Down The Rabbit Hole 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.067
8.708
Dat bedoel ik, ik verwacht niet dat Badu als één na laatste op het hoofdpodium staat.
Zou heel sterk zijn als ze dat niet is. Meestal is ze wel een headliner op de (weinige) festivals die ze aandoet.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Zou heel sterk zijn als ze dat niet is. Meestal is ze wel een headliner op de (weinige) festivals die ze aandoet.
Ze staat in het bovenste blok op de poster, onder de Hotot-afsluiters. Daar stonden Grace Jones en The Roots ook in 2019.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
524
343
Headliner van de Teddy zoals Grace Jones? Ik heb ook geen idee van hoe groot Badu is in Nederland. Naar mijn idee is zij echt een veel grotere naam dan disclosure en TWOD maar aan de poster te zien lijkt het me sterk dat ze de hotot afsluit
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Dan onderschat je haar, denk ik..
Op welke manier bedoel je dat? Bedoel je dat ik haar kwaliteiten als zangeres of live-performer onderschat? Het is toch niet dat de artiest met de grootste kwaliteit automatisch de beste spot krijgt?

Of bedoel je dat ik de onderhandelingsvaardigheden van haar management onderschat? Of dat ik haar populariteit onder het DTRH-publiek onderschat?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Disclosure is ongetwijfeld veel populairder in Nederland, al is het alleen al in het mainstream segment. Maar qua performance zou ze prima een headline positie kunnen hebben ja. Ik zie haar écht niet als sub. Afsluiter Hotot of Teddy lijkt mij in ieder geval zeker.

Janelle Monae was destijds ook een beetje een onverwachte headliner, toch? Edit: ik zou het in ieder geval heel erg verfrissend/gedurfd vinden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Op welke manier bedoel je dat? Bedoel je dat ik haar kwaliteiten als zangeres of live-performer onderschat? Het is toch niet dat de artiest met de grootste kwaliteit automatisch de beste spot krijgt?

Of bedoel je dat ik de onderhandelingsvaardigheden van haar management onderschat? Of dat ik haar populariteit onder het DTRH-publiek onderschat?
Die laatste dingen. In de VS, misschien wat onvergelijkbaar maar toch, headlinet ze gewoon festivals. Beetje gokken waar ze staat, alhoewel ik denk dat als ze Grace Jones in een tent krijgen dat misschien bij Badu ook wel lukt. Compromis kan dan zijn da ze bv. 80 minuten krijgt ipv 60 op de main ofzo.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Die laatste dingen. In de VS, misschien wat onvergelijkbaar maar toch, headlinet ze gewoon festivals. Beetje gokken waar ze staat, alhoewel ik denk dat als ze Grace Jones in een tent krijgen dat misschien bij Badu ook wel lukt. Compromis kan dan zijn da ze bv. 80 minuten krijgt ipv 60 op de main ofzo.
Tja, als ik zie dat de laatste keer dat ze in Nederland stond niet de 013 uitverkocht kreeg. Dat zij in 2017 op North Sea Jazz (wat toch het meest geschikte festival voor haar is in Nederland) niet het podium waar ze stond afsloot, maar Jamiroquai, dan denk ik dat jij haar populariteit wellicht wat overschat. De festivals die ze headlinet in de VS, daar staat ook gewoon een ander kaliber artiesten.

Ze was eind jaren negentig een paar jaar 'the hottest thing in town' en dat eerste album van haar was absoluutjes fantastisch, maar dat is inmiddels ook al 25 jaar geleden.
Janelle Monae was destijds ook een beetje een onverwachte headliner, toch?
Monáe stond in 2019 op de bovenste regel van de affiche. Badu in 2022 niet.

Is trouwens al bekend op welke dag Badu op DTRH staat, omdat je haar specifiek aan Disclosure koppelt? Ik zie dat ze op zaterdag in Engeland staat, dus die dag zal het iig niet zijn.
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Tja, als ik zie dat de laatste keer dat ze in Nederland stond niet de 013 uitverkocht kreeg. Dat zij in 2017 op North Sea Jazz (wat toch het meest geschikte festival voor haar is in Nederland) niet het podium waar ze stond afsloot, maar Jamiroquai, dan denk ik dat jij haar populariteit wellicht wat overschat. De festivals die ze headlinet in de VS, daar staat ook gewoon een ander kaliber artiesten.
Dan zal ze wel gewoon in de tent staan idd.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Yo @zworp3 , jij doet oprecht je research goed haha, nice. Dan zal ze inderdaad wel in een tent staan.

Ik ga dit weekend naar Bicep, ook erg benieuwd naar de show en hoe dat dan weer uitpakt op DTRH. Op Lowlands was ik echt te brak om daar destijds van te genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Dit is het bovenste rijtje van de line-up. Ervan uitgaande dat Badu in de tent zou spelen, zou dat volgens de websites en eliminatie betekenen dat we een potentieel rijtje St. Vincent > Wilco > Badu kunnen krijgen, met TDCC > HAIM > Disclosure op de main. Indien we daar niet van uitgaan dan kan er wat geschoven worden, bv. Clairo > St. Vincent > Wilco in de Teddy en TDCC > Badu > Disclosure op de main met HAIM die dan verschuift naar zaterdag, wat me net iets realistischer lijkt. Ik vermoed dat we er niet plots nog een sub gaan bij krijgen en dat we met HAIM die al in handen hebben voor Gorillaz. Zondag zie ik Phoebe Bridgers > TWOD op Hottot wel gebeuren met The Smile > BICEP in de tent. Wat denken jullie?

vrijdag:
Disclosure (eliminatie via tour schedule TWOD)
Erykah Badu (staat zaterdag op Love Supreme Jazz Festival, kan dus evt ook op zondag alhoewel The Smile niét op vrijdag kan duss)
HAIM (staan donderdag op RW, zondag in Stockholm. Kan eventueel ook op zaterdag, maar tourgewijs misschien minder logisch)
Clairo (zie tour website)
Kae Tempest (zie tour website)
St. Vincent (zie tour website)
Two Door Cinema Club (zie tour website)
Wilco (zie tour website)

zaterdag:
Gorillaz (via tour website)
Moderat (zie tournee)
Little Simz (staat vrijdag op Roskilde, kan ook zondag)
Polo & Pan (staan zondag in Brussel op Arena 5, donderdag in Frankrijk. Kan dus eventueel ook op vrijdag)

zondag:
The War On Drugs (staan op vrijdag in Hamburg)
BICEP (live) (via tour website)
The Smile (staan vrijdag op Roskilde, gokje dat Badu en Moderat de twee Teddy afsluiters zijn en zij dus op zondag staan. Kan ook zaterdag)
Phoebe Bridgers (staat donderdag op Roskilde, zaterdag op RW. Kan eventueel ook op vrijdag)

Geen specifieke data;

Celeste
Girl In Red
Loyle Carner
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Ik ga dit weekend naar Bicep, ook erg benieuwd naar de show en hoe dat dan weer uitpakt op DTRH. Op Lowlands was ik echt te brak om daar destijds van te genieten.
Ik ga ook en als het dan overlapt met iets anders wat ik wil zien op DTRH hoef ik me minder druk te maken, en zo niet kan ik twee keer genieten.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Ik ga ook en als het dan overlapt met iets anders wat ik wil zien op DTRH hoef ik me minder druk te maken, en zo niet kan ik twee keer genieten.
Ja zelfde gedachte hier.
Daarna door naar marktkantine. Net genoeg kaartjes voor daar kunnen fixen en nu komt Paradiso ineens met een nachtprogramma wat na Bicep begint... Beetje laat.
 

phonehome

Campingartiest
25 apr 2021
77
47
Ik denk dat we op zaterdag Big Thief wel met potlood kunnen opschrijven toch? Vrijdag spelen ze in Hamburg en maandag in Berlijn. Hebben ze maandag vrij ;)
Verder speelt Froukje op vrijdag op concert at sea, kan zij mooi zondag langskomen...
 

phonehome

Campingartiest
25 apr 2021
77
47
Big Thief staat al op BKS.
Ja, ik weet het. Maar verwacht ze toch. In 2020 ging het feest niet door, dit jaar hebben ze 2 concerten in NL moeten afzeggen. Ik denk dat ze op BKS en DRTH staan. BKS mocht ze alleen eerder aankondigen...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.262
2.202
Ja, ik weet het. Maar verwacht ze toch. In 2020 ging het feest niet door, dit jaar hebben ze 2 concerten in NL moeten afzeggen. Ik denk dat ze op BKS en DRTH staan. BKS mocht ze alleen eerder aankondigen...
Vergeet dat maar. Ze staan op BKS en eind juni zijn ze terug in Nederland om de uitgestelde concerten in Utrecht en Groningen in te halen (die zijn niet afgezegd!). Ze komen echt niet binnen 1,5 maand voor de derde keer naar Nederland.

Je kan ze in Hilvarenbeek zien (en meteen op dezelfde dag ook Beach House én the Strokes!)
 
  • Leuk
Waarderingen: phonehome

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Nee, die laatste batch namen was voor mij n stuk minder dan de eerste batch. Ik kan echt niks met die wereldmuziek-acts. en daar zitten er wel 5 tot 10 bij in die laatste drop. Maar The Smile boeken maakt dan wel heel veel, als niet alles, goed.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
The Smile speelt volgens hun nieuwsbrief op zaterdag.

02/07/22 - Down The Rabbit Hole Festival, Netherlands
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken