Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Wanneer je LL gewend bent is DTRH rustig. Wanneer je op BKS bent geweest is DTRH een hoempa loempa feest ja :ROFLMAO:
En andersom, van DTRH naar BKS haha. Dan moet ik mn drugs thuis laten natuurlijk 😜

Ach, ik snap het allemaal ook wel. Helemaal als DTRH goedkope dancenamen gaat boeken. Zolang het nog een beetje ouder publiek blijft aantrekken, verkas is niet naar een ander festival denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mroizo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
Lekker polariserende discussie is dit altijd. Ik doe mee.

Wat mij betreft zijn al die alcohol vs drugs argumenten nu totaal irrelevant. Ik denk ook dat we langzaam richting een (gedeeltelijke) legalisatie bewegen, en volgens mij sta ik daar ook best achter, maar tot die tijd vind ik je een ontzettend asovarken als je iets in je neus stopt. De realiteit is dat het nu nog illegaal is. Er zijn een hoop andere dingen waarvan ik vind dat ze legaal zouden moeten zijn, maar als iedereen voor zichzelf gaat bepalen aan welke regels hij wel of niet meedoet werkt het principe “maatschappij” niet zo goed meer. Dan stel je je eigen pleziertje boven neergeknalde advocaten met gezin. Kan, iedereen bepaalt z’n eigen morele grenzen, maar kom daar dan ook voor uit, en vertroebel de discussie niet met “dronken mensen zijn ook irritant!”.

Je eindigt met een verwijzing naar vertroebeling van de discussie door mensen die vergelijken met dronken lui, maar komt juist daarvoor wel met een enorm populistische kreet over neergeknalde advocaten (weet niet waar meervoud vandaan komt in deze).
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Overigens vind ik wijzen op de populariteit van Sofi Tukker niet het beste argument om te zeggen dat mensen niet voor de muziek komen. Hoewel ik de muziek van Sofi Tukker grandioos kut vind, blijft het nog steeds muziek waarvoor die bezoekers bij de Hotot staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
134
136
Er wordt dan wel geklaagd over het publiek van DTRH vis-a-vis BKS. Maar eigenlijk als ik de twee vergelijk vind ik publiek van DTRH een stuk leuker (BKS vond ik afgelopen editie best wel tam, al komt dat ook door de acts die zij programmeren (alternatiever).

Maar hoe acts op DTRH worden onthaald door het publiek vind ik echt ongelooflijk, bij acts als Death Grips, Sticks, Joey Bada$$, La Femme, Altin Gün, Paolo Nutini & Bumble B. Boy was ik evenveel onder de indruk van het publiek als de artiest.

Wel mee eens dat acts als Sofi Tukker of The Blaze wel een verkeerd publiek kunnen aantrekken. Oplossing voor mij is om er gewoon niet heen te gaan en rond die tijden de leuke kleine plekjes te ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
364
Er wordt dan wel geklaagd over het publiek van DTRH vis-a-vis BKS. Maar eigenlijk als ik de twee vergelijk vind ik publiek van DTRH een stuk leuker (BKS vond ik afgelopen editie best wel tam, al komt dat ook door de acts die zij programmeren (alternatiever).

Maar hoe acts op DTRH worden onthaald door het publiek vind ik echt ongelooflijk, bij acts als Death Grips, Sticks, Joey Bada$$, La Femme, Altin Gün, Paolo Nutini & Bumble B. Boy was ik evenveel onder de indruk van het publiek als de artiest.

Wel mee eens dat acts als Sofi Tukker of The Blaze wel een verkeerd publiek kunnen aantrekken. Oplossing voor mij is om er gewoon niet heen te gaan en rond die tijden de leuke kleine plekjes te ontdekken.
Helemaal mee eens, uiteindelijk komt iedereen om een goede tijd te hebben en zo af en toe een lekker feestje mee te pakken. wat iedereen dan nodig heeft om dat vol te houden of juist uit de schulp te kunnen kruipen is aan hen. Als er maar een beetje rekening gehouden word met elkaar, dat is in mijn ogen het belangrijkste.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Helemaal mee eens, uiteindelijk komt iedereen om een goede tijd te hebben en zo af en toe een lekker feestje mee te pakken. wat iedereen dan nodig heeft om dat vol te houden of juist uit de schulp te kunnen kruipen is aan hen. Als er maar een beetje rekening gehouden word met elkaar, dat is in mijn ogen het belangrijkste.
Amen
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
Overigens vind ik wijzen op de populariteit van Sofi Tukker niet het beste argument om te zeggen dat mensen niet voor de muziek komen. Hoewel ik de muziek van Sofi Tukker grandioos kut vind, blijft het nog steeds muziek waarvoor die bezoekers bij de Hotot staan.
Ik heb me er gewoon heel erg over verbaasd hoe kut ik die muziek vond. Vond het een paar jaar geleden namelijk nog wel redelijk te pruimen. Over een weekje hoor je me niet meer
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
364
Ik heb me er gewoon heel erg over verbaasd hoe kut ik die muziek vond. Vond het een paar jaar geleden namelijk nog wel redelijk te pruimen. Over een weekje hoor je me niet meer
Op Lowlands in een overvolle X-ray aantal jaren geleden echt top vermaakt, maar toen ik er nu bij stond te kijken wist ik niet wat ik zag. moest dubbel checken of ze het wel echt zelf was, na 10minuten het de kans te hebben gegeven ook snel weg gelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Heb ik het einde-festival interview helemaal gemist, of moet die nog komen?
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
599
470
Maar hoe acts op DTRH worden onthaald door het publiek vind ik echt ongelooflijk, bij acts als Death Grips, Sticks, Joey Bada$$, La Femme, Altin Gün, Paolo Nutini & Bumble B. Boy was ik evenveel onder de indruk van het publiek als de artiest.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Op bks voelde het vorig jaar ook een beetje als zien en gezien worden, hip festival en het is cool als je er bent. Op DTRH is dat een stuk minder en is iedereen er om gewoon een heel leuk weekend te hebben met muziek maar ook met elkaar I guess. Amper telefoons bij de optredens, artiesten die onder de indruk zijn van de energie van het publiek en constant een vol veld en volle tenten, het was zelfs redelijk druk bij Mulatu Astatke zaterdag om 12.30. dat zegt denk ik toch wel veel over het publiek.

