De albums van 2018

Iemand al ‘The Dark Side’ van Muse geluisterd? De eerste singles waren echt kut, maar deze is eigenlijk nog best tof!

Ja, maar snel weer afgezet. Kan ik persoonlijk niks mee. Bij Muse heb ik gevoel dat er een marketingteam achter de muziek zit, ipv 3 mensen. Bah.

Zou er eigenlijk om moeten lachen, maar vind deze band de laatste tijd erg triest.

Nieuwe Brockhampton in september, schrijf die maar alvast bovenaan het lijstje van albums van 2018 ;)

IDLES – Joy as an Act of Resistance
Voor mij album van het jaar, potdomme wat een straffe plaat!

Ik ben er ook voor wakker gebleven.
Ik vind 'm nu al beter dan Brutalism omdat ie wat diverser klinkt. Ik zie dit zeker wel een top 5 album voor mij worden. Weet niet of ie Ghost kan verslaan als mijn favoriete harde plaat van 2018.

Dennis1808 wrote:
IDLES – Joy as an Act of Resistance
Voor mij album van het jaar, potdomme wat een straffe plaat!

Ik ben er ook voor wakker gebleven.
Ik vind ‘m nu al beter dan Brutalism omdat ie wat diverser klinkt. Ik zie dit zeker wel een top 5 album voor mij worden. Weet niet of ie Ghost kan verslaan als mijn favoriete harde plaat van 2018.
Check Sleep, Judas Priest, YOB, Deafheaven, Spurv en Bon Gripper maar 's! Zijn tot nu toe m'n favoriete platen van het hardere werk.

Spring King - A Better Life
Deze zou ik zeker willen aanraden.
De IDLES plaat is idd heel goed, maar Spring King staat er voor mij (op het eerste gehoor) nog boven.

Ik vind The Dark Side de beste single van Muse hun nieuw album.
In tegenstelling tot vele anderen vind ik Thought Contagion en Something Human ook nog wel ok, enkel Dig Down was echt slecht voor mij.
Ik verkies ook hun oude werk (met voorsprong), maar het is wel goed dat ze wat andere dingen proberen.

Check Sleep, Judas Priest, YOB, Deafheaven, Spurv en Bon Gripper maar ‘s! Zijn tot nu toe m’n favoriete platen van het hardere werk.

Dit zijn vrijwel allemaal acts die harder zijn dan Ghost toch? Deafheaven is instrumentaal sterk maar vocaal kom ik er niet door heen.
Ik ben niet zo van de harde muziek als in metal etc. Acts als Idles/Touche Amore zijn voor mij het randje.

Spring King trek ik wel. Zal m onthouden!

Heb nu behalve Tash , ook de nieuwe van Eminem en Idles achter me kiezen zitten.
En alle 3 vind ik het heerlijke platen. Dit is een heerlijke muziekdag.

Zal nu Spring king nog even opzetten

Het nieuwe nummer van Muse (Dark Side) vind ik de beste van de 4 tot nu toe.

Vanochtend Big Red Machine en Eminem geluisterd. Lekker hoor.

Vorige album van Tash Sultana vond ik heel tof. Optreden op DTRH vorig jaar vond ik echter slaapverwekkend. Nieuwe album vanmiddag maar eens opzetten.

IDLES ook gecheckt, had veel gelezen over de band maar nog nooit gecheckt. Hun nieuwe album echter wel, en inderdaad, qua 'hardere' bands klinkt dit erg fijn bij de eerste luisterbeurt. De stem van Joe Talbot doet me een beetje denken aan die van Joe Casey (it's in the name).

Verder nu Big Red Machine aanstaan en ja man, dit klinkt prachtig. Kon wel eens hoog gaan eindigen. De plaat van Interpol inmiddels ook vaker geluisterd en begint me toch steeds meer aan te staan. Ten slotte nog de nieuwe plaat van Blood Orange - Negro Swan gecheckt afgelopen week. Ook erg fijn. Toch een rits mooie albums al uitgebracht in 2018. Al denk ik dat Noonday Dream van Ben Howard niet meer overtroffen gaat worden.

En ik lees BROCKHAMPTON, ja man, hier ben ik heel hyped voor!

Die twee nieuwe ep's van Iglooghost zijn echt fijn! Samen met Sophie twee hele goede producers die erg tof werk afleveren dit jaar!

Deze waren nog even de moeite op het einde van augustus (al moet ik er nog een vijftal beluisteren en dan kan september beginnen haha):
Anna Calvi - Hunter
Our Girl - Stranger Today
KEN Mode - Loved
It It Anita - Laurent
Thou - Magus

Die 3 singles van Brockhampton zullen niet terugkomen op het nieuwe album dat deze maand uitkomt.

Ze zitten momenteel in Abbey Road om met een blank sheet binnen korte tijd een album op te nemen. Zelf ben ik hier wel content mee. In de zomer 3 fire singles droppen om de hype vast te houden en dan lekker weer een album die in korte tijd is opgenomen dus wss ook net als zijn voorgangers van begin tot het eind bij elkaar past.

Tot zover kijk ik continu live liedjes van Reading/Leeds. Doet me terugdenken aan die Lowlands show en laat zien hoe goed ze live zijn. Fijn dat er eindelijk weer wat recente goede video's van online staan.

Insane deze filmpies.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=atZXm3twnI0[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=sGjzOxLo-Ns[/video]

Inderdaad, Spiritualized zeer fijn! Was deze week al gelekt en kon me niet bedwingen. Ital Tek's vorige plaat 'Hollowed' kon ik precies net iets meer smaken al is deze ook weer sterk.

Yves Tumor - Safe In The Hands Of Love
Check die ook maar 's @pwoperfish

Gisteren Kamikaze van Eminem aangehad, kon er niet zoveel mee. Twee á drie nummers die wel oké waren, maar vond het weinig hoogstaand.

Nu ben ik The Pineapple Thief - Dissolution aan het luisteren. Dit klinkt wel zeer fijn. Ik kende de band eerlijk gezegd nog niet, maar dit kon zomaar eens een van de albums van het jaar gaan worden voor mij! Zeker aan te raden :)

Die 3 singles van Brockhampton zullen niet terugkomen op het nieuwe album dat deze maand uitkomt.

Ze zitten momenteel in Abbey Road om met een blank sheet binnen korte tijd een album op te nemen. Zelf ben ik hier wel content mee. In de zomer 3 fire singles droppen om de hype vast te houden en dan lekker weer een album die in korte tijd is opgenomen dus wss ook net als zijn voorgangers van begin tot het eind bij elkaar past.

Tot zover kijk ik continu live liedjes van Reading/Leeds. Doet me terugdenken aan die Lowlands show en laat zien hoe goed ze live zijn. Fijn dat er eindelijk weer wat recente goede video’s van online staan.

Insane deze filmpies.

Echt intense kippenvel, memories aan afgelopen Lowlands. Een van de vetste optredens waar ik ooit bij ben geweest.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=57deTRjnnz4[/video]

Goede singel weer! 28 september het nieuwe album. Zijn debuut was wel een van mijn favorieten van 2016, dus ben zeer benieuwd

Spiritualized toch maar eens aangezet na vrij lovende reacties gelezen te hebben. Glad I did! Heerlijk album!

Users who are viewing this thread