Weer leuke dagen gehad. Zowel op de heen- als terugweg binnen een paar minuten van de parkeerplaats op/af.
De camping vond ik minder dan vorig jaar, vooral door meer mensen. Ik vond de voorzieningen daardoor wat matig, te weinig wc's en volgens mij is het tussentijds niet schoongemaakt. Verder te weinig plek voor campers, dus er stonden er meerderen in de brandpaden.
Terrein was zoals altijd goed, wel een beetje zandhappen, maar dat kwam door het perfecte festivalweer. Nieuwe indeling beviel me wel, alleen zijn de toegangen naar meerdere podia idd een soort fuik. Party Pit stond vaak een rij dus helemaal niet geweest.
Vrijdag
- Jimmy Diamond prima bandje, indien in de buurt ga ik ze nog wel een keer bekijken.
- Orange Skyline stond behoorlijk vol en klonk goed. Vond het wel wat gelikt, arrogant overkomen.
- Merol: kon nog een paar nummers meepakken, zou ik normaal overslaan, en voor mij de 1e verrassing van het weekend: stond als een huis op het hoofdpodium.
- Bij Traumahelikopter was het meteen duidelijk welk publiek er op vrijdag was: bandjespubliek. Afgeladen vol en lekker optreden. Ze leken zelf ook verrast.
- Madrugada: van begin tot het einde genieten. Opvallend, dit was de enige band waar ik niet redelijk vooraan kon staan 10min van te voren. Veel mensen waren hiervoor gekomen
- Tramhaus was voor mij het optreden van de dag. Van het begin tot het einde ging het dak eraf in The Barn
- Vervolgens John Coffey. Ze melken de comeback volledig uit, maar het was wel goed. Gaat vet worden op bijvoorbeeld Lowlands.
- The Prodigy:
@Brian zei 1.15uur knallen, dat was het idd. Ik heb ze vaker gezien en dit was de minste. Gehaast, nummers inkorten, te veel bewijsdrang? Wat mij betreft: paar nummers van de setlist en iets van een opbouw erin (of word ik gewoon oud en is dit wat de jongere festivalganger wil, zie verderop)
- Als toetje Cloud Nothings met een uitgestelde 10th anniversary tour van Attack on Memory. Dat album grijs gedraaid en kende alles nog
. Was wel rustig, stonden meerdere bands te gelijk
- Ik probeer zoveel mogelijk ook nieuwe ‘hippe’ dingen mee te pakken. Dus op naar Dikke Baap. Tja…het ging, het was vooral hard en eentonig.
Zaterdag
Deze dag was heel anders. Druk (niet te druk) en moest even schakelen: rij(tjes) bij de wc/bar/eten. Het terrein over doe je langer over, dus moest meer keuzes maken dan vooraf bedacht. En vooral veel mensen die zichzelf filmen en dat direct posten (en delen met de mensen die letterlijk naast ze staan). Maar goed niet aan irriteren en verder.
- Zoe Tauran: als je je oren wilt behouden en geen rillingen over de rug wilt: overslaan
- Elephant: heerlijke muziek, top album, live mwoh. Ik blijf het lekker in de auto draaien
- Hierdoor stukje Sophie Straat meegepakt, zeker onderhoudend, kende best veel
- Joost ooit een keer eerder gezien in de X-ray van LL en me toen verbaast over de hoeveelheid mensen die alles van begin tot einde meezingt. Muzikaal vind ik het matig, maar wat een optreden. Hoogtepunt van het weekend (tot dan toe)
- LIFE kon er niks van verstaan, totale ruis, dus verder
- Stukje Bente gekeken, ga ik vast nog een keer moeten kijken met de familie
- Goldband tot nu toe elke keer vermeden. Stiekem luister ik het best vaak en ik moet zeggen slecht was het niet. Wel het perfecte moment om te eten want het was druk
- Coach Party leuk bandje, miste wel wat overtuiging
- Stone. Voor mij de 2e keer en deze keer was het wel raak. Heerlijk optreden
- Bob uit Zuid. Er was een gat in de planning, totaal niet mijn ding en na 2 nummers weg.
- The haunted youth: Ze staan echt overal, mijn verwachting was niet heel hoog, want ze komen toch echt net kijken, maar wauw: voor mij het optreden van het weekend
- Franz Ferdinand: kort samengevat, greatest hits set op half tempo. Kwam pas het laatste kwartier op gang
In mijn schema stond daarna alleen nog vis (flauw):
- High Vis: klonk goed, helaas maar 2 nummers van gezien
- Je wilt het toch eens bekijken: Gladde Paling. Veel ouders die met hun kids gingen kijken.
Wat was dat? Elke 10sec een andere drop, meerdere nummers per minuut, en dan een uur lang. Voor mij too much, of zoals eerder gezegd misschien ben ik niet de doelgroep
. Volgens mij in de India op LL? Dat wordt sardientjes werk…
- mijn schema aangepast, Natte Visstick overgeslagen en voor de hits van The Opposites gegaan. Prima afsluiting van het weekend en via de pit helemaal vooraan gekomen, dus die kan ik tot de volgende reunietour weer overslaan.
Ticket voor 2024 is alweer binnen