Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Wat de afgelopen jaren lijkt te gebeuren is dat juist mensen wel geld apart leggen voor de 'grotere' festivals en juist de wat kleinere festivals of feestjes met minder hype d'r omheen links laten liggen. Verbaast mij dus juist niet als DTRH wel uitverkoopt maar het lokale festival het weer zwaarder gaat krijgen.
Zou goed kunnen hoor. Alleen ik verwacht niet dat deze line-up voor veel 'instant buys' gaat zorgen. Maar dat kan absoluut mijn bubbel zijn.

Ik denk dat het uiteindelijk wel uitverkoopt, maar geloof nooit dat het dit weekend al gebeurt. Het is een uitstekend begin van de line-up, maar er zitten geen namen bij denk ik die voor een massale uitverkoop gaat zorgen.

Je weet ook niet hoeveel extra tickets ze weer verkopen he, vorig jaar ook een paar duizend meer. Dus dan is uitverkopen ook weer wat lastiger ;)

De Circus op Oya is geen hele grote tent, volgens mij moet je qua capaciteit denken aan een man of 5-6000. Effectief het derde podium daar.

Ik ben benieuwd. Als jullie een act al eens gezien hebben, maar dat was wel 7-8-9 jaar geleden, vinden jullie het dan een mindere boeking (voor jezelf) omdat je het al eens gezien hebt? I
Als ze in de tussentijd niks (voor mij) bijzonders hebben uitgebracht dan is het voor mij wel minder inderdaad.

Heb in 2019 o.a. Charli XCX, Janelle Monáe, Kraftwerk en Interpol gezien. Van de eerste twee zou ik enthousiast worden, omdat ze in de tussentijd een plaat (of meer) hebben uitgebracht die ik tof vind. De laatste twee niet, hoewel ik dan alsnog wel van het optreden kan genieten.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en teunajax
Het zou me enorm verbazen als DTRH dit jaar enorm snel uitverkoopt, ik ga ook voor de wachten tactiek..

Grappig. Ik heb dat juist dit jaar met BKS. Hoe goed ik die BKS lineup ook vind (en ik heb al een kaartje en ga sowieso), het is best schrijnend dat ik van mijn 9 must-sees er 8 al heb gezien.

Bij DTRH is die score 1 van de 8 must-sees (alleen Florence). Het scheelt daarbij ook wel dat ik toevallig net de edities met David Byrne en Little Simz gemist heb (en daar altijd spijt van heb gehad).
Herkenbaar, maar ook een beetje onvermijdelijk als je elk jaar naar minstens 1 groter festival in NL gaat.
Voor Weval overweeg ik bijvoorbeeld een straatverbod aan te vragen, omdat die me lijken te achtervolgen naar elk festival waar ik heen ga.

Nou, ik heb de keuze gemaakt om ook in de presale een ticket te scoren. Begon toch te erg te kriebelen & had nog een boel ticketmaster bonnen van mijn laatste verjaardag liggen, dus dat scheelde een hoop! Aankomende zomer dus sws aanwezig bij BKS, de cross (vooral voor het bier...), waarschijnlijk lowlands... en dan DTRH! Want wat een vette line-up zeg!

Ik mis zoals anderen gezegd hadden wel wat gitaren op de line-up, maar die komen er vast nog wel bij. En met good old de staat ga ik weer terug in mijn jeugdrocksentiment & all them witches is leip!!

Sticks als special guest, deze man had ik dus laatst in Hedon gezien met zo'n beetje heel opgezwolle & fakkelbrigade. Als de show op DTRH ook maar half zo episch als daar wordt, maak je borst dan maar nat. Naja, of niet, van al dat zweet werd ik ook flink nat.

Namen waar ik echt flink blij mee ben: Little Simz (als headliner!), Florence + the machine, David Byrne, Loyle Carner, All them Witches, Matt berninger, de staat, sticks! (Zwolle represent!), Zwangere guy.

Namen die mij interessant lijken (mede door jullie, forumhelden): The xx, cmat, apparat, oklou!

En dan moet ik nog verder inluisteren. Zin in!!

Ik wil Westside Cowboy hier nog even pluggen. Was zeer goed als voorprogramma van BCNR, aankomend jaar ook voorprogramma van Geese en ik hoorde ook goede verhalen van hun optreden in ACU

De enige namen waar ik echt helemaal niets mee heb zijn toch wel FATM, De Staat (en dat als Nijmegenaar haha), Empire Of The Sun en Son Mieux.

Ik wil Westside Cowboy hier nog even pluggen. Was zeer goed als voorprogramma van BCNR, aankomend jaar ook voorprogramma van Geese en ik hoorde ook goede verhalen van hun optreden in ACU
Hun show in ACU was inderdaad super gaaf. Goede band en erg sympathiek, een van mijn favoriete optredens van het jaar. Bij BCNR heb ik alleen helft van hun optreden gezien maar was ook weer goed. Ik ga ook naar beide Geese optredens, dus dan voorlopig wel genoeg Westside Cowboy gezien denk ik 😉

• Leuk
Waarderingen: Joris
Hun show in ACU was inderdaad super gaaf. Goede band en erg sympathiek, een van mijn favoriete optredens van het jaar. Bij BCNR heb ik alleen helft van hun optreden gezien maar was ook weer goed. Ik ga ook naar beide Geese optredens, dus dan voorlopig wel genoeg Westside Cowboy gezien denk ik 😉
Hahaha lijkt er op dat ze de Deadletter van dienst willen zijn in 2026 ja

Nou, ik heb de keuze gemaakt om ook in de presale een ticket te scoren. Begon toch te erg te kriebelen & had nog een boel ticketmaster bonnen van mijn laatste verjaardag liggen, dus dat scheelde een hoop! Aankomende zomer dus sws aanwezig bij BKS, de cross (vooral voor het bier...), waarschijnlijk lowlands... en dan DTRH! Want wat een vette line-up zeg!

Ik mis zoals anderen gezegd hadden wel wat gitaren op de line-up, maar die komen er vast nog wel bij. En met good old de staat ga ik weer terug in mijn jeugdrocksentiment & all them witches is leip!!

Sticks als special guest, deze man had ik dus laatst in Hedon gezien met zo'n beetje heel opgezwolle & fakkelbrigade. Als de show op DTRH ook maar half zo episch als daar wordt, maak je borst dan maar nat. Naja, of niet, van al dat zweet werd ik ook flink nat.

Namen waar ik echt flink blij mee ben: Little Simz (als headliner!), Florence + the machine, David Byrne, Loyle Carner, All them Witches, Matt berninger, de staat, sticks! (Zwolle represent!), Zwangere guy.

Namen die mij interessant lijken (mede door jullie, forumhelden): The xx, cmat, apparat, oklou!

En dan moet ik nog verder inluisteren. Zin in!!
Zwolleeee!!

Ik vraag het me echt af. Met de stijgende prijzen, het nog altijd enorme aanbod aan festivals en de toegenomen capaciteit...
Ik vind 10% erbij ook echt niet mals moet ik zeggen. Ik wacht sowieso nog met tickets kopen tot voor het festivalseizoen. Ik zie het allemaal wel, maar ik ga graag naar DTRH.

Ik denk dat wij toch ook voor tickets gaan. Allemaal even wat meer voeten in aarde als jonge ouders. Maar gelukkig wordt onze dochter net voor, en niet tijdens, DTRH 1. Tegen die tijd is een weekendje weg wel te overleven.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Matthijs

Users who are viewing this thread