Timmetje wrote:
RubenFrusciante wrote:
Gewoon vraag en aanbod. Als iemand het geen probleem vindt om 250 euro neer te leggen (pappie heeft misschien geld te veel) en dolblij is met die kaartjes, en die verkoper 150 euro winst maakt, zijn er alleen maar winnaars.
Idealiter koopt gewoon niemand kaartjes via sites waar geen doorverkoopmaximum (Ticketswap) is en blijven die mensen met hun kaartjes zitten die niemand koopt. Maar als ik straks naast Clapton kaartjes vis, ga ik ook gewoon 150 euro ervoor betalen via marktplaats als het tegenzit, kut dat het 50 euro meer is maar ja ik heb dat er voor over, ik maak die keuze toch zelf.
Niet flauw bedoeld maar dit is een schoolvoorbeeld waarom de markt qua concertkaarten zo verpauperd is imo. De enige winnaars in jou scenario zijn die lui ( die mensen en bedrijven) die fans extra geld uit de zakken hebben geklopt.
Als mensen kappen met die kaarten voor die bedragen van scalpers overnemen dan zitten zij daarmee. Ik sla liever een concert over dan dat ik die mensen mijn geld gun. Op deze manier hou je die verschrikkelijke doorverkoopmarkt in stand.
Dat is jouw goed recht, en bij 99 van de 100 artiesten denk ik er net zo over. Clapton is een uitzondering voor mij. Ik heb 150 euro ervoor over, ik heb dat geld, wil er dolgraag heen, maar ik zou er niet heen moeten gaan omdat ik de markt in stand houd zo? Ja dikke jammer, maar ik maak hier graag een uitzondering voor net zoals waarschijnlijk honderden tieners voor Billie.