Dauwpop 2023

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
288
391
Roundhouse (of zoiets heette het vorig jaar). Dat kleine podium bij down the glory hole.

Nog niet geweest gisteren, staat vandaag wel op de planning
Funhouse was het vorig jaar. Vandaag veel drukker dan gisteren. Je kan niet even snel wat eten halen helaas
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
De soundcheck bij the haunted youth klinkt nu al als een van de beste acts van het weekend.
Funhouse was het vorig jaar. Vandaag veel drukker dan gisteren. Je kan niet even snel wat eten halen helaas
Erg druk vandaag ja. Had wel iets minder gemogen. Hotel vegas wel een leuk podium. Je loopt daar wel in een fuik
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
288
391
De soundcheck bij the haunted youth klinkt nu al als een van de beste acts van het weekend.

Erg druk vandaag ja. Had wel iets minder gemogen. Hotel vegas wel een leuk podium. Je loopt daar wel in een fuik
Idd ze maken de hype wel waar…genieten 👌🏻
 

Mika_012397

Playlistbediener
24 apr 2023
6
5
De drukte was wel minder prettig op dag 2. Ik heb Sophie straat, Joost, Life, Coach party, Stone (laatste 15 min), Franz Ferdinand, prins s en de geit, stukje opposites en jungle by night gezien en dat was eigenlijk allemaal echt super goed. Stone heeft wel echt in dat kwartiertje een vette indruk achter gelaten vond hun muziek sws al super kan nu echt niet wachten om hun hele set te zien op BKS komend weekend. Goede keuze om Joost op het hoofdpodium te zetten al was hij zelf niet tevreden met het tijdstip waarop. The opposites viel me een beetje tegen kwamen echt over als een veredelde feestband voor je tent feest. Toen maar naar jungle by night gegaan daar stonden niet veel mensen maar echt iedereen deed lekker mee. Grote verbetering vergeleken met een paar jaar toen ik op dat zelfde podium cut_ zag terwijl kensington speelde op de main en iedereen een meter of 20 van het podium bleef staan. Maar nog steeds vind ik het niks dat ze op elk podium wat programmeren tegelijk met de headliner.
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Ik moet nog even kijken of ik vandaag of morgen een verslagje tik. Ik heb iig weer enorm genoten.

Over een kwartiertje start de super early bird verkoop!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en theblackmadness

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
288
391
Weer leuke dagen gehad. Zowel op de heen- als terugweg binnen een paar minuten van de parkeerplaats op/af.
De camping vond ik minder dan vorig jaar, vooral door meer mensen. Ik vond de voorzieningen daardoor wat matig, te weinig wc's en volgens mij is het tussentijds niet schoongemaakt. Verder te weinig plek voor campers, dus er stonden er meerderen in de brandpaden.

Terrein was zoals altijd goed, wel een beetje zandhappen, maar dat kwam door het perfecte festivalweer. Nieuwe indeling beviel me wel, alleen zijn de toegangen naar meerdere podia idd een soort fuik. Party Pit stond vaak een rij dus helemaal niet geweest.

Vrijdag
- Jimmy Diamond prima bandje, indien in de buurt ga ik ze nog wel een keer bekijken.
- Orange Skyline stond behoorlijk vol en klonk goed. Vond het wel wat gelikt, arrogant overkomen.
- Merol: kon nog een paar nummers meepakken, zou ik normaal overslaan, en voor mij de 1e verrassing van het weekend: stond als een huis op het hoofdpodium.
- Bij Traumahelikopter was het meteen duidelijk welk publiek er op vrijdag was: bandjespubliek. Afgeladen vol en lekker optreden. Ze leken zelf ook verrast.
- Madrugada: van begin tot het einde genieten. Opvallend, dit was de enige band waar ik niet redelijk vooraan kon staan 10min van te voren. Veel mensen waren hiervoor gekomen
- Tramhaus was voor mij het optreden van de dag. Van het begin tot het einde ging het dak eraf in The Barn
- Vervolgens John Coffey. Ze melken de comeback volledig uit, maar het was wel goed. Gaat vet worden op bijvoorbeeld Lowlands.
- The Prodigy: @Brian zei 1.15uur knallen, dat was het idd. Ik heb ze vaker gezien en dit was de minste. Gehaast, nummers inkorten, te veel bewijsdrang? Wat mij betreft: paar nummers van de setlist en iets van een opbouw erin (of word ik gewoon oud en is dit wat de jongere festivalganger wil, zie verderop)
- Als toetje Cloud Nothings met een uitgestelde 10th anniversary tour van Attack on Memory. Dat album grijs gedraaid en kende alles nog 😃. Was wel rustig, stonden meerdere bands te gelijk
- Ik probeer zoveel mogelijk ook nieuwe ‘hippe’ dingen mee te pakken. Dus op naar Dikke Baap. Tja…het ging, het was vooral hard en eentonig.