Als ik BKS en DTRH met elkaar vergelijk heb ik op die eerste meer last van de vriendengroepen middelbare mannen en het publiek wat er is on gezien te worden dan van het feestpubliek op dtrh. Ieder zn eigen ding natuurlijk maar sinds er vorig jaar een dronken vriendengroep 2 uur lang naast mij heeft staan roepen tijdens nick cave op bks heb ik niet meer het idee dat de mensen daar nu veel meer voor de muziek komen dan op dtrh
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Maar eigenlijk als ik de twee vergelijk vind ik publiek van DTRH een stuk leuker (BKS vond ik afgelopen editie best wel tam, al komt dat ook door de acts die zij programmeren (alternatiever).
Nu, dat vond ik net een tegenvaller aan DTRH toen ik er was in 2019. Toen zag ik bijvoorbeeld dEUS, Rosalia en Janelle Monae spelen voor een vrij tam publiek. Die laatste was qua beleving echt een enorm verschil met RW (dezelfde show toen op beide festivals gezien). Bij Kamasi Washington en Olafur Arnalds was het zelfs te triest voor woorden, net door dat publiek.

M'n hart breekt ook wel een beetje als ik hoor hoe halfleeg de velden waren voor grotere namen als Phoebe Bridgers, Haim (beide nochtans echt passend op DTRH toch?), The Smile, Wilco en Erykah Badu vorig jaar. Net dat zijn zowat de namen die me naar daar hadden getrokken.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.957
2.696
Nu, dat vond ik net een tegenvaller aan DTRH toen ik er was in 2019. Toen zag ik bijvoorbeeld dEUS, Rosalia en Janelle Monae spelen voor een vrij tam publiek. Die laatste was qua beleving echt een enorm verschil met RW (dezelfde show toen op beide festivals gezien). Bij Kamasi Washington en Olafur Arnalds was het zelfs te triest voor woorden, net door dat publiek.

M'n hart breekt ook wel een beetje als ik hoor hoe halfleeg de velden waren voor grotere namen als Phoebe Bridgers, Haim (beide nochtans echt passend op DTRH toch?), The Smile, Wilco en Erykah Badu vorig jaar. Net dat zijn zowat de namen die me naar daar hadden getrokken.
Rosalia en Janelle Monae waren juist twee van mijn favoriete optredens ooit op een festival. Beide luisterde ik zo nu en dan wel met plezier op plaat, maar de ontlading tijdens die shows was ongekend. Juist omdat het publiek op mij heen destijds uitzinnig was. Bij beide shows stond ik dan ook vrijwel vooraan. Persoonlijk heb ik altijd het idee dat ietwat dansbare optredens op DTRH beter zijn dan op de meeste andere festivals door het enthousiaste publiek, terwijl wat meer ingetogen optredens (Ben Howard, Wilco) juist tegenvallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZiggyStardust93

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Mijn zoekopdracht van 10 seconden vond 'm niet, excuses
No worries, ik had 'm zo voor mijn neus omdat ik al 3 dagen, wachtend op een 2023-versie, minstens 2x per dag zoek. Dit kostte me ongeveer 5 seconden langer dan alleen "Ja, die was er." te antwoorden, 5 seconden die ik anders toch besteed had aan het refreshen van mijn mail, wachtend op Taylor-nieuws.
 
  • Haha
Waarderingen: Thieske en Joris

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Rosalia en Janelle Monae waren juist twee van mijn favoriete optredens ooit op een festival. Beide luisterde ik zo nu en dan wel met plezier op plaat, maar de ontlading tijdens die shows was ongekend. Juist omdat het publiek op mij heen destijds uitzinnig was. Bij beide shows stond ik dan ook vrijwel vooraan.
Janelle Monáe ervaarde ik ook als wat tam, waarschijnlijk doordat ik kwam aanlopen toen het net begon en nog even naar het toilet moest en wat eten en drinken halen en uiteindelijk ben ik net een stukje achter de "golden circle" van echt enthousiaste mensen gaan staan. Bij Rosalía stond ik midden tegen het hek en dat was voor mij wel een uitzinnige show.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken