Concertaankondigingen

Gigantische grote band in het genre, nog geen BTS levels maar hikt er tegen aan.
Zou een van de 2 de ArenA uitverkopen?

Heb tegenwoordig het gevoel dat je bij 9 van de 10 concerten beste gewoon lekker wacht op dag zelf en dan wat oppikt op ticketswap of marktplaats want de prijzen liggen bijna standaard onder face value als je flexibel bent en alles beetje in de gaten houdt bij die grote shows.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: residentalien en johanra
Zou een van de 2 de ArenA uitverkopen?

Heb tegenwoordig het gevoel dat je bij 9 van de 10 concerten beste gewoon lekker wacht op dag zelf en dan wat oppikt op ticketswap of marktplaats want de prijzen liggen bijna standaard onder face value als je flexibel bent en alles beetje in de gaten houdt bij die grote shows.
BTS wel, bij deze jongens geen idee. Mijn kennis van K-pop komt ook vooral van de 2de hand.

Zie net dat ze in Hyde Park 65.000 mensen trokken dit jaar. Dan toch vrij populair idd. Zullen wel niet de doelgroep zijn ;)
Mijn hemel.. Eerste keer dat ik nog nooit gehoord heb van een artiest die in de arena gaat spelen. Ga de verkoop toch wel even in de gaten houden. Heb ze ook liever in een Arena dan dat ze festivals gaan headlinen.

Stray Kids is waarschijnlijk de populairste actieve k-pop boygroup van het moment. ArenA is natuurlijk waanzinnig groot, maar op zich ook niet enorm verrast dat ze ervoor gaan en het proberen. Naast Amsterdam ook nog 4 andere Europese stadions (naast tientallen andere wereldwijd). Of dit uitverkoopt, zal vooral afhangen van de prijzen volgens mij.

Stray Kids is waarschijnlijk de populairste actieve k-pop boygroup van het moment. ArenA is natuurlijk waanzinnig groot, maar op zich ook niet enorm verrast dat ze ervoor gaan en het proberen. Naast Amsterdam ook nog 4 andere Europese stadions (naast tientallen andere wereldwijd). Of dit uitverkoopt, zal vooral afhangen van de prijzen volgens mij.
Kpop ticket prijzen zijn vaak nogal extreem hoog in Europa, maar afwachten

De arena is wel echt extreem ambitieus. Zou mij sterk verbazen als ze dit uitverkopen, al zou je denken dat ze zoiets wel redelijk kunnen inschatten.

De arena is wel echt extreem ambitieus. Zou mij sterk verbazen als ze dit uitverkopen, al zou je denken dat ze zoiets wel redelijk kunnen inschatten.
Zal wel meespelen dat bij dat soort artiesten ze ook bij 75% volle arena alsnog heel veel verdienen aan randzaken als merchandise. Denk dat verkoop wel zo'n 5x hoger ligt dan bij andere concerten dus dat compenseert dat dan weer waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Was ook extreem verbaasd toen Burna Boy de ArenA aan deed (ofja zou moeten doen) en als je ziet waar sommige acts staan verbaasd niks me meer

Mijn collega is er vorig jaar met z’n dochters speciaal naar Hyde Park gegaan om ze te zien. Denk dat we de populariteit van K-Pop niet moeten onderschatten.

• Leuk
Waarderingen: redle
Mijn collega is er vorig jaar met z’n dochters speciaal naar Hyde Park gegaan om ze te zien. Denk dat we de populariteit van K-Pop niet moeten onderschatten.
Maar echt... Snap niet hoe er zo'n groot muziekgenre is in Nederland waar zelfs 90% van de muziekliefhebber niets vanaf weet. Moet trouwens wel zeggen dat de maandelijkse luisteraars en streams ook niet bijzonder hoog zijn.

Maar echt... Snap niet hoe er zo'n groot muziekgenre is in Nederland waar zelfs 90% van de muziekliefhebber niets vanaf weet. Moet trouwens wel zeggen dat de maandelijkse luisteraars en streams ook niet bijzonder hoog zijn.
Omdat we hier ook een beetje ik een bubbel zitten toch? Ik bedoel dit weekend was de laatste Qlimax show in de Gelredome en daar praten we ook niet over hier. En zo zijn dingen die wij hier niet op het oog hebben lijkt me.

Ze zullen ongetwijfeld veel tickets verschaffen. En ik weet dat maandelijkse Spotify luisteraars niet alles zeggen en dat dit zeker niet rechtstreeks naar bezoekers vertaald, maar een aespa heeft bijvoorbeeld nog 3 miljoen luisteraars meer en staan 'maar' in de AFAS. Dan is dit meer dan 9 keer zo groot. En dan hebben ze natuurlijk nog 4 andere stadiums in Europa om te verkopen, hoeveel mensen komen er dan speciaal naar Nederland?

Ach, ze zullen er vast wel goed over nagedacht hebben dus wie weet zit ik finaal mis. Maar ambitieus is het zeker.

Omdat we hier ook een beetje ik een bubbel zitten toch? Ik bedoel dit weekend was de laatste Qlimax show in de Gelredome en daar praten we ook niet over hier. En zo zijn dingen die wij hier niet op het oog hebben lijkt me.
Goed voorbeeld wel, Indiaantje! Genres als EDM, hardstyle, etc trekken ieder jaar ook volle festivals en gigantische zalen maar komen op het forum nooit ter sprake. Wij zitten inderdaad in een bubbel en daarnaast is k-pop zelf natuurlijk ook een gigantische bubbel. Het genre heeft zo goed als geen mainstream appeal maar vanaf je een paar miljoen hardcore fans hebt die de wereld willen rondreizen voor hun favoriete groepen, is het ook niet zo verbazend dat er eens eentje tot een stadionact uitgroeit. Is trouwens ook helemaal niet zo'n nieuw gegeven, gewoon de eerste keer dat het in Nederland gebeurt volgens mij.

Ze zullen ongetwijfeld veel tickets verschaffen. En ik weet dat maandelijkse Spotify luisteraars niet alles zeggen en dat dit zeker niet rechtstreeks naar bezoekers vertaald, maar een aespa heeft bijvoorbeeld nog 3 miljoen luisteraars meer en staan 'maar' in de AFAS. Dan is dit meer dan 9 keer zo groot. En dan hebben ze natuurlijk nog 4 andere stadiums in Europa om te verkopen, hoeveel mensen komen er dan speciaal naar Nederland?

Ach, ze zullen er vast wel goed over nagedacht hebben dus wie weet zit ik finaal mis. Maar ambitieus is het zeker.
Groot verschil nog tussen boygroups en girlgroups. Die laatste teren veel meer op streams en hun fans zijn toch net iets minder hardcore naar mijn gevoel. Een groep als Ateez bijvoorbeeld verschuift meer tickets dan Aespa terwijl die maar een kwart van de maandelijkse luisteraars hebben.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Bedoel het ook niet negatief, maar Qlimax als voorbeeld hoor ik heel veel over in mn omgeving, op.social media en andere vormen van communicatie. Vind het zo grappig dat de een het oppakt en de ander het er nog nooit van gehoord kan hebben.

Users who are viewing this thread