De albums van 2018

Leuk forum. Kan op deze manier wel even vooruit met luisteren. Veel voor mij nieuwe namen geluisterd.
Wil wel nog een toevoeging die vanuit mijn kant:
A TOY’S ORCHESTRA - LUB DUB

Vangst van vandaag tot nu toe van albums die het vermelden waard zijn:
Jesus Piece - Only Self [metalcore, sludge metal]
Aphex Twin - Collapse EP [IDM]
Bob Moses - Battle Lines [synth pop, deep house]

broeder Dieleman - komma
Wat een fantastisch album! Experimentele folk die vooral gaat over het Zeeuws Vlaamse landschap. Strijkstokken over banjo's, zwierende piano's, angstaanjagende klanken. 'komma' is een dubbelalbum waar het eerste album liedjes bevat en het tweede album instrumentaal is met field-recordings, opnames van gesprekken (in het Zeeuws uiteraard) en soms is de muziek een grote drone. broeder Dieleman is wat mij betreft de meest originele artiest van heel Nederland, en 'komma' kan ik zeer aanraden!

Jungle - For Ever
Alle vooruitgestuurde singles deden mij erg uitkijken naar dit album, en het bevalt me zeer goed! Heavy, California doet erg denken aan het eerste album, maar is wel erg verslavend. Toch slaat Jungle ook nieuwe wegen in, met name op de tweede helft van het album. Sommige nummers zijn wat rustiger, en gaan meer de diepte in, bijvoorbeeld Cosurmyne, dat instrumentaal ook interessant in elkaar zit. Cherry was al bekend, maar vind ik ook een spannend nummer. Sowieso zijn in vergelijking met de debuutplaat (die ik overigens ook goed vond) de nummers spannender en meer ingehouden. Al met al, een sterk tweede album dat ik zeker nog vaak ga luisteren.

Bob Moses - Battle Lines
Hun debuutplaat was een mijn favorieten van 2015 (al ontdekte ik hem pas in 2016). Op het eerste gehoor vind ik helaas dat dit tweede album er niet overheen gaat. De nummers zijn een stuk bombastischer en korter. De kracht van de debuutplaat vond ik juist dat het merendeel van de nummers lang was, en je daardoor volledig in de diepe, warme grooves gezogen werd. Er staan nog zeker wel sterke nummers op dit album (Back Down, Enough To Believe), maar hij valt me toch een beetje tegen.

Nieuwe jaarlijstkandidaat: Brandon Coleman - Resistance
Geweldig album van de toetsenist van Kamasi Washington. Heerlijke mix van funk, soul, disco, pop, jazz en hiphop!

Nieuwe jaarlijstkandidaat: Brandon Coleman - Resistance
Geweldig album van de toetsenist van Kamasi Washington. Heerlijke mix van funk, soul, disco, pop, jazz en hiphop!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=PkLPFi4fmug[/video]

This is it, chief! Helemaal hyped voor dit mannen :D

Nieuwe Brockhampton, nieuwe Joe Bonamasssa , Nieuwe San Holo , Nieuwe Paper kites ..... PPPFFFF weer genoeg te luisteren.
Eerst maar Brock luisteren , J'ouvert belooft veel goeds.

Nieuwe jaarlijstkandidaat: Brandon Coleman – Resistance
Inderdaad een schitterend album.

Oh en voor de mensen die van Americana houden, luister de nieuwe van Dawn Landes - Meet me at the river eens, echt een geweldig album

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0ZrraDBKj6o[/video]

Kijk het album nu helemaal live gebracht van de boys in Nieuw-Zeeland #HYPE

Ik kan niet wachten om het album keihard te blasten als ik thuis kom van werk. Stiekem in de auto al even Tonya geluisterd, omdat ik die al kende van hun Jimmy Fallon optreden. Tranen stonden al in m'n ogen wat een pracht nummer.

Daarnaast ook het debuut album van San Holo! Heel erg benieuwd naar ook!

Tijd om nog 's wat vette albums te vermelden:
Noname - Room 25 [neo soul, spoken word]
broeder Dieleman – komma [folk] ty voor de recommend @dennisdewaard, prachtig album inderdaad!
BROCKHAMPTON - iridescence [experimental / hardcore hip hop]
Gazelle Twin - Pastoral [post industrial, art pop]
Armand Hammer - Paraffin [abstract hip hop, east coast rap]

Users who are viewing this thread