Corona Virus en concerten/festivals

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Er lijkt geen touw aan vast te knopen, de een lijkt simpelweg vatbaarder dan de ander.

Aan de kant van de verspreider is veel variatie, zowel qua hoeveelheid virus in neus / keel als hoeveelheid druppeltjes die iemand uitstoot. Dat maakt dat een kleine meerderheid 0 anderen besmet en een kleine minderheid meerdere mensen besmet.

Beterschap Indiaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Nog niets aan het handje... 0- symptomen en zou nu zo een Elfstedentoch kunnen rijden. Zou gisteren mijn 2 test krijgen, maar vanwege de sneeuw uitgesteld naar morgen (als het dan wel kan). Mocht het niet doorgaan dan weet ik het ook niet meer wat ik moet doen. Ik geloof oprecht dat ik vals positief ben getest o.i.d. al kan ik dat heel moeilijk matchen met dei app (hoewel ik die ook niet begreep).

Maar ik kan mijn kinderen dus al 3 dagen extra niet zien vanwege een beetje sneeuw.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
De organisatie van de Nijmeegse 4 daagse heeft er al een streep door gezet voor dit jaar. Heeft wel weinig met muziek te maken maar weer een groot evenement wat niet door gaat. Het is helaas wachten op de eerste festivals....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Queen voor de Ziggo Dome ook verplaatst naar vrijdag 1 en zaterdag 2 juli 2022 i.p.v. data eind mei. Sportpaleis is nu op 15 juli. Denk niet dat die we die op festivals hoeven te verwachten als ik zo naar die data kijk, maar wie weet.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Dauwpop verplaatst naar september

Dauwpop vindt dit jaar niet plaats op of rond Hemelvaartsdag. Het festival in Hellendoorn is van 29 mei verplaatst naar 4 september vanwege de huidige situatie rond het coronavirus.

De line-up wordt binnenkort bekendgemaakt. De organisatie probeert naar eigen zeggen veel namen die geboekt stonden voor de geannuleerde editie vorig jaar opnieuw te strikken. Onder meer Kensington, Chef’Special, Eefje De Visser, Wolfmother, Typhoon en Snelle stonden toen op het affiche.

De kaartverkoop is al van start gegaan. Kaartjes voor de editie van 2020 blijven geldig.

Door de verplaatsing kan Dauwpop nu terugvallen op het garantiefonds van de overheid als het in september niet doorgaat. Dat fonds geldt namelijk alleen voor evenementen na 1 juli, dus daar zou het festival met de oorspronkelijke editie geen beroep op kunnen doen. Paaspop, traditiegetrouw in april de opener van het festivalseizoen, is ook al opgeschoven naar september.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Queen voor de Ziggo Dome ook verplaatst naar vrijdag 1 en zaterdag 2 juli 2022 i.p.v. data eind mei. Sportpaleis is nu op 15 juli. Denk niet dat die we die op festivals hoeven te verwachten als ik zo naar die data kijk, maar wie weet.

Het wordt een druk concert jaar, volgend jaar. Normaal gezien zijn er volgens mij weinig concerten in juli en augustus in zalen als Ziggo Dome en Sportpaleis. Dat zou met alle verschuivingen en festivals die weer op volle touren draaien dan wel eens anders kunnen zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Queen voor de Ziggo Dome ook verplaatst naar vrijdag 1 en zaterdag 2 juli 2022 i.p.v. data eind mei. Sportpaleis is nu op 15 juli. Denk niet dat die we die op festivals hoeven te verwachten als ik zo naar die data kijk, maar wie weet.

Beetje macabere gedachte, maar ik ben benieuwd welke oude vedettes omvallen voordat ze nog een volwaardige show kunnen spelen. Mannen als Eric Clapton, Neil Young, Brian May en sir Paul worden er niet jonger om..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
wenteldave wrote:
Queen voor de Ziggo Dome ook verplaatst naar vrijdag 1 en zaterdag 2 juli 2022 i.p.v. data eind mei. Sportpaleis is nu op 15 juli. Denk niet dat die we die op festivals hoeven te verwachten als ik zo naar die data kijk, maar wie weet.

Beetje macabere gedachte, maar ik ben benieuwd welke oude vedettes omvallen voordat ze nog een volwaardige show kunnen spelen. Mannen als Eric Clapton, Neil Young, Brian May en sir Paul worden er niet jonger om..

Ze zijn allemaal dik in de 70. Roger Waters David Gilmour John Fogerty De Stones. Alles is de 75 wel al gepasseerd of wordt dat dit jaar. Ik kan me goed voorstellen dat ze denken van, weer 1 jaar verzetten heb ik geen zin meer in. Of dat sommige nu ook niet eens denken aan het plannen van een nieuwe tour... Het houd een keer op al hoop ik dat ze nog een laatste tour houden voor ze ermee op houden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Nu moest ik langer op mijn uitslag wachten dan vorige week. Maar dit keer negatief getest.

Ik ga bier zuipen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Nu moest ik langer op mijn uitslag wachten dan vorige week. Maar dit keer negatief getest.

Ik ga bier zuipen.

Mooi man! Gefeliciteerd! Zodra er een 1 in de klok zit is het een prima tijd om het op een drinken te zetten, proost.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Nu moest ik langer op mijn uitslag wachten dan vorige week. Maar dit keer negatief getest.

Ik ga bier zuipen.

goed nieuws, Proost kerel... enne... 24 uren in een dag én 24 flesjes in een krat...: Geen toeval hé... geniet er van!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
The Teskey Brothers geannuleerd. Ze hopen nu op 2022 om weer de oversteek te kunnen maken. Iedereen krijgt z'n geld terug. Eventim kan het blijkbaar wel... Take that Ticketmaster.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Nu moest ik langer op mijn uitslag wachten dan vorige week. Maar dit keer negatief getest.

Ik ga bier zuipen.

goed nieuws, Proost kerel… enne… 24 uren in een dag én 24 flesjes in een krat…: Geen toeval hé… geniet er van!
het is mee gevallen, ik kan nu wel lekker eens gaan genieten met mijn kinderen van het weer. Vanmiddag mijn schaatsen tevoorschijn halen en een lekker dagje "vrij genomen" (tijdens quarantaine zat ik zelfs in lockdown op mijn thuiskantoor, vrouw en kids niet meer gezien). Dus nu genieten van wat ijs/sneeuwpret.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Fireball wrote:

Indiaantje89 wrote:
Nu moest ik langer op mijn uitslag wachten dan vorige week. Maar dit keer negatief getest.

Ik ga bier zuipen.


goed nieuws, Proost kerel… enne… 24 uren in een dag én 24 flesjes in een krat…: Geen toeval hé… geniet er van!

het is mee gevallen, ik kan nu wel lekker eens gaan genieten met mijn kinderen van het weer. Vanmiddag mijn schaatsen tevoorschijn halen en een lekker dagje “vrij genomen” (tijdens quarantaine zat ik zelfs in lockdown op mijn thuiskantoor, vrouw en kids niet meer gezien). Dus nu genieten van wat ijs/sneeuwpret.
Het is je gegund, veel plezier!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
6 en 7 maart los in de Ziggo Dome, 13 en 14 maart los op het evenemententerrein van Walibi. Joehoe. Ben wel benieuwd naar de invulling van die Back to Live/Fieldlabevenementen. Enige dat bekend is, volgens mij, is dat 6 maart een dance-event is, 7 maart een Nederlands concert (met voorprogramma). Iemand die de drang weer heeft en zich gaat inschrijven voor deze evenementen?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
6 en 7 maart los in de Ziggo Dome, 13 en 14 maart los op het evenemententerrein van Walibi. Joehoe. Ben wel benieuwd naar de invulling van die Back to Live/Fieldlabevenementen. Enige dat bekend is, volgens mij, is dat 6 maart een dance-event is, 7 maart een Nederlands concert (met voorprogramma). Iemand die de drang weer heeft en zich gaat inschrijven voor deze evenementen?

Das goed nieuws in ieder geval, ikzelf wil er niet heen, tegen die tijd hoop ik op enkele versoepelingen in de Corona regeltjes... bezoek ontvangen tot 5 a 6 personen wellicht..? dan gaan we als n speer weer repeteren met de band... daar zijn we onderhand wel aan toe, als dat mogelijk wordt zijn we elk weekend bezig hoor... vandaar dat ik dus niet zou gaan... verder heb ik he-le-maal niks met Dance... Het Nederlands concert zou ik eventueel wel aandurven, we doen zelf ook nummers van The Scene, De Dijk, van Dik Hout enz. als het maar geen Hazes - Tino Martin gedoe is... maar dat zal het wel gaan worden vrees ik... volkser kun je het niet krijgen! Maar al met al: hopelijk komt daar een positief resultaat uit!!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Op 6 maart om 15.00 uur begint het eerste evenement, een dancefeest, in de Ziggo Dome. Een dag later is daar om 16.00 uur een concert. Op zaterdag 13 maart staat Biddinghuizen, waar Lowlands jaarlijks georganiseerd wordt, vanaf 13.00 uur in het teken van een dancefestival en op zondag 14 maart van een popfestival. De line-up van de festivals en concerten is nog niet bekendgemaakt.

Benieuwd naar de lineup van het concert en het popfestival.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
In maart worden meerdere evenementen gehouden als proef in coronatijd. Het gaat om festivals en concerten in de Ziggo Dome en op het festivalterrein van Lowlands in Biddinghuizen. De evenementen worden georganiseerd door Fieldlab Evenementen, een gezamenlijk initiatief van de evenementensector en de overheid.

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) maakte de data vandaag bekend tijdens het eerste proefevenement in het Beatrix Theater in Utrecht. Bezoekers moeten een negatieve coronatest laten zien en hun temperatuur wordt opgemeten. Binnen worden ze gevolgd door een bewegingssensor, om achteraf te meten hoeveel contact ze met anderen hebben gehad.

Het eerste evenement, een dancefeest, is op 6 maart in de Ziggo Dome. Een dag later is daar een concert. Bij die evenementen worden 1300 bezoekers verwacht, die worden verdeeld in vijf bubbels. Op 13 maart is op het Lowlandsterrein een dancefestival en de dag erna een popfestival. Daar worden 1500 bezoekers per festival ontvangen, verdeeld in drie gelijke groepen.

Bron: het AD.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Ik wil toch even kwijt dat ik het onbegrijpelijk vind dat er nog zo weinig getest is met evenementen in de buitenlucht.
Iemand wil onderzoek doen naar voetbalwedstrijden met een handjevol publiek: nee hop, niemand welkom en fuck je onderzoek. Je wilt toch zo snel mogelijk kijken wat er WEL mogelijk is en informatie verzamelen. Zijn een jaar verder en wat weten we nu eigenlijk op sommige gebieden…
Ik ben een leek hoor, maar ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij. Misschien kan iemand mij vertellen waarom dat allemaal zo lang moet duren?

https://www.ad.nl/buitenland/testevenement-succesvol-in-spanje-niemand-raakt-besmet-met-het-coronavirus~a7375a73/
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/onderzoek-nauwelijks-kans-op-besmetting-in-buitenlucht~b28c006b/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Nou hehe eindelijk wat meer testen in die zin
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
6 en 7 maart los in de Ziggo Dome, 13 en 14 maart los op het evenemententerrein van Walibi. Joehoe. Ben wel benieuwd naar de invulling van die Back to Live/Fieldlabevenementen. Enige dat bekend is, volgens mij, is dat 6 maart een dance-event is, 7 maart een Nederlands concert (met voorprogramma). Iemand die de drang weer heeft en zich gaat inschrijven voor deze evenementen?

Yep, bij voorkeur 14 maart
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken