Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
https://www.nu.nl/muziek/6116584/eerdere-start-festivalzomer-door-garantiefonds-niet-uitgesloten.html

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
https://www.nu.nl/muziek/6116658/vraag-naar-kaarten-voor-proeffestivals-overstijgt-het-aanbod-ruim.html

Blijkbaar kon je je al aanmelden. Dat is mij echt helemaal ontgaan. Jullie?

Edit: Zie nu het bericht op de frontpage van gisteren. Aanmelden kan dus op www.backtolive.nl.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
bij elk concert/voorstelling max. 1500 bezoekers, gisteravond waren er al 63.000 aanmeldingen, men gaat dus loten.... succes!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik sla nog heel even over. ik ga eerst lekker de kleine venues bezoeken als het "weer mag" en hopelijk een vaccine in mijn mik heb gehad.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Sla deze testevenementen over, al lijken ze me behoorlijk row-risk met een test vooraf en op beperkte capaciteit. Zal ook pas na vaccinatie indoor naar een niet-coronaproof concert of vol café gaan, zou zo zonde zijn om na een jaar voorzichtigheid met een goed vaccin in zicht besmet te raken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Los van het feit dat ik er wel weer zin in heb, maar me ook afvraag hoe het zal zijn (zit ik er nog wel op te wachten dat "onbekende" mensen zo dichtbij komen etc. is het ook iets wat wellicht bij kan dragen aan het sneller openen van venues of evenementen, daar zou ik me dan wel voor in willen zetten. Change the world, start with yourself
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
https://www.bewaarjeticket.nl/persbericht/
[SIZE= xx-large]Persbericht 17 februari 2021[/SIZE]
[SIZE= x-large]Gekochte tickets voor evenementen blijven langer geldig[/SIZE]
[SIZE= large]Regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’ verlengd[/SIZE]

Omdat de pandemie langer aanhoudt dan eerder voorzien, verlengt de cultuur- en evenementenbranche de regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’. Hierdoor blijven gekochte tickets voor verplaatste evenementen langer geldig, namelijk 26 maanden in plaats van 13. Ook hebben consumenten langer de tijd hun vouchertegoeden om te zetten in tickets voor events die wél doorgaan, te weten 24 maanden. Geld terugvragen is ook altijd mogelijk. Deze verlenging is tot stand gekomen na overleg tussen de evenementen- en de cultuursector en de betrokken overheden. De regeling wordt ondersteund door het ministerie van OC&W en EZK en volgt de regels van de Autoriteit Consument en Markt.

De Bewaar Je Ticket Regeling is tijdens de eerste coronagolf van kracht gegaan en houdt in dat entreebewijzen voor verplaatste evenementen geldig blijven en dat tickets voor afgelaste evenementen kunnen worden omgezet in vouchers. Geldelijke restitutie blijft in alle gevallen ook een optie. Hierdoor is voorkomen dat extra financiële problemen ontstonden door massale restitutie van ticketgelden.

Uit een eerste peiling naar het gebruik van de ticketregeling blijkt dat veel bezoekers gebruik hebben gemaakt van de regeling. Bij verplaatste voorstellingen en evenementen houdt gemiddeld 80% zijn ticket, gemiddeld 14% wil een refund in geld, 2% wil een voucher voor een andere show, 2% doet een donatie. Bij afgelaste shows vraagt 63% een refund in geld, 24% wil een voucher voor een andere show; 11% doet een donatie.

In de oorspronkelijke ticketregeling, uit april 2020, is met de lange duur van de coronacrisis geen rekening gehouden. Evenementen worden nu voor de tweede of derde keer verplaatst of definitief geannuleerd. Ook is het door de aanhoudende coronamaatregelen niet mogelijk geweest voor consumenten om tegoeden (vouchers) in te wisselen voor een ander evenement: het organiseren van alternatieve evenementen was immers niet mogelijk. Met de verlenging van de termijn kunnen de ticketvouchers alsnog gebruikt worden.

https://www.bewaarjeticket.nl/persbericht/
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Wat betekent dit voor de mensen die hun geld terug wilden. Moeten deze nu nóg een jaar wachten!?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Ik lees dat niet in het persbericht. Ik dacht dat ze zeiden max. 1 maand na de nieuwe datum. En als een festival van 2020 dus hetzelfde is als het festival in 2022.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Céline Dion heeft het eerste gedeelte van haar tour verzet.
Concerten in de Ziggo en Sportpaleis staan nu gepland voor september 2022.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Ik lees dat niet in het persbericht. Ik dacht dat ze zeiden max. 1 maand na de nieuwe datum. En als een festival van 2020 dus hetzelfde is als het festival in 2022…..
Staat onder FAQ op de site.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik las op de frontpage dat dit "goed nieuws " zou zijn... ja ik maak er ook nog wel gebruik van denk ik. Maar ook weer een signaal dat we deze zomer niet veel mogen verwachten.

Daarnaast vind ik 1 jaar verzetten... bij 2 jaar heb ik wel zoiets... geef dan maar geld terug. Stel voor je kon vorig jaar niet Lowlands, had geen ticket. Dan kon je vorig jaar niet, dit jaar niet, en volgend jaar ook niet. Dat is echt lullig in dat geval hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Stel voor je kon vorig jaar niet Lowlands, had geen ticket. Dan kon je vorig jaar niet, dit jaar niet, en volgend jaar ook niet. Dat is echt lullig in dat geval hoor.

Precies. Lowlands staat nog op mijn bucketlist en zou in 2020 gegaan zijn, maar die lineup viel me zo enorm tegen dat ik besloten heb om toch nog een jaartje te wachten. Nu lijkt het alsof ik pas in -slik- 2023 weer aan de beurt ben. (Nu ik eraan denk: Lowlands zou deze maand met hun lineup komen toch? Maar da's voor een ander topic.)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wordt dit de magic bullet voor festivals en concerten?
https://www.rijnmond.nl/nieuws/204045/Virologen-Erasmus-MC-ontwikkelen-neusspray-die-24-uur-beschermt-tegen-corona
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Dit onderzoek is vorig jaar bij eerdere resultaten al eerder ter sprake gekomen. Heel slim en veelbelovend principe dat bij dieren dus heel goed blijkt te werken. Ook voor toepassingen bij internationaal reizen en bij mensen waar vaccins niet goed werken zou dit ideaal zijn.

Maar het zal minimaal nog een jaar duren voordat zo'n product van deze testfase naar marktintroductie gaat, in verband met verdere studies naar veiligheid en werkzaamheid.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Dit onderzoek is vorig jaar bij eerdere resultaten al eerder ter sprake gekomen. Heel slim en veelbelovend principe dat bij dieren dus heel goed blijkt te werken. Ook voor toepassingen bij internationaal reizen en bij mensen waar vaccins niet goed werken zou dit ideaal zijn.

Maar het zal minimaal nog een jaar duren voordat zo’n product van deze testfase naar marktintroductie gaat, in verband met verdere studies naar veiligheid en werkzaamheid.

Deze crisis heeft natuurlijk wel bewezen dat als de noodzaak echt hoog is, ontwikkelingen een stuk sneller kunnen gaan. Dus wie weet?
 

fudanshi

Playlistbediener
28 nov 2020
13
0
Dit onderzoek is vorig jaar bij eerdere resultaten al eerder ter sprake gekomen. Heel slim en veelbelovend principe dat bij dieren dus heel goed blijkt te werken. Ook voor toepassingen bij internationaal reizen en bij mensen waar vaccins niet goed werken zou dit ideaal zijn.

Maar het zal minimaal nog een jaar duren voordat zo’n product van deze testfase naar marktintroductie gaat, in verband met verdere studies naar veiligheid en werkzaamheid.

Kunnen ze hiervoor niet perfect die human challenge trials gebruiken die UK nu gaat doen? Je kan voor je die mensen express aan virus blootstelt ook eerst die spray in hun neus doen. Dan kan het in ~1 week, lijkt me.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
In Frankrijk zijn de regels voor festivals bekend voor de hele zomer : max 5.000 personen, alleen zittend.
Benieuwd wat 't hier wordt maar meestal krijgen Franse regels in België wel wat gevolg..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
gesp wrote:
Dit onderzoek is vorig jaar bij eerdere resultaten al eerder ter sprake gekomen. Heel slim en veelbelovend principe dat bij dieren dus heel goed blijkt te werken. Ook voor toepassingen bij internationaal reizen en bij mensen waar vaccins niet goed werken zou dit ideaal zijn.

Maar het zal minimaal nog een jaar duren voordat zo’n product van deze testfase naar marktintroductie gaat, in verband met verdere studies naar veiligheid en werkzaamheid.

Kunnen ze hiervoor niet perfect die human challenge trials gebruiken die UK nu gaat doen? Je kan voor je die mensen express aan virus blootstelt ook eerst die spray in hun neus doen. Dan kan het in ~1 week, lijkt me.

Gaat niet alleen om het vaststellen van effectiviteit, maar ook om de veiligheid: wat gebeurt er als het stofje in het lichaam terecht komt? Hoe komt het er weer uit? Is het toxisch? Is er interferentie met normale biologische processen? Hoeveel kun je er van geven, wat is de beste toedieningsvorm en dosering etc.

Die toegangspoort voor het virus zit niet alleen in neus en keel, maar in het hele lichaam (vandaar breed scala aan klachten).

Dat er zo snel vaccins zijn komt voor een deel doordat er gebruik wordt gemaakt van al onderzochte platformen, veel veiligheidsonderzoek had al plaatsgevonden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken