Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Doen ze al jaren natuurlijk. Gorillaz, Underworld, The National, Stromae, NBT, War On Drugs, Editors en eigenlijk ook Sam Fender zitten allemaal toch wel aan een formaatje Ziggo qua zaal. Mag ook wel voor een festival dat dit jaar per dag meer volk trok dan Pinkpop.
Mwah, zelfs een aantal van de namen die jij noemt zijn echt geen Ziggo namen (meer) hoor.

Denk dat je echt blij mag zijn met één hele grote naam (e.g. Tame Impala), en niet moet rekenen op én Tame Impala én The xx én Fontaines D.C. bijvoorbeeld. Al is het maar omdat Mojo ook Lowlands te vullen heeft.

Als ik dan toch een gokje moet wagen zou ik iets zeggen in de trant van: Bicep // The xx // Elbow als headliners.

• Leuk
Waarderingen: olifantengras
Ik vond het zelf ook een topconcert moet ik zeggen! Hard genoten toen met mijn vrienden.

Alleen zou ik eigenlijk liever de Africa Express van Damon Albarn volgend jaar op DTRH willen zien, omdat ik dat nog niet gezien heb.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Mwah, zelfs een aantal van de namen die jij noemt zijn echt geen Ziggo namen (meer) hoor.

Denk dat je echt blij mag zijn met één hele grote naam (e.g. Tame Impala), en niet moet rekenen op én Tame Impala én The xx én Fontaines D.C. bijvoorbeeld. Al is het maar omdat Mojo ook Lowlands te vullen heeft.

Als ik dan toch een gokje moet wagen zou ik iets zeggen in de trant van: Bicep // The xx // Elbow als headliners.
Zou ik absoluut voor tekenen!

Elbow sowieso magisch, goede recensies over hun recente shows. Vraag me alleen af hoe die t zouden doen op DTRH, nog een leger veld dan bij The National?

Even met wat naampjes strooien:

Nine Inch Nails - Tame Impala - Lorde

Haim - Jayda G - Gelli Haha - Jay Som - Daphni - PinkPantheress - Sofia Kourtesis - Erika de Casier - Four Tet - Orbital - Addison Rae - DjRUM - Jessica Winter - BEA1991 - Sevdaliza - The Horrors - Rival Consoles - Alison Goldfrapp - Cut Copy - Leon Vynehall - Avalon Emerson - HAAi

Heb pas sinds afgelopen vrijdag Wet Leg ontdekt en ben in love. Mogen van mij best op herhaling komen.

Even met wat naampjes strooien:

Nine Inch Nails - Tame Impala - Lorde

Haim - Jayda G - Gelli Haha - Jay Som - Daphni - PinkPantheress - Sofia Kourtesis - Erika de Casier - Four Tet - Orbital - Addison Rae - DjRUM - Jessica Winter - BEA1991 - Sevdaliza - The Horrors - Rival Consoles - Alison Goldfrapp - Cut Copy - Leon Vynehall - Avalon Emerson - HAAi

Heb pas sinds afgelopen vrijdag Wet Leg ontdekt en ben in love. Mogen van mij best op herhaling komen.
Bij deze line-up zou ik zo maar voor het eerst Rock Werchter kunnen skippen. Zou voor mij het beste headlinertrio ooit zijn.

• Leuk
Waarderingen: Kaasrasper en Timmetje
Gezien de verkoop en doorverkoop van dit jaar, verwacht ik niet dat 2026 direct uitverkocht gaat raken. Tenzij de line up echt goed is.

Ik denk het wel. Er was toch best wat twijfel onder het 'vaste publiek', maar afgelopen editie was weer pure reclame. Ik hoor alleen maar positieve reacties (understatement). Ik denk dat we daarom komend jaar weer snel gaan uitverkopen en wellicht ook wel minder doorverkoop gaan zien.

Ik lees trouwens nog wat over wens voor alternatieve EDM acts en legacy acts. Zou Fatboy Slim in dat plaatje kunnen passen?
Fanboy hier (pun intended) en ik heb hem nog nooit live kunnen zien. Zou wel heel vet zijn.

• Leuk
Het verbaast me hoe vaak ik Tyler, the Creator hier langs zie komen, die is tegenwoordig wel echt te groot om voor DTRH headliner te zijn, hij kan echt makkelijk op Pinkpop/Lowlands en de andere grotere Europese festivals headlinen (vooral aangezien ASAP Rocky, die nu echt wel minder populair is dan Tyler, op veel grote festivals als headliner staat). Hetzelfde heb ik een beetje met Chappell Roan, die komt denk ik niet naar DTRH.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Ik noemde eerder ook Tyler maar ik denk dat dat ook te hoog gegrepen is voor DTRH, net als een Chappell Roan en Charli XCX bijvoorbeeld. De vraag is daarnaast ook wel of je het moet willen als DTRH zijnde. Nu is DTRH wel een festival met enkel weekendtickets, maar toch zag ik dat op bepaalde edities, Lana Del Rey op Primavera maar ook Charli XCX op We Love Green) een publiek met zich meebrengen dat enkel voor hen komt. Dat is niet fijn voor de sfeer. DTRH blinkt juist ook uit in de sterke mid- en undercard en het publiek dat die card enthousiast consumeert. De semi-grote headliners passen DTRH beter, ik hoop dat Lorde wel in dat plaatje gaat passen. Met enkel de, overigens wel stijfuitverkochte, twee Afas live shows hoop je dat zij nog niet te groot is voor DTRH.

• Leuk
Waarderingen: breadant
Ik noemde eerder ook Tyler maar ik denk dat dat ook te hoog gegrepen is voor DTRH, net als een Chappell Roan en Charli XCX bijvoorbeeld.
Geeft wel aan hoe hard het is gegaan met Tyler the Creator de afgelopen 5 jaar. In 2020, toen hij eigenlijk DTRH zou headlinen, herinner ik mij dat er veel verontwaardigde reacties waren. En nu is hij eigenlijk alweer te groot.
De vraag is daarnaast ook wel of je het moet willen als DTRH zijnde. Nu is DTRH wel een festival met enkel weekendtickets, maar toch zag ik dat op bepaalde edities, Lana Del Rey op Primavera maar ook Charli XCX op We Love Green) een publiek met zich meebrengen dat enkel voor hen komt. Dat is niet fijn voor de sfeer. DTRH blinkt juist ook uit in de sterke mid- en undercard en het publiek dat die card enthousiast consumeert. De semi-grote headliners passen DTRH beter, ik hoop dat Lorde wel in dat plaatje gaat passen. Met enkel de, overigens wel stijfuitverkochte, twee Afas live shows hoop je dat zij nog niet te groot is voor DTRH.
Ik ben vorig jaar naar Primavera Porto geweest, waar je wel dagkaarten kan kopen, en kan dit helemaal beamen. Zowel SZA en Lana Del Rey hadden fans die de hele dag op de eerste rij van de mainstage aan het wachten waren, ook door andere optreden heens. Zo krijg je situaties als een moshpit bij Militarie Gun terwijl SZA fans daarnaast zich chagerijnig lopen af te vragen waar ze nu weer beland zijn. De band benoemde dit zelf ook. Of Lana del Rey fans die met hun rug naar PJ Harvey's optreden toe staan en er doorheen praten, terwijl ze tussen mensen staan die ook dichtbij staan omdat ze dit wel heel tof vinden. Niet ideaal.

• Leuk
Ik denk echt wel dat mensen onderschatten hoe groot DTRH ondertussen is hoor. Ik denk dat Sam Fender vooraf ook niet zou worden gezien als een headliner maar die hebben ze ook gestrikt. JPEG Maffia en FKA Twigs zou ik gezien hun status een headliner vinden, maar zij stonden allebei in de Teddy.

Ik wil trouwens heel heel heel heel graag Boy Harsher eens zien op DTRH. Zij zouden een tent als de Fuzzy of de Teddy compleet slopen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
JPEG Maffia en FKA Twigs zou ik gezien hun status een headliner vinden, maar zij stonden allebei in de Teddy.
JPEGMAFIA stond eerder dit jaar met een eigen optreden in Ronda en FKA Twigs deed geen losse Nederlandse show, maar stond in België in een zaal van vergelijkbare grootte. Wat bedoel je dan met "gezien hun status", want dat is toch andere koek dan de meest recente shows van Sam Fender (013 Main+AFAS Live), Underworld (4x Gashouder) en Massive Attack (Spoorpark).

- Superstrings (voor de REX)
- Eva Vrijdag (voor de REX)
Laten we hen a.u.b. thuis laten. Goede suggesties in de rest van je post en zo'n legacy elektronische act lijkt me ook wel wat.

Alleen ik mag hopen dat DTRH met name in de Rex, maar ook in de Teddy wat meer gedurfde keuzes maakt dan deze namen die op ieder feest/festival in de regio van DTRH te zien zijn. Zoals dit jaar ook het geval was met acts als Marie Davidson en Objekt. Ofwel een goede live act of een dj met een wat meer unieke sound die veelal onbekende parels draait dan de standaard stuiterplaten, te vaak gedraaide klassiekers en pop-edits.

Die toegankelijke, vrij commerciële hardhouse/trance hype is waarschijnlijk (/hopelijk :)) dan ook alweer wat gaan liggen.

Laten we hen a.u.b. thuis laten. Goede suggesties in de rest van je post en zo'n legacy elektronische act lijkt me ook wel wat.

Alleen ik mag hopen dat DTRH met name in de Rex, maar ook in de Teddy wat meer gedurfde keuzes maakt dan deze namen die op ieder feest/festival in de regio van DTRH te zien zijn. Zoals dit jaar ook het geval was met acts als Marie Davidson en Objekt. Ofwel een goede live act of een dj met een wat meer unieke sound die veelal onbekende parels draait dan de standaard stuiterplaten, te vaak gedraaide klassiekers en pop-edits.

Die toegankelijke, vrij commerciële hardhouse/trance hype is waarschijnlijk (/hopelijk :)) dan ook alweer wat gaan liggen.
Ik snap je weerstand, maar Superstrings en Eva Vrijdag zou ik beide niet van het genre standaard sluiterplaatjes en pop-edits rekenen. Beide draaien erg goed en waren de trend en hype al voor. Nee, het zijn niet de gedurfde en uitdagende namen, maar prima om een nacht af te sluiten, of tegenover een cult-hit te zetten (ben je ook van de vervelende festivalgangers af)

Ik snap je weerstand, maar Superstrings en Eva Vrijdag zou ik beide niet van het genre standaard sluiterplaatjes en pop-edits rekenen. Beide draaien erg goed en waren de trend en hype al voor. Nee, het zijn niet de gedurfde en uitdagende namen, maar prima om een nacht af te sluiten, of tegenover een cult-hit te zetten (ben je ook van de vervelende festivalgangers af)
Eva Vrijdag twee keer gezien afgelopen Vierdaagse, en draaide constant Pegassi plaatjes. Zet dan maar gewoon laatstgenoemde op de line-up, trekt ook wat meer publiek.

Users who are viewing this thread