Corona Virus en concerten/festivals

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Fireball wrote:

Timmetje wrote:
Ik denk dat voldoende mensen ervoor openstaan om s nachts gevaccineerd willen worden. Het is zoals Gesp zegt meer een kwestie van schaarste die ervoor zorgt dat ze dit (nu nog?) geen werkelijkheid te kunnen maken.

Ik zie Pinkpop en Werchter ook niet gebeuren. Heb wel hoop voor Lowlands.


Ik zou ook geen bezwaar hebben om snachts gevaccineerd te worden, voor de festivals zal het kantje boord worden komende zomer… dat geld dus ook voor Lowlands… ze kunnen het niet maken om Lowlands te laten plaatsvinden en de rest niet… dus alles in de ban of door laten gaan… al zie ik dat laatste niet snel gebeuren nu we te maken krijgen met de Engelse variant… al met al zitten we er nog wel even mee…

Waarom kunnen ze het niet maken om Lowlands wel te laten plaatsvinden als alle voorwaarden er zijn om dit wel te doen tegen die tijd (al verwacht ik het niet)? Lowlands heeft het geluk / ongeluk dat het altijd in augustus is. Net als Mysteryland (not my cup of tea) dat helemaal in het laatste weekend van augustus zit. Als het verantwoord is en kan, waarom niet? Anders verleg je dat naar Paaspop 2022……..
als het verantwoord is mag het van mij hoor, maar om geen onderscheid te maken zullen ze alle festivals wel over de zomer tillen. Paaspop is zowieso al het haasje...dat valt gewoon te vroeg, hopelijk kunnen de festivals en aanverwante bedrijven aankloppen bij het garantiefonds, anders gaat het hopeloos mis.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Maar na de zomer zijn er ook festivals, alleen niet buiten.

En als er een garantiefonds komt is het alleen maar in het belang van de overheid om festivals toe te laten zodra dat kan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
De proeven met evenementen in coronatijd gaan deze maand niet door. De vier evenementen die met honderden bezoekers zouden plaatsvinden, worden op de lange baan geschoven vanwege de Britse variant van het coronavirus.

Ja, die besmettelijkere Britse variant gaat de komende maanden een grote rol spelen. Is om meerdere redenen zeer slecht nieuws.

Het wordt heel veel lastiger zijn om de verspreiding van het virus terug te dringen en onder controle te houden.



 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.029
8.667
Ja, die besmettelijkere Britse variant gaat de komende maanden een grote rol spelen. Is om meerdere redenen zeer slecht nieuws.

Het wordt heel veel lastiger zijn om de verspreiding van het virus terug te dringen en onder controle te houden.

Maar als eeuwige optimist zie ik er wel één lichtpunt in: het al de verdeling van de vaccins alleen nog maar versnellen. Of niet?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Zeer waarschijnlijk wel. En het zal ook de vaccinatiebereidheid verhogen.

Daar staat tegenover dat er bij een besmettelijker variant (veel) meer mensen immuun moeten zijn om het virus onder controle te krijgen en te houden.

En dat in de situatie voordat genoeg mensen immuun zijn, de komende maanden verkeren we daar sowieso, het risico groot is dat het virus te snel rondgaat en de zorg ontwricht. Betekent dat versoepelingen pas later mogelijk zijn, en er meer voorzichtigheid mee geboden is.

Zeer waarschijnlijk wel. En het zal ook de vaccinatiebereidheid verhogen.

Daar staat tegenover dat er bij een besmettelijker variant (veel) meer mensen immuun moeten zijn om het virus onder controle te krijgen en te houden.

En dat in de situatie voordat genoeg mensen immuun zijn, de komende maanden verkeren we daar sowieso, het risico groot is dat het virus (te) snel rondgaat en de zorg ontwricht. Betekent dat versoepelingen pas later mogelijk zijn, en er meer voorzichtigheid bij geboden is.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.029
8.667
Yes. It will get worst before it gets better. Zin in de zomer. Of mei, gewoon.

Ondertussen aangekondigd door de Vlaamse minister-president: 'Nog voor zomervakantie zullen alle Vlamingen die dat willen gevaccineerd zijn'.

Mooi toch, zelfs als dat nog wat te optimistische taal van de man is. Nog niet heel lang geleden waren we nog allemaal aan het hopen dat we in maart (!) al de eerste vaccins zouden kunnen prikken.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Morgen Persconferentie van Rutte/de Jonge: men gaat waarschijnlijk de avondklok aankondigen en bezoek thuis terug naar 1 persoon ??... weer minder bewegingsvrijheid dus.... nog even doorbijten folks!!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
https://www.podiuminfo.nl/news/49124/Fauci-concerten-en-festivals-kunnen-vanaf-de-herfst-weer-doorgaan-als-70-vaccinatie-heeft-ontvangen/
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3

Ik heb gehoord wat hij zei, en ze halen hier toch echt wel een aantal dingen flink door elkaar of laten context weg.

Ten eerste, AFAIK had hij het over theaters en concertzalen, dat zijn meestal geen 60.000 man

Ten tweede, "beperkte capaciteit" met die Duitse studie die hij aanhaalde was voor TUSSEN nu en dan, hij had het erover dat het misschien al eerder op die manier kon en dan op volle capaciteit in het najaar "with nearly full capacity seating" waren zijn woorden

Ten derde, ventilatie gold uiteraard alleen voor binnenlocaties (die theaters!) en heeft dus weinig met een festivalweide te maken

Last but not least, hij zij dat "wearing facemasks might be the only restriction/requirement, and that might have to stay a norm for a while longer", maw, hij verwacht niet dat we voortaan voor eeuwig met zo'n vervloekt brilbeslaand kutmondkapje op moeten lopen bij een concert of festival, maar dat dat misschien nog een paar maanden een norm moet blijven, simpelweg omdat je alle beperkingen stap voor stap afbouwt. Je kijkt dus eerst of het goed gaat mét mondvodden, en probeert dan zonder.Common sense.

Dus ja, beetje veel lost in translation daar, maar overall goed nieuews. Hij heeft eerder gezectht tegen professionals over theaters dat hij verwacht dat "2019 (geen mondkapjes, geen afstand, geen zorgen over crowds, etc)" daar 'eind 2021" terug zou zijn, waar we dan in stappen gedurende dit jaar naartoe zouden werken. Waarschijnlijk is volle capactiteit met nog wel mondvodden dan de laatste stap daarvoor in zijn verwachting de laatste maanden van dit jaar.

Persoonlijk wacht ik dan nog wel een paar maanden tot die mondlappen ook weg zijn, heb geen zin om een vermogen te betalen om 2 uur zo'n irritant warm ding op te moeten hebben wat de hele tijd aan moet kloten omdat m'n bril wéér beslaat waardoor ik niets zie. Dan wacht ik liever een half jaar extra tot het begin 2022 weer helemaal normaal kan.

Hoewel dit hier toch wel niet op zal gaan, de mondluiers en afstandsregel hangen hier immers samen onder dezelfde spoedwet, dus als die wordt afgeschaft, is het allebei op hetzelfde moment voorbij. Gelukkig. :) (en geen theater of concertzaal die straks wanhopig is voor geld verdienen weer gaat ze zelf verplicht stellen, als het niet meer hoeft van de overheid, en veel mensen ze haten, want ze weten dat veel mensen, zeker veel jongeren waarschijnlijk , dan gewoon naar een ander concert/de concurrentie gaan waar het niet hoeft, en dan gaan ze dus failliet, en steun krijgen ze dan niet meer want de crisis is voorbij. Wat dat betreft vertrouw ik op de goede werking van de markt :D)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.595
11.214
Vermoeiend...
NOS:
Muzikant Van Morrison wil Noord-Ierse lockdown aanvechten
De Noord-Ierse zanger en muzikant Van Morrison wil het verbod op livemuziek in kroegen en zalen in zijn land juridisch aanvechten. Zijn advocaat heeft een brief met dat voornemen naar de Noord-Ierse regering gestuurd. In het land geldt een lockdown die zes weken duurt.

De 75-jarige Van Morrison is een uitgesproken tegenstander van de coronamaatregelen in Noord-Ierland. Zo heeft hij een aantal anti-lockdownnummers uitgebracht.

Tegen de BBC stelt de advocaat van de zanger dat de lockdown "de Noord-Ieren financieel en sociaal kapotmaakt." Hij wil onder meer dat de regering de medische en wetenschappelijke basis voor de maatregel openbaar maakt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Vorige maand was die anti lockdown song samen met Eric Clapton ook al zo vermoeiend en teleurstellend. Erg jammer allemaal.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ben ik net vandaag voor de 3e keer Opa geworden en mag ik niet samen met Oma mijn kleindochter gaan bekijken..... t zijn rare tijden hoor... :cry: :(
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Ben ik net vandaag voor de 3e keer Opa geworden en mag ik niet samen met Oma mijn kleindochter gaan bekijken….. t zijn rare tijden hoor… ? ?

Gefeliciteerd! Een echt lockdownbaby'tje.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Zeiden ze nou echt dat die tijd tussen het eerste en tweede vaccin nu straks niet twee maar zes weken is? Of heb ik dat verkeerd gehoord?

Dat had Phizer toch compleet afgeraden?

Kun jij hier meer over vertellen @gesp?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Zeiden ze nou echt dat die tijd tussen het eerste en tweede vaccin nu straks niet twee maar zes weken is? Of heb ik dat verkeerd gehoord?

Dat had Phizer toch compleet afgeraden?

Tweemaal correct..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.029
8.667
Ben ik net vandaag voor de 3e keer Opa geworden en mag ik niet samen met Oma mijn kleindochter gaan bekijken….. t zijn rare tijden hoor…
1f625.svg
1f641.svg

Hopelijk kan het na 9 februari wel weer gewoon.

Hoe dan ook gefeliciteerd!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Ik ben hier een totale leek in maar dat betekent dus toch uiteindelijk dat er wel meer mensen worden gevaccineerd maar wel met het risico dat het vaccin niet of minder effectief blijkt/is?

Geen journalist die er iets over vraagt.

Ik snap hier dus helemaal niks van....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Vraagt er eindelijk iemand naar en dan springt RTL terug naar de studio. :(

Vaccinatiebereidheid zal hierdoor ook wel flink dalen. Dit is echt gigantisch deprimerend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken