Down The Rabbit Hole 2023

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
328
283
Dat drugs goed verweven zijn in de samenleving is denk ik voor weinige hier een verrassing en ik denk ook niet dat er op dit forum veel mensen zijn die vinden omdat het illegaal is dat het niet kan.

Vergeet niet, er is geen enkele wetenschappelijke reden om veel van de verboden middelen verboden te houden, ten minste niet zolang gevaarlijke middelen zoals Alcohol en Tabak legaal zijn
De spijker op z'n kop.

Het gaat er denk ik bij veel om dat het op een gegeven moment zo storend is en dan maakt het niet uit of diegene nu vervelend is van de drank en/of verschillende soorten drugs.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
328
283
Maargoed, iemand naast je hebben staan op de zondag avond nadat diegene het hele weekend geen douche heeft gezien kan ook als storend ervaren worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Maar dan is de kernvraag (met het risico van off-topic gaan): komt dat door de middelen, of door achterhaalde regelgeving eromheen? Vergeet niet, er is geen enkele wetenschappelijke reden om veel van de verboden middelen verboden te houden, ten minste niet zolang gevaarlijke middelen zoals Alcohol en Tabak legaal zijn.
Bedankt, inderdaad wat het is. Er zijn trouwens inmiddels al semi-legale therapieën waar het gebruik van mdma wordt ingezet om gesloten antisociale persoonlijkheden met psychische klachten te laten praten over hun gevoelens. Het is denk ik slechts een kwestie van tijd dat dit product legaal gaat worden.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.923
1.871
Heb zelf niets tegen drugsgebruik, ik jenk ook van alles naar binnen in zo'n weekend, maar vind het gewoon hinderlijk als ik van een rustige act sta te genieten. Hell, ik snap 't als je aan de zooi bij Fred Again.. Weval etc. staat, maar even lekker snuiven bij Spoon is gewoon niet sfeerverhogend. Vooral als je toch het hele optreden niet op sta te letten, ga dan lekker naar de Rex/Bizarre/je eigen kamp.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Is DTRH zo'n feestfeestfestival tegenwoordig? Ik dacht dat het ooit in de markt werd gezet als een soort tegenhanger van BKS. Maar als je dit zo leest lijkt dat totaal veranderd?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Hell, ik snap 't als je aan de zooi bij Fred Again.. Weval etc. staat, maar even lekker snuiven bij Spoon is gewoon niet sfeerverhogend. Vooral als je toch het hele optreden niet op sta te letten, ga dan lekker naar de Rex/Bizarre/je eigen kamp.
Ja, want alleen mensen die naar dance luisteren snuiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Mini Lowlands
Mini? Inmiddels 45.000 bezoekers. Nog een paar jaar en de 50.000 wordt aangetikt, mark my words.
In principe niets mis mee zolang de bezoekers toch wel blijven komen.
Toch merk ik hier op het forum dat veel mensen twijfelen door de veranderingen (feestpubliek, drukte, programmering). Ik denk dat ik volgend jaar weer naar BKS ga (als ik mijn vrienden mee krijg)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Is DTRH zo'n feestfeestfestival tegenwoordig? Ik dacht dat het ooit in de markt werd gezet als een soort tegenhanger van BKS. Maar als je dit zo leest lijkt dat totaal veranderd?
Ik zou meer zeggen 25% BKS om 75% Lowlands ja. Ik denk dat het nog nét iets meer muziek dan LL is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Is DTRH zo'n feestfeestfestival tegenwoordig? Ik dacht dat het ooit in de markt werd gezet als een soort tegenhanger van BKS. Maar als je dit zo leest lijkt dat totaal veranderd?
Heel dat festival lijkt een beetje naar de klote ja. Vond 2019 heel leuk hoor, maar veel te druk om een 'rustiger alternatief voor RW aan een gezellig meer' te zijn. Ook toen al wat red flags voor mij(n smaak) en het lijkt nog te zijn verergerd.

Hopelijk volgend jaar in ieder geval weer een lineup van het niveau 2018-19. Terugkeren naar RW, met hun Foo Fighters, is voor mij geen must.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
En mini? Niets mini aan DTRH haha.

Maar voor de mensen die er dit jaar waren: is de situatie al verbeterd qua publiek dat voor de muziek komt, tov vorig jaar?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.923
1.871
En mini? Niets mini aan DTRH haha.

Maar voor de mensen die er dit jaar waren: is de situatie al verbeterd qua publiek dat voor de muziek komt, tov vorig jaar?
Het veld stond vol tijdens Sofi Tukker. Dus blijkbaar komen er nog steeds weinig mensen voor de muziek.

Maar zo leeg als bij Wilco/The Smile/Phoebe heb ik het niet gezien. Veld stond bij Paolo Nutini ook echt goed gevuld (meer dan TWOD?), dus eigenlijk ging dat nog wel redelijk.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
En mini? Niets mini aan DTRH haha.

Maar voor de mensen die er dit jaar waren: is de situatie al verbeterd qua publiek dat voor de muziek komt, tov vorig jaar?

Ik vind sowieso hoe het festival een beetje hoempa loempa feest festival wordt neergezet wat overdreven. Ik ben alleen vorig jaar en dit jaar geweest, en vanaf 2009 op LL elk jaar. Bewust de keuze gemaakt omdat op Lowlands een heel jong publiek aantrekt inmiddels. Dat is op DTRH absoluut niet zo, ik zou zeggen dat hier de gemiddelde leeftijd zo rond de 30 ligt, en op LL rond de 25 het laatste jaar dat ik er was.

Dat maakt de sfeer echt velen malen beter. Bezoekers die niet voor de muziek komen, maar voor het feest neem ik maar voor lief. Ik kom voor beide.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik vind sowieso hoe het festival een beetje hoempa loempa feest festival wordt neergezet wat overdreven.
Wanneer je LL gewend bent is DTRH rustig. Wanneer je op BKS bent geweest is DTRH een hoempa loempa feest ja :ROFLMAO:
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
Bedankt, inderdaad wat het is. Er zijn trouwens inmiddels al semi-legale therapieën waar het gebruik van mdma wordt ingezet om gesloten antisociale persoonlijkheden met psychische klachten te laten praten over hun gevoelens. Het is denk ik slechts een kwestie van tijd dat dit product legaal gaat worden.
Lekker polariserende discussie is dit altijd. Ik doe mee.

Wat mij betreft zijn al die alcohol vs drugs argumenten nu totaal irrelevant. Ik denk ook dat we langzaam richting een (gedeeltelijke) legalisatie bewegen, en volgens mij sta ik daar ook best achter, maar tot die tijd vind ik je een ontzettend asovarken als je iets in je neus stopt. De realiteit is dat het nu nog illegaal is. Er zijn een hoop andere dingen waarvan ik vind dat ze legaal zouden moeten zijn, maar als iedereen voor zichzelf gaat bepalen aan welke regels hij wel of niet meedoet werkt het principe “maatschappij” niet zo goed meer. Dan stel je je eigen pleziertje boven neergeknalde advocaten met gezin. Kan, iedereen bepaalt z’n eigen morele grenzen, maar kom daar dan ook voor uit, en vertroebel de discussie niet met “dronken mensen zijn ook irritant!”.
 
Laatst bewerkt:

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Nou, dan ga ik ook lekker ontsporend polariseren. Aangezien het bier van Heineken kwam is iedereen die afgelopen weekend bier dronk op DTRH moreel akkoord met de genocide in Rwanda.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken