ja het namenspeculatie lijstje! Leuk
Ik kan er van genieten dat echt ieder Nederlands indiefestival forum Fontaines DC de perfecte boeking voor hun festival vindt (LL, PP, BKS én hier) (overigens kijk ik erg uit naar hun show op LL, eens zien of de hype terecht is)
Verder ben ik benieuwd of Nothing But Thieves volgend jaar dan nogmaals op de line-up staat, als de geruchten waar zijn dat ze voor volgend jaar al geboekt waren. Lijkt me niet logisch, misschien dat zij dan naar LL gaan? Of zijn ze daar te klein voor?
Gorillaz lijkt me niet logisch, ze touren weinig en stonden met hun vorige tour vier edities geleden al op DTRH (mijn eerste festivalheadliner show ooit, was magisch). Lowlands lijkt me dan een logischere keuze; ze waren bij DTRH onwijs populair en de hottot stond afgeladen vol, de Alpha kunnen ze ook makkelijk voltrekken
Qua headliner zou ik David Byrne heel vet vinden, zijn shows schijnen legendarisch te zijn, en ik vond zijn zaalshow in de AFAS toch echt wel iets te prijzig. Als ik heel eerlijk ben gun ik BKS deze boeking meer, maar hij zou ook zeker niet misstaan op het DTRH affiche. Maar als die dan komt dan please wel headliner in het donker, desnoods afsluiter in de Teddy
Voor ieder die Chase&Status wilt zien; check de resale voor Lowlands, ik kijk enorm uit naar hun show daar. Overigens vind ik hun genre te niche voor DTRH headliner (ik verwacht bij EDM headliners toch meer allround crowd pleasers), maar wie weet voor Teddy in de nacht. Ik ben neutraal over Bicep en Rufus du Sol, maar please geen Charlotte de Wit, dan zou ik wel een traantje laten. Een goede AV erbij show is ook wel een must
En tot slot, uiteraard ja voor Spinvis als special guest
edit: een paar legacy acts zijn ook zeker weer welkom! Leuk voor jong om bekend te raken met de legendes, en leuk dat het een ouder en gemixter publiek trekt. De mix dit jaar van legacy en nieuw en opkomend is wat mij betreft voor herhaling vatbaar