De albums van 2018

Die nieuwe van Janelle Monae is ge-wel-dig. Stelt eigenlijk nooit teleur.

Tesseract - Sonder
Tot nu toe album van t jaar voor mij. Steekt heel goed in elkaar met eigenlijk alleen maar hoogtepunten. Ook voor mensen die niet zo van metal houden is dit goed behapbaar (weinig screams, lijkt soms wel een beetje op porcupine tree vond ik).

Hey Joris, wat ik mij afvroeg: gaat die van Jon Hopkins bij jou eigenlijk hoog eindigen?

Nog overschotjes van april:
Mouse On Mars - Dimensional People
Grouper - Grid Of Points
The Caretaker - Everywhere At The End Of Time - Stage 4

En de eerste van mei:
Beach House - 7
Jon Hopkins - Singularity
DJ Koze - Knock Knock

Ik kan die twee best appreciëren voor wat ze al voor mekaar hebben gekregen.. maar 1u41 en 27 tracks? Sorry hoor, pfoe.

Ik houd er van om mijn mening extra vaak te verkondigen, daarom doe ik het meestal dubbel

Nieuwe Canshaker Pi is een gaaf album geworden. Nog energieker dan het eerste album, en de plaat is heel goed gemixt, alle nummers in één ruk achter elkaar geknald.

Ik kan die twee best appreciëren voor wat ze al voor mekaar hebben gekregen.. maar 1u41 en 27 tracks? Sorry hoor, pfoe.

Voor mij valt dit ook in de categorie overschot.
Heb nog niet tijd gehad om hem in één zit af te luisteren. Had verwacht dat ie misschien beter zou zijn dan die van Posty maar denk dat deze niet boven een 7 uitkomt.

Jon Hopkins heeft Immunity misschien toch wel overtroffen. Ben er nog niet helemaal uit.
DJ Koze is ook lekkerrr!!

Het nieuwe album van The Arctic Monkeys weet me eigenlijk nog redelijk positief te verrassen! Ik had eigenlijk een tweede AM gevreesd, maar dat is gelukkig niet gebeurd. In plaats daarvan is het muzikaal een stuk interessanter, minder "makkelijk". Toch klinkt het na een eerste luisterbeurt naar mijn mening ook wel weer een beetje "saai". Van begin tot eind varieert het album wat weinig en duren die 40 minuten toch ineens wat lang.

Ik moet er nog wat vaker naar luisteren in aanloop naar het concert op Best Kept Secret, maar mijn eerste impressies zijn dus wat gemengd.

Het nieuwe album van The Arctic Monkeys weet me eigenlijk nog redelijk positief te verrassen! Ik had eigenlijk een tweede AM gevreesd, maar dat is gelukkig niet gebeurd. In plaats daarvan is het muzikaal een stuk interessanter, minder “makkelijk”. Toch klinkt het na een eerste luisterbeurt naar mijn mening ook wel weer een beetje “saai”. Van begin tot eind varieert het album wat weinig en duren die 40 minuten toch ineens wat lang.

Ik moet er nog wat vaker naar luisteren in aanloop naar het concert op Best Kept Secret, maar mijn eerste impressies zijn dus wat gemengd.

Het album valt mij ook erg goed! Ik hoor er soms een beetje Bowie in en soms Father John Misty, ik denk dat ik hem na een paar luisterbeurten pas echt op waarde kan schatten.

En dan het nieuwe album van Iceage. Dat valt me alles mee! Er zit wat meer lijn in dan in Plowing en bevat zelfs weer wat momentjes die me aan You're Nothing doet denken. Prima album.

Johan - Pull Up

Nog niet eerder tijd besteed aan dit album, maar had er al veel eerder aan moeten beginnen. Erg fijn album dat bij vlagen doet denken aan R.E.M. en dEUS.

Ik vond het album van de Arctic Monkeys op het eerste gehoor een hele prettige verrassing. Moet hem nog wel vaker draaien om echt op waarde te kunnen schatten natuurlijk.

DJ Koze ook fijn album. Polynation ook fraai.

Johan moet ik nog maar eens gaan luisteren.

Binnenkort echt eventjes wat wegtypen...

Welke blijven op herhaling?
Jon Hopkins - DJ Koze - Post Malone - Maaike Ouboter -Sremmlife 3 - Iceage - Leon Bridges

Still to check
Janelle Monae - Playboi Carti

Echt joh die releases van de afgelopen weken...
Gelukkig is die van Arctic Monkeys minder hoeft die alvast niet op repeat.

Die nieuwe van Iceage is wel goed ja. Echter moet na elke luisterbeurt even een soort van 'muziekale rust' nemen. Even geen muziek in de oren..
Maaike Ouboter klein beetje de nieuwe vrouwelijke Spinvis? Bij mij in ieder geval niet op repeat.

Zo maar eens Leon Bridges proberen en wil ook nog Goat Girl checken.

Maaike Ouboter klein beetje de nieuwe vrouwelijke Spinvis? Bij mij in ieder geval niet op repeat.

Hahah, dat klopt zekers ja. Gooi Eefje de Visser ook nog op dat hoopje. Muzikaal is het erg mooi en Maaike zingt altijd zo leuk. Maar soms valt de tekst van een nummer een beetje in elkaar waardoor het begin van verschillende liedjes hetzelfde aanvoelt. Al met al een sterke plaat waar Maaike mij weer muzikaal overtuigd. Tijdens dat programma van Giel viel ze niet meer zo op na haar eerste nummer maar ze blijft me verassen!

Ik kan de nieuwe van Maaike Ouboter ook best wel pruimen, ja. Heerlijk wegdromen. Dat nummers veelal hetzelfde klinken heb ik eerlijk gezegd niet. Eefje De Visser voelt voor mij qua muziek toch iets kouder en elektrischer aan dan de warme vrolijke nummers van Maaike. Verder blijf ik de nieuwe van Beach House gewoon grijs draaien, wat een top plaat!

Users who are viewing this thread