Primal Scream
Screamadelica: Had ik al eens volledig opgezet, wisselt goeie nummers af met (voor mij) té psychedelische dingen in nummers. Heb soms meer het gevoel dat ik naar Efteling muziek (Inner flight!!!) zit te luisteren.
Velocity Girl: Moet dit een parodie op Made of Stone van The Stone Roses voorstellen ofzo?
I'm losing more than I'll ever have: Dit klinkt wel lekker, dit is volgens mij de Britpop versie van Primal Scream. Hier wil ik wel een album van luisteren.
Big Jet Plane: Krijg een beetje The Black Crowes/Allman Brothers vibes, komt vooral door die slide gitaar. Maar eigenlijk is dat alleen maar positief, want ik hou van bluesrock. De zanglijn is wel een beetje eentonig gedurende het nummer, maar zou het wel vaker opzetten.
Dolls: En hier klinkt ie weer als een soort poprock Bob Dylan, wat is dit voor band haha. Hoog 'lalala-gehalte', ook met dat klappen in de bridge, maar verder wel leuk. Als gitarist vind ik het wel leuk klinken.
It's alright, It's OK: Die intro is een beetje wat ik bedoel met Efteling muziek op Screamadelica, verder vind ik deze (op Velocity Girl na) de minste.
Eindoordeel: Zeker een interessante band, was er al enigzins bekend mee, maar leuk om wat meer van ze te horen. Ga ik wel vaker aanzetten!
Bonnie Prince Billy
Laten we het erop houden dat dit niet mijn muziek is
Flying Horseman
City: Ja erg lekker, had hem paar dagen terug al opgezet, nu nog een keer. Favoriet van deze nummers.
Shadowplay: Het is dat ik dus 'Shadowplay' in moest typen en best wel goed bekend ben met Joy Division (hun teksten) anders betwijfel ik of het eruit gehaald had dat dit een Joy Division cover is. Desalniettemin vind ik het wel een toffe versie.
Private Isle: Zo die spanningsboog is wel aanwezig ja. Zou dit niet standaard opzetten denk ik, maar op bepaalde momenten kan ik dit wel waarderen.
Stars: Minst favoriet van de aangedragen nummers, iets teveel noise op het einde.
Secrets: Meh, niet heel interessant.
Eindoordeel: Ga City Same City ergens deze dagen nog luisteren om te kijken of ik dat hele album net zo tof vind als dat nummer. Zou op een festival wel gaan kijken, maar geen kaartje kopen los, denk ik.