Zaterdag
Deze dag was heel anders. Druk (niet te druk) en moest even schakelen: rij(tjes) bij de wc/bar/eten. Het terrein over doe je langer over, dus moest meer keuzes maken dan vooraf bedacht. En vooral veel mensen die zichzelf filmen en dat direct posten (en delen met de mensen die letterlijk naast ze staan). Maar goed niet aan irriteren en verder.

- Zoe Tauran: als je je oren wilt behouden en geen rillingen over de rug wilt: overslaan
- Elephant: heerlijke muziek, top album, live mwoh. Ik blijf het lekker in de auto draaien
- Hierdoor stukje Sophie Straat meegepakt, zeker onderhoudend, kende best veel
- Joost ooit een keer eerder gezien in de X-ray van LL en me toen verbaast over de hoeveelheid mensen die alles van begin tot einde meezingt. Muzikaal vind ik het matig, maar wat een optreden. Hoogtepunt van het weekend (tot dan toe)
- LIFE kon er niks van verstaan, totale ruis, dus verder
- Stukje Bente gekeken, ga ik vast nog een keer moeten kijken met de familie
- Goldband tot nu toe elke keer vermeden. Stiekem luister ik het best vaak en ik moet zeggen slecht was het niet. Wel het perfecte moment om te eten want het was druk
- Coach Party leuk bandje, miste wel wat overtuiging
- Stone. Voor mij de 2e keer en deze keer was het wel raak. Heerlijk optreden
- Bob uit Zuid. Er was een gat in de planning, totaal niet mijn ding en na 2 nummers weg.
- The haunted youth: Ze staan echt overal, mijn verwachting was niet heel hoog, want ze komen toch echt net kijken, maar wauw: voor mij het optreden van het weekend
- Franz Ferdinand: kort samengevat, greatest hits set op half tempo. Kwam pas het laatste kwartier op gang

In mijn schema stond daarna alleen nog vis (flauw):
- High Vis: klonk goed, helaas maar 2 nummers van gezien
- Je wilt het toch eens bekijken: Gladde Paling. Veel ouders die met hun kids gingen kijken.
Wat was dat? Elke 10sec een andere drop, meerdere nummers per minuut, en dan een uur lang. Voor mij too much, of zoals eerder gezegd misschien ben ik niet de doelgroep 🤣. Volgens mij in de India op LL? Dat wordt sardientjes werk…
- mijn schema aangepast, Natte Visstick overgeslagen en voor de hits van The Opposites gegaan. Prima afsluiting van het weekend en via de pit helemaal vooraan gekomen, dus die kan ik tot de volgende reunietour weer overslaan.

Ticket voor 2024 is alweer binnen 🎉
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
753
874
Weer leuke dagen gehad. Zowel op de heen- als terugweg binnen een paar minuten van de parkeerplaats op/af.
De camping vond ik minder dan vorig jaar, vooral door meer mensen. Ik vond de voorzieningen daardoor wat matig, te weinig wc's en volgens mij is het tussentijds niet schoongemaakt. Verder te weinig plek voor campers, dus er stonden er meerderen in de brandpaden.

Terrein was zoals altijd goed, wel een beetje zandhappen, maar dat kwam door het perfecte festivalweer. Nieuwe indeling beviel me wel, alleen zijn de toegangen naar meerdere podia idd een soort fuik. Party Pit stond vaak een rij dus helemaal niet geweest.

Vrijdag
- Jimmy Diamond prima bandje, indien in de buurt ga ik ze nog wel een keer bekijken.
- Orange Skyline stond behoorlijk vol en klonk goed. Vond het wel wat gelikt, arrogant overkomen.
- Merol: kon nog een paar nummers meepakken, zou ik normaal overslaan, en voor mij de 1e verrassing van het weekend: stond als een huis op het hoofdpodium.
- Bij Traumahelikopter was het meteen duidelijk welk publiek er op vrijdag was: bandjespubliek. Afgeladen vol en lekker optreden. Ze leken zelf ook verrast.
- Madrugada: van begin tot het einde genieten. Opvallend, dit was de enige band waar ik niet redelijk vooraan kon staan 10min van te voren. Veel mensen waren hiervoor gekomen
- Tramhaus was voor mij het optreden van de dag. Van het begin tot het einde ging het dak eraf in The Barn
- Vervolgens John Coffey. Ze melken de comeback volledig uit, maar het was wel goed. Gaat vet worden op bijvoorbeeld Lowlands.
- The Prodigy: @Brian zei 1.15uur knallen, dat was het idd. Ik heb ze vaker gezien en dit was de minste. Gehaast, nummers inkorten, te veel bewijsdrang? Wat mij betreft: paar nummers van de setlist en iets van een opbouw erin (of word ik gewoon oud en is dit wat de jongere festivalganger wil, zie verderop)
- Als toetje Cloud Nothings met een uitgestelde 10th anniversary tour van Attack on Memory. Dat album grijs gedraaid en kende alles nog 😃. Was wel rustig, stonden meerdere bands te gelijk
- Ik probeer zoveel mogelijk ook nieuwe ‘hippe’ dingen mee te pakken. Dus op naar Dikke Baap. Tja…het ging, het was vooral hard en eentonig.

Zaterdag
Deze dag was heel anders. Druk (niet te druk) en moest even schakelen: rij(tjes) bij de wc/bar/eten. Het terrein over doe je langer over, dus moest meer keuzes maken dan vooraf bedacht. En vooral veel mensen die zichzelf filmen en dat direct posten (en delen met de mensen die letterlijk naast ze staan). Maar goed niet aan irriteren en verder.

- Zoe Tauran: als je je oren wilt behouden en geen rillingen over de rug wilt: overslaan
- Elephant: heerlijke muziek, top album, live mwoh. Ik blijf het lekker in de auto draaien
- Hierdoor stukje Sophie Straat meegepakt, zeker onderhoudend, kende best veel
- Joost ooit een keer eerder gezien in de X-ray van LL en me toen verbaast over de hoeveelheid mensen die alles van begin tot einde meezingt. Muzikaal vind ik het matig, maar wat een optreden. Hoogtepunt van het weekend (tot dan toe)
- LIFE kon er niks van verstaan, totale ruis, dus verder
- Stukje Bente gekeken, ga ik vast nog een keer moeten kijken met de familie
- Goldband tot nu toe elke keer vermeden. Stiekem luister ik het best vaak en ik moet zeggen slecht was het niet. Wel het perfecte moment om te eten want het was druk
- Coach Party leuk bandje, miste wel wat overtuiging
- Stone. Voor mij de 2e keer en deze keer was het wel raak. Heerlijk optreden
- Bob uit Zuid. Er was een gat in de planning, totaal niet mijn ding en na 2 nummers weg.
- The haunted youth: Ze staan echt overal, mijn verwachting was niet heel hoog, want ze komen toch echt net kijken, maar wauw: voor mij het optreden van het weekend
- Franz Ferdinand: kort samengevat, greatest hits set op half tempo. Kwam pas het laatste kwartier op gang

In mijn schema stond daarna alleen nog vis (flauw):
- High Vis: klonk goed, helaas maar 2 nummers van gezien
- Je wilt het toch eens bekijken: Gladde Paling. Veel ouders die met hun kids gingen kijken.
Wat was dat? Elke 10sec een andere drop, meerdere nummers per minuut, en dan een uur lang. Voor mij too much, of zoals eerder gezegd misschien ben ik niet de doelgroep 🤣. Volgens mij in de India op LL? Dat wordt sardientjes werk…
- mijn schema aangepast, Natte Visstick overgeslagen en voor de hits van The Opposites gegaan. Prima afsluiting van het weekend en via de pit helemaal vooraan gekomen, dus die kan ik tot de volgende reunietour weer overslaan.

Ticket voor 2024 is alweer binnen 🎉
Mooi verslag! The Haunted Youth heeft mij ook verbaasd. De hype leek mij te groot, maar moet hier van terugkomen. Fenomenale sound.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Dat was het me het weekend wel. Fantastisch gehad. Zoals nu al een paar keer gedaan, heb ik dit keer ook op een boerencamping geslapen een half uurtje fietsen aan de andere kant van Hellendoorn. Samen met mijn ouders en de hond. s'Ochtends lekker een eitje bakken, fatsoenlijke wc en douche, gewoon internet en stroom etc. Prima. Deze nieuwe traditie houden we in stand en mijn vader en ik hebben al kaartjes voor volgend jaar!

Het terrein was zoals altijd fantastisch, ook met de nieuwe indeling. Lekker in het bos dus genoeg verkoeling (wel veel zand/stof), leuke aankleding met bordjes, lampjes en alles, mooie nieuwe podia, foodtrucks verspreid door het hele bos, secret area achter een winterjassenverkoop, van alles te beleven. Hotel Vegas echt een leuke kleine rock plek. The Barn was beter bereikbaar aan de zijkanten en de King King was via een omweg goed te doen. De tweede dag voelde drukker, maar dat kwam ook omdat het de eerste gewoon rustig was. Beide dagen niet hoeven te wachten op bier of bij de wc (ook niet veel rijen bij de vrouwen gezien) en de tweede een keer een kwartiertje op eten. Nee, Dauwpop heeft het qua alle voorzieningen goed en professioneel voor elkaar. En toch blijft het een klein, knus festival.

Vrijdag:
The Jordan
: Begonnen bij het nieuwe Caro Emerald project. De zang blijft wel herkenbaar, maar de muziek is veel meer in de indie richting. Niet heel spetterend, maar wel gewoon een prima opener van het festival. Rustige luister muziek om in de stemming te komen zeg maar en kwalitatief goed.
Madrugada: Fantastisch! Ik had een band verwacht met moeilijke meeslepende muziek die vooral heel erg op zichzelf waren gericht. Enkel dat laatste klopte niet. Veel contact met het publiek op een manier waardoor de beleving intenser werd. En deze muziek leent zich heel erg voor het intens beleven. Blij hiervoor op een van de eerste rijen te staan.
Life of Agony: Vanaf een afstandje gekeken. Ik kwam er moeilijk in. Ik had na Madrugada helemaal geen zin om bij mijn strot gepakt te worden.
Son Mieux: Al heel vaak gezien, maar mijn vader niet. Die wou ze graag goed zien dus weer lekker dichtbij meegemaakt. Het is echt een band waarvan je altijd weet wat je krijgt. Een feest set met weinig variatie, maar wel veel aanstekelijke energie.
Warhaus: Melancholisch wegdromen. Ik vind het nog steeds heel dicht tegen Balthazar aanleunen, enkel de zang monotoner en daarom minder boeiend over de hele set. Maar wel fijn, vooral de langere instrumentale stukken.
The Prodigy: Beuken, beuken en nog eens beuken. Ik heb geen minuut stil gestaan en vrienden voor het leven gedurende een uur gemaakt. Blij ze eens gezien te hebben nadat LL19 om bekende redenen niet doorging. Mooie lichtshow erbij, met eerbetoon aan Keith Flint, en weer vol gas gaan. Lekker!
Cloud Nothings: Drummer ontzettend strak, de rest van de band mwoah. Zanger overschreeuwde zich de hele tijd. We hebben het niet afgekeken en zijn na 40 min weg gegaan.

Zaterdag:
Elephant
: Dit is fijn wakker worden. Countryrock die zo heel af en toe eventjes het gaspedaal intrappen. Ja, deze jongens zijn er om te blijven.
Los Bitchos: Zomerse muziek, lekker een beetje op de plek dansen met een biertje in de hand, genoten van de muzikaliteit. Iets te weinig variatie om de aandacht echt het hele uur erbij te houden.
Coach Party: Prima. Gewoon een prima rock band die zijn ding doet.
The Haunted Youth: Gezien op Oranjepop van een afstandje en toen vond ik het redelijk goed. Nu op de tweede rij en er helemaal ingezogen. De soundcheck was al heel goed, het optreden geweldig.
Franz Fernidand: Lekker op een afstandje met een ondergaand zonnetje gedachteloos meezingen, dansen en springen. Onder de categorie, prima band, een van de priemste bands.
Prins S en de Geit: 'Kom pa, dit moet je gezien hebben.' Dit waren de woorden waarmee ik hem lokte. Eerste 40 min zonder zicht op een bankje gezeten om de benen wat rust te gunnen. Toen zat hij me al aan te kijken van, waarom luisteren we naar een band die zingt over een bakje mayonaise met 2 lepeltjes? Naar voren gelopen in de menigte met goed zicht tijden De Duck, Kinderboederij en Kun Je Niet Maken. Hij wist niet wat hij zag. Heerlijk. Met een grote grijns naar zijn gelach gekeken.
Jungle By Night: Dansend afgesloten. Heerlijk ritmisch, fijne sfeer en zo een top afsluiter. Jammer dat je The Opposites er soms doorheen hoorde, maar echt een goede festivalband dit.

Lijstjes? Tuurlijk een lijstje!
1. Madrugada
2. The Haunted Youth
3. Prins S en de Geit
4. The Prodigy
5. Elephant
6. Warhaus
7. Son Mieux
8. Franz Fernidand
9. Jungle By Night
10. The Jordan
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
131
78
Wat een leuk festival is Dauwpop! Ik heb me er een heel weekend enorm vermaakt. Het terrein is niet al te groot waardoor het overzichtelijk blijft, maar wel leuk aangekleed met lampjes bordjes en bankjes. Vrij veel optredens kunnen zien hierdoor, ofwel voor een podium of wat relaxter achteraan staan (zoals bij de King King). De vrijdag vond ik echt top en het was niet al te druk. De zaterdag was zoals verwacht drukker, maar niet vervelend druk, zoals het dat bij bv Pinkpop wel kan zijn. Vaak kon je 10min voordat een optreden begon nog goed naar voren lopen, zonder daarbij anderen echt in de weg te staan. Jammer was wel dat Hotel Vegas wat weggestopt leek en bij tijden erg druk was vanwege dezelfde entree/exit. Ook soms rare gaten in de programmering en jammer dat het op zaterdag al vroeg gedaan was.

Toppers: Orange Skyline, Tramhaus, The Prodigy, My Baby, Elephant, Stone, The Haunted Youth.
Verrassend: Prins S. en de Geit, Jungle By Night
Floppers: The Opposites, Life
Niet meer doen: bier uit een kartonnen beker: de smaak gaat echt achteruit als je niet snel doordrinkt (niet dat Bud lekker is, maar dat is een andere discussie)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Lion

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
720
1.451
Floppers: Life
Cloud Nothings: Drummer ontzettend strak, de rest van de band mwoah. Zanger overschreeuwde zich de hele tijd. We hebben het niet afgekeken en zijn na 40 min weg gegaan.
Geinig, dit waren mijn twee favoriete optredens van dit weekend. Ik stond bij allebei dan ook helemaal vooraan, wat misschien wel heeft meegeholpen.
 

Henkgoudstaaf

Playlistbediener
12 jun 2023
10
2
Ik overweeg Sticks binnenkort zien op Down the rabbit hole. Iemand hier die hem gezien heeft en een nog een beetje weet hoe de setlist eruit zag? Ben wel benieuwd wat ie bijvoorbeeld nog speelt van Dazzled Sticks of Opgezwolle, of dat het allemaal nieuw werk is.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
918
79
Ik overweeg Sticks binnenkort zien op Down the rabbit hole. Iemand hier die hem gezien heeft en een nog een beetje weet hoe de setlist eruit zag? Ben wel benieuwd wat ie bijvoorbeeld nog speelt van Dazzled Sticks of Opgezwolle, of dat het allemaal nieuw werk is.
Ik heb hem niet op een festival zien spelen, maar wel in Tivoli .
Hij speelt echt heel veel muziek van zijn eigen (Solo) albums met voorkeur die met Kubus.
Dazzled sticks heb ik niet voorbij horen komen. Wel bijvoorbeeld nummers als Spaanse vlieg, Doag en waar wacht je op. Vond het trouwens wel een hele vette set. Dus persoonlijk zou ik hem gaan checken als ik de mogelijkheid heb.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
131
78
Ik was totaal niet bekend met Sticks en heb maar een deel van zijn show op Dauwpop meegekregen, maar dit was wel erg goed. Hij deed wat oudere nummers (Opgezwolle tijd), maar ook een paar nieuwe.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken