Down The Rabbit Hole 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Ik denk dat Mojo een
mooie deal met Stromae heeft kunnen maken door hem te boeken voor Afas, LL, Ziggo en DTRH in twee jaar tijd. Dat zal de prijs over de breedte wel drukken, echter gaan de laaste twee waarschijnlijk niet door.
Prijs me gelukkig dat ik vorig jaar op LL was
Als ik naar de line-up kijk, dan is deze in de breedte een gigantisch verschil met 2022 en 2019 en denk ik net het tegenovergestelde nl. dat Stromae een gigantische hap uit dat budget heeft genomen en men dan maar heeft gebankt op de boomende populariteit van Fred Again en Paolo Nutini met z'n comebaxk. Gedurfd wel als je 't op een rijtje zet, want het had even goed totaal niét kunnen uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Voor mij de eerste en enige in dit genre die je zo recht in de ziel kan raken.
Doet me vaak een beetje denken aan Burial, door die stemfragmentjes. Daar waar Burial wel een stuk harder binnenkomt.

Maar anders zonder twijfel: talentje hoor die gast.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Als ik naar de line-up kijk, dan is deze in de breedte een gigantisch verschil met 2022 en 2019 en denk ik net het tegenovergestelde nl. dat Stromae een gigantische hap uit dat budget heeft genomen en men dan maar heeft gebankt op de boomende populariteit van Fred Again en Paolo Nutini met z'n comebaxk. Gedurfd wel als je 't op een rijtje zet, want het had even goed totaal niét kunnen uitverkopen.
Ik vind de line-up dit jaar ook echt beduidend minder dan de jaren hiervoor. Al besef ik dat dit vooral vanuit mijn eigen perspectief geredeneerd is.

Ik ben echter bang dat we bij DTRH zijn aanbeland in het stadum waarin Lowlands zich ook bevindt: het festival is zo populair geworden dat het voor het gros van het publiek niet meer zoveel uitmaakt of er nog 'interessante' acts worden geboekt, maar dat men al snel tevreden is met makkelijk behapbare acts als Goldband en Polo & Pan. Het is een hype geworden en het verkoopt toch wel uit. Als ik om me heen kijk in de kringen mensen waarmee ik omga: twintigers, dertigers en veertigers die allemaal hoe dan ook willen gaan. En die nauwelijks weten wat er precies geboekt is en het zal ook allemaal wel. Als er maar een paar namen bijstaan die ze kennen. "Stromae, leuk!". Het aantal mensen dat de line-up van te voren helemaal uitpluist om te ontdekken wat er allemaal staat is op een hand te tellen onder de mensen die ik ken die gaan. Ze willen gewoon lekker een weekendje eruit. En ik ken echt wel 75-100 mensen die gaan. Half Nijmegen staat immers op DTRH.

Ook dit jaar verkocht het festival al binnen een paar dagen uit met amper twintig namen bekendgemaakt. Als het dit jaar weer lekker weer is en de sfeer weer goed, dan verkoopt het volgend jaar op de eerste voorverkoop dag uit.

Een slechte zaak ben ik bang als het gaat om het uitdagen van Mojo om de echt interessante en bijzondere namen in de breedte te boeken en bijna een vrijbrief om 'makkelijk' te boeken.

Voor de duidelijkheid: ik heb er heel veel zin in. Het wordt vast een leuk weekend. En er staan nog steeds mooie acts. Maar de echte wow-factor: die is dit jaar afwezig bij mij.

Overigens denk ik ook dat Stromae een fikse hap uit het budget heeft genomen. Mocht hij onverhoopt wegvallen, dan hoop ik dat ze met het vrijgevallen budget wel proberen iets te boeken dat ook tot de verbeelding gaat spreken en niet kiezen voor een eenvoudige, goedkope oplossing.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Doet me vaak een beetje denken aan Burial, door die stemfragmentjes. Daar waar Burial wel een stuk harder binnenkomt.

Maar anders zonder twijfel: talentje hoor die gast.
Mij eerder aan Jamie xx tbh, toch eerder vocals dan echt vocal chops.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Mij eerder aan Jamie xx tbh, toch eerder vocals dan echt vocal chops.
Ja, zit er ook wel in. Sterker nog: die laatste single van Fred/Four Tet/Skrillex, Baby Again, doet me erg denken aan zowel Let's Do It Again als Idonktknow van Jamie.
 

Geert.vG

Playlistbediener
25 jul 2017
14
13
Ik vind de line-up dit jaar ook echt beduidend minder dan de jaren hiervoor. Al besef ik dat dit vooral vanuit mijn eigen perspectief geredeneerd is.

Ik ben echter bang dat we bij DTRH zijn aanbeland in het stadum waarin Lowlands zich ook bevindt: het festival is zo populair geworden dat het voor het gros van het publiek niet meer zoveel uitmaakt of er nog 'interessante' acts worden geboekt, maar dat men al snel tevreden is met makkelijk behapbare acts als Goldband en Polo & Pan. Het is een hype geworden en het verkoopt toch wel uit. Als ik om me heen kijk in de kringen mensen waarmee ik omga: twintigers, dertigers en veertigers die allemaal hoe dan ook willen gaan. En die nauwelijks weten wat er precies geboekt is en het zal ook allemaal wel. Als er maar een paar namen bijstaan die ze kennen. "Stromae, leuk!". Het aantal mensen dat de line-up van te voren helemaal uitpluist om te ontdekken wat er allemaal staat is op een hand te tellen onder de mensen die ik ken die gaan. Ze willen gewoon lekker een weekendje eruit. En ik ken echt wel 75-100 mensen die gaan. Half Nijmegen staat immers op DTRH.

Ook dit jaar verkocht het festival al binnen een paar dagen uit met amper twintig namen bekendgemaakt. Als het dit jaar weer lekker weer is en de sfeer weer goed, dan verkoopt het volgend jaar op de eerste voorverkoop dag uit.

Een slechte zaak ben ik bang als het gaat om het uitdagen van Mojo om de echt interessante en bijzondere namen in de breedte te boeken en bijna een vrijbrief om 'makkelijk' te boeken.

Voor de duidelijkheid: ik heb er heel veel zin in. Het wordt vast een leuk weekend. En er staan nog steeds mooie acts. Maar de echte wow-factor: die is dit jaar afwezig bij mij.

Overigens denk ik ook dat Stromae een fikse hap uit het budget heeft genomen. Mocht hij onverhoopt wegvallen, dan hoop ik dat ze met het vrijgevallen budget wel proberen iets te boeken dat ook tot de verbeelding gaat spreken en niet kiezen voor een eenvoudige, goedkope oplossing.
Ik heb hetzelfde. Ik heb eigenlijk met pijn in mijn hart dit weekend mijn DTRH tickets verkocht en (voor het eerst) Rock Werchter tickets gekocht. De sfeer op DTRH is helemaal het einde. En hoewel dat veel goed maakt, en ik die sfeer waarschijnlijk echt zal gaan missen, vind ik de line-up toch echt te mager. Bij Lowlands loop ik een beetje met hetzelfde gevoel. Ik begrijp helemaal dat Mojo, Ticketmaster, LiveNation in deze business zitten om geld te verdienen. Maar met deze line ups vind ik ze wel heel erg hebberig worden. Vooral in vergelijking met bijvoorbeeld Rock Werchter. Maar ja, als wij allemaal FOMO tickets blijven kopen…..
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
In mijn ogen is het gemopper niet helemaal terecht, maar ik zal één van de weinige hier zijn die de line-up wel goed vind. Het wordt alleen een beetje overschaduwd door de headliners die niet van niveau van afgelopen jaren zijn maar wat eronder staat is echt wel meer dan prima.

Met Ben Howard, Jacob Collier, Jacob Banks en The Blaze gewoon 4 namen die ook kunnen headlinen of in de toekomst headline-waardig (van bv een North Sea Jazz) zijn, is mijn inschatting.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en StevieU2

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Oke vraagje, mocht Nutini een stapje lager staan en dan op die plek een Tame Impala o.i.d. staan, maakt dat de line-up dan ineens aanzienlijk beter?

Edit: Zo, Odesza is ook klaar voor een headlinespot op DTRH zeg:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.493
Oke vraagje, mocht Nutini een stapje lager staan en dan op die plek een Tame Impala o.i.d. staan, maakt dat de line-up dan ineens aanzienlijk beter?
Ja!

Met Paolo Nutini en Fred Again.. heb je toch 2 wat kleinere headliners. Dan is die spot voor Fred meer te verdedigen qua hype en posities die hij elders past.Paolo Nutini zou prima een plekje omlaag kunnen worden geschoven om ruimte te geven aan een meer headlinerachtige naam (Lorde, Rosalia of Tame Impala zoals jij noemt). Dan voeg je een boost kwaliteit toe aan de bovenste en een na hoogste rij.

(ik sta zelf trouwens helemaal vooraan bij Paolo hoor, kan niet wachten op die show in die setting. Persoonlijk vind ik zijn headlinerspot als laatste van het weekend ideaal.)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
In mijn ogen is het gemopper niet helemaal terecht, maar ik zal één van de weinige hier zijn die de line-up wel goed vind. Het wordt alleen een beetje overschaduwd door de headliners die niet van niveau van afgelopen jaren zijn maar wat eronder staat is echt wel meer dan prima.

Met Ben Howard, Jacob Collier, Jacob Banks en The Blaze gewoon 4 namen die ook kunnen headlinen of in de toekomst headline-waardig (van bv een North Sea Jazz) zijn, is mijn inschatting.
Je hebt zeker een punt. Kritiek is harstikke persoonlijk ingekleurd uiteraard.

Overigens vind ik Stromae en Fred Again.. puike headliners hoor. Alleen Paolo Nutini vind ik magertjes. Maar goed, in andere jaren hebben ook QOTSA en Editors geheadlined, dat vind ik nou ook niet echt spannende headliners.

En inderdaad: Zet Tame Impala bovenaan in plaats van Nutini en dan zou ik het headlinertrio gewoon uitstekend vinden.

Jacob Banks en Jacob Collier doen mij persoonlijk niet zoveel, maar dit zijn wel dikke namen ja. En Ben Howard op de tweede rij, daar kun je ook mee thuiskomen. The Blaze leuk, maar of dat echt nog ver gaat doorgroeien, dat betwijfel ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en MarkD

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Een Tame Impala als vervanger voor Stromae zou ik persoonlijk een verbetering van het programma vinden. Zelfde geldt voor een Rosalia. Maar rekenen we ons niet veel te rijk? (as usual op dit forum ;))
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Een Tame Impala als vervanger voor Stromae zou ik persoonlijk een verbetering van het programma vinden. Zelfde geldt voor een Rosalia. Maar rekenen we ons niet veel te rijk? (as usual op dit forum ;))
Haha dat wordt volgens mij ook nergens gezegd. Denk juist dat we hier wel realistisch naar kijken en meer richting Editors oid kijken.

Het gaat meer om de de headline formatie van dit jaar die de line-up minder doen lijken dan gebruikelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.493
Haha dat wordt volgens mij ook nergens gezegd. Denk juist dat we hier wel realistisch naar kijken en meer richting Editors oid kijken.

Het gaat meer om de de headline formatie van dit jaar die de line-up minder doen lijken dan gebruikelijk.
Ik vind Editors positiever dan waar ik in eerste instantie aan dacht. Gelukkig kan Liam de vrijdag al niet meer (Stromae stond de vrijdag toch?)
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik vind Editors positiever dan waar ik in eerste instantie aan dacht. Gelukkig kan Liam de vrijdag al niet meer (Stromae stond de vrijdag toch?)
Editors zou ik echt een teleurstelling vinden. Al zijn ze live steengoed, de laatste albums zijn redelijk geflopt mijn inziens.
Ik zou Rosalia echt een topvervanger vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken