Corona Virus en concerten/festivals

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat ’t hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..

Het is te hopen dat er in Nederland minder strikte voorwaarden aan het steunpakket komen te zitten, zeg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.527
10.931
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat ’t hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..
Op zich een logische beslissing en top dat ze weten waar ze aan toe zijn.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
dinofest wrote:
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat ’t hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..

Op zich een logische beslissing en top dat ze weten waar ze aan toe zijn.

Op zich is het een oplossing ja, maar hoe ga je dat uitleggen aan die tig duizenden die al een doorgeschoven ticket van 2020 hebben ??? loten ? voorkeurbehandeling op leeftijd ? dat gaat nog problemen opleveren denk ik.. iedereen zijn/haar geld terug en de 5000 tickets opnieuw in de verkoop doen lijkt mij het eerlijkst.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.527
10.931
wenteldave wrote:

dinofest wrote:
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat ’t hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..


Op zich een logische beslissing en top dat ze weten waar ze aan toe zijn.

Op zich is het een oplossing ja, maar hoe ga je dat uitleggen aan die tig duizenden die al een doorgeschoven ticket van 2020 hebben ??? loten ? voorkeurbehandeling op leeftijd ? dat gaat nog problemen opleveren denk ik.. iedereen zijn/haar geld terug en de 5000 tickets opnieuw in de verkoop doen lijkt mij het eerlijkst.
Of aangeven dat je kaartjes worden doorgezet naar 2022 en dan 5000 kaarten in de verkoop gooien voor de ingekorte versie. En natuurlijk inderdaad de optie geven om geld terug te geven, als men dat wil. Valt zo prima uit te leggen...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
dinofest wrote:
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat ’t hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..

Op zich een logische beslissing en top dat ze weten waar ze aan toe zijn.

Zitten op een festival :?: dus lopen om een biertje gaat het hem dan niet worden.....
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Fireball wrote:

wenteldave wrote:

dinofest wrote:
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat ’t hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..


Op zich een logische beslissing en top dat ze weten waar ze aan toe zijn.


Op zich is het een oplossing ja, maar hoe ga je dat uitleggen aan die tig duizenden die al een doorgeschoven ticket van 2020 hebben ??? loten ? voorkeurbehandeling op leeftijd ? dat gaat nog problemen opleveren denk ik.. iedereen zijn/haar geld terug en de 5000 tickets opnieuw in de verkoop doen lijkt mij het eerlijkst.

Of aangeven dat je kaartjes worden doorgezet naar 2022 en dan 5000 kaarten in de verkoop gooien voor de ingekorte versie. En natuurlijk inderdaad de optie geven om geld terug te geven, als men dat wil. Valt zo prima uit te leggen…

Precies,.. dat is een prima en eerlijke oplossing !!
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
wenteldave wrote:

dinofest wrote:
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat ’t hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..


Op zich een logische beslissing en top dat ze weten waar ze aan toe zijn.

Zitten op een festival ❓ dus lopen om een biertje gaat het hem dan niet worden…..

anders kruip ik wel hoor.. :-D en met zitten heb ik nog niet zo`n probleem mee.. als ik mijn eigen stoel mee mag brengen al helemaal niet... lekker relaxt onderuit hangen met koud pintje... niks mis mee... :wink:
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Denk ook dat tickets gewoon worden doorgeschoven naar 2022 en zoals de zomerbar losse tickets. Maar ik denk niet dat bvb werchter nog een editie voor 5000 mensen gaat doen. Dan komt er gewoon niets dit jaar
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Uit het parool live-blog (dus linken heeft niet zo'n zin, dat verandert telkens, op de Telegraaf-site kon ik het niet vinden:

De Jonge: vanaf april toegangstesten voor evenementen

Vanaf april verwacht het kabinet dat het mogelijk is om 'dagelijks enkele honderdduizenden mensen een testbewijs te geven'. Op die manier moeten mensen met een negatieve sneltestuitslag de gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld naar evenementen en sportwedstrijden te gaan, zegt minister Hugo de Jonge.

Het ministerie van Volksgezondheid zei eerder deze week al dat er wordt nagedacht over testbewijzen, mogelijk via een app, en toegangstesten. Hierover ligt er al een uitgebreid advies van de Gezondheidsraad. Het ligt eerder voor de hand om die in te zetten voor toegang tot de culturele sector en evenementen dan om naar kantoor te gaan, zegt De Jonge tegen De Telegraaf.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
Uit het parool live-blog (dus linken heeft niet zo’n zin, dat verandert telkens, op de Telegraaf-site kon ik het niet vinden:

De Jonge: vanaf april toegangstesten voor evenementen

Vanaf april verwacht het kabinet dat het mogelijk is om ‘dagelijks enkele honderdduizenden mensen een testbewijs te geven’. Op die manier moeten mensen met een negatieve sneltestuitslag de gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld naar evenementen en sportwedstrijden te gaan, zegt minister Hugo de Jonge.

Het ministerie van Volksgezondheid zei eerder deze week al dat er wordt nagedacht over testbewijzen, mogelijk via een app, en toegangstesten. Hierover ligt er al een uitgebreid advies van de Gezondheidsraad. Het ligt eerder voor de hand om die in te zetten voor toegang tot de culturele sector en evenementen dan om naar kantoor te gaan, zegt De Jonge tegen De Telegraaf.

En zo'n omt lid van de week roepen dat het goed mogelijk is dat er dit jaar geen publiek meer wordt toegelaten bij het voetbal.... :?:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.527
10.931
zworp4 wrote:
Uit het parool live-blog (dus linken heeft niet zo’n zin, dat verandert telkens, op de Telegraaf-site kon ik het niet vinden:

De Jonge: vanaf april toegangstesten voor evenementen

Vanaf april verwacht het kabinet dat het mogelijk is om ‘dagelijks enkele honderdduizenden mensen een testbewijs te geven’. Op die manier moeten mensen met een negatieve sneltestuitslag de gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld naar evenementen en sportwedstrijden te gaan, zegt minister Hugo de Jonge.

Het ministerie van Volksgezondheid zei eerder deze week al dat er wordt nagedacht over testbewijzen, mogelijk via een app, en toegangstesten. Hierover ligt er al een uitgebreid advies van de Gezondheidsraad. Het ligt eerder voor de hand om die in te zetten voor toegang tot de culturele sector en evenementen dan om naar kantoor te gaan, zegt De Jonge tegen De Telegraaf.



En zo’n omt lid van de week roepen dat het goed mogelijk is dat er dit jaar geen publiek meer wordt toegelaten bij het voetbal…. ❓
Dat zei die niet. Voss zei alleen dat ze niet vol konden, dat is duidelijk iets anders dan helemaal geen publiek.

In ieder geval, wat betreft het testen voor culturele evenementen: ik snap 't wel, maar ben er niet blij mee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
UTRECHT (ANP) - Tijdens het Fieldlab-experiment, maandag in het Beatrix Theater in Utrecht, heeft een medewerker rondgelopen die op dat moment besmet was met het coronavirus. Dat zegt een woordvoerder van organisator Fieldlab Evenementen. De identiteit van de persoon is niet bekendgemaakt.

"Hij of zij is de zaterdag voor het evenement nog negatief getest en moet dus daarna besmet zijn geraakt. De medewerker kreeg na het evenement in het Utrechtse Beatrix Theater klachten, liet zich testen en kreeg een positieve uitslag."

Maandag volgt de uitslag van een tweede test waaruit moet blijken of deze medewerker daadwerkelijk positief is getest.

Sinds maandag organiseert Fieldlab Evenementen proefevenementen met honderden bezoekers. Zo wordt gekeken hoe op een veilige manier evenementen georganiseerd kunnen worden tijdens de coronacrisis.

Die twee dagen tussen de test en event is niet helemaal waterdicht. Hopelijk zijn er niet veel andere mensen besmet op het event.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
https://www.nu.nl/cultuur-overig/6118147/geen-coronabesmettingen-tijdens-eerste-coronatestevenement-in-utrecht.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
De line-up voor de vier Back to Live evenementen is bekend! De kaartverkoop start donderdag 25 februari om 12.00 uur via www.backtolive.nl
? Het Back To Live Dance Event opent op zaterdag 6 maart de reeks in Ziggo Dome met als line-up Sunnery James & Ryan Marciano, Sam Feldt, Lucas & Steve en Lady Bee.
? André Hazes verzorgt in Ziggo Dome op zondag 7 maart het Back To Live Concert.
? Het Back To Live Dance Festival vindt zaterdag 13 maart plaats op het evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen in een intieme opzet met twee area’s waar o.a. Joris Voorn, Reinier Zonneveld Live, Colin Benders, Nicky Elisabeth en Philou Louzolo geprogrammeerd staan.
? De reeks wordt zondag 14 maart in Biddinghuizen afgesloten door het Back To Live Pop Festival waar onder meer Chef'Special, De Staat, MAAN, Jett Rebel, Donnie, Froukje en Bilal Wahib hun opwachting maken.
Meer info via www.backtolive.nl
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
De line-up voor de vier Back to Live evenementen is bekend! De kaartverkoop start donderdag 25 februari om 12.00 uur via http://www.backtolive.nl
? Het Back To Live Dance Event opent op zaterdag 6 maart de reeks in Ziggo Dome met als line-up Sunnery James & Ryan Marciano, Sam Feldt, Lucas & Steve en Lady Bee.
? André Hazes verzorgt in Ziggo Dome op zondag 7 maart het Back To Live Concert.
? Het Back To Live Dance Festival vindt zaterdag 13 maart plaats op het evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen in een intieme opzet met twee area’s waar o.a. Joris Voorn, Reinier Zonneveld Live, Colin Benders, Nicky Elisabeth en Philou Louzolo geprogrammeerd staan.
? De reeks wordt zondag 14 maart in Biddinghuizen afgesloten door het Back To Live Pop Festival waar onder meer Chef’Special, De Staat, MAAN, Jett Rebel, Donnie, Froukje en Bilal Wahib hun opwachting maken.
Meer info via http://www.backtolive.nl

Nou, tijdens het lezen dacht ik: het is ze gelukt om vier dingen te plannen met werkelijk 0 interessante acts voor mij maar het Pop festival is dan nog best oke met in ieder geval De Staat. Misschien ga ik mijn geluk beproeven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
De line-up voor de vier Back to Live evenementen is bekend! De kaartverkoop start donderdag 25 februari om 12.00 uur via http://www.backtolive.nl
? Het Back To Live Dance Event opent op zaterdag 6 maart de reeks in Ziggo Dome met als line-up Sunnery James & Ryan Marciano, Sam Feldt, Lucas & Steve en Lady Bee.
? André Hazes verzorgt in Ziggo Dome op zondag 7 maart het Back To Live Concert.
? Het Back To Live Dance Festival vindt zaterdag 13 maart plaats op het evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen in een intieme opzet met twee area’s waar o.a. Joris Voorn, Reinier Zonneveld Live, Colin Benders, Nicky Elisabeth en Philou Louzolo geprogrammeerd staan.
? De reeks wordt zondag 14 maart in Biddinghuizen afgesloten door het Back To Live Pop Festival waar onder meer Chef’Special, De Staat, MAAN, Jett Rebel, Donnie, Froukje en Bilal Wahib hun opwachting maken.
Meer info via http://www.backtolive.nl

Zul je zien dat ik vandaag mail krijg dat ik één van de gelukkigen voor 7 maart ben. :lol:
Ik vraag me af hoeveel geïnteresseerden afhaken als ze zien dat het Hazes is.

Back To Live Pop Festival klinkt wel leuk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Hoe werkt dat eigenlijk? Want de socials van de Ziggo Dome vraagt ze zich af wie er morgen klaar zit om tickets te scoren. Maar ging dit alles niet via die Backtolive website? Of was dat puur om aan te geven dat je interesse had en moet je nu gewoon die tickets kopen?

Edit: Ik had verwacht dat ze op basis van interesse mensen gingen selecteren zodat die tickets konden kopen maar blijkbaar is er gewoon een reguliere kaartverkoop via de Backtolive website.

Tickets
De ticketverkoop begint donderdag 25 februari om 12:00 uur stipt. Ticketprijs €25,-
De animo was overweldigend, dus we verwachten in no time uitverkocht te raken.

Die site zou er wel na een paar seconden afvliegen.

Kleine headsup: Events duren tot 19u en de avondklok geldt die avonden waarschijnlijk nog. Hou daar rekening mee voordat je tickets koopt. :p
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Hoe werkt dat eigenlijk? Want de socials van de Ziggo Dome vraagt ze zich af wie er morgen klaar zit om tickets te scoren. Maar ging dit alles niet via die Backtolive website? Of was dat puur om aan te geven dat je interesse had en moet je nu gewoon die tickets kopen?

Edit: Ik had verwacht dat ze op basis van interesse mensen gingen selecteren zodat die tickets konden kopen maar blijkbaar is er gewoon een reguliere kaartverkoop via de Backtolive website.

Tickets
De ticketverkoop begint donderdag 25 februari om 12:00 uur stipt. Ticketprijs €25,-
De animo was overweldigend, dus we verwachten in no time uitverkocht te raken.

Die site zou er wel na een paar seconden afvliegen.

Ha, ja dat denk ik ook. Net besloten om samen met de misses morgen voor twee kaartjes te gaan. Alleen De Staat is voor ons al 25 euro waard. En het feit om weer op een wei te staan is onbetaalbaar. Kans van slagen is natuurlijk 0% maar misschien mazzel!
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken