De albums van 2018

Dat nummers veelal hetzelfde klinken heb ik eerlijk gezegd niet. Eefje De Visser voelt voor mij qua muziek toch iets kouder en elektrischer aan dan de warme vrolijke nummers van Maaike

Moet zeggen dat tijdens de 3e luisterbeurt dat inmiddels verdwenen is. Op het eerste gehoor klonk ie ook wat zwaarder. Doelde vooral op de manier van zingen waar ook Eefje vaak wat aparter in is.

Beach House helemaal vergeten in mijn hoopje. Ben benieuwd door alle goeie verhalen wantde vorige albums bleven niet zo goed hangen hier.

Zo, die nieuwe van Beach House is mij het plaatje wel. Redelijke koerswijziging, meer Slowdive nu, en ik vind het heerlijk. Deze band blijft gewoon doorgroeien!

Vandaag weer tijd voor de nieuwe Parquet Courts, Courtney Barnett en in mindere mate Ryley Walker en John Maus.

Een Beach House die meer naar Slowdive klinkt als een prettige koerswijziging.

De nieuwe Parquet Courts doet goede zaken. Heerlijk album, goede baslijnen en Wide Awake is toch wel een culthit van jewelste.
De nieuwe Arctic Monkeys bevalt me ook zeer goed. Een behoorlijk nieuwe sound voor ze, maar het gaat ze goed af. Wel een album dat wat langer nodig heeft om te doorgronden, en benieuwd hoe het live gaat passen tussen de oude nummers. Desalniettemin weer een nieuwe, interessante stap van de Monkeys

Op moment staat Stephen Malkus & The Jicks - Sparkle Hard aan. Interessante plaat!

Zeker nog op agenda om te luisteren Courtney Barnett en Parquet Courts. Verwacht van beide toch wel wat. Waarschijnlijk ook nog ergens eens Ash en Bombino checken.

De nieuwe Parquet Courts doet goede zaken. Heerlijk album, goede baslijnen en Wide Awake is toch wel een culthit van jewelste.

Helemaal mee eens, denk dat dit doorbraak naar groter publiek zal zijn.

Aan de late kant, maar In A Poem Unlimited van US Girls vandaag eindelijk eens goed kunnen luisteren. Erg onder de indruk hiervan, interessante sound maar op een bepaalde manier toch goed luisterbaar. Gaat zeker nog vaak opstaan

JPEGMAFIA - Veteran, @wessel ken je deze?
The Glitch Mob - See Without Eyes
Christina Vantzou - No. 4
Parquet Courts - Wide Awake!
Maaike Ouboter - Vanaf Nu Is Het Van Jou
Minami Deutsch - With Dim Light
Skee Mask - Compro

De nieuwe van Arsenal, 'In the Rush of Shaking Shoulders' is werkelijk fantastisch. Dansbare electropop met op dit album nog meer Afrikaanse elementen erin. Van mij mogen ze nu eindelijk eens die doorbraak in Nederland krijgen. Heel België is al jaren plat voor ze gegaan.

Pusha T - DAYTONA
7 nummers, een voor zeer sterke nummers, Kanye heeft z'n werk meer dan goed gedaan. Wat een album!

Anyways, vandaag ook uit:

A$ap Rocky - TESTING
Shawn Mendes - s/t
CHVRCHES - Love Is Dead
Jenny Hval - The Long Sleep EP
Snow Patrol - Wildness
Detroit Swindle - High Life
Deeper - s/t
Kamaal Williams - The Return
Sudan Archives - Sink
Wooden Shjips - V.
Wand - Perfume EP

Van vorige week nog die hier nog zijn vermeld:
At The Gates - To Drink From The Night Itself
Ray LaMontagne - Part of the Light

Volgens mij werd het al ergens genoemd hier op het forum, maar het nieuwe album van Beach House is echt prachtig. Dromerig, maar zo nu en dan toch ook wel wat meer pit in de nummers, inderdaad een beetje shoegaze-achtig. Doet gelijk goede zaken wat mijn lijstje betreft. Het jaar kwam wat traag op gang, maar zo langzamerhand komen er wel steeds betere albums uit.

Pusha T – DAYTONA
7 nummers, een voor zeer sterke nummers, Kanye heeft z’n werk meer dan goed gedaan. Wat een album!

7 nummers is wat minimaal en zeker eventjes wennen. Pusha heeft mijn aandacht nog nooit een volledig album vast weten te houden tot afgelopen vrijdag. Het beste aan deze plaat blijft toch wel de productie van Kanye die elk nummer op dit album perfect in elkaar laat overlopen. Hard Piano met Rick Ross is een instant classic. Ziek benieuwd naar de volgende Kanye producties. Hoop dat Cudi weer iets sterks kan droppen.

Die van Asap Rocky valt zeker niet tegen maar King Push steelt de show.

DAYTONA is, om maar even een cliché eruit te gooien. Kort maar krachtig. Houdt van begin tot eind de aandacht vast. Heerlijk album die ik de komende weken nog vaak zal beluisteren.

De nieuwe van A$AP is nog niet helemaal geland bij mij. Ga ik mijn oordeel nog niet over vellen.

Dan de Arctic Monkeys. Bij de eerste twee à drie luisterbeurten voelde ik me wat vreemd. Het is een heel ander geluid dan voorheen. Inmiddels kan ik stellen dat ie toch wel lekker valt met Four Out Of Five en Golden Trunks als hoogtepuntjes. Ik denk nog met meer plezier terug aan de debuutplaat, maar deze kan mij toch wel bekoren.

De nieuwe Beach House is inderdaad héérlijk. Het is lekker dromerig en neemt je 47 minuten lang mee op een geweldige reis. Misschien toch maar een ticket aanschaffen voor in Tivoli, heb ze nog nooit live gezien. Mensen hier ervaring mee en zo ja, moet ik gaan?

Ten slotte nog het gelijknamige album van Lewsberg. Op aanraden van een vriend vandaag voor het eerst beluisterd, en het was meteen raak. Het gebeurd me nog zelden dat ik een Nederlands bandje zo kan waarderen na een luisterbeurt. Ga deze zeker checken!

Wat zijn voor jullie tot nu toe de tegenvallers van 2018?
Ik heb zoveel albums die het prima blijven doen op repeat.

De slechte albums die ik zover heb beluisterd daar waren de verwachtingen ook niet zo heel hoog. Vrijwel alles is tot nu vrij aardig of sterk.

Chvrches - Love Is Dead
Had me eigenlijk nog nooit aan een volledig album van ze gewaagd, maar dit klinkt oprecht prima! Precies wat je van Chvrches kan verwachten eigenlijk. Af en toe wel een beetje eentonig/bombastisch, maar er zitten toch zeker weer een paar lekkere nummers bij (Get Out, Never Say Die, My Enemy). Op het eind zorgen ze wel voor wat afwisseling met het rustigere God's Plan (waarin een van die guys zingt) en Really Gone. Al met al niet super hoogstaand, maar wel een lekkere zomerplaat.

Wat zijn voor jullie tot nu toe de tegenvallers van 2018?
Ik heb zoveel albums die het prima blijven doen op repeat.

De slechte albums die ik zover heb beluisterd daar waren de verwachtingen ook niet zo heel hoog. Vrijwel alles is tot nu vrij aardig of sterk.

Ik heb idd ook nog weinig echte tegenvallers gehad, maar aan de andere kant ook weer weinig echte uitschieters, hoewel de laatste maanden met Beach House, Albert Hammond Jr., Arctic Monkeys, Jack White en Parquet Courts het alweer een stuk beter geworden is. Car Seat Headrest blijft wat mij betreft nog wel eenzaam aan de top vooralsnog

Users who are viewing this thread