Ik vind het grappig dat je Oklou onder soft schaart, maar dan wel blij bent met Morby, XX, Carner en CMAT.Er is de afgelopen tijd zat nieuwe muziek uitgekomen die niet zou misstaan op Dtrh. Ik noem een Wetleg, Shame, Bar Italia, Last dinner party, Just Mustard, Sprints. Turnstile had ik ook een hele vette naam gevonden als headliner. Ik vind het tot nu toe allemaal wat aan de softe kant (Chapell Roan, Oklou, Sierra Ferrel, FATM, Florance road: 1 pot nat) Maar dat is uiteraard persoonlijk.
Is er ook positief nieuws? Jazeker!Kevin Morby, The XX, Loyle Carner en CMAT ben ik wel blij mee.
Ik kijk in ieder geval nu al erg uit naar de nieuwe namen, dat zegt genoeg. Uiteindelijk gaan we toch wel weer, het blijft gewoon een geweldig festival waar genoeg te ontdekken valt. Meestal reken ik na een heel weekend muziek de onbekende, verrassende gigs als favoriet, vaak boven de headliners.
Dat eerste rijtje bevat een hoop gitaarbands, wat nu inderdaad nog een beetje lijkt te missen. In de Festivalpodcast lijkt Ide dat ook te weten, heb het idee dat ze nog wel een beetje gaan compenseren in de volgende drop. Maar een Wet Leg en Last Dinner Party (de grootste namen in dat rijtje) hebben er natuurlijk nog afgelopen jaren gestaan. Een terugkeer van shame mag van mij altijd!