Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hartstikke mooie eeeste lichting.
Er zijn 35.000 tickets beschikbaar, zijn dat er net zoveel als dit jaar of meer?

Net zoveel als vorig jaar.

Dat valt me niet tegen. Was bang dat ze er sws wel 5.000 bij zouden schroeven. Goed nieuws!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
mattman wrote:
Vind “Editors – Thom Yorke – Underworld” een mooi headlinertrio. Zelfs Editors ja, als je ze naast die andere namen zet. Geeft wat contrast en da’s wel goed voor een lineup van DTRH.

Voor de sunset slots: van het rijtje “Foals, The Roots, Vampire Weekend, Robyn en Skepta” lijken me de 3 eerste daarvoor de grootste kanshebbers. Met de 2 andere laat in een tent.

Sterke eerste worp!

Waar baseer je je op dat die drie de headliners zijn? Ik kan het zelf nog niet vinden en op het moment worden deze acht namen even groot weergegeven. Alleen de volgorde zegt misschien iets. Geen duidelijke alfabetische volgorde. Maar zou het toch geloofwaardiger vinden als er nog een grotere naam tussen komt te staan.
Vorig jaar 3 headliners en dan eronder 9 namen in alfabetische volgorde.

In de aankongigingsvideo waren Editors - Thom Yorke - Underworld de eerste 3 namen. Op de website is het Editors - Underworld - Thom Yorke'. Dus ik ga ervan uit dat die de 3 headliners zijn. Lijkt me ook dat de bovenkant redelijk vol zit met ook nog eens Vampire Weekend, Robyn, The Roots, Skepta en Foals erbij. Al kan er in dat rijtje nog een naam of 2 be natuurlijk, afgaande op de vorige lineup(s).
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik zie nu pas dat Donny Benét ook op de lijst staat. Ik vind het nummer Working Out zo chill.

[video]https://youtu.be/qh74fm-FGFo[/video]
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Heb Donny Benet twee keer gezien dit jaar. Meer cultgehalte dan muzikaal gehalte hoor. Wel vermakelijk :)
 

Daft Punkert

Playlistbediener
12 feb 2017
11
0
Aardige drop hoor. Kamasi Washington "Heaven and Earth" , Parquet Courts "Wide Awake" en Robyn "Honey" waren mijn drie favoriete albums van 2018.

Alleen de headliners vallen met helaas wat tegen. Editors en Foals heb ik al erg vaak gezien en ken ik nu wel en Underworld en Skepta doet me niet zoveel. En DTRH kennende zullen er wel niet zulke grote namen meer bijkomen
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Als ik even zo kijk, op basis van deze eerste drop, volgt DTRH in ieder geval niet de lijn van Primavera Sound met het boeken van meer vrouwen. Ik tel vier vrouwen en dan nog eens vier prominent in een band/duo. Overige 20 allemaal mannelijk. Op basis van de eindejaarslijstjes met albums van het jaar en dergelijke had ik toch wel wat meer verwacht. Ik zeg niet dat er per se 50/50 geboekt moet worden ofzo (nu 25/75), meer een constatering. Had beetje verwacht dat het zou gaan schuiven.
We hebben nog even te gaan, BKS ook allemaal mannen eerste zes acts.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Echt een mooie eerste lichting. Ik heb daarom ook besloten om naast Best Kept Secret dit jaar ook Down The Rabbit Hole te bezoeken. Wellicht dat het al een keer gevraagd is, alvast excuses daarvoor. Hoe lang is het ongeveer lopen tussen de verschillende podia? Is het te vergelijken tussen ONE, TWO & THREE op Best Kept Secret of zijn de afstanden groter?
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Echt een mooie eerste lichting. Ik heb daarom ook besloten om naast Best Kept Secret dit jaar ook Down The Rabbit Hole te bezoeken. Wellicht dat het al een keer gevraagd is, alvast excuses daarvoor. Hoe lang is het ongeveer lopen tussen de verschillende podia? Is het te vergelijken tussen ONE, TWO & THREE op Best Kept Secret of zijn de afstanden groter?

Afstand zal vast niet heel veel uitmaken. BKS is voor mn gevoel iets langgerekter, zeker als je de FOUR erbij betrekt, en daarmee wat langer lopen. Even zoeken en je kunt van vorig jaar van deze festivals wel de plattegronden vinden. Een van de leukste dingen overigens om te doen op n festival: rondslenteren
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Mijn eerste reactie was dat het een mooie eerste worp was en dat vind ik nog steeds hoor, maar de wauw factor ontbreekt toch wat en dat komt door het toch aanzienlijke aantal namen die recent nog te aanschouwen waren.Doorgeschoven van LL 2018: Agar Agar, RCBF, Sofi Tukker, Maribou State, Jordan Rakei en D. August. Das best veel... en lijkt me toch wat teleurstellend voor de vaste bezoekers van DTRH/Lowlands.. Skepta stond in 2017 op LL evenals Frank Carter. The Comet is Coming en Khruanbing op BKS 2018 en Amber Arcades en Aurora een jaar eerder. Parquet Courts stond op DTRH in 2016. Kortom de spoeling is dun blijkbaar.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
Mijn eerste reactie was dat het een mooie eerste worp was en dat vind ik nog steeds hoor, maar de wauw factor ontbreekt toch wat en dat komt door het toch aanzienlijke aantal namen die recent nog te aanschouwen waren.Doorgeschoven van LL 2018: Agar Agar, RCBF, Sofi Tukker, Maribou State, Jordan Rakei en D. August. Das best veel… en lijkt me toch wat teleurstellend voor de vaste bezoekers van DTRH/Lowlands.. Skepta stond in 2017 op LL evenals Frank Carter. The Comet is Coming en Khruanbing op BKS 2018 en Amber Arcades en Aurora een jaar eerder. Parquet Courts stond op DTRH in 2016. Kortom de spoeling is dun blijkbaar.

wat wil jij dan??
een festival met enkel bands die nog nooit op een festival hebben opgetreden?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Het is toch eigenlijk altijd wel zo geweest dat bands jaarlijks op een ander festival staan, dacht ik zo. Of is dat nu extreem veel tov andere jaren?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ja zeker, met name tussen DTRH en Lowlands is er al jaren een forse overlap.
Is toch ook niet zo gek, aangezien het allemaal uit dezelfde koker komt. Denk zelfs dat bepaalde artiesten meteen geboekt worden voor beide festivals als in een soort van pakket.
En ik zou ook niet weten waarom je dat niet zou doen als organisatie.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Mijn eerste reactie was dat het een mooie eerste worp was en dat vind ik nog steeds hoor, maar de wauw factor ontbreekt toch wat en dat komt door het toch aanzienlijke aantal namen die recent nog te aanschouwen waren.Doorgeschoven van LL 2018: Agar Agar, RCBF, Sofi Tukker, Maribou State, Jordan Rakei en D. August. Das best veel… en lijkt me toch wat teleurstellend voor de vaste bezoekers van DTRH/Lowlands.. Skepta stond in 2017 op LL evenals Frank Carter. The Comet is Coming en Khruanbing op BKS 2018 en Amber Arcades en Aurora een jaar eerder. Parquet Courts stond op DTRH in 2016. Kortom de spoeling is dun blijkbaar.
Maar kijk ook hoeveel namen al een tijd niet meer te zien waren op een festival: Thom Yorke, Robyn, Vampire Weekend, Foals, Beirut. Zijn niet de minste namen in mijn optiek. Ik begrijp je punt, maar ben het vooral met @Benjamin eens. Je kan ook niet ieder jaar op elk festival alleen maar namen neerzetten die het jaar ervoor niet op een ander festival o.i.d. stonden. Zeker niet met zo'n druk bezet festivallandschap als wat Nederland heeft.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Raskolnikov wrote:
Ja zeker, met name tussen DTRH en Lowlands is er al jaren een forse overlap.

Is toch ook niet zo gek, aangezien het allemaal uit dezelfde koker komt. Denk zelfs dat bepaalde artiesten meteen geboekt worden voor beide festivals als in een soort van pakket.
En ik zou ook niet weten waarom je dat niet zou doen als organisatie.

Precies dit. Bovendien: wij bezoeken hier veel festivals, maar de meerderheid van de bezoekers van festivals zal die overlap nauwelijks merken.
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Kan iemand mij wat campinginfo geven? Vorig jaar ging ik vrijdag en kwam dus op de grote camping in het open veld terecht. Nu wil ik donderdagavond alvast gaan. Er schijnt dan een grote bbq op het strand te zijn. Maar mijn vraag: kom je dan automatisch op de camping bij het meertje terecht? Of is er ook een kans dat die dan vol staat en je de weilanden in moet. Of is er dan rond het meer plak genoeg om uit te kiezen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Benjamin wrote:

Raskolnikov wrote:
Ja zeker, met name tussen DTRH en Lowlands is er al jaren een forse overlap.




Is toch ook niet zo gek, aangezien het allemaal uit dezelfde koker komt. Denk zelfs dat bepaalde artiesten meteen geboekt worden voor beide festivals als in een soort van pakket.
En ik zou ook niet weten waarom je dat niet zou doen als organisatie.

Precies dit. Bovendien: wij bezoeken hier veel festivals, maar de meerderheid van de bezoekers van festivals zal die overlap nauwelijks merken.

Daar heb je gelijk in. De meerderheid ziet waarschijnlijk gewoon nieuwe acts. Mijn reactie was ingegeven door het feit dat ik de afgelopen jaren zowel naar BKS als naar Lowlands ben geweest. Dan is het allemaal wat minder verrassend, wat verder niets afdoet aan de kwaliteit en misschien word ik wat blasé. Ik word dan alleen wel wat meer geboeid door een Vampire Weekend, Low en Robyn vanwege het 'nieuwe'.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken