Concertaankondigingen

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
RubenFrusciante wrote:
Gewoon vraag en aanbod. Als iemand het geen probleem vindt om 250 euro neer te leggen (pappie heeft misschien geld te veel) en dolblij is met die kaartjes, en die verkoper 150 euro winst maakt, zijn er alleen maar winnaars.
Idealiter koopt gewoon niemand kaartjes via sites waar geen doorverkoopmaximum (Ticketswap) is en blijven die mensen met hun kaartjes zitten die niemand koopt. Maar als ik straks naast Clapton kaartjes vis, ga ik ook gewoon 150 euro ervoor betalen via marktplaats als het tegenzit, kut dat het 50 euro meer is maar ja ik heb dat er voor over, ik maak die keuze toch zelf.

Niet flauw bedoeld maar dit is een schoolvoorbeeld waarom de markt qua concertkaarten zo verpauperd is imo. De enige winnaars in jou scenario zijn die lui ( die mensen en bedrijven) die fans extra geld uit de zakken hebben geklopt.

Als mensen kappen met die kaarten voor die bedragen van scalpers overnemen dan zitten zij daarmee. Ik sla liever een concert over dan dat ik die mensen mijn geld gun. Op deze manier hou je die verschrikkelijke doorverkoopmarkt in stand.
Dat is jouw goed recht, en bij 99 van de 100 artiesten denk ik er net zo over. Clapton is een uitzondering voor mij. Ik heb 150 euro ervoor over, ik heb dat geld, wil er dolgraag heen, maar ik zou er niet heen moeten gaan omdat ik de markt in stand houd zo? Ja dikke jammer, maar ik maak hier graag een uitzondering voor net zoals waarschijnlijk honderden tieners voor Billie.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Ik vind gewoon dat je een ongelooflijke klootzak bent als je kaartjes met gigantische winsten door gaat verkopen.
Misschien dan toch meer idealist dan de markt heilig verklarend..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:
Gewoon vraag en aanbod. Als iemand het geen probleem vindt om 250 euro neer te leggen (pappie heeft misschien geld te veel) en dolblij is met die kaartjes, en die verkoper 150 euro winst maakt, zijn er alleen maar winnaars.
Idealiter koopt gewoon niemand kaartjes via sites waar geen doorverkoopmaximum (Ticketswap) is en blijven die mensen met hun kaartjes zitten die niemand koopt. Maar als ik straks naast Clapton kaartjes vis, ga ik ook gewoon 150 euro ervoor betalen via marktplaats als het tegenzit, kut dat het 50 euro meer is maar ja ik heb dat er voor over, ik maak die keuze toch zelf.


Niet flauw bedoeld maar dit is een schoolvoorbeeld waarom de markt qua concertkaarten zo verpauperd is imo. De enige winnaars in jou scenario zijn die lui ( die mensen en bedrijven) die fans extra geld uit de zakken hebben geklopt.

Als mensen kappen met die kaarten voor die bedragen van scalpers overnemen dan zitten zij daarmee. Ik sla liever een concert over dan dat ik die mensen mijn geld gun. Op deze manier hou je die verschrikkelijke doorverkoopmarkt in stand.

Dat is jouw goed recht, en bij 99 van de 100 artiesten denk ik er net zo over. Clapton is een uitzondering voor mij. Ik heb 150 euro ervoor over, ik heb dat geld, wil er dolgraag heen, maar ik zou er niet heen moeten gaan omdat ik de markt in stand houd zo? Ja dikke jammer, maar ik maak hier graag een uitzondering voor net zoals waarschijnlijk honderden tieners voor Billie.

Geen hypocrisie is de mens vreemd, als Oasis bij elkaar komt, zou ik principes wellicht ook overboord gooien ;-).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
En mevrouw Eilish verkoopt dik uit binnen een paar minuten.


Zo, dat is nog een aardig grote groep meiden die hun zakgeld erdoorheen gejaagd heeft.

Beetje een generalisatie vriend.
1f609.svg
1f61b.svg


Ik hoop er ook via een swapje bij te zijn.

Die mensen die die kaarten opkopen en ze via Marktplaats of whatever proberen door te verkopen met hoge winstmarges mogen ze castreren met een vlammenwerper. Manmanman.

Ik ben me van geen kwaad bewust. Nee, tuurlijk, maar dat is over het algemeen wel haar doelgroep. Was ook maar een grapje, hè.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Jesper wrote:
Floor Jansen knalt er morgen een clubtour uit, verkoop is om 12:00u. Slimme marketing om eerst Nightwish in de Ziggo bijna helemaal uit te laten verkopen en dan pas de clubtour aan te kondigen. Data liggen rond januari 2020, dus veel eerder ook nog eens dan Nightwish.


Marko Hietala ook al op tour in Nederland en dan komt Floor Jansen daar ook nog bij. Ja, dat is wel fijn nieuws.
Als ze maar niet d’r liedjes van “Beste Zangers” gaat spelen, dan haak ik af.


Ga er maar wel van uit ;).

Was er al bang voor.
Tim, kwalitatief is het allemaal zeker goed, maar ik ben er gewoon niet zo van dat ze alleen maar covers gaat spelen. Zelfde met Davina Michelle, al covert zij de liedjes ook nog eens op een onaangename manier.

In 013 is het een seated show. Gaat saai worden dus ;).. en de omschrijving leunt behoorlijk op de beste zangers van NL:

"Het was dan ook even schrikken voor de conservatieve metalfan. Doet ze mee aan De Beste Zangers? Maar Floor liet in het TV-programma haar veelzijdigheid nog maar eens zien. Popballads, opera, Nederlandstalig of zelfs latin? Floor kan het allemaal. Eindelijk krijgt ze ook in Nederland de erkenning die ze verdiend. Vanavond geeft ze voor het eerst een intieme solo-show, begeleidt door de Marcel Fisser Band, met een greep uit haar oeuvre en nog veel meer. "
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
80eu. voor Eilish, het moet niet gekker worden..
Twee jaar terug voor nog geen 15 euro gezien in de Melkweg Upstairs, kan snel gaan...

Hoeveel van die 80eu. gaat ze aan klimaat/milieuvervuiling goede doelen besteden?
Hebben ze meer aan dat het feit dat iedereen zelf een flesje water meeneemt...

Ze zal nu ook wel onwijs hoge plekken op festivals in gaan nemen, omdat ze gewoon te duur is...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
“Het was dan ook even schrikken voor de conservatieve metalfan. Doet ze mee aan De Beste Zangers? Maar Floor liet in het TV-programma haar veelzijdigheid nog maar eens zien. Popballads, opera, Nederlandstalig of zelfs latin? Floor kan het allemaal. Eindelijk krijgt ze ook in Nederland de erkenning die ze verdiend. Vanavond geeft ze voor het eerst een intieme solo-show, begeleidt door de Marcel Fisser Band, met een greep uit haar oeuvre en nog veel meer. “

Wat een gruwelijke tekst, inclusief dt-fouten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
En in de Melkweg met de toevoeging:

Een intieme set van songs in een avondvullend programma. Oordoppen heeft U niet nodig, maar misschien wel een doosje tissues.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Greep uit volgende week: Plain White T's, 070 Shake, Brothers Osborne, Clouseau, Eric Clapton, Eurovision in Concert, Keith Urban, Monster Magnet, Tabitha clubtour, The Jesus and Mary Chain :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
EGgy5pQX0AAvT3v


Eminem zal er vast niet bij zijn met D12. En ook zonder Proof zal dat niet heel boeiend zijn. Obie Trice wil ik eigenlijk nog wel een keer zien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Zo vet hé! Daar ben ik bij.

Wel via een Swapje trouwens want na Gods of Rap eerst maar eens zien wie er echt komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Yes. Inc D12 en Obie Trice.
Obie trice, no name no gimmicks!

Cheers vond ik vroeger echt een vet album, daarna ben ik hem wel uit het oog verloren. Maar goed, toen was ik ook helemala Eminem/Shady Records fan.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Thom Yorke op 6 juli naar AFAS Live. Zou ik graag weer bijzijn, maar de prijs is geloof ik zo'n 66 euro en dan ook nog eens in het festivalseizoen: kleine kans dus dat ik ga, maar tof dat ie weer naar Nederland komt! Ga dat zien als je het nog nooit gezien hebt ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Thom Yorke op 6 juli naar AFAS Live. Zou ik graag weer bijzijn, maar de prijs is geloof ik zo’n 66 euro en dan ook nog eens in het festivalseizoen: kleine kans dus dat ik ga, maar tof dat ie weer naar Nederland komt! Ga dat zien als je het nog nooit gezien hebt
1f609.svg

Dat is nog eens nieuws. Zo, hé...
Daar gaan we zeker naartoe.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Sjoerd wrote:
Thom Yorke op 6 juli naar AFAS Live. Zou ik graag weer bijzijn, maar de prijs is geloof ik zo’n 66 euro en dan ook nog eens in het festivalseizoen: kleine kans dus dat ik ga, maar tof dat ie weer naar Nederland komt! Ga dat zien als je het nog nooit gezien hebt
1f609.svg


Dat is nog eens nieuws. Zo, hé…
Daar gaan we zeker naartoe.
Oh bah, de dag na DTRH en RW... Heel vet, maar wat een slechte planning. Ik ga er nog even over nadenken...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Sjoerd wrote:
Thom Yorke op 6 juli naar AFAS Live. Zou ik graag weer bijzijn, maar de prijs is geloof ik zo’n 66 euro en dan ook nog eens in het festivalseizoen: kleine kans dus dat ik ga, maar tof dat ie weer naar Nederland komt! Ga dat zien als je het nog nooit gezien hebt
1f609.svg



Dat is nog eens nieuws. Zo, hé…
Daar gaan we zeker naartoe.

Oh bah, de dag na DTRH en RW… Heel vet, maar wat een slechte planning. Ik ga er nog even over nadenken…
Hij zal wel op Rock Werchter staan. Wederom geen aankondiging in België. Je krijgt waarschijnlijk de kans om hem daar te zien, al brengt een zaalshow toch wat intimiteit met zich mee.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
visdave34 wrote:

wenteldave wrote:

Sjoerd wrote:
Thom Yorke op 6 juli naar AFAS Live. Zou ik graag weer bijzijn, maar de prijs is geloof ik zo’n 66 euro en dan ook nog eens in het festivalseizoen: kleine kans dus dat ik ga, maar tof dat ie weer naar Nederland komt! Ga dat zien als je het nog nooit gezien hebt
1f609.svg



Dat is nog eens nieuws. Zo, hé…
Daar gaan we zeker naartoe.


Oh bah, de dag na DTRH en RW… Heel vet, maar wat een slechte planning. Ik ga er nog even over nadenken…

Hij zal wel op Rock Werchter staan. Wederom geen aankondiging in België. Je krijgt waarschijnlijk de kans om hem daar te zien, al brengt een zaalshow toch wat intimiteit met zich mee.
Tja... de kans is tegenwoordig groter dat ik naar DTRH ga dan naar RW. En inderdaad, liever een full show in de AFAS dan (max?) 1:15 in de Barn. Ik baal toch wel flink van deze aankondiging.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Thom Yorke op 6 juli naar AFAS Live. Zou ik graag weer bijzijn, maar de prijs is geloof ik zo’n 66 euro en dan ook nog eens in het festivalseizoen: kleine kans dus dat ik ga, maar tof dat ie weer naar Nederland komt! Ga dat zien als je het nog nooit gezien hebt
1f609.svg

Ik kan met gerust hart zeggen dat hij de 66 euro meer dan waard is. Gruwelijke show.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken