De albums van 2018

The Voidz - Virtue
Mark Pritchard - The Four Worlds
Gengahr - Where Wildness Grows

Judas Priest - FIREPOWER
MF Doom - Czarface meets Metal Face
Kacey Musgraves - Golden Hour
Deadmau5 - Where’s The Drop?

The Vaccines – Combat Sports
Heel erg lekker album! De vooruitgestuurde singles bevielen mij allemaal al, maar de nog onbekende tracks van het album zijn zijn wat mij betreft ook zeer sterk. Er zit weer iets meer power in in vergelijking met English Graffiti (al vond ik dat ook niet zo’n slecht album). The Vaccines blijven op hun sterkst in de kortere, snelle nummers. Your Love Is My Favorite Band, I Can’t Quit, Take It Easy, Nightclub, Surfing In The Sky, eigenlijk zijn het allemaal stiekeme indiehits. De echte redders van de Rock’n’Roll, zoals The Vaccines rond hun debuut wel genoemd werden zullen ze niet worden, maar hun albums vervelen mij nooit.

Ik kom er nog niet helemaal in. I Çan't Quit en Nightclub blijven geweldig. Zo jammer dat ze niet meer in de buurt kunnen komen van een van de beste debuutplaten evahhh.

Iceage gaat zonder twijfel contestant zijn voor AOTY. Ik ben niet bepaald fan van die band maar deze nieuwe singles zetten even eens sfeertje neer hoor. Hypetrain inc.

Tusky levert ook wel wat ik van ze had verwacht.
Iemand al een liveshow van gezien?

Sevdaliza - The Calling EP

Die nieuwe van The Vaccines is trouwens echt gene vetten imo, vrij inspiratieloze indierock. Nathaniel Rateliff heeft op dat nieuwe album ook een aantal fijne nummers maar overtuigt jammer genoeg nooit echt.

Voor morgen komen deze alvast uit;
Saba - Care For Me
Lonker See - One Eye Sees Red
Kwes - Songs For Midi
Tim Koch - Spinifex
Terminal Sound System - The Endless Sea
Birds of Passage - The Death of Our Invention
Unknown Mortal Orchestra - Sex & Food
Christina Vantzou - No. 4
Wye Oak - The Louder I Call, The Faster It Runs
Clarice Jensen - For This From That Will Be Filled
Benin City - Last Night
Nonpareils - Scented Pictures
Ross From Friends - Aphelion
Project Pablo - There's Always More…
Mien - s/t
Joana Gama | Luis Fernandes - At The Still Point of The…
Zola Jesus - Okovi: Additions
Makeness - Loud Patterns
Die Wilde Jagd - Uhrwald Orange
Paul De Jong - You Fucken Sucker
Hop Along - Bark Your Hea Off, Dog
Hinds - I Don't Run
The Amazing - In Transit
Daniel Avery - Song For Alpha
Eels - The Deconstruction
Kylie Minogue - Golden
Dr. Octagon - Moosebumps…
Tom Misch - Geography
Sloan - 12
Flatbush Zombies - Vacation in Hell
GUM - The Underdog
Kali Uchis - Isolation
Tauk - Shapeshifter I: Construct (EP)
Various Artists - Hummingbirds & Helicopters Vol 1: A Benefit for South Texas
Goat Girl - s/t

Morgen sowieso de platen van Saba en Kali Uchis eens beluisteren, worden allebei zeer positief onthaald van wat ik gezien heb. Verder dan nog Flatbush Zombies, Eels en Unknown mortal orchestra checken.

Pfoe, als de rest van het komende album ook in deze sfeer is, kan het wel eens hoog in mijn jaarlijst eindigen.
Prachtig nummer

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WIJqnAXh060[/video]

Lil Boat 2 - meh... wel beter dan verwacht.
Lil Xan - Op een volledige album toch echt heel karig. Sommige nummers blijven een harde beat en chille vibe hebben.
Young Fathers - Top! die gasten moet ik echt eens live gaan zien. Blijft een van de meest underrated bandjes van de afgelopen jaren.
Boxer Rebellion - Beetje saai, zag verschillende goede verhalen maar dit album blijft een beetje in dezelfde, saaie sfeer hangen. Enkele liedjes schieten uit maar vallen dan weer in het niets omdat de rest van de plaat ook vrijwel zo klinkt.

Daarnaast ben ik helemaal in de ban van deze.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=BNzc6hG3yN4[/video]

Ross From Friends - Aphelion EP (8/10)
Mixt zoveel verschillende stijlen door elkaar maar blijft in z'n geheel heel vet, lijkt wel of ie je door een soort trip wil nemen ofso. Don't Wake Dad is m'n favoriete nummer.

Jean Grae & Quelle Chris - Everything’s Fine (8/10)
De instrumentals zijn vrij experimenteel maar dit gecombineerd met de teksten, amai. De combinatie tussen een vrouwelijke en mannelijke stem op een hip hop beat werkt wel echt. Zeker de moeite om is te checken al denk ik dat 't misschien even duurt om er in te geraken?

Saba - Care For Me (7/10)
Saba, eentje die duidelijk veel influence heeft gehad, van de bijna pater familias van Chicago, Chance The Rapper. Neo soul plaat die tussen Anderson .Paak en Gallant ligt en ook nog's lekker kan uithalen.

Tom Misch - Geography (7 of 8/10)
Een aantal weken geleden zag ik 'm nog in de AB een geweldig optreden geven en de plaat is eigenlijk gewoon een bevestiging van wat ik toen heb gehoord. Zeer goede funky muziek begeleid door piano of gitaar. Het catchy Lost In Paris zing je na een aantal tellen gewoon mee, net zoals South By The River. Movie is dan weer een iets meeslepender nummer. Isn't She Lovely is een cover van.. jawel, Stevie Wonder. Het album zit zoals je leest vol hoogtepunten en Misch is ook zo iemand die durft te experimenteren wat 'm dit heerlijk plaatje oplevert.

Kali Uchis - Isolation (7/10)
Op dezelfde manier en stijl als Saba bouwt ook zij lekker voort aan haar carrière. Heerlijk zomers en luchtig plaatje met leuke features. Was al eventjes in het RW topic besproken, maar dacht ik steek haar er ook ff tussen..

Lil Boat 2 – meh… wel beter dan verwacht.
Lil Xan – Op een volledige album toch echt heel karig. Sommige nummers blijven een harde beat en chille vibe hebben.
Lil Boat 2 was ongeïnspireerd en veeels te lang. Het album voelde eigenlijk al te lang na pakweg 4 nummers. Vraag is of je iets goeds had verwacht van Lil Yachty? Zijn tijd is stillaan op denk ik..
Lil Xan is wss het slechtste album dat ik dit jaar heb gehoord lol. De trap beats zijn mediocre, zijn genazel (zang dus) is gewoon zwak, de lyrics slaan op niks en de features gaan gewoon mee in het levenloze gerap van Lil Xan. Die track met Diplo slaat btw echt nergens op, opeens krijg je zo'n upbeat Californisch nummertje op het einde van de plaat om wat.. ons op te vrolijken?
Flatbush Zombies was ook gewoon veel te lang, te veel weg gooi tracks gemixt met een aantal vrij oké nummers in de eerste helft kun je niet anders uitkomen op een vrij mager album. Had er een pak meer van verwacht eerlijk gezegd.

Yachty was in het begin best leuk dus wilde dit nog wel een kansje geven. Volgende keer blijft het bij de hits.
Op die EP van Diplo past ie perfecto!

Xan is voor mij altijd mixed feelings geweest. Ken hem nog niet zo lang en van enkele liedjes blijft die beat gewoon zo in mn kop hangen. Voor een volledige album is dat vaak een slecht voorteken. Benieuwd of dat live wat gaat voorstellen.

Kali staat boven aan mijn lijst. Tom Misch ook na het lezen van je verhaal. Op die voorgaande liedjes die ik checkte van hem was ik elke keer zo snel uitgekeken. Klonkt als 13 in een dozijn elecktropop.

Flatbush nog niet gecheckt. Cardi B toch ook nog eventjes proberen. Al is de ofc de maand van Rae en Posty <3

Weer even wat geluisterd de afgelopen tijd:

Hinds - I Don't Run
Charmante plaat van een charmante band. Heb na BKS'15 toch wel een beetje een zwak voor ze gekregen, en het is zeker een leuk album geworden. Het rammelt allemaal lekker, en de plaat straalt vooral plezier uit. De vocalen zijn af en toe niet zo geweldig (zeker wanneer de twee zangeressen door elkaar heen zingen zoals in Finally Floating klinkt het wel echt behoorlijk vals), en de plaat is ook wel een beetje eenvormig. Al met al leuk, niet heel geweldig.

George Ezra - Staying At Tamaras
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn debuutalbum best goed vond, dus wilde deze toch ook wel eens luisteren. Er staan een paar aardige nummers op, met name de iets meer uptempo songs. Helaas zijn sommige nummers wel heel erg poppy, en de laatste paar zijn een soort bombastische draken waarin ook heel wat clichés voorbijkomen. Had zeker geen wereldplaat verwacht, maar dit is wel heel erg matig.

Franc Moody - Dance Moves
Via Spotify op dit album terechtgekomen. Ik kende het nog niet, maar ik mag Spotify dankbaar zijn. Lekker zomers en funky. Een soort electro/disco/funky/housepop album. Gaat zeker nog vaker opstaan wanneer de zon schijnt.

Unknown Mortal Orchestra - Sex & Food
Multi-Love was een van mijn favoriete platen van 2015, en vooralsnog vind ik niet dat Sex & Food dat niveau haalt. Dat betekent niet dat het een slecht album is, want het is wel classic UMO. Relaxte zang, goed gitaarwerk en mooie psychedelische nummers. Ik moet hem misschien nog wel vaker luisteren om hem beter te kunnen doorgronden.

Verder nog gedeeltelijk naar het album Isolation van Kali Uchis geluisterd, en die vond ik verrassend goed. Ik had gedacht dat het een beetje een standaard R&B album zou zijn, maar er zit veel meer in. Dat nummer met Bootsy en Tyler is genieten! Daarnaast nog The Voidz, maar op dat album gebeurt zo veel dat ik er nog niet echt iets zinnigs over kan zeggen. Ik denk wel dat van The Strokes - leden Albert Hammond Jr. voorlopig wint voor mij van Julian Casablancas.

In het algemeen moet ik zeggen dat ik 2018 nog geen geweldig jaar vind qua muziek tot nu toe. Wel heel veel 'leuke' albums, die ik zeker nog vaak ga luisteren, maar voorlopig is Car Seat Headrest het enige dat me echt weggeblazen heeft (en die komt eigenlijk uit 2011). Maar goed, er is nog even te gaan

Hinds – I Don’t Run
Charmante plaat van een charmante band. Heb na BKS’15 toch wel een beetje een zwak voor ze gekregen, en het is zeker een leuk album geworden. Het rammelt allemaal lekker, en de plaat straalt vooral plezier uit. De vocalen zijn af en toe niet zo geweldig (zeker wanneer de twee zangeressen door elkaar heen zingen zoals in Finally Floating klinkt het wel echt behoorlijk vals), en de plaat is ook wel een beetje eenvormig. Al met al leuk, niet heel geweldig.

Same! In 2015 was ik ook wel eventjes in de band van dit bandjes. Visueel gezien klopt het helemaal en ik denk dat je een goeie avond kent hebben met die dames. Maar muzikaal valt Hinds steeds verder af voor mij persoonlijk. Dat eerste hitje Bamboo was zo'n leuk liedje maar het rammelt voor mij allemaal iets teveel. Er blijven geen hele leuke liedjes meer over op dit platen...

De leukste is het zangeresje met de krulletjes. De knapste vind ik het meisje met de bas.

Het vorige album van Hinds vond ik niks aan, is dit dan de moeite?

Tevens heb ik de laatste maand weer nauwelijks iets nieuws gehoord, eigenlijk niks meer sinds de release van Mount Eerie. Heb ik nog echt iets gemist?

Sinds ik zowat het hele weekend Coachella heb lopen streamen heb ik van vorige week niet echt veel opgepikt. Heb enkel nog maar albums gepost die de moeite zijn om te checken, daar is ff tussen neuzen, Jeroen?

Heb ook een google docs bestand met al de albums die ik dit jaar al heb beluisterd met genre, datum van uitgave en een cijfertje bijgeplakt. Voor wie interesse heeft deel ik 'm effe via PM.

Die nieuwe van Hinds was imo vrij saai, zowel instrumenteel als de zang zelf.. Sorry not sorry haha

Pfoe, als de rest van het komende album ook in deze sfeer is, kan het wel eens hoog in mijn jaarlijst eindigen.
Prachtig nummer

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/WIJqnAXh060" style="margin: 1em auto; height: 353.25px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Zeer goede single

Heb ook een google docs bestand met al de albums die ik dit jaar al heb beluisterd met genre, datum van uitgave en een cijfertje bijgeplakt. Voor wie interesse heeft deel ik ‘m effe via PM.

Ja, doe maar!

Preoccupations viel me een beetje tegen @wessel

Heb ook een google docs bestand met al de albums die ik dit jaar al heb beluisterd met genre, datum van uitgave en een cijfertje bijgeplakt. Voor wie interesse heeft deel ik ‘m effe via PM.

Ik ben wel geïnteresseerd. Loop een beetje achter ook met nieuwe releases waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie

Users who are viewing this thread