De albums van 2016

En verder:
Cate le Bon - Crab Day
Kevin Morby - Singing Saw
Sam Beam (Iron and Wine) & Jesca Hoop - Love Letter for Fire
Suuns - Hold/Still
The Coathangers - Nosebleed Weekend
The Limiñanas - Malamore

David Bowie – Blackstar 9.1
Moderat – III 8.2
Weezer - Weezer (White Album) 7.8
Goose - What You Need 7.7
The Last Shadow Puppets - Everything You've Come to expect 7.6
Jack Garatt – Phase 7.4
The 1975 - I Like It When You Sleep For You're So Beautiful Yet So Unaware Of It 7.2
Eefje De Visser – Nachtlicht 7.1
The Lumineers - Cleopatra 6.8
Kanye West – The Life Of Pablo 6.7
Gallant - Ology 6.5

:roll:

Kijk btw heel erg uit naar de albums van Flume, Netsky, Kygo, James Blake die er zitten aan te komen

PJ Harvey is weer flink goed. Kan niet wachten om The Minstery of Defence live te horen.

The Last Shadow Puppets – Everything You’ve Come to expect 7.6

Snap echt niet dat men deze beter vindt dan een 7 ofzo.
Aviation, The Element Of Suprise en Sweet Dreams zijn voor mij de beste nummers van dit album. Daarnaast heeft Bad Habits dan wel weer de scherpte die ik op de rest van de plaat mis maar hier zijn de lyrics erg kut door dat herhalen van ´Bad Habits´. Maar de rest van die plaat voegen beiden mannen weinig toe aan de nogal saaie instrumentatie. Alex Turner weet daarnaast weer de helft van een album te vernaaien door weer zo eentonig over die platen heen te zingen. Hoop echt dat Alex het roer bij een volgende plaat weer omgooit. Toch wel een tegenvaller hoor. hoger dan een 6,5 komt ie bij mij niet.

Hold/Still van Suuns vind ik ook een prima album. Moet zeggen dat ik ze niet echt kende, dus het was praktisch mijn eerste kennismaking met de band.

De eerste nummers Fall en Instrument zuigen je direct in de vibe van het album en leggen de lat hoog. Met Mortise and Tenon hebben ze echt een pareltje op de plaat; niet tè toegankelijk, maar toch een track met houvast en een zwoel tempo. Het daarop volgende Translate biedt weer meer chaos en is ook 1 van de betere tracks van de plaat, wat mij betreft.

De laatste 2 nummers, nobody can save me now en de afsluiter Infinity vond ik de mindere nummers van de plaat. Jammer dat een goed album niet de afsluiter krijgt die het verdiende.

Overall een album met veel verrassingen en een aanzuigende werking, maar toch kabbelen sommige nummers net even teveel voort. 7,5 voor mij.

Ben wel heel benieuwd hoe dit live klinkt. Is het aan te raden?

Yannick wrote:
The Last Shadow Puppets – Everything You’ve Come to expect 7.6

Snap echt niet dat men deze beter vindt dan een 7 ofzo.
Aviation, The Element Of Suprise en Sweet Dreams zijn voor mij de beste nummers van dit album. Daarnaast heeft Bad Habits dan wel weer de scherpte die ik op de rest van de plaat mis maar hier zijn de lyrics erg kut door dat herhalen van ´Bad Habits´. Maar de rest van die plaat voegen beiden mannen weinig toe aan de nogal saaie instrumentatie. Alex Turner weet daarnaast weer de helft van een album te vernaaien door weer zo eentonig over die platen heen te zingen. Hoop echt dat Alex het roer bij een volgende plaat weer omgooit. Toch wel een tegenvaller hoor. hoger dan een 6,5 komt ie bij mij niet.
Meestal verlagen de puntjes nog wat na een 2e luisterbeurt haha.. Ik vond 'm lekker doorluisteren en inderdaad op een paar uitschieters was het gewoon een degelijk album, niet top, niet slecht.. Zelfde gevoel bij de plaat van Goose, staan er ook een drie/viertal die echt wel leuk zijn, de rest is gewoon maar wat je van ze gewoon bent denk ik?
Alex zingt in een paar nummers inderdaad wel zowat eentonig maar word toch redelijk afgewisseld vind ik met bepaalde nummers die iets meer instrumenteel zijn, zal 'm zowieso nog is een 2e x moeten luisteren ;)

John Carpenter heeft vrijdag ook nog Lost Themes II uitgebracht. Staat helaas niet op Spotify, maar lijkt mij wel de moeite om te luisteren. Vond zijn album vorig jaar best leuk

De hype rond het nieuwe album van Weezer snap ik niet zo trouwens. Het lijkt me eerder gebaseerd op nostalgie dan op relevantie. Bevat wel een paar radiogenieke hitjes, maar verder niet bijzonder wat mij betreft.

De hype rond het nieuwe album van Weezer snap ik niet zo trouwens. Het lijkt me eerder gebaseerd op nostalgie dan op relevantie. Bevat wel een paar radiogenieke hitjes, maar verder niet bijzonder wat mij betreft.

Maar als je bedenkt dat ze al tig albums hebben uitgebracht die volgens de meeste mensen de verwachtingen na de eerste twee albums niet konden waarmaken, kan ik het me wel een beetje voorstellen.
Natuurlijk spelen ze hiermee op safe, maar dat schijnt te werken aangezien bijna iedereen dat altijd heeft gewild.

Ja, tja, ik snap wat je bedoelt. Het is ook lang niet hun beste album (behalve Pinkerton en Blue zijn ook Everything en misschien zelfs Green toch echt wat beter dan White), maar dit is wel de muziek waar Weezer het best in is. Eigenlijk is het gewoon een typisch 'gemiddeld' Weezer-album, maar daar zijn veel fans al heel erg blij mee na een reeks van matige albums (Make Believe, Red Album, Raditude, Hurley en Death To False Metal waren verantwoordelijk voor 10 jaar aan matige output van Weezer). Dat het niveau van Blue en Pinkerton niet meer gehaald gaat worden lijkt duidelijk, maar White heeft wel gewoon een aantal erg sterke singles (Thank God for Girls, LA Girlz, Endless Bummer) die je van de band verwacht. Als je Weezer of pop-punk in het algemeen nooit heel boeiend hebt gevonden, gaat White daar natuurlijk geen verandering in brengen, maar het is wel gewoon een solid 7/10 album.

Wut, Weezer heeft wat mij betreft juist een van de betere albums van het jaar afgeleverd. Terwijl ik eigenlijk nooit naar Weezer luister maar ik vindt dit een erg sterk album. Meerdere erg fijne, luchtige rocknummers.

Wut, Weezer heeft wat mij betreft juist een van de betere albums van het jaar afgeleverd. Terwijl ik eigenlijk nooit naar Weezer luister maar ik vindt dit een erg sterk album. Meerdere erg fijne, luchtige rocknummers.

Als je White gaaf vindt, zou ik ook eens naar Blue luisteren als ik jou was.

Ik vind dat Parquet Courts hier nog een aparte vermelding verdient (los van al in andermans voorlopige lijstjes te staan). Toch wel hun beste werk sinds Light Up Gold.
Uh, ik vond Parkay Quarts ook wel erg goed, hoor. Maar ik ben het met je eens dat het weer een goede plaat is. :) Already Dead, Dust en Berlin Got Blurry zijn m'n favorieten.

PJ Harvey is weer flink goed. Kan niet wachten om The Minstery of Defence live te horen.
Hij is goed, maar toch een beetje underwhelming of zo. Ik laat het nog even op me inwerken. Ik denk dat het vooral komt omdat ik opener 'Community of Hope' niet zo sterk vind. Laatste vijf nummers van het album zijn instant classics voor mij.

Ik noem ze bij Content Nausea en Tally altijd Parkay Quarts. En bij de andere albums zeg ik "Par-keej Koer".

Pawrket Koorts hier

Edit: verder vind ik het album niet heel veel bijzonders eigenlijk. Hun eerste twee albums waren wel geinig, nu is de lol er wel een beetje vanaf voor mij.

Users who are viewing this thread