Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Iemand hier met wat meer inside info over de show van Alanis Morisette, gaat haar tour nog wel door? Volgens mij had ze enige tijd geleden een statement gemaakt dat ze zou komen. In dat geval pik ik nog een kaartje op.
Die tour gaat gewoon door tenzij ze er morgenavond een streep door zetten.
Zie ik eigenlijk niet gebeuren gezien het bericht ik net lees op het AD. Niet alle plannen zijn al uitgelekt en de cultuursector gaat beter af zijn dan tot nu toe is gemeld
------
Het kabinet heeft morgen beter nieuws te melden voor de cultuursector dan tot nu toe is uitgelekt. Dat heeft demissionair minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen Ingrid van Engelshoven gezegd in Goedemorgen Nederland. Details gaf ze niet.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Tafeltennis, competitie is op vrijdagavond voor de senioren. Dus heel veel inkomsten zijn afgelopen jaar al misgelopen waar niks van compensatie van terecht komt. En het gene waar je wel recht op hebt moet je door een berg bureaucratie heen en kan je maanden op zitten te wachten. Ook een enorme daling in leden voor de sport in het algemeen beloofd niet veel goeds.

Een wedstrijd is meestal rond 23:30/00.00 pas klaar. Dus even napraten zit er niet meer in helaas.
Oke, ik wist niet dat tafeltennisers van die fanatieke drinkers waren ;) Weer wat geleerd. Als inderdaad straks de steun gaat wegvallen, dan zullen de gezonde verenigingen en sportclubs (ook in de fitnessbranche) het wel redden. Benieuwd hoe dat er straks uit gaan zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Oke, ik wist niet dat tafeltennisers van die fanatieke drinkers waren ;) Weer wat geleerd. Als inderdaad straks de steun gaat wegvallen, dan zullen de gezonde verenigingen en sportclubs (ook in de fitnessbranche) het wel redden. Benieuwd hoe dat er straks uit gaan zien.
6 dagen in de week geopend, senioren die altijd wat drinken op een avond (en op vrijdag avond de derde helft). Ouders die wat komen drinken als hun kinderen aan het spelen zijn, een zakje snoep, een schaaltje minisnacks voor de senioren, een tosti voor de jeugd, etc. etc. En dat bedrag loopt stiekem best aardig op wat je nu niet verdiend en ook 0 recht op hebt kwa compensatie. Er is wel een kleine tegemoetkoming maar deste hoger de financiële schade hoe minder je eigenlijk terug krijgt. Dus het zijn juist gezonde clubs met geld in kas die flinke schade hebben helaas.

Niet om zielig te lopen doen, maar er zijn een hoop opgespaarde centen verdampt in de clubkas vanwege de corona. En ik lees vaak dat "alles" wel even gecompenseerd gaat worden, maar dat ligt in werkelijkheid vaak toch wat anders helaas.
 
Laatst bewerkt:

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
6 dagen in de week geopend, senioren die altijd wat drinken op een avond (en op vrijdag avond de derde helft). Ouders die wat komen drinken als hun kinderen aan het spelen zijn, een zakje snoep, een schaaltje minisnacks voor de senioren, een tosti voor de jeugd, etc. etc. En dat bedrag loopt stiekem best aardig op wat je nu niet verdiend en ook 0 recht op hebt kwa compensatie. Er is wel een kleine tegemoetkoming maar deste hoger de financiële schade hoe minder je eigenlijk terug krijgt. Dus het zijn juist gezonde clubs met geld in kas die flinke schade hebben helaas.

Niet om zielig te lopen doen, maar er zijn een hoop opgespaarde centen verdampt in de clubkas vanwege de corona. En ik lees vaak dat "alles" wel even gecompenseerd gaat worden, maar dat ligt in werkelijkheid vaak toch wat anders helaas.
Ik snap het concept, ik werk zelf in de fitness / sportwereld. Alleen zijn dit niet de primaire inkomsten. Dat zijn de contributies en abonnementen.

Maar flinke schade in de clubkas of het geld hebben zien verdampen is natuurlijk minder erg dan clubs / verenigingen die al niks in kas hadden of financieel ongezond waren voor de coronacrisis. Belangrijkste is dat je juist nu inversteert in ledenwerving omdat dit je grootste inkomstenbon is.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Geen idee, maar volgens mij is de branche helemaal niet blij…. dus ik verwacht nog van niet ?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
En dan heb je een Doe Maar concert, 24.. september..
Mocht het weer kunnen, ga ik gewoon kaarten halen voor Elbow, niet dat ik die zó ontzettend graag wil zien, maar "bevrijdingsdag" vieren met One Day Like This heeft wel z'n charmes.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Ik lees het ook inderdaad. De branche wil weer volledig open waar ook wel wat voor te zeggen valt natuurlijk. Ik vraag me ook af waar die maximale bezetting van niet meer dan 75 procent op is gebaseerd.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Met die maximale bezetting van 75 procent kan er wel een streep door Alanis Morissette. Die is nagenoeg uitverkocht als je naar het seatingsplan kijkt op ticketmaster.
Voor Elbow zijn nog genoeg kaarten beschikbaar.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
75% wat bereik je daarmee? Paradiso 75% is 1500 man, Ziggo Dome zo'n 13.000... wat wil je dan bereiken met het skippen van die 25%?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.428
75% wat bereik je daarmee? Paradiso 75% is 1500 man, Ziggo Dome zo'n 13.000... wat wil je dan bereiken met het skippen van die 25%?

Weer zo'n wereldvreemde uit de lucht gegrepen kul, net als kroegen dicht om 12u.

Alsof bij een bezetting van 75% het publiek zich gaat spreiden..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Weer zo'n wereldvreemde uit de lucht gegrepen kul, net als kroegen dicht om 12u.

Alsof bij een bezetting van 75% het publiek zich gaat spreiden..
Ja inderdaad. Wij gaan nu met onze studentenvereniging dan maar tot 00:00 drinken hutje mutje ?. Als er besmettingen ontstaan zijn die dan al lang en breed veroorzaakt.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.428
Ja inderdaad. Wij gaan nu met onze studentenvereniging dan maar tot 00:00 drinken hutje mutje ?. Als er besmettingen ontstaan zijn die dan al lang en breed veroorzaakt.

Ja, en uiteraard beginnen jullie dan niet gewoon wat eerder en gaan jullie netjes om 12u tukken als Covid kennelijk om de hoek komt kijken ;).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Zo dacht ik ook maar kennelijk zijn er in de horeca en evenementenbranche echt niet over te spreken. Ook de burgemeesters hebben er nog wat over te.zeggen ivm de handhaving. Dat zal morgenochtend gebeuren dus wie weet wordt het nog aangepast......
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Vind ik best apart, waarom overal maar boos over worden en tegenaan schoppen. Probeer het eerst eens uit. Zo vermoeiend dit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Mbt evenementensector is het geen aparte reactie imo. Met het wegvallen van de steun is het niet echt haalbaar.

Alle steun vervalt vooralsnog per 1 oktober, terwijl er geen realistisch businessmodel is voor onze branche. Een evenementenorganisator verdient pas geld op de laatste kaarten, niet op de eerste. 75 procent van de kaarten betekent gewoon verlies draaien."
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Heb je ook een punt. De financiële steun valt weg per 1 oktober geloof ik..
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Mbt evenementensector is het geen aparte reactie imo. Met het wegvallen van de steun is het niet echt haalbaar.


Hebben ze al gekeken naar mogelijke oplossingen dan? Het is gelijk janken ipv er wel wat van proberen te maken. Maar misschien heb jij meer info waarom het echt niet haalbaar is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Dat staat in de quote van NU.nl en het artikel in de comment die je quote. Zonder steun draaien ze met max 75 procent over het algemeen op verlies.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken