De albums van 2016

eloelo wrote:
Zin in PJ Harvey.

Wat vind je van Orange Monkey?
simple-smile.png

Best een sterk nummer, vooral naarmate het einde vh nummer vind ik t lekker klinken.

Ik vind dat album van The Last Shadow Puppets toch wel goed hoor, fijn albumpje.

Eens, na meerdere luisterbeurten toch een sterk album. The Element Of Surprise is echt een heel lekker nummer. Zin om ze live te zien!

Ik niet niet meer zo van de cijfertjes maar toch eventjes voor het overzicht. Eventjes snel een opsomming gemaakt van wat ik beluisterd heb afgelopen week.

Kanye - Matig - 4
Explosions in the Sky - valt me wat tegen. Begin van het album is best wel prima maar de rest van de nummers zijn niet spannend en gaan nergens naartoe. - 6
Yeasayer - Weinig over te zeggen - 4,5
The Last Shadow Puppets - Niet erg spannend, maar deze geef ik nog wel wat kansjes 6,5 momenteel.
The Field - Dit is toch wel het beste album van de laatste tijd. 7,5
The Lumineers - Het is album bracht voor mij toch wel een aantal van de leukste folksongs van de afgelopen jaren. Dit album heeft minder uitschieters maar blijft zijn gehele lengte erg aangenaam. 7,3

De onderste twee raad ik aan en de bovenste drie kun je beste links laten liggen.

Komende tijd, The Field, The Lumineers, M83, Weezer en Moderat

Edit: Die van Olafur Arnalds/Nils Frahm is ook weer erg mooi 7,5 zeker.

Okee, ik heb het album Meet the People van Steve Mason is echt een stuk beter dan ik had verwacht. Iemand deze al geluisterd?

Voor de rest: @MrMantel, ik heb Sorrow geluisterd en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch het origineel prefereer. Sommige stukken waren echt wat te uitgesponnen bombastisch voor me. Het origineel is dat al een beetje, dus op sommige plekken voelde dit album toch wat over-the-top. Het is een sterke en creatieve bewerking verder.

Aviation en Pattern vind ik overigens ook de beste nummers.

Same!
Maar ik begin het hele album steeds toffer te vinden.
Used To Be My Girl en She Does The Woods hebben echt zo'n Humbug vibe <3

David Bowie - Blackstar 9.1
Moderat - III 8.2
Jack Garatt - Phase 7.8
Eefje De Visser - Nachtlicht 7.1
Kanye West - The Life Of Pablo 6.7

Nu aan het luisteren naar Gallant - Ology
Als iemand me nog wat albums wil aanraden

The Lumineers en The Last Shadow Puppets staan nog op m'n to-do lijstje :p

Ik ben er uit, Michael Kiwanuka gaat dit jaar een van de beste albums van het jaar afleveren. De eerste 2 single's zijn pareltjes en de teaser van de volgende song klink ook weer heel interessant.
Eind Mei komt ie uit, en ik kan niet wachten.

Is er ook maar iemand hier die hem volgt of zijn singles gecheckt heeft? Dit wordt er een van de eindejaarslijstjes, i feel it.

David Bowie – Blackstar 9.1
Moderat – III 8.2
Jack Garatt – Phase 7.8
Eefje De Visser – Nachtlicht 7.1
Kanye West – The Life Of Pablo 6.7

Nu aan het luisteren naar Gallant – Ology
Als iemand me nog wat albums wil aanraden

The Lumineers en The Last Shadow Puppets staan nog op m’n to-do lijstje :p

Weezer - Weezer (the White album)
Ik wwet niet of je de rest van mijn favorieten ook leuk vind zoals Brian Fallon, Half Japanese, Two Inch Astronaut en the Cult

Ik ben er uit, Michael Kiwanuka gaat dit jaar een van de beste albums van het jaar afleveren. De eerste 2 single’s zijn pareltjes en de teaser van de volgende song klink ook weer heel interessant.

Is er ook maar iemand hier die hem volgt of zijn singles gecheckt heeft? Dit wordt er een van de eindejaarslijstjes, i feel it.

Nee, maar zal ik binnenkort eens naar luisteren. Je hebt me in ieder geval wel nieuwsgierig gemaakt

Ik ben er uit, Michael Kiwanuka gaat dit jaar een van de beste albums van het jaar afleveren. De eerste 2 single’s zijn pareltjes en de teaser van de volgende song klink ook weer heel interessant.

Volgde 'm eerst wel altijd en heb 'm vorig jaar nog in het voorprogramma van Alabama Shakes gezien, heel tof wel. Moet het nieuwe werk echter nog checken, maar ik ben nu ook wel nieuwsgierig geworden!

Is er ook maar iemand hier die hem volgt of zijn singles gecheckt heeft? Dit
Hype hype hype. Ik was zelf niet echt helemaal fan van zijn vorige album, maar je hebt gelijk... die nieuwe singles klinken best wel leuk. ;)

Ik vind dat Parquet Courts hier nog een aparte vermelding verdient (los van al in andermans voorlopige lijstjes te staan). Toch wel hun beste werk sinds Light Up Gold.

Swans komt 17 juni met The Glowing Man, hun laatste plaat in de huidige bezetting.

En van Justice kunnen we ook snel een albumaankondiging verwachten. De eigenaar van Ed Banger liet eind vorig jaar al weten dat een nieuwe plaat onderweg was, en deze week deelde men een foto waarop de mannen van Justice contracten ondertekenden. Anderzijds duidt het gebrek aan zomerdata er waarschijnlijk op dat het pas voor september ofzo is.

Het is lekker thuiskomen van vakantie zo, wanneer er een hoop potentieel goede albums klaarstaand om beluisterd te worden :)

Ik heb met name hoge verwachtingen van Parquet Courts inderdaad.

Hype hype hype. Ik was zelf niet echt helemaal fan van zijn vorige album, maar je hebt gelijk… die nieuwe singles klinken best wel leuk.

Vorige album was voor mij ook niet alles. Maar het lijkt dat Michael met dit album zich meer op de soul richt. Vergelijk het zelf een beetje met Paolo Nutini die met zijn laatste album ook wat meer die richting in trok.
De nummers klinken veel voller door de grote band en achtergrondzangeressen. Hype hype hype.

City Sun Eater In The River Of Light van Woods gaat bij mij ook wel hoog eindigen dit jaar, denk ik.

Ik vind echt ontzettend sterk. Een typische Woods sound, maar toch wel spannend, vernieuwend en meeslepend. Er zit een lekkere drive in de nummers, wat ze iets minder zijig maakt dan op hun vorige album.

Ook heb ik Human Performance van Parquet Courts zojuist voor het eerst in zijn geheel beluisterd. Ook dit is wederom een prima album van ze. Moet zeggen dat ik het, na 1x luisteren althans, niet aanzienlijk beter vind dan hun vorige albums als Sunbathing Animal of Content Nausea. Parquet Courts weet in mijn ogen altijd spannende en relevante muziek te creëren. Ook zij weten een typische sound te behouden, maar niet in vervelende herhaling te vallen. Er zitten steengoede riffs in, onverwachte wendingen in nummers en natuurlijk een geweldige energie.

Beide albums krijgen van mij een 8 en een glitterplaatje.

https://soundcloud.com/massappealrecs/dj-shadow-nobody-speak-feat-run-the-jewels

Nieuwe DJ Shadow + Run The Jewels.

hijs nice

James Blake bevestigt dat zijn nieuwe plaat helemaal af is en deelt een nieuw nummer. Op basis van zijn tourdata zal het nieuwe album ook wel tegen het begin van de zomer uit zijn?

[video]https://youtu.be/pRYHQYtNfp8[/video]

Vandaag nieuw.

PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project
Santana - Santana IV
Graham Nash - ThePath Tonight
Goose - What you Need

Users who are viewing this thread