De albums van 2018

Suuns - Felt
David Byrne - American Utopia
Young Fathers - Cocua Sugar
Lost Girls - Feeling EP (nieuw werk van Jenny Hval. Hey, @Black-lies dit ga je wss leuk vinden ;) )

U.S. Girls - In a Poem Unlimited. Dikke aanrader. Beetje art/psych pop album met erg veel verschillende invloeden (oa funk, lofi, synthwave). Niet afserveren op een nummer van het album maar gewoon even het hele album luisteren.

Lost Girls – Feeling EP (nieuw werk van Jenny Hval. Hey, @black-lies dit ga je wss leuk vinden
1f609.svg
)

Woow, awesome EP. Dank voor het laten weten!

Against All Logic is echt heerlijk ja.

Nieuwe Young Fathers is ook heel erg tof, op het eerste gehoor!

Against All Logic is echt heerlijk ja.

Nieuwe Young Fathers is ook heel erg tof, op het eerste gehoor!
Vond Young Fathers inderdaad ook een lekker albumpje. Ga ik gegarandeerd nog vaker aanzetten de komende tijd :)
Verder valt de nieuwe Editors mij ook zeker niet tegen na een aantal luisterbeurten.

Als je van compleet leipe hiphop houdt: Jpegmafia met Veteran.

Waanzinnig gestoord album, maar heel erg lekker. Met enorm gevatte woordspelingen.

Als je van compleet leipe hiphop houdt: Jpegmafia met Veteran.

Ben deze op dit moment aan het luisteren, wel even iets conmpleet anders als ik gewend ben. MAar klinkt zeker niet verkeerd.

Nieuwe editors is wel oké. Vind alleen die laatste 3 nummers wel erg langdradig en saai achter elkaar.

Zojuist het album van The Decemberists aangehad. Ben buiten het liedje 'Here I Dreamt I Was An Architect' totaal niet bekend met deze band. De stem van Colin Meloy doet me erg denken aan die van Jeff Mangum van Neutral Milk Hotel.

Toffe plaat! 7.5/10

Aha, is die uit? Ik ken de laatste 2 albums van the Decemberists en ben fan. Ook 1 keer in AB gezien.

Ga het album meteen opsnorren, ben benieuwd...

Heb de nieuwe platen van Editors en Myles Kennedy in ieder geval beluisterd. Loop een beetje achter, dus tijd om van alles in te gaan halen.

De nieuwe van Editors vind ik echt heel erg fijn. Heerlijk goed album dat fijn weg luistert van begin tot eind.

De nieuwe(en eerste) van Myles Kennedy is een echte aanrader vind ik. Het is allemaal wat minder ruig dan z'n Alter Bridge werk en z'n werk met Slash, maar zo nu en dan schemert dat er wel nog doorheen. Begin tot eind wordt je geboeid en ik zou het zeker een keer proberen.

Titus Andronicus is toch wel de meest wisselvallige band die er bestaat. Die vorige plaat was nog wel redelijk maar van die laatste plaat valt eigenlijk ook weer niet te genieten...

Maar genomineerden?

Nieuwe album Editors: eerste helft lekker, tweede helft wel iets minder. En waarom No sound but the wind op het album? een nummer dat zelfs al eens in de live versie is uitgebracht als single, voelt toch een beetje inspiratieloos. Vooral omdat de album versie niks toevoegt ten opzichte van de live versie.

Twee toffe albums van eigen bodem:

De Likt - De Derde
Cool album. In vergelijking met het debuut misschien iets minder echte knallers, je kan merken dat ze voor iets meer muzikale diepgang gingen. Wat mij betreft zijn ze daar zeker in geslaagd. De beats zijn nog steeds goed, en de teksten blijven weliswaar bijzonder, maar gaan daardoor ook niet snel vervelen. Een mooi voorbeeld is het gedicht 'Slavink'. De tekst is aardig absurd, maar tegelijkertijd merk je wel dat er op een bepaalde manier toch wel echt ergens over gaat. Naast Slavink vind ik Alleen Zij Geeft Licht in De Duisternis en Breek Je Nek erg toffe nummers. Shag & Halve Liters (ook een van mijn favorieten) sluit het album af, en doet weer meer aan het debuut denken (volgens mij is het ook al een wat ouder nummer). Al met al een erg tof album. Daarnaast heb ik ze enkele weken geleden live gezien, waarbij je ook kon merken dat ze geen gimmick-act willen worden. Alleen maar respect daarvoor. Wat mij betreft de beste naam op het Pinkpop-affiche (niet dat ik zelf naar Pinkpop zou gaan, maar goed)

Afterpartees - Life Is Easy
Wat mij betreft een van de tofste Nederlandse bandjes, en dit album klinkt precies zoals je van Afterpartees zou verwachten. Lekkere catchy garagerocknummertjes over verveling, jong zijn enzo, met zo nu en dan zang die over het randje van vals gaat. Call Out Your Name, Speedboat, Bad Situations, allemaal lekker verslavende nummers. Ga het album zeker nog vaak luisteren.

Ronnie Flex - NORI
Voor de lol maar eens het nieuwe album van Ronnie Flex aangezet, tja. Ik kan er gewoon niet zoveel mee. Het vele gebruik van autotune is niet zo mijn ding.
4/10

Jack White - Boarding House Reach
Na 1 luisterbeurt vind ik het al best een puik album! Hij gaat lekker op de experimentele tour, maar het wordt niet too much. Hier en daar wat fillers, maar zeker de moeite waard!
7/10

The Boxer Rebellion - Ghost Alive
Buiten het nummer 'Diamonds' ken ik vrijwel niets van deze band. Daarnaast vond ik hun optreden op Best Kept vorig jaar echt slaapverwekkend. Toch wilde ik, na goeie dingen gelezen te hebben, dit album een kans geven. En damn. Elk liedje is raak. Ik weet niet hoe het in verhouding is met hun andere albums, maar het is een rustig album met veel ballads, leunend op de stem van Nathan Nicholson geworden. Kon wel eens een van de albums van het jaar gaan worden!
8/10

Voor wie folk/Americana en samenzang à la Fleewood Mac en Abba nog wel kan hebben: The Wandering Hearts - Wild Silence

Ronnie Flex – NORI
Voor de lol maar eens het nieuwe album van Ronnie Flex aangezet, tja. Ik kan er gewoon niet zoveel mee. Het vele gebruik van autotune is niet zo mijn ding.
4/10

Op de radio vind ik de hitjes van Ronnie Flex vrij prima aan te horen. Live is het allemaal erg leuk met zijn bandje erbij. maaaaaaaaar, wanneer ik een album van Ronnie aanzet ben ik er na 3 nummers meteen klaar mee.

The Vaccines - Combat Sports
Heel erg lekker album! De vooruitgestuurde singles bevielen mij allemaal al, maar de nog onbekende tracks van het album zijn zijn wat mij betreft ook zeer sterk. Er zit weer iets meer power in in vergelijking met English Graffiti (al vond ik dat ook niet zo'n slecht album). The Vaccines blijven op hun sterkst in de kortere, snelle nummers. Your Love Is My Favorite Band, I Can't Quit, Take It Easy, Nightclub, Surfing In The Sky, eigenlijk zijn het allemaal stiekeme indiehits. De echte redders van de Rock'n'Roll, zoals The Vaccines rond hun debuut wel genoemd werden zullen ze niet worden, maar hun albums vervelen mij nooit.

Users who are viewing this thread