Jungle - For Ever
Alle vooruitgestuurde singles deden mij erg uitkijken naar dit album, en het bevalt me zeer goed! Heavy, California doet erg denken aan het eerste album, maar is wel erg verslavend. Toch slaat Jungle ook nieuwe wegen in, met name op de tweede helft van het album. Sommige nummers zijn wat rustiger, en gaan meer de diepte in, bijvoorbeeld Cosurmyne, dat instrumentaal ook interessant in elkaar zit. Cherry was al bekend, maar vind ik ook een spannend nummer. Sowieso zijn in vergelijking met de debuutplaat (die ik overigens ook goed vond) de nummers spannender en meer ingehouden. Al met al, een sterk tweede album dat ik zeker nog vaak ga luisteren.
Bob Moses - Battle Lines
Hun debuutplaat was een mijn favorieten van 2015 (al ontdekte ik hem pas in 2016). Op het eerste gehoor vind ik helaas dat dit tweede album er niet overheen gaat. De nummers zijn een stuk bombastischer en korter. De kracht van de debuutplaat vond ik juist dat het merendeel van de nummers lang was, en je daardoor volledig in de diepe, warme grooves gezogen werd. Er staan nog zeker wel sterke nummers op dit album (Back Down, Enough To Believe), maar hij valt me toch een beetje tegen.