Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Er is de afgelopen tijd zat nieuwe muziek uitgekomen die niet zou misstaan op Dtrh. Ik noem een Wetleg, Shame, Bar Italia, Last dinner party, Just Mustard, Sprints. Turnstile had ik ook een hele vette naam gevonden als headliner. Ik vind het tot nu toe allemaal wat aan de softe kant (Chapell Roan, Oklou, Sierra Ferrel, FATM, Florance road: 1 pot nat) Maar dat is uiteraard persoonlijk.
Is er ook positief nieuws? Jazeker! ;) Kevin Morby, The XX, Loyle Carner en CMAT ben ik wel blij mee.

Ik kijk in ieder geval nu al erg uit naar de nieuwe namen, dat zegt genoeg. Uiteindelijk gaan we toch wel weer, het blijft gewoon een geweldig festival waar genoeg te ontdekken valt. Meestal reken ik na een heel weekend muziek de onbekende, verrassende gigs als favoriet, vaak boven de headliners.
Ik vind het grappig dat je Oklou onder soft schaart, maar dan wel blij bent met Morby, XX, Carner en CMAT.

Dat eerste rijtje bevat een hoop gitaarbands, wat nu inderdaad nog een beetje lijkt te missen. In de Festivalpodcast lijkt Ide dat ook te weten, heb het idee dat ze nog wel een beetje gaan compenseren in de volgende drop. Maar een Wet Leg en Last Dinner Party (de grootste namen in dat rijtje) hebben er natuurlijk nog afgelopen jaren gestaan. Een terugkeer van shame mag van mij altijd!

• Leuk
Waarderingen: gguuss
Er is de afgelopen tijd zat nieuwe muziek uitgekomen die niet zou misstaan op Dtrh. Ik noem een Wetleg, Shame, Bar Italia, Last dinner party, Just Mustard, Sprints. Turnstile had ik ook een hele vette naam gevonden als headliner. Ik vind het tot nu toe allemaal wat aan de softe kant (Chapell Roan, Oklou, Sierra Ferrel, FATM, Florance road: 1 pot nat) Maar dat is uiteraard persoonlijk.
Is er ook positief nieuws? Jazeker! ;) Kevin Morby, The XX, Loyle Carner en CMAT ben ik wel blij mee.

Ik kijk in ieder geval nu al erg uit naar de nieuwe namen, dat zegt genoeg. Uiteindelijk gaan we toch wel weer, het blijft gewoon een geweldig festival waar genoeg te ontdekken valt. Meestal reken ik na een heel weekend muziek de onbekende, verrassende gigs als favoriet, vaak boven de headliners.

Wet Leg stond er afgelopen editie natuurlijk al

Bekijk bijlage 17087
Schijnbaar toch een grote band dat schuilt achter de naam Tomora
Na wat detectivewerk:

TOMORA en AURORA worden allebei vertegenwoordigd door hetzelfde boekingskantoor, Standing Ovation in Bergen (Noorwegen). De mysterieuze eerste release van TOMORA verscheen bovendien via Decca, hetzelfde label waar AURORA onder valt.
Dan blijven er volgens mij twee mogelijkheden over:
  1. Tom Rowlands (The Chemical Brothers) + AURORA = TOMORA
    Ze hebben al eerder samengewerkt (Rowlands leverde bijdragen aan Aurora’s muziek en Aurora werkte met CB).
    Hun stijlen zouden goed kunnen samenkomen in iets conceptueels en elektronisch.
  2. Tom Odell + AURORA = TOMORA
    Aurora en Tom Odell brachten in 2023 samen het duet “Butterflies” uit.

Welke van de twee het is? Geen idee...

Laatst bewerkt:
Ik vind het grappig dat je Oklou onder soft schaart, maar dan wel blij bent met Morby, XX, Carner en CMAT.
Haha, fair enough!
Feit blijft dat ik de bands met ballen mis tussen deze namen. Ga ervan uit dat dit gecompenseerd wordt in drop 2 ;)

Na wat detectivewerk:

TOMORA en AURORA worden allebei vertegenwoordigd door hetzelfde boekingskantoor, Standing Ovation in Bergen (Noorwegen). De mysterieuze eerste release van TOMORA verscheen bovendien via Decca, hetzelfde label waar AURORA onder valt.
Dan blijven er volgens mij twee mogelijkheden over:
  1. Tom Rowlands + AURORA = TOMORA
    Ze hebben al eerder samengewerkt (Rowlands leverde bijdragen aan Aurora’s muziek en Aurora werkte met The Chemical Brothers).
    Hun stijlen zouden goed kunnen samenkomen in iets conceptueels en elektronisch.
  2. Tom Odell + AURORA = TOMORA
    Aurora en Tom Odell brachten in 2023 samen het duet “Butterflies” uit.

Welke van de twee het is? Geen idee...
Damn, goed werk!

Bij de Rock Werchter namen toch wat dingen die DTRH een stuk leuker (en rockgeoriënteerder) zouden maken: Haunted Youth, Kasabian, Vaccines, A Perfect Circle, Kneecap, Pixies

• Leuk
Waarderingen: SjoerdHk en mroizo
Bij de Rock Werchter namen toch wat dingen die DTRH een stuk leuker (en rockgeoriënteerder) zouden maken: Haunted Youth, Kasabian, Vaccines, A Perfect Circle, Kneecap, Pixies
Mwah ik denk dat de meeste mensen echt passen of recent zijn gepasseerd:
A Perfect Circle is meer een Pinkpop boeking denk ik (boeken voornamelijk Maynard James Keenen bands)
Kasabian is niet meer wat het ooit was nadat Tom weg is
Vaccines stonden er dit/afgelopen jaar nog
Kneecap stonden er vorig jaar nog
Pixies kan nog in de lijn Iggy Pop/Patti Smith, maar heb toch het idee dat het animo voor Pixies minder gaat zijn tov. de kosten
Haunted Youth zou prima passen inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Aha nu snap ik beter wat je bedoelt. Je mist het hardere werk dus. Daar kan ik zeker inkomen.

Dezelfde pot nat die je gebruikt voor een aantal artiesten snap ik dan weer niet . Wat je noemt ligt zover uit elkaar? Je houdt er niet van, maar is op zich wel gewoon flink gevarieerd geboekt.

Er zijn in ieder geval 14 tickets minder, want ik kwam er net achter dat je beide pre-sale codes uit dezelfde mail gewoon kunt gebruiken. 1x groepsticket en 1x4 losse, doe ermee wat je wilt en ben benieuwd of dit bij anderen ook werkt.
Mag ik vragen hoe je bij de presale van de groepstickets terecht komt? ik kom alleen bij de enkele festivaltickets..

Mag ik vragen hoe je bij de presale van de groepstickets terecht komt? ik kom alleen bij de enkele festivaltickets..
Ik kreeg 2 codes in dezelfde mail, ook met 2 aparte linkjes. Beide werken dus..
Ik heb vorig jaar een groepsticket gekocht, misschien is dat een voorwaarde.

Ben benieuwd hoe groot de wachtrij bij verkoop straks is.

Het festival heeft in ieder geval een groep grote fans en met Florence and the Machine en the XX in ieder geval twee namen die het goed doen bij dertigers. En met Loyle Carner en Little Simz ook twee aansprekende namen bij een wat jonger publiek.

Heb in de presale al kaarten gehaald in ieder geval.

Wij hebben alleen de tickets voor de groepscamping veiliggesteld. Ticket voor het festival ga ik pas later halen, tot op heden kon dat vaak goedkoper in de re sale.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Voor het eerst een kaartje gekocht. Line up was voor mij zo smullen (The XX, Loyle Carner, Sticks, Harry Mack, Little Simz, Apparat, Overmono, Zwangere Guy) dat ik erg uitkijk naar mijn debuut. Gekkigheid in de wachtrij viel enorm mee. Denk niet dat dit gaat uitverkopen dit weekend.

Vorige editie verkocht, mede door de groei van het festival, pas op 16 februari uit. Lijkt me sterk als het dit keer veel sneller uitverkoopt.

Users who are viewing this thread