Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het zijn niet de grootste festivals natuurlijk maar je ziet wel dat lokale kleinschaligere festivals er nu voor dit jaar mee stoppen. Zo is er oa een streep gezet door Paaspop Weitjerock en Reurpop....
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Timmetje wrote:
Woensdag in Belgie.
28 april in Nederland.

Ik dacht dat ze in Nederlands de 21e met nieuws kwamen of gaan ze dan pas de boel opnieuw beoordelen?
Klopt, volgens mij worden we op 21 april geïnformeerd hoe we na 28 april verder gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
21 april idd!

Dat artikel van Paddy stelt wel een interessante vraag.

Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of vanaf 2022) weer georganiseerd worden en mogelijk zijn meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent / het vaccin hebt?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Vanavond ook weer nieuws hoe verder in Frankrijk.
Vooralsnog is volgens mij alleen lollapalooza afgelast.



21 april idd!

Dat artikel van Paddy stelt wel een interessante vraag.

Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of zoals het eerder lijkt vanaf 2022) weer georganiseerd worden meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent?

Als er eenmaal een vaccin is zal het denk ik wel snel gaan.
Kan me ook niet voorstellen dat het 4 maanden duurd voordat iedereen in Nederland gevaccineerd is. Al lijkt het me wel een hele operatie....... Heb eigenlijk geen idee......
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of zoals het eerder lijkt vanaf 2022) weer georganiseerd worden meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent?

Meteen gaan.

Als ze die zalen laten opengaan, dan zal dat een weloverwogen keuze zijn natuurlijk. Jongens ik zit (sorry voor m'n woorden) al nu met blauwe concertballen. Dat gaat tegen het najaar, over anders volgend jaar nog erger zijn. Ik ga zelfs naar meer shows gaan dan normaal denk ik. Alles meepikken wat mee te pikken valt. Ben sowieso van plan om de AB serieus te steunen met veel bezoekjes. :)

Ik vrees dat The Weeknd in september ook al niets wordt, dus dan wordt Bon Iver in januari (!) m'n eerste liveshow. En ik mag er niet te veel aan denken dat het nog tot na kerst kan duren.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Als je dat artikel van Paddy leest hebben ze over herfst 2021 voordat alles qua concerten weer normaal is....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Het is allemaal maar wat koffiedik kijken maar 2020 lijkt me sowieso verloren.

Om op mijn eigen vraag antwoord te geven: Ik ga niet naar concerten ed tot het vaccin er is maar heb daar weinig keuze in (val binnen een risicogroep).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Timmetje wrote:
Zouden jullie zodra concerten en festivals in 2021 (of zoals het eerder lijkt vanaf 2022) weer georganiseerd worden meteen weer gaan? Of zouden jullie wachten tot je daadwerkelijk met dat vaccin geinjecteerd bent?

Meteen gaan.

Als ze die zalen laten opengaan, dan zal dat een weloverwogen keuze zijn natuurlijk. Jongens ik zit (sorry voor m’n woorden) al nu met blauwe concertballen. Dat gaat tegen het najaar, over anders volgend jaar nog erger zijn. Ik ga zelfs naar meer shows gaan dan normaal denk ik. Alles meepikken wat mee te pikken valt. Ben sowieso van plan om de AB serieus te steunen met veel bezoekjes. ?

Ik vrees dat The Weeknd in september ook al niets wordt, dus dan wordt Bon Iver in januari (!) m’n eerste liveshow. En ik mag er niet te veel aan denken dat het nog tot na kerst kan duren.
Kan me hier wel in vinden. Denk er precies hetzelfde over. Sterker nog, ik heb ze eigenhandig de afgelopen tijd al aardig gesteund, waardoor vele zalen nu vlees op hun botten hebben ;)
Nee, zodra ze opengaan, is het inderdaad weloverwogen en zou je dus gewoon weer mogen gaan. Ik kan namelijk niet wachten...
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Wat ik dus niet begrijp is waarom de overheid er zo lang over doet om te bevestigen dat de festivals in juni niet door gaan. Ik heb een festivalloze zomer al geaccepteerd (na 15 jaar tóch geen Strokes doet nog steeds heel veel pijn) maar ik kijk er nog wel met veel spanning naar vanwege mijn studentenvereniging. Ieder jaar in de zomer zijn er 2 weken lang feesten op onze societeit en in de Melkweg (die ik zelf organiseer dit jaar) en zonder die feesten hebben we een groot probleem. Het merendeel hiervan schrijven zich op die feesten in en doen dat anders niet. Als we maaaaanden achter elkaar niet kunnen borrelen dan valt eigenlijk ons hele bestaanrecht weg.

Als het nu al duidelijk is dat dit soort grote evenementen, zoals festivals maar ook zo'n feest in de Melkweg niet door kunnen gaan, waar wachten ze dan op qua aankodiging. Is er dan toch nog hoop? Ik moet nu artiesten boeken voor een feest waarvan de kans dat het doorgaat kennelijk heel klein is.

PS. Als het niet veilig is, is het niet veilig. Ik zou het uiteraard begrijpen als mijn feest niet door kan gaan
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Festival Director Zoran Maric Says INmusic in Zagreb to be Postponed.
INmusic, one of Croatia's biggest music festivals, announced a truly impressive line-up this year, including The Killers, Beck and Deftones, who are just part of a fantastic program scheduled for June 22-24, 2020 at Zagreb's Jarun.

https://www.total-croatia-news.com/lifestyle/42841-inmusic

 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Dit zou echt verschrikkelijk zijn

https://consequenceofsound.net/2020/04/health-expert-concerts-wont-return-fall-2021/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Maar wat ik me dan ook af vraag is hoe ze het gaan doen met andere evenementen als concerten ook niet kunnen. Dus stel in het ergste ergste geval zijn concerten en festivals voor 1 jaar niet mogelijk. Hoe ga je dan om met bv alle braderieën , jaarmarkten, kermissen en andere cultuurevenementen waar duizenden mensen hutje mutje naast elkaar lopen...... Dat gaat dan ook niet. Iemand?
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Rondom koningsdag is er bij ons in t dorp ook de jaarlijkse kermis, deze is dus ook afgelast, zoals ook alle activiteiten op koningsdag zelf...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Rondom koningsdag is er bij ons in t dorp ook de jaarlijkse kermis, deze is dus ook afgelast, zoals ook alle activiteiten op koningsdag zelf…

Dat snap ik maar gaan ze dat bij dit soort evenementen ook nog doen in augustus en september?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Fireball wrote:
Rondom koningsdag is er bij ons in t dorp ook de jaarlijkse kermis, deze is dus ook afgelast, zoals ook alle activiteiten op koningsdag zelf…

Dat snap ik maar gaan ze dat bij dit soort evenementen ook nog doen in augustus en september?
De feestweek/braderie/kermis in augustus in ons dorp is in ieder geval ook al afgelast ja...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Fireball wrote:
Rondom koningsdag is er bij ons in t dorp ook de jaarlijkse kermis, deze is dus ook afgelast, zoals ook alle activiteiten op koningsdag zelf…

Dat snap ik maar gaan ze dat bij dit soort evenementen ook nog doen in augustus en september?
Een activiteit met Koningsdag zullen ze vast niet gaan inhalen. Losse braderieën en dat soort evenementen wellicht, ook als het seizoen er zich voor leent. Denk niet dat er veel mensen daarop zitten te wachten in november.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken