vreemd dat dat soort ad op Festileaks te zien is :p


Dat zegt meer over jou dan over FL… ;-P
Hahaha no thanks :p
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Geen idee of het bij anderen ook zo is, maar toch effe vragen. Ik zie nu al een week ads van Vlaams Belang haha, geen idee waarom of hoe die ads worden gekozen of welke ad er nu juist op de site mag komen. Vind het gewoon wat vreemd dat dat soort ad op Festileaks te zien is :p
Daar doen wij in de meeste gevallen niet zo veel aan. Die worden voornamelijk geregeld door Google, aan de hand van wat zij van je weten (profiel, surfgedrag, cookies, etc).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Bij het quoten van iemand anders wordt mijn naam gewoon gebruikt ipv die van de persoon die ik quote (zie RW topic), bij het selecteren van de knop om iets schuin/vet gedrukt te laten wordt voert ie de code uit en noog geen anderhalve seconde daarna refresht ie de pagina. Dit gebeurt niet alleen bij die 3 opties voor tekst maar gebeurt ook wanneer ik een link van Yt of een afbeelding wil invoegen dat die gewoon refresht en ik de tekst of link die ik tot dan toe invoerde kwijt ben, als ik dan op de knop links boven ga om terug te keren naar de vorige pagina krijg ik dan weer wel terug wat ik aan het typen was. Geen idee of dit nog bij anderen is, maar ik laat 't maar weten :')
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Een aantal berichten die ik ge-edit heb zijn ineens pleite.
dat is vreemd... @Timmetje
ik zal het eens in de gaten houden.
heb al gezocht of sommige van je berichten misschien op 'spam' gesprongen waren, maar dat is niet het geval zover ik kon achterhalen.

kan je een voorbeeld geven, met liefst dag en (circa) tijdstip van de post?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Bij het quoten van iemand anders wordt mijn naam gewoon gebruikt ipv die van de persoon die ik quote (zie RW topic), bij het selecteren van de knop om iets schuin/vet gedrukt te laten wordt voert ie de code uit en noog geen anderhalve seconde daarna refresht ie de pagina. Dit gebeurt niet alleen bij die 3 opties voor tekst maar gebeurt ook wanneer ik een link van Yt of een afbeelding wil invoegen dat die gewoon refresht en ik de tekst of link die ik tot dan toe invoerde kwijt ben, als ik dan op de knop links boven ga om terug te keren naar de vorige pagina krijg ik dan weer wel terug wat ik aan het typen was. Geen idee of dit nog bij anderen is, maar ik laat ’t maar weten :’)
Heb je dit nog @shotgvn? misschien is dit het zelfde geval als bij Timmetje...

Komt mij zelf niet bekend voor, dit probleem
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Timmetje wrote:
Een aantal berichten die ik ge-edit heb zijn ineens pleite.


dat is vreemd… @timmetje
ik zal het eens in de gaten houden.
heb al gezocht of sommige van je berichten misschien op ‘spam’ gesprongen waren, maar dat is niet het geval zover ik kon achterhalen.

kan je een voorbeeld geven, met liefst dag en (circa) tijdstip van de post?

Ha Dennis.

Gaat o.a. om deze post die is gequote in het Pinkpop forum:

Ik weet het wel zeker.

Hierdoor heeft Emmers nu op 17:59 en 18:12 een gesprek met zichzelf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Gaat o.a. om deze post die is gequote in het Pinkpop forum:

Ik weet het wel zeker.

Hierdoor heeft Emmers nu op 17:59 en 18:12 een gesprek met zichzelf.
Gevonden... Ben iets dieper in gedoken, was blijkbaar wel op 'spam' gesprongen na de edit.
Heb e ontspammed voor je.
Weet niet hoe het komt, misschien de link, of door een copy-paste functie?

Als het nog eens voorkomt laat het weten, ga ik het hogerop aankaarten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken