Paddy wrote:
marthian80 wrote:
Paddy wrote:
Om het er nog maar in te hameren, uit het AD van vandaag:
“Evenementen
Het is moeilijk voor te stellen hoe grote evenementen in de voorzienbare toekomst nog georganiseerd kunnen worden. Neem Lowlands: op de website stelt de organisatie er voorlopig vanuit te gaan dat het festival doorgaat. Maar hoe dan? In een tent van 40 bij 40 meter passen met de nieuwe randvoorwaarden maar 700 mensen. Verhuursites geven voor zo’n tent nu een capaciteit van 3800 mensen op. Dat is niet het enige probleem, zegt immunoloog Ger Rijkers. ,,Er is ook veel risico op indirect contact. Je hebt kassa’s, bekers, de toiletten. Veel plekken waar het virus doorgegeven kan worden. Ik zie niet voor me hoe zoiets door kan zou gaan.” “
In het artikel hebben ze het dan niet alleen over dit jaar, maar ook over 2021…
Ja maar met die redenering is het einde zoek toch? Dat het specifiek over festivals gaat vind ik een beetje onzinnig want er zijn zoveel situaties waarbij je met veel mensen in een kleine ruimte bent en je heel veel contact maakt met elkaar. In een kroeg sta je soms ook met 200 man in een kleine ruimte waarin heel veel contact is. In een voetbalstadion ook. Of in een sportkantine. Of een drukbezochte beurs. Een pretpark. Een kerk. De lijst is eindeloos als je er even over nadenkt. Ik vermoed dat we na de zomer terug naar normaal gaan en dat (zoals anderen al zeiden) het Corona virus een risico blijft zoals vele andere besmettelijke ziektes.
Het gaat dan ook niet enkel over festivals.
Het risico met 200 man in een ruimte is btw een stuk kleiner dan met 50.000 man bij een concert staan.
Pretparken zullen dus het aantal bezoekers gaan beperken, zorgen dat wachtrijen uit elkaar kunnen staan. Etc.
Voetbalwedstrijden niet een vol stadium, maar met veel minder publiek (en eerst zonder publiek).
Festivals als Werchter, Pinkpop, Lowlands etc zullen echt pas op het laatst mogelijk worden.
De maatregelen zullen stapsgewijs worden afgebouwd, met de nadruk om nog steeds 1,5 meter afstand te houden. Als het aantal Corona gevallen toeneemt, dan worden de maatregelen weer aangescherpt. En tot er een vacin is, gaat dat dus nog een tijd duren.
En waar gaan we alle mensen vandaan halen die dit gaan controleren?
Neem zoiets simpels als werk: er werken 45 mensen bij mij op kantoor en in het gehele pand zijn er soms bijna 1000 mensen aanwezig. (17 verdiepingen, gemiddeld 70 mensen per verdieping) Die gaan allemaal lunchen in het kantine restaurant. Komt er dan een mannetje op ieder kantoor kijken die checkt of we allemaal uit elkaar zitten? En bij het restaurant staan er ook mannetjes? Dan heeft de staat straks meer mensen in dienst als in de hoogtij dagen van de DDR.
Sorry als ik wat bot overkom maar ik merk dat ik van dit doemdenken van jullie enorm agressief wordt.
Dus misschien moet ik dit topic maar even mijden. Peace.