Corona Virus en concerten/festivals

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
PJ wrote:

Fireball wrote:
Rondom koningsdag is er bij ons in t dorp ook de jaarlijkse kermis, deze is dus ook afgelast, zoals ook alle activiteiten op koningsdag zelf…


Dat snap ik maar gaan ze dat bij dit soort evenementen ook nog doen in augustus en september?

Een activiteit met Koningsdag zullen ze vast niet gaan inhalen. Losse braderieën en dat soort evenementen wellicht, ook als het seizoen er zich voor leent. Denk niet dat er veel mensen daarop zitten te wachten in november.

Ook niet op Koningsdag hoor..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Niemand wil meer naar dit Friese festival vanwege de crisis: 'We zijn sowieso al geld kwijt’

https://www.ad.nl/show/niemand-wil-meer-naar-dit-friese-festival-vanwege-de-crisis-we-zijn-sowieso-al-geld-kwijt~aa7982e0/
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
MOJO: WE ZIJN NOODGEDWONGEN ALLES AAN HET VOORBEREIDEN, MAAR WE WETEN AL DAT HET EIGENLIJK ZINLOOS IS

https://kink.nl/nieuws/mojo-we-zijn-noodgedwongen-alles-aan-het-voorbereiden-maar-we-weten-al-dat-het-eigenlijk-zinloos-is
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
21 april idd!

Dat artikel van Paddy stelt wel een interessante vraag.

Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of vanaf 2022) weer georganiseerd worden en mogelijk zijn meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent / het vaccin hebt?

Ik spreek even voor mezelf. Zelf struggle ik een beetje met m'n mentale gezondheid. En er is ze zijn erachter gekomen dat in mijn geval concerten en festivals wel echt impact heeft op hoe mijn mindset. Dus voor mij zelf gaat dit een klote tijd worden, zoals meerderen hier. En zodra het groene licht gegeven word, ben ik de eerste die je ziet in de rij!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik spreek even voor mezelf. Zelf struggle ik een beetje met m’n mentale gezondheid. En er is ze zijn erachter gekomen dat in mijn geval concerten en festivals wel echt impact heeft op hoe mijn mindset. Dus voor mij zelf gaat dit een klote tijd worden, zoals meerderen hier. En zodra het groene licht gegeven word, ben ik de eerste die je ziet in de rij!
dit dus...

ben ook wel toe aan (al is het maar een klein) concertje of een avondje in de sfeer van het rode pluche in een theaterzaal
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Pim wrote:
Ik spreek even voor mezelf. Zelf struggle ik een beetje met m’n mentale gezondheid. En er is ze zijn erachter gekomen dat in mijn geval concerten en festivals wel echt impact heeft op hoe mijn mindset. Dus voor mij zelf gaat dit een klote tijd worden, zoals meerderen hier. En zodra het groene licht gegeven word, ben ik de eerste die je ziet in de rij!

dit dus…

ben ook wel toe aan (al is het maar een klein) concertje of een avondje in de sfeer van het rode pluche in een theaterzaal

Heb zelf dit weekend met twee vrienden onze campingstoeltjes in een weiland neergezet en zijn we halve liters bier gaan drinken (ik weet dat dit zeker niet de bedoeling is en dat je alleen naar buiten toe moet voor het noodzakelijke etc., dat hoef je me niet nog eens te vertellen) Moet zeggen dat het voor mij heel fijn was toch even het 'festivalgevoel' te hebben gehad. Jammer genoeg heb ik nu eigenlijk een soort post-festival depressie want de volgende kan niet snel genoeg komen. Dit gaat nog een hele lange zomer worden op deze manier.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
21 april idd!

Dat artikel van Paddy stelt wel een interessante vraag.

Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of vanaf 2022) weer georganiseerd worden en mogelijk zijn meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent / het vaccin hebt?

Van mijn kant: Ik werk zelf hier in Utrecht als barmedewerker tijdens concerten. Dus ik ben sowieso de eerste die binnen zal zijn als er weer iets georganiseerd word, maar ook als bezoeker ga ik er weer maximaal van genieten als dat weer kan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Hier is iets om over na te denken...

https://3voor12.vpro.nl/update~cdad951e-65be-409f-ada9-9751f210be78~festivaluitzendbureau-eventure-vraagt-faillissement-aan~.html

Festivaluitzendbureau Eventure vraagt faillissement aan
Nijmeegs bedrijf leverde barpersoneel, ticketscanners, runners en meer

...
Eventure is een belangrijke leverancier van personeel op evenementen, van barmensen tot runners tot ticketscanners. Het bedrijf heeft zo’n zeven, acht mensen in dienst, maar wel 3.000 tot 4.000 zijn via Eventure jaarlijks betrokken bij festivals als Lowlands, Down The Rabbit Hole, Mystery Land, Paaspop en Concert At Sea
...
Vanaf Paaspop gaan we er voor, vol gas tot september, oktober. Het zag er zo fantastisch uit dit jaar, maar alles is in een klap weg.’

Volgens Seveke is het niet zinvol om eerst de beslissingen van het kabinet af te wachten.
...


als ik hun agenda bekijk, hebben ze er geen vertrouwen meer in voor dit hele jaar, tm oktober.
Anders vraag je imo geen faillissementen aan? Toch?

edit:
In die agenda oa:
Hella Mega Tour en Stadspark in Groningen. Rammstein in Nijmegen, Festival Concert at Sea, Down the Rabbit Hole, Zwarte Cross, Mysteryland, Lowlands of Snollebollekes Gelredome.
Die hangen dus heel erg aan een heel dun zijde draadje om gecanceld te worden... (als dat niet al achter de schermen gebeurt is???)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Timmetje wrote:
21 april idd!

Dat artikel van Paddy stelt wel een interessante vraag.

Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of vanaf 2022) weer georganiseerd worden en mogelijk zijn meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent / het vaccin hebt?

Ik spreek even voor mezelf. Zelf struggle ik een beetje met m’n mentale gezondheid. En er is ze zijn erachter gekomen dat in mijn geval concerten en festivals wel echt impact heeft op hoe mijn mindset. Dus voor mij zelf gaat dit een klote tijd worden, zoals meerderen hier. En zodra het groene licht gegeven word, ben ik de eerste die je ziet in de rij!

Mooi bericht Pim. Ik herken me hier voor een groot deel in. Concerten en festivals zijn een belangrijk onderdeel van mijn leven. Nu ik ze totaal moet missen merk ik pas hoe belangrijk het is. En het is veel meer dan alleen de bewuste avond dat je bij het concert staat. Het is het zoeken op websites van podia naar nieuwe concerten, kaarten kopen, playlistjes aanmaken, veel luisteren, voorpret. Dit valt allemaal weg nu omdat het maar gissen is wanneer de hele boel weer gaat draaien. Ik mis dit nu enorm en vind het soms echt wel lastig. Dus zodra de deuren weer open mogen, ook al is het met 50 man in een zaal van 1000 man dan sta ik er weer bij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik heb hetzelfde. Lekker playlists maken, lekker info opzoeken, hier op het forum erover praten, nieuwe muziek leren kennen en op de dag of avond zelf genieten!

Ik heb helaas geen keus maar was er anders wellicht ook wel weer vlot bij geweest.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Volgens minister Ingrid van Engelshoven (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) is het voorjaarsseizoen voor de culturele sector verloren. De omzetderving kan ze bovendien niet oplossen, vertelt de bewindsvrouw dinsdag in gesprek met Platform Arbeidsmarkt Culturele en Creatieve Toekomst (ACCT).

"Dit seizoen is voor de culturele sector helaas toch echt verloren", aldus Van Engelshoven. "Ik kijk met pijn in mijn hart naar de seizoensgidsen voor volgend jaar." Het is volgens de minister niet mogelijk om de sterk seizoensgebonden activiteiten van de culturele sector te verplaatsen naar de herfst.

"De omzetderving is vele malen groter dan we ooit kunnen oplossen. Daar moeten we ook reëel in zijn", aldus Van Engelshoven over de in haar ogen "vitale" culturele sector. "Waar ik op mik, is de sector zo te ondersteunen dat als we weer naar het nieuwe normaal gaan, er zo snel mogelijk weer vraag ontstaat en de cultuurketen weer gaat werken."

Van Engelshoven noemt de coronamaatregelen voor zzp'ers "geen vetpot en niet leuk als je daar onder valt". De minister zegt dat de maatregelen die onder de regeling Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS) vallen voldoende zijn om "deze moeilijke tijd" door te komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Timmetje wrote:
21 april idd!

Dat artikel van Paddy stelt wel een interessante vraag.

Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of vanaf 2022) weer georganiseerd worden en mogelijk zijn meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent / het vaccin hebt?

Ik spreek even voor mezelf. Zelf struggle ik een beetje met m’n mentale gezondheid. En er is ze zijn erachter gekomen dat in mijn geval concerten en festivals wel echt impact heeft op hoe mijn mindset. Dus voor mij zelf gaat dit een klote tijd worden, zoals meerderen hier. En zodra het groene licht gegeven word, ben ik de eerste die je ziet in de rij!

Ik voel je, Pim. Heel herkenbaar. Merk dat ik naast festivals/concerten, uitkijken naar festivals/concerten en nagenieten van festivals/concerten eigenlijk vrij weinig dingen heb waar ik écht gelukkig van word. Nu nog meer. Ben alweer een hele poos vrijgezel, en dus bestaat mijn jaar echt uit werken (ik hou van m'n werk) en festivals. En op mijn werk echt dagelijks actief uitkijken naar die festivals. Ik luister wel zonder overdrijven bijna dagelijks een playlistje van RW/BKS/DTRH. Dat dit een heel jaar wegvalt, is kut. Heel erg kut. Je hoort soms lomp volk zeggen dat 'liveconcertjes ook maar bijzaak zijn', maar de momenten op festivals zijn mijn gelukkigste momenten van het jaar. En ik vind live muziek oprecht het mooiste wat er is in de wereld. En weldegelijk belangrijk.

Dat je met je mentale gezondheid struggelt, snap ik wel. Weet ook dat je niet alleen bent. In de tussentijd is er natuurlijk de muziek om naar te luisteren. En deze zomer een terrasje met familie of vrienden. En weet ook dat het ook weer goedkomt. Even op de tanden bijten en vooruit kijken. 2021 is nog een heel eind van ons verwijderd, maar eigenlijk zal het er sneller zijn dan we denken. Hou je goed man! :)
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Prima verwoord Mattman, zo is het... Ik loop al heel wat jaartjes mee op deze aardkloot en geniet al die tijd al van goede muziek, het maakt een groot deel uit van mijn leven.
Daarom is het ook erg klote dat we geen concerten en festivals in het vooruitzicht hebben... komt nog bij dat ik nu ook geen repetities en optredens heb met onze band.. alles ligt stil! Zelfs ons wekelijks potje biljarten met vrienden in de kroeg is weg.... kortom: Balen als een stekker..!!!!!! Ik hoop dat we straks in oktober naar Deep Purple kunnen in de Ziggo maar ik vrees het ergste... Ook de zwaar verdiende vakantie naar Italië kunnen we vergeten dit jaar... Oh ja... Als Opa zijnde zie ik de kleinkids ook niet of nauwelijks... Trieste zaak!
Dus dan maar thuis genieten van al die goede muziek die we gelukkig nog kunnen draaien/kijken/streamen... daar moeten we het voorlopig dus mee doen.. Sterkte allemaal muziekvrienden!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Zelf heb ik er wat minder last van. Ik luister eigenlijk al jaren vooral naar muziek die niet (meer) live wordt opgevoerd, mijn favoriete albums heb ik deels nooit live gezien en dat gaat ook nooit gebeuren. Die verdeling is zo'n beetje 50/50 gok ik. Dus mijn concert- en festivaldagen op een jaar zijn al steeds meer afgenomen. Een jaartje zonder overleef ik dus wel. Daarnaast is muziek niet mijn grootste hobby, maar komt het op de tweede plek.

Toch begrijp ik, zeker vanuit mijn eigen situatie zo'n vijf jaar geleden, wel degelijk jullie positie. Ik denk dat ik het toen ook een pak moeilijker had getrokken. Daarom hoop ik dat jullie een beetje een alternatief vinden in de online optredens en hoop ik dat we in 2021 weer een volwaardig en mooi liveseizoen tegemoet gaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Om halfdrie komt de veiligheidsraad samen.
Tegen de avond zullen we dan wel de bevestiging van een tragische zomer krijgen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Om halfdrie komt de veiligheidsraad samen.
Tegen de avond zullen we dan wel de bevestiging van een tragische zomer krijgen.

Ik ben benieuwd of ze festivals en concerten meteen voor het hele jaar schrappen...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Joe wrote:
Om halfdrie komt de veiligheidsraad samen.
Tegen de avond zullen we dan wel de bevestiging van een tragische zomer krijgen.

Ik ben benieuwd of ze festivals en concerten meteen voor het hele jaar schrappen…

Well... of de komende vijf jaar...:
https://nos.nl/l/2330560
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Anders gewoon nooit meer festivals, concerten en sportevenementen.

En alle cafés verplicht voor altijd dicht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Joe wrote:
Om halfdrie komt de veiligheidsraad samen.
Tegen de avond zullen we dan wel de bevestiging van een tragische zomer krijgen.

Ik ben benieuwd of ze festivals en concerten meteen voor het hele jaar schrappen…

Zouden ze misschien beter doen ja. Voor de zekerheid, om geen valse hoop te scheppen. 2020 is een rot jaar, punt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken