De albums van 2018

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
MGMT klinkt verrassend fijn op eerste gehoor (al moet ik er eens rustig voor gaan zitten om goed te beoordelen).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
MGMT klinkt verrassend fijn op eerste gehoor (al moet ik er eens rustig voor gaan zitten om goed te beoordelen).
Mee eens, eerste luisterbeurt zeer positief!

Black Panther soundtrack vind ik wat wisselend, een paar hele sterke tracks maar ook een paar tegenvallers.

En de nieuwe Franz Ferdinand is na een eerste luisterbeurt gewoon weer meer van hetzelfde. Blijft niks echt hangen. Wat ik overigens bij RT, RW, RA wel wat meer had. Daar stonden nog wel een paar nummers op die ze bij hun greatest hits sets komende jaren wel mogen blijven spelen, dat idee heb ik bij Always Ascending nog niet.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Raskolnikov wrote:
MGMT klinkt verrassend fijn op eerste gehoor (al moet ik er eens rustig voor gaan zitten om goed te beoordelen).

Mee eens, eerste luisterbeurt zeer positief!

Black Panther soundtrack vind ik wat wisselend, een paar hele sterke tracks maar ook een paar tegenvallers.

En de nieuwe Franz Ferdinand is na een eerste luisterbeurt gewoon weer meer van hetzelfde. Blijft niks echt hangen. Wat ik overigens bij RT, RW, RA wel wat meer had. Daar stonden nog wel een paar nummers op die ze bij hun greatest hits sets komende jaren wel mogen blijven spelen, dat idee heb ik bij Always Ascending nog niet.

Lazy Boy vind ik wel best of waardig.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Ik zal bij de tweede luisterbeurt eens opletten of ie er bovenuit steekt... :)
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Franz Ferdinand - Always Ascending
Beetje mixed feelings. De eerste 3 nummers vind ik allemaal erg goed, maar daarna zakt het in het middenstuk behoorlijk in. Nog steeds wel catchy, maar vind het toch een beetje tegenvallen, zeker als ik het vergelijk met Right Thoughts, wat ik over het geheel een stuk sterker vond.

MGMT - Little Dark Age
Viel niet tegen. Was ze een beetje uit het oog verloren, maar er staan een aantal zeer goede nummers op. Die 80's sound gaat ze goed af, met name in Me And Michael, TSLAMP en One Thing Left To Try .

Shame - Songs of Praise
Was er nog niet eerder aan toegekomen, maar klinkt goed. Een aantal behoorlijk goeie nummers die lekker weg rammelen. Ik denk alleen wel dat het live nog beter tot zijn recht komt.

Verder bevielen me de eerder genoemde albums van BRMC en Shopping ook erg goed
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Brian Fallon komt eventjes met zijn beste werk in tijden. Die singles heb ik te weinig te gegeven dus dit is een fraaie verassing!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Brian Fallon komt eventjes met zijn beste werk in tijden. Die singles heb ik te weinig te gegeven dus dit is een fraaie verassing!

Echt, maar dan ook echt, een heel fijn album! Maar ik vond zijn eerste soloalbum ook al super. Er is geen artiest voor mij die met zo weinig vernieuwing nog zo veel kan boeien, en wat heeft hij toch een gave stem. Deze ga ik nog vaak draaien!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Wessel wrote:
Brian Fallon komt eventjes met zijn beste werk in tijden. Die singles heb ik te weinig te gegeven dus dit is een fraaie verassing!

Echt, maar dan ook echt, een heel fijn album! Maar ik vond zijn eerste soloalbum ook al super. Er is geen artiest voor mij die met zo weinig vernieuwing nog zo veel kan boeien, en wat heeft hij toch een gave stem. Deze ga ik nog vaak draaien!

Heerlijk album. Ik was al fan maar dit bevestigd het nog eens. Ik wou binnenkort weer een lijstje van de laatste tijd hier neer zetten en deze gaat hier hoge ogen in gooien.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Aangenaam verrast door de nieuwe MGMT. Niet de pophits van hun debuut maar wel een fijn solide album. De trage synth/chillwave sound doet erg denken aan Ariel Pink/John Maus en er zit ook wel een touch van de laatste werk van Tame Impala en UMO in. Vooral de eerste helft (TSLAMP) van de plaat op repeat afgelopen. 7.8/10
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
De nieuwe van Simple Minds bevalt mij enorm. Eén uitschieter voor mij (Sense of Discovery) en voor de rest heel solide album.
Ook Marmozets is een topper. Zeer goeie vocals en heel energiek.
Voor mij is The James Hunter Six een leuke en onverwachte verrassing. Nog nooit echt naar soul/jazz/R&B-achtige muziek geluisterd, maar deze kan me wel bekoren.

Het alom geprezen Shame bevat paar mooie uitschieters, maar overall ben ik toch niet helemaal overtuigd.

Enkele jaren geleden luisterde ik naar Minute By Minute van The James Hunter Six. Door jouw post naar het nieuwe album geluisterd. Vandaag nog tijdens het werk op gehad. Goed voor een laatavond zomerterras....
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Enkele jaren geleden luisterde ik naar Minute By Minute van The James Hunter Six. Door jouw post naar het nieuwe album geluisterd. Vandaag nog tijdens het werk op gehad. Goed voor een laatavond zomerterras….

Fijn om te horen :). Is hier echt fantastisch forum om op de hoogte te blijven van nieuwe albums en artiesten, heb er ook al veel van opgestoken.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Ik kan btw de comments hierboven over MGMT en Brian Fallon volledig beamen. Twee zalige albums!
The Wombats hun nieuw album is ook erg sterk vind ik. Bij twee tracks doen ze me qua sound zelfs een beetje aan Arctic Monkeys denken. Uitstekende indiepop/rock. Enige minpuntje vind ik de lyrics op sommige momenten.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Khruangbin - Con Todo El Mundo
Vond ik wel verrassend goed eigenlijk. Interessante mix van psychedelica/wereldmuziek. Het heeft af en toe wel een beetje een idee van jamsessies, maar desondanks vaak wel sterke instrumentale stukken. Evan Finds The Third Room behoort tot mijn favoriete nummers van dit jaar tot nu toe.

The Limiñanas - Shadow People
Kende deze band niet, maar dit album is behoorlijk vet. Een soort garage/surf album met in sommige nummers Franstalige (praat)zang. Peter Hook doet mee op The Gift, wat zowaar ook een beetje als New Order klinkt, en wat mij betreft tot de hoogtepunten op het album hoort. Ook het spannende Trois Bancs vind ik erg goed. Al met al echt een spannende en interessante plaat, waarvan ik denk dat hij wel een hoge plek in mijn jaarlijstje kan veroveren. Aanradertje!
 

hellodaylight

Playlistbediener
15 feb 2018
17
0
Nils Frahm - All Melody
Flying Horseman - Rooms / Ruins
Het EP'tje van Yungblud verdient ook een vermelding.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Vandaag genoeg releases waar ik tijd ik ga steken:
- Car Seat Headrest - Twin Fantasy
- Ought - Room Inside The World
- Marlon Williams - Make Way For Love
- Superchunk - What A Time To Be Alive
- Brandi Carlile - By The Way, I Forgive You
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
De nieuwe van De Jeugd aangehad; dit is nog even winnen. Gemist was een sterke single, Makkelijk (Voor Ons) vond ik al wat minder. Moet dit album nog wat vaker de kans geven om het echt te kunnen beoordelen.

Dan Make Way For Love van Marlon Williams, een luisterbeurt gehad en ik ben nu al blown away. Wat heeft die man toch echt een dijk van een stem. Kon wel eens een van mijn favoriete albums van het jaar gaan worden! Inmiddels de nieuwe Car Seat Headrest aan! Klinkt al veelbelovend :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken