Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
@sjoerd Hoe was girl in red live? Had net haar interview gelezen en ze zei zelf dat ze meer rock-achtig speelt live, hoe beleefde jij t?
Moet bekennen dat ik haar op Lowlands maar vier nummers heb zien doen ofzo. Ik vond het eigenlijk niet al te sterk. Klonk wat mij betreft niet altijd even te zuiver. Maaaar, ze was wel mega enthousiast en kwam oprecht over. Zou haar nu echter wel skippen mocht er iets anders goeds tegelijkertijd zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
@sjoerd Hoe was girl in red live? Had net haar interview gelezen en ze zei zelf dat ze meer rock-achtig speelt live, hoe beleefde jij t?

Awkward..
Ze dacht dat ze in Amsterdam aan het optreden was terwijl ze op Lowlands stond (vind het altijd zeer pijnlijk als artiesten dat soort opmerkingen maken).
Muzikaal best oké, maar niet super bijzonder.

Edit: zeker geen 'rock', ook niet 'rockachtig' wat mij betreft.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
@sjoerd Hoe was girl in red live? Had net haar interview gelezen en ze zei zelf dat ze meer rock-achtig speelt live, hoe beleefde jij t?

Het was best leuk om Lowlands mee te openen. Los van die Amsterdam momenten heb ik me prima vermaakt! Geen rock, meer het iets alternatievere zusje van Sigrid ofzo
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
will wrote:
@sjoerd Hoe was girl in red live? Had net haar interview gelezen en ze zei zelf dat ze meer rock-achtig speelt live, hoe beleefde jij t?

Awkward..
Ze dacht dat ze in Amsterdam aan het optreden was terwijl ze op Lowlands stond (vind het altijd zeer pijnlijk als artiesten dat soort opmerkingen maken).
Muzikaal best oké, maar niet super bijzonder.

Edit: zeker geen ‘rock’, ook niet ‘rockachtig’ wat mij betreft.

Zeker geen rock. Vanaf zijkant tent deel van het optreden gevolgd. Niet erg spannend maar aangenaam achtergrondgeluid.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
will wrote:
@sjoerd Hoe was girl in red live? Had net haar interview gelezen en ze zei zelf dat ze meer rock-achtig speelt live, hoe beleefde jij t?

Awkward..
Ze dacht dat ze in Amsterdam aan het optreden was terwijl ze op Lowlands stond (vind het altijd zeer pijnlijk als artiesten dat soort opmerkingen maken).
Muzikaal best oké, maar niet super bijzonder.

Edit: zeker geen ‘rock’, ook niet ‘rockachtig’ wat mij betreft.

Dat zie je vaak. Komt volgens mij doordat ze met het vliegtuig in Amsterdam landen, en dan 2 uur in de auto zitten naar het festival. In Amerika ben je dan nog gewoon in dezelfde stad. Ze snappen denk ik niet echt dat je in NL in een autorit van 2 uur al het halve land door bent.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
47
5
Dank voor de reacties! Met de comment over prettig geluid op de achtergrond hoop ik haar ergens in middag te zien, of zondag.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sjoerd wrote:
Mochten ze een korte Europese festivaltour aankondigen zal dat in mijn ogen eerder in een keer gedaan worden.

Gebaseerd op?
Vorige twee zomers werden ook alle shows één voor één aangekondigd…
Ik zeg 'in mijn ogen' aka een onderbuikgevoel, aka niet gebaseerd op iets. Klinkt achteraf ook niet logisch, ik meende dat tussen de Noord-Amerikaanse data ook wat festivals stonden. We're gonna see!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nou, samenvattend voor mezelf:
Ik neem even goedkoop dit formatje over;

Echt top.:
- Tyler, The Creator
- Disclosure
- Beck
- FKA Twigs
- Kacey Musgraves
- BICEP (live)
- Big Thief
- Charli XCX
- girl in red
- Jenny Beth
- Kate Tempest
- Tierra Whack
- Men I Trust

Oké.;
- HAIM
- Wilco
- Banks
- Cage The Elephant
- IDLES
- Loyle Carner
- Thomas Azier
- Whitney
- L'Imperatrice
- The Murder Capital
- Tyler Childers

Bummer.:
- Two Door Cinema Club
- Tones And I

Nog te beluisteren.:
- Black Pumas
- Bombay Bicycle Club
- Sticky Fingers
- Gigi Masin
- KI/KI
- Joy Crookes
- Kumbia Boruka
- Santrofi

Met betrekking Disclosure; helemaal weggeblazen van die show op RW16 ondanks dat er geen kat meer stond nadat sir Paul vertrokken was (hadden zelfs Sam Smith mee als gast), leuke dansafsluiter die ik persoonlijk een pak meer kan pruimen dan CB of Underworld. Met 'Settle' een dijk van een album gemaakt maar nadien kruipt het gevaar om bij die tweede op safe te spelen (iets waar Flume op z'n tweede ook hard tegen de muur van botste) en dus teleurstelde. Beck ook op diezelfde editie een weergaloze show zien geven in de Barn en dat terwijl ik toentertijd de man eigenlijk helemaal nog niet kende. Ik zie 'm graag terug - alleen zonder veel nieuw materiaal in de setlist. HAIM moet ik me misschien nog iets meer in verdiepen en Wilco schijnt nog steeds een schat van een band live te zijn, gaat mooi zijn in de Teddy. Tyler en Twigs spreken volgens mij voor zich.

De kleinere namen doen er misschien wat minder toe en spreekt dit format misschien wat meer tot de verbeelding hoe hyped ik ben om een bepaalde act te zien. Dat een act als TDCC anno 2019 nog steeds geboekt wordt is onbegrijpelijk. Tones And I begrijp ik de hype niet zo rond, vind haar stem ook niet de meest knappe noch unieke om naar te luisteren, dusja.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Met ‘Settle’ een dijk van een album gemaakt maar nadien kruipt het gevaar om bij die tweede op safe te spelen (iets waar Flume op z’n tweede ook hard tegen de muur van botste) en dus teleurstelde.
Toch even off-topic reageren. Flume's 2de plaat: Skin. Was allesbehalve op safe spelen. Oké er zater commerciele liederen tussen zoals never be like you en say it. Maar met parels als Helix, You know, Numb & getting colder,... en vooral het 'abstrakte' Wall Fuck heeft hij echt niet de 'safe-card' getrokken. + Dat album heeft ook gewoon de Grammy voor beste dance/electronic album van het jaar gewonnen. Wou toch even reageren aangezien Flume toch mijn absolute favoriete act is aller tijden :-D Moest je hem trouwens nog niet hebben beluisterd, zijn laatste album/mixtape : Hi, This is Flume vind ik één van de allerbeste dingen die dit jaar zijn uitgekomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Toch eindelijk eens reageren op die eerste worp. Vind ‘m mooi, maar niet ‘wow’. In die zin een beetje zoals de algemene teneur in dit topic. Er staan een paar waanzinnige namen die mijn hart sneller doen bonken. FKA Twigs natuurlijk, die in heb moeten missen een tijdje geleden. Prachtboeking. Zie ik wel terechtkomen op de Yorke/Robyn plek.

Wilco, misschien wel het volledig tegengestelde qua act, is ook een hele mooie. Eentje die live altijd heel veel indrukt maakt. Lijkt me ook Teddy materiaal? Liever niet op de ONE, zou een deel van de magie weghalen. Beck zie ik we op de ONE staan, bij ondergaande zon. Ik kan me geen betere act inbeelden voor dat slot. Ook hij is live erg sterk! Meesterlijke band heeft die (anti)held ook.

Tyler, The Creator is een heel gedurfde headliner die volgens mij erg goed kan uitpakken. Nu is wel zijn moment. Hopelijke zetten ze m wel op vrijdag of zaterdag, publiek gewijs.

Ook heerlijk: Big Thief (mijn nummer 1 van BKS19), Kate Tempest, Kacey Musgraves, IDLES

Ben het ook eens dat Disclosure een wel heel grote domper op de feestvreugde is. Totaal geen sprankelende boeking vind ik. Zonde dat die een headlineslot innemen. Snap ook niet wat een HAIM zo hoog op de lineup staat te doen.

Voor de rest mis ik wel een soort ‘holy shit staat die er’ naam zoals Nick Cave en Thom Yorke er dat waren. Kendrick had er wel zo eentje geweest. En persoonlijk had ik Faith No More (als een QOTSA achtige naam) ook heel wreed gevonden. Of NiN, Arcade Fire, maar die touren niet. Hopelijk dat er alsnog een Lana/Tame/Strokes uit de bus valt voor dat derde headlineslot.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Heel blij met Bicep, Tyler, Wilco, Ki/Ki, Big Thief en opzich ook wel met Disclosure. Dat gaat gewoon een leuk feestje worden, heb ze ooit eens gezien op Lowlands. Stonden ze daar niet 2 keer achter elkaar, waarvan 1 jaar als headliner?

FKA twigs en Beck vind ik oké, maar ken ik niet heel goed. De kleinere namen ken ik -nog- niet echt. Komende dagen daar doorheen. Verder valt het lijstje voor mij persoonlijk wat tegen. Niet echt een verrassende grote naam voor mij. Als ik naar MELT! kijk, mogen Woodkid, Roisin Murphy en Kiwanuka wel doorgeschoven worden.
 

thelegendofvincent

Playlistbediener
18 dec 2019
11
0
Na de onthulling van de namen was ik al blij dat ik er een paar kkende, maar grotendeels is het mij veel onbekend. Des te meer reden om te ontdekken. Echter hoop ik nog wel op een grotere naam, zoals The Killers. En Sam Fender als goedmakertje voor afgelopen editie.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Kacey Musgraves eens goed beluisterd, maar heel erg fijn. Een geluid waar ik van hou. Leuke verrassing.

Overigens had DTRH de afgelopen jaren volgens mij altijd nog een headliner in een latere worp. Dus er zal nog wel een naam van enig formaat te verwachten zijn, lijkt me.

Zeker aangezien de nu aangekondigde headliners niet per se van het grootste formaat zijn. Al was Disclosure wel al twee jaar op rij tentafsluiter op Lowlands, waarvan de laatste keer de Alpha. Dus dat is natuurlijk geen kleine boeking. Vind het vooral geen interessante boeking, maar dat is natuurlijk persoonlijk. En ik vind het ook niet echt aansluiten bij het publiek op DTRH zoals ik dat voor ogen heb. Maar misschien heb ik dat wel helemaal mis.

Ik hoop in ieder geval nog op een interessante derde headliner. Hoeft niet eens per se groot te zijn, maar gewoon iets bijzonders. Al hoop/verwacht ik dat Tyler ook een soortgelijke rol gaat vervullen.

 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Ik heb gisteren eens flink lopen youtuben om wat meer over de eerste drop namen te weten te komen. Het valt mij nu ook op: erg veel pop. Veel "lieflijke" acts (veel vrouwenstemmen). Zo'n Bombay Bicycle Club klinkt voor mij ook als vleesch noch visch, zo'n voortkabbelende act. Ik mis in dat opzicht iets meer schurende acts. Het mag iets ruiger en spannender. Ik heb ook Tyler geprobeerd. Tijdens zijn laatste show loopt hij alleen over het podium. Geen band, geen dj-booth. Dat vind ik altijd minder, hij loopt dus mee te zingen/rappen met een bandje. Vooral met een hoofdact wil ik dat "live" gevoel.

Ik heb het al eerder gezegd; Faith No More had het voor af gemaakt. Een te gekke live-band met veel energie die een groot veld in kan pakken.

Met deze line-up zal ik me zeker vermaken maar ik mis, zoals ook door anderen gezegd, nog een echte knaller zoals een Nick Cave dat was. Maar wie weet wat er nog allemaal komt. Ik ben nu ook wel benieuwd waar Lowlands mee gaat komen. Alle opties staan nog open voor mijn keuze qua festival.
 

justin1617899908

Playlistbediener
8 dec 2019
41
0
Ik ben heel blij met Tyler en FKA Twigs. De show van Tyler met zijn laatste album ziet er super goed uit. Verder hoop ik bij de volgende namen dat er wat meer spannende acts tussen zitten zoals slowthai en Agar Agar vorig jaar.
Ik zou een Iggy pop, Roisin Murphy, Nicolas jaar of Floating points graag er bij zien komen

Vergeleken met de Line up van vorig jaar krijgen we nog +/-7 namen in de subhead categorie en nog een headliner er bij dus nog ruimte genoeg om een mooi weekend te vullen. Verder ook heel benieuwd naar de kleine namen op het affiche waar er nu nog maar weinig van bekend zijn
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Voor degene die KI/KI nog niet hebben omarmd: https://www.youtube.com/watch?v=fR_5ivov33g&feature=youtu.be&t=3179
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Helaas door ziekenhuisbezoek nu pas de drop van DTRH kunnen zien, maar ik ga mee in de algemene teneur.
Tyler & Twigs zijn wel echt 2 schitterende boekingen, daar word ik echt heel erg blij van.

Loyle Carner & Bicep zijn echt 2 van mijn favoriete shows van 2019 ! Dus ook heel blij mee.

Dan nog Beck/Cage the elephant/Tempest/Big thief /Black Pumas,Idles & Ki/Ki ook nog erg leuke namen.

Ik vind het trouwens ook wel grappig om te zien dat zo'n tones & I dan niet gewaaerdeerd word omdat ze een top 40 hit hebben, ik ben live heel erg benieuwd naar deze act.

Al met al best tevreden dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken