Corona Virus en concerten/festivals

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ik zie nu ergens dat de maatregelen van vanavond tot 13 augustus gaan gelden, hopelijk kunnen LL en DTRH wel doorgaan
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ze lijken potdomme mijn baas wel. Er zelf een gigantische teringzooi van maken en constant anderen (daarvan) de schuld geven
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796

RTL nieuws liveblog:

Ruim 30 organisaties samen met ID&T in kort geding tegen overheid​

Ruim dertig organisaties van festivals en evenementen hebben zich aangesloten bij het kort geding dat ID&T aanspant tegen de overheid. Het gaat onder meer om de organisaties van Paaspop, Apenkooi, Zwarte Cross, F1 Dutch Grand Prix Zandvoort en DGTL.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MisterIks

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289

Viroloog Steven Van Gucht pleit voor strengere voorwaarden voor Pukkelpop: "Met compartimenten of bubbels werken"

Dat idee lijkt me niet realistisch.
Neen. Ik zou gewoon opteren voor een PCR test van maximaal 48 uur. Leuk is dat niet, maar het biedt wel een beetje zekerheid. Al is dat relatief. je kan iemand ontmoeten op weg naar de weide die positief is, en dan is de test van geen waarde.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Ik mis de bijdragen van @gesp in dit topic (en andere plekken waar het over corona gaat). Ben heel benieuwd naar zijn kijk op de huidige situatie.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
https://www.nu.nl/coronavirus/61453...n-besmette-nederlanders-nog-niet-geprikt.html Als je dit dan weer leest dan denk je echt: waarom waarom waarom hebben ze nou niet even gewacht met die nachtclubs ??
Ik vraag me af of een weekje (of twee) wachten veel effect zou hebben gehad. De besmettingen vinden vooral plaats in de groep waar de vaccinatiegraad het laagst is. De besmettingen zouden in grote mate toch hebben plaatsgevonden.

Edit: je hebt wel natuurlijk wel de 10 dagen waarna janssen daadwerkelijk effect is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Stelletje hypocriete Nederlanders... https://nos.nl/artikel/2389220-snel...nverantwoord-vindt-nu-ruim-helft-nederlanders
Meer dan de helft (54 procent) van alle Nederlanders vindt het onverantwoord dat het kabinet de coronamaatregelen zo snel heeft versoepeld. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van de NOS. De vaccinatiebereidheid blijft stabiel; 12 procent van bevolking laat zich waarschijnlijk niet of zeker niet vaccineren, valt af te leiden uit de antwoorden.

Een kwart van de Nederlanders vindt dat de snelle versoepelingen van eind juni juist wel konden. Maar de steun voor verdere versoepelingen is de laatste dagen sterk afgenomen.

"Ik heb in het rapport geschreven: het publiek lijkt wel even veranderlijk, of volatiel, als het virus zelf", zegt onderzoeker Peter Kanne in het NOS Radio 1 Journaal. "Een maand geleden was ongeveer twee derde voor versoepelingen. Nu zien we dat bijna 80 procent niet verder wil versoepelen of zelfs verder wil aanscherpen. Die stemming is volledig omgeslagen."

De meeste Nederlanders wilden een maand geleden dus nog verder versoepelen of de maatregelen helemaal loslaten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
En dat is numero zoveel (via het AD).
Honderden mensen die het tweedaagse festival Ploegendienst bij Breda hebben bezocht, zijn later positief getest op het coronavirus. Van alle mensen die een positief testresultaat kregen, waren er zeker 424 op het festival aan de Galderse Meren geweest.

Van de mensen die achteraf positief zijn getest kan niet met zekerheid worden gezegd dat ze het virus op het festival hebben opgelopen. Aan de andere kant zou het ook weleens kunnen dat nog meer mensen besmet zijn geraakt op het festival, waar op 3 en 4 juli zo'n 10.000 mensen bij waren.

,,Ons beeld is niet helemaal volledig. Omdat het aantal positieve resultaten zo snel steeg, hebben we anderhalve dag niet volledig het bron- en contactonderzoek kunnen uitvoeren. Van een deel van de mensen is daardoor onbekend waar ze mogelijk besmet zijn geraakt'', legt een woordvoerster van GGD West-Brabant uit. De GGD vond het belangrijkste om iedereen die positief was getest zo snel mogelijk te bereiken en instructies te geven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En via Nu.nl, daaraan toevoegend:

Hij weerspreekt echter beweringen waaruit zou blijken dat het zonder coronatoegangsbewijs eenvoudig was om toegang tot het festival te krijgen. "Wij hebben bij de ingang niemand op alleen maar goed vertrouwen binnengelaten."

Toch geeft de organisator toe dat het toegangssysteem niet waterdicht was. "Daar kom je dus in de praktijk achter. Mensen moesten zich maximaal veertig uur van tevoren testen. Dat is een lange periode waarin mensen besmet kunnen zijn geraakt, maar vervolgens bij ons gewoon met hun bewijs naar binnen konden."

 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
...en dat is #2

voorzien van volle portie Pfizer!
Mooi, nu nog 2 weken geduld en je bent beschermd ( voor wat het waard is en ik zeg maar tot aan de voordeur ) zelf inmiddels ook volledig gevaccineerd maar je hoort toch ook al van mensen die ook al volledig zijn gevaccineerd die helaas toch besmet zijn geraakt. We hopen maar het beste.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Mooi, nu nog 2 weken geduld en je bent beschermd ( voor wat het waard is en ik zeg maar tot aan de voordeur ) zelf inmiddels ook volledig gevaccineerd maar je hoort toch ook al van mensen die ook al volledig zijn gevaccineerd die helaas toch besmet zijn geraakt. We hopen maar het beste.
Ik ben in Mei voor de 2e x gevaccineerd en ben nog steeds "clean".. nergens last van terwijl ik toch n druk baasje ben en overal kom.. :giggle:
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423


  • 'Virologen: deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden'​

    De deltavariant van het coronavirus is zo besmettelijk dat die zich ook verspreidt via mensen die volledig gevaccineerd zijn. Gevaccineerden worden meestal niet ernstig ziek na een besmetting, maar ze kunnen het virus dus wel doorgeven. In de Volkskrant slaan virologen opnieuw alarm.
    Virologen pleiten ervoor dat gevaccineerden zich aan dezelfde regels moeten houden als niet-gevaccineerden. Dus testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.
    "De gedachte die we in het begin hadden, dat je na vaccinatie het virus niet meer overdraagt, blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaan", zegt klinisch viroloog Matthijs Welkers van het Amsterdam UMC in de Volkskrant. "Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer zijn gevaccineerd en nu toch weer positief testen."
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Er wordt inmiddels vanuit gegaan dat er de rest van het jaar nog gewoon maatregelen zullen zijn zoals de 1.5meter. Ijsland heeft een volledige vaccinatiegraad van 85% en heeft weer een hoop maatregelen moeten herinvoeren omdat de cijfers toch weer flink oplopen. Cijfers uit Israël geven aan dat slechts 38% van alle besmettingen worden voorkomen Pfizer.

Ik merk dat ik steeds vaker een soort doemscenario in mijn hoofd krijg waarin jongeren nog jaren geen normale (volmaakte) jeugd kunnen hebben en uitgaan, festivals en studentenvereniging nog heel lang een utopie zullen zijn. Waarin we nog jaren naar het Gommers en Kuipers bij Op1 zitten te kijken, en ons nog op moeten vreten over de zoveelste blunder van onze minister van Volkgezondheid. Hoe kijken jullie inmiddels naar de langere toekomst? Ben ik te negatief?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken