Down The Rabbit Hole 2023

FrankieD

Playlistbediener
26 okt 2022
25
14
Ik heb snel een lijst gemaakt van een paar namen die touren, die dag nog vrij zijn en nog kunnen dienen als 'grote' headliner:

Queens of the Stone Age
Arctic Monkeys
Editors
Stormzy
Rosalia
Blur
Guns N Roses
Lana del Rey
The War on Drugs
Royal blood
Wat bij de meeste wel is, dat ze dan 3 dagen op rij telkens in een ander land moeten spelen wat de meeste artiesten zelden doen. En sommige artiesten zijn vrees ik wat te groot voor dtrh.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Editors, Black Keys en QOTSA staan ook al op Pinkpop toch? Zouden die dan ook DTRH doen? Zelfs als noodgreep?

GnR is geen band voor DTRH imo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Stormzy, Rosalia, Lil Nas X en eventueel Sam Fender (staat iets verder van Stromae qua genre) lijken me toch de grootste kanshebbers. Staan allen op Rock Werchter (in de buurt dus) en hebben allen nog geen NL festivalshow. Raar trouwens, dat laatste.

Lizzo en Janelle staan op NSJ, Robbie, QOTSA en Black Keys op Pinkpop, Oscar en Aphex Twin op BKS, AM lijkt me te duur, War On Drugs stond er vorig jaar nog en Lana Del Rey/SZA lijkt me echt redelijk exclusief afgeklopt voor Glasto/Opener.

Maar gewoon hopen dat de Maestro er staat. Misschien tegen beter weten in...
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Overigens speelt er ook wellicht nog een probleem met crowd control. Als je bij Stromae verwacht een x-aantal mensen naar de Hotot te krijgen, dan kan je niet 'zomaar' een ander type of minder populaire headliner ergens neerzetten. Anders zit je wellicht met een uitpuilende Teddy en verstoppingen over het hele veld.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Aangezien de overlap qua bezoekers beperkt is tussen DTRH en NSJ, verwacht ik dat Mojo Stromae vervangt met Lizzo/Stormzy/Janelle Monae.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Stormzy, Rosalia, Lil Nas X en eventueel Sam Fender (staat iets verder van Stromae qua genre) lijken me toch de grootste kanshebbers. Staan allen op Rock Werchter (in de buurt dus) en hebben allen nog geen NL festivalshow. Raar trouwens, dat laatste.

Lizzo en Janelle staan op NSJ, Robbie, QOTSA en Black Keys op Pinkpop, Oscar en Aphex Twin op BKS, AM lijkt me te duur, War On Drugs stond er vorig jaar nog en Lana Del Rey/SZA lijkt me echt redelijk exclusief afgeklopt voor Glasto/Opener.

Maar gewoon hopen dat de Maestro er staat. Misschien tegen beter weten in...
Stormzy staat op North Sea Jazz.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Aangezien de overlap qua bezoekers beperkt is tussen DTRH en NSJ, verwacht ik dat Mojo Stromae vervangt met Lizzo/Stormzy/Janelle Monae.
Dat denk ik ook ja. Verwacht je maar niet aan te gekke toestanden à la Rosalia - die door LL was benaderd of andere grootheden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dat denk ik ook ja. Verwacht je maar niet aan te gekke toestanden à la Rosalia - die door LL was benaderd of andere grootheden.
Dat zou wel de perfecte vervanging zijn imo. Grote naam, staat nergens anders in Nederland, in de buurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Nu hoeft DTRH geen tickets meer te verkopen, maar verwacht dat Lizzo aansprekender is voor een groter publiek en daarmee de hogere prijs rechtvaardigt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik verwacht ook geen grootse vervanging als het nodig blijkt te zijn. Daarom denk ik Editors. Staan ook op Werchter en zijn ideale invaller voor veel mensen.

Maar ja persoonlijk zou ik daarvan enorm balen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik verwacht ook geen grootse vervanging als het nodig blijkt te zijn. Daarom denk ik Editors. Staan ook op Werchter en zijn ideale invaller voor veel mensen.

Maar ja persoonlijk zou ik daarvan enorm balen.
Maar dat is best een middelvinger naar het publiek. Totaal anders dan Stromae en een act die normaal op kleinere festivals hier speelt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Maar dat is best een middelvinger naar het publiek. Totaal anders dan Stromae en een act die normaal op kleinere festivals hier speelt.
Tja ik weet niet of je kunt spreken van een bewuste middelvinger. Er moet natuurlijk ook maar net een act beschikbaar zijn en willen en betaalbaar zijn.

Vervangers voor headliners laten bijna altijd een gat vallen; het blijft een tweede (of hoeveelste) keuze. Voor mij zou Lizzo ook een enorme teleurstelling zijn, om maar een voorbeeld te noemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Tja ik weet niet of je kunt spreken van een bewuste middelvinger. Er moet natuurlijk ook maar net een act beschikbaar zijn en willen en betaalbaar zijn.

Vervangers voor headliners laten bijna altijd een gat vallen; het blijft een tweede (of hoeveelste) keuze. Voor mij zou Lizzo ook een enorme teleurstelling zijn, om maar een voorbeeld te noemen.
Maar Lizzo zou iig nog een grote act zijn. Ik kan er volslagen naast zitten maar dat is bij Editors voor mijn gevoel niet meer echt het geval. En dan zit je uiteindelijk met drie kleine headliners.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Overigens speelt er ook wellicht nog een probleem met crowd control. Als je bij Stromae verwacht een x-aantal mensen naar de Hotot te krijgen, dan kan je niet 'zomaar' een ander type of minder populaire headliner ergens neerzetten. Anders zit je wellicht met een uitpuilende Teddy en verstoppingen over het hele veld.
Dit ook ja. Er moet wel iets staan wat veel publiek trekt, en ik hoop van ganser hart dat dit geen Goldband of Opposites zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom en mgbss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Monae stond in 2019 iirc ook op beide, overigens. Gewoon een beetje stom, hoewel ik in herhaling val, dat DTRH zoveel in het mandje heeft gelegd voor Stromae. Je ziet en voelt het gewoon aan de breedte van het programma en nu die waarschijnlijk zal wegvallen.. Dubbel sneu, imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss en Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Maar Lizzo zou iig nog een grote act zijn. Ik kan er volslagen naast zitten maar dat is bij Editors voor mijn gevoel niet meer echt het geval. En dan zit je uiteindelijk met drie kleine headliners.
Ik vond het bij de laatste passage als headliner op DTRH al een hele matige hoor. En dat is ook nog maar een paar jaar geleden. Voor mij hoeft het echt niet. Maar mijn gevoel zegt dat zij dan groot kanshebber zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken