Ik was sowieso al weg aan het shiften van dit soort muziek, meer richting pop en de huidige omstandigheden hebben dat nog in een stroomversnelling gebracht. Dit voorjaar dacht ik nog dat het gewoon een verminderde interesse in muziek in het algemeen was maar aangezien ik ook dit jaar weer mijn luisterrecord verbreek, bleek het eerder een verschuivende instelling t.o.v. muziek te zijn.Oeh, vet. Had dus echt niet verwacht dat iemand dit iets zou vinden. Waarom heb je er minder interesse in gekregen?
Zou ze in december met Temple Fang zien, maar die show wordt verplaatst naar 2021. Heel erg benieuwd hoe dit live uitpakt inderdaad. Voor de rest moet je inderdaad, zoals je zegt, in een specifieke bui zijn om dit op te zetten. Wat betreft dat stuk over geduld, denk ook dat dat een beetje komt door hoe de muziekwereld in elkaar steekt met steeds korter wordende nummers, jammer genoeg. Voor mij is het zo dat vrij veel van wat afwijkt van de hedendaagse norm, zeker in dit soort genres, heerlijk wegluistert.
Ik quote je punt over geduld even mee omdat dat dus juist een van de dingen is die ik ben beginnen accepteren. Je hebt inderdaad gelijk dat er een evolutie is naar kortere formats (zowel in songlengte als in albumlengte) maar ik ervaar dat nu niet meer als een slechte evolutie of iets dat 'jammer' is. Ik zou hier nog een heel boek kunnen schrijven over mijn huidige visie over muziek (individualisering van de ervaring, impact van corona en inderdaad een verminderde aandachtspanne) maar dat zou nogal off topic zijn. Sowieso reflecteert deze verschuiving zich nog niet in mijn livemuziek voorkeuren en verwacht ik ook dat er ooit wel weer periodes komen waarin ik wel met volle interesse naar zo'n dingen als Neptunian Maximalism zal luisteren :-D