Twee toffe albums van eigen bodem:
De Likt - De Derde
Cool album. In vergelijking met het debuut misschien iets minder echte knallers, je kan merken dat ze voor iets meer muzikale diepgang gingen. Wat mij betreft zijn ze daar zeker in geslaagd. De beats zijn nog steeds goed, en de teksten blijven weliswaar bijzonder, maar gaan daardoor ook niet snel vervelen. Een mooi voorbeeld is het gedicht 'Slavink'. De tekst is aardig absurd, maar tegelijkertijd merk je wel dat er op een bepaalde manier toch wel echt ergens over gaat. Naast Slavink vind ik Alleen Zij Geeft Licht in De Duisternis en Breek Je Nek erg toffe nummers. Shag & Halve Liters (ook een van mijn favorieten) sluit het album af, en doet weer meer aan het debuut denken (volgens mij is het ook al een wat ouder nummer). Al met al een erg tof album. Daarnaast heb ik ze enkele weken geleden live gezien, waarbij je ook kon merken dat ze geen gimmick-act willen worden. Alleen maar respect daarvoor. Wat mij betreft de beste naam op het Pinkpop-affiche (niet dat ik zelf naar Pinkpop zou gaan, maar goed)
Afterpartees - Life Is Easy
Wat mij betreft een van de tofste Nederlandse bandjes, en dit album klinkt precies zoals je van Afterpartees zou verwachten. Lekkere catchy garagerocknummertjes over verveling, jong zijn enzo, met zo nu en dan zang die over het randje van vals gaat. Call Out Your Name, Speedboat, Bad Situations, allemaal lekker verslavende nummers. Ga het album zeker nog vaak luisteren.