Ross From Friends - Aphelion EP (8/10)
Mixt zoveel verschillende stijlen door elkaar maar blijft in z'n geheel heel vet, lijkt wel of ie je door een soort trip wil nemen ofso. Don't Wake Dad is m'n favoriete nummer.
Jean Grae & Quelle Chris - Everything’s Fine (8/10)
De instrumentals zijn vrij experimenteel maar dit gecombineerd met de teksten, amai. De combinatie tussen een vrouwelijke en mannelijke stem op een hip hop beat werkt wel echt. Zeker de moeite om is te checken al denk ik dat 't misschien even duurt om er in te geraken?
Saba - Care For Me (7/10)
Saba, eentje die duidelijk veel influence heeft gehad, van de bijna pater familias van Chicago, Chance The Rapper. Neo soul plaat die tussen Anderson .Paak en Gallant ligt en ook nog's lekker kan uithalen.
Tom Misch - Geography (7 of 8/10)
Een aantal weken geleden zag ik 'm nog in de AB een geweldig optreden geven en de plaat is eigenlijk gewoon een bevestiging van wat ik toen heb gehoord. Zeer goede funky muziek begeleid door piano of gitaar. Het catchy Lost In Paris zing je na een aantal tellen gewoon mee, net zoals South By The River. Movie is dan weer een iets meeslepender nummer. Isn't She Lovely is een cover van.. jawel, Stevie Wonder. Het album zit zoals je leest vol hoogtepunten en Misch is ook zo iemand die durft te experimenteren wat 'm dit heerlijk plaatje oplevert.
Kali Uchis - Isolation (7/10)
Op dezelfde manier en stijl als Saba bouwt ook zij lekker voort aan haar carrière. Heerlijk zomers en luchtig plaatje met leuke features. Was al eventjes in het RW topic besproken, maar dacht ik steek haar er ook ff tussen..
Lil Boat 2 – meh… wel beter dan verwacht.
Lil Xan – Op een volledige album toch echt heel karig. Sommige nummers blijven een harde beat en chille vibe hebben.
Lil Boat 2 was ongeïnspireerd en veeels te lang. Het album voelde eigenlijk al te lang na pakweg 4 nummers. Vraag is of je iets goeds had verwacht van Lil Yachty? Zijn tijd is stillaan op denk ik..
Lil Xan is wss het slechtste album dat ik dit jaar heb gehoord lol. De trap beats zijn mediocre, zijn genazel (zang dus) is gewoon zwak, de lyrics slaan op niks en de features gaan gewoon mee in het levenloze gerap van Lil Xan. Die track met Diplo slaat btw echt nergens op, opeens krijg je zo'n upbeat Californisch nummertje op het einde van de plaat om wat.. ons op te vrolijken?
Flatbush Zombies was ook gewoon veel te lang, te veel weg gooi tracks gemixt met een aantal vrij oké nummers in de eerste helft kun je niet anders uitkomen op een vrij mager album. Had er een pak meer van verwacht eerlijk gezegd